MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:

Haar naam zegt me niets, en haar enige album hier op MusicMeter heeft precies 0 stemmen, maar de Braziliaanse zangeres Marilia Mendonca is overleden.

Braziliaanse zangeres Marilia Mendonça (26) omgekomen bij vliegtuigcrash |nu.nl

Schijnbaar een grootheid in Brazilië en online. Laat een kind van 1 jaar achter. Pas 26. Treurig allemaal.

zaaf
Weet niet of die hier thuishoort, maar dat drama bij Travis zijn concert grijpt mij ook behoorlijk aan.
Vreselijk voor alle betrokkenen.

Vreselijk het nieuws over Astroworld fest.

Heb Travis tweemaal gezien bij Woo Hah en zijn shows zijn 1 grote moshpit. Eerlijk gezegd verbaasd het me niet dat het uiteindelijk een keer mis is gegaan, zijn hele ‘rager’ persona moedigt mensen aan om zo hard mogelijk los te gaan bij zijn concerten en de “moshpit etiquette” ontbreekt hier nog wel eens.

De laatste tijd zie je wel vaker incidenten voorkomen in de hip-hop scene, zo was er bijvoorbeeld bij een Playboi Carti concert de venue bestormt en een beveiliger bijna vertrapt.

Ontzettend tragisch nieuws en mijn gedachten gaan naar de nabestaanden.

Frank West schreef:
Vreselijk het nieuws over Astroworld fest.

En dat heet Astroworld? Oh wauw... over toeval gesproken.

Zojuist is bekend gemaakt dat Astro van UB40 na een zeer kort ziekbed is overleden

RIP Terence Wilson

Dit is wel het nummer waar hij het prominentst in voor kwam.

Het 2e UB40 lid in een paar maanden tijd...

Verdorie, Astro

Rat in Mi Kitchen blijft hun lekkerste nummer, waarin je duidelijk aanwezig was.

RIP Terence Wilson

R.I.P. Terence 'Astro' Wilson (UB40)

Zojuist ook bekend geworden dat Andrew Barker van 808 State is overleden

R.I.P

Ai, hij was er vanaf Quadrastate bij, alhoewel ik niet weet hoe groot zijn invloed was bij 808 State, is hij toch een van de pioniers in de house muziek geweest.
Veel te jong overleden.

Ach, ooit nog een djset van gezien in Utrecht, was erg leuk. En Pacific State is buitencategorie, alleen daarom al een legendarisch figuur. R.I.P.

Op 1 november heeft Emmett Chapman de strijd met kanker verloren.
Emmett was jazzmuzikant, maar is vooral bekend door de uitvinding van de Chapman Stick. Een bijzonder snaarinstrument met 10 lange snaren dat veelal door bassisten gespeeld wordt. De bekendste Stick-speler is wellicht Tony Levin.
Chapman is 85 geworden. R.I.P.
Emmett Chapman - Parallel Galaxy (1985) - MusicMeter.nl

R.I.P. Graeme Edge, mede-oprichter en drummer van de Moody Blues.

Moody Blues drummer Graeme Edge dies aged 80 | Daily Mail Online - dailymail.co.uk

Ruim 50 jaar Moody Blues lid!

RIP Graeme Edge

Casartelli (moderator)
Ach, Graeme Edge is Timothy Leary gezelschap gaan houden. R.I.P.

Mssr Renard
Gatverdarrie, één van mijn allerliefste bands en misschien wel de eerste drummer die ik gaaf vond (het intro van Singer in a Rock'n Roll Band). Fantastische gedichten en later zelfs volledige songs heeft hij bijgedragen.

Naast Moody Blues had hij ook twee platen opgenomen met Adrian Gurvitz als The Graeme Edge Band. Ook erg de moeite waard.

Fijne no-nonsense drummer met een lekkere feel. Rest in Peace Graeme.

Prima drummer en een man die zijn stem gebruikte voor de indrukwekkende voordrachten op de prille albums van de Moody Blues.

R.I.P. Graeme Edge

Mssr Renard
bikkel2 schreef:
Prima drummer en een man die zijn stem gebruikte voor de indrukwekkende voordrachten op de prille albums van de Moody Blues.

R.I.P. Graeme Edge

De gedichten zijn geschreven door Edge, maar opgelezen door Pinder.

Mssr Renard schreef:
(quote)

De gedichten zijn geschreven door Edge, maar opgelezen door Pinder.

Aah, ok. Dank voor de correctie.

Kort genoemd door Leo Blokhuis op Twitter, maar Margo Guryan is niet meer onder ons. Ze is overleden op 8 november op 84-jarige leeftijd.

Een ondergewaardeerde zangeres die echte jaren 60 pop bracht. Onderstaande nummers vind ik echt goud, maar de beste heb ik voor het laatst bewaard. Love met die heerlijke instrumentale opening van drie minuten.

R.I.P. Young Dolph

Wattt, meen je niet! Neergeschoten in een koekjeswinkel, lees ik. Triest

dix
Arrie schreef:
Neergeschoten in een koekjeswinkel, lees ik.
En ik lees op puna.nl dat ie nog heeft terug geschoten. Dan weten we dat ook

Zanger van 'The Lion Sleeps Tonight' overleden | NOS

Het is jammer dat ze de rechten van de oorspronkelijke maker zo goed als negeerden, maar wel een mooie doowopversie.

kleine man
Nooit geweten dat het dus een cover was die Tight Fit in de jaren '80 tot een eendagsvlieg maakte.

Lekker nummer hoor, gewoon een heerlijk stukje ontspanning zonder pretenties. Jammer inderdaad dat de oorspronkelijke maker er dus blijkbaar niet veel mee op schoot.

Maar hij wordt hier nu wel genoemd, en wie weet nog wie de zanger van Tight Fit is?

dix
kleine man schreef:

Lekker nummer hoor, gewoon een heerlijk stukje ontspanning zonder pretenties.
'Hush My Darling, Don't Fear My Darling'

In zekere zin klopt het wel wat je over The Lion Sleeps Tonight zegt. Het nummer handelt nl over impotentie.

The Lion Sleeps Forever...

kleine man
dix schreef:
(quote)
'Hush My Darling, Don't Fear My Darling'

In zekere zin klopt het wel wat je over The Lion Sleeps Tonight zegt. Het nummer handelt nl over impotentie.

Heb nooit echt de tekst beluiserd. Het was, in de Tight Fit-uitvoering, een hit(je) in de winter van 1982.
Het nummer doet me echt steeds weer denken aan de donkere ochtenden vol vrieskou, met de opkomende rode gloed van de schemering. En dan die sound er bij.

Maar blijkbaar zit er meer in de tekst dan ik als puberende jongen er uit haalde.

kleine man schreef:
Nooit geweten dat het dus een cover was die Tight Fit in de jaren '80 tot een eendagsvlieg maakte.

Lekker nummer hoor, gewoon een heerlijk stukje ontspanning zonder pretenties. Jammer inderdaad dat de oorspronkelijke maker er dus blijkbaar niet veel mee op schoot.

Inderdaad, maar zo gaat dat wel vaker met Afrikaanse originelen.

Staat trouwens wel een fout in het NOS-artikel, want Mbube is uit 1939, niet uit 1930.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:55 uur

geplaatst: vandaag om 02:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.