MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Steve Bronski is overleden, hij is de oprichter, naamgever en toetsenist van Bronksi Beat en mede verantwoordelijk voor onderstaande klassieker. Slechts 61 jaar geworden.

R.I.P. Steve

R.I.P. Steve Bronski en Robbie Shakespeare

Goede foto!

Hier een mooie ontroerende opname van een paar maanden geleden van één van de mooiste klassiekers van The Monkees.

RIP Mike Nesmith

Ook bekend van een prachtige solohit:

Michael Nesmith - Rio - YouTube

R.I.P. Michael Nesmith

Treurige berichten uit muziekland zo aan het einde van dit jaar.

R.I.P. Robbie Shakespeare, Steve Bronski en Micheal Nesmith

Lees net dat Nesmith's moeder, een secretaresse, de uitvindster was van wat later Tipp-Ex werd. Leuke vraag voor een popquiz.

Ach... Michael Nesmith! R.I.P.

Ik had aardig wat posters van The Monkees hangen in mijn kamertje. Eeuwen geleden lijkt dat wel. Hij was een van mijn favorieten. De tv serie was ook zó leuk! Daar keek je áltijd reikhalzend naar uit.

Zo, dat zijn toch wel wat aansprekende namen in een paar dagen tijd

R.I.P. Robbie Shakespeare, Steve Bronski en Micheal Nesmith

Mike Nesmith voorgoed naar zijn Tapioca Tundra. Good Clean Fun!

Martial
R.I.P. Michael Nesmith

Mensi R.I.P.

Ach, die goede oude tijd dat Skip Voogd zijn favoriete muziek presenteerde (veel swing en "verantwoorde amusementsmuziek"). Ik word er even bijna nostalgisch van.

R.I.P. Skip Voogd

SKIP VOOGD: "TUSSEN 10+ EN 20" 1964 NCRV - YouTube

Tja, toen tieners nog 'teenagers' heetten... En dat is érg lang geleden. Eigenlijk zelfs van voor mijn tijd, al kan ik me herinneren dat Skip Voogd eind jaren zeventig of begin jaren tachtig op zaterdagmiddag nog eens een programma met zijn levensgezel Henk Mouwe maakte. Maar ik ken hem eigenlijk vooral van de hoesteksten van verzamelalbums uit die tijd, die toen al vaak van een wat oubollig gehalte waren.

Al wil ik daarmee niets afdoen aan zijn kwaliteiten en betekenis voor de ontwikkeling van de radio. Skip Voogd zorgde er in de jaren zestig wel degelijk voor dat er op de Nederlandse radio meer aandacht kwam voor wat toen 'lichte muziek' genoemd werd, en dus ook popmuziek. En - hou je vast - hij was destijds de allereerste die met een drive-in show het land in ging, zo lees ik op zijn Wikipedia-pagina.

R.I.P. Skip Voogd.

En zat lang in de kast als homo trouwens. Maar hij ook vroeg oud en oubollig ten tijde van de opkomst van Elvis al eigenlijk, zo kun je op wikipedia lezen. En toen was hij zelf nog maar een jaar of 22, 23.

Agh, de man achter het mooie My Adorable One. Ook Message from Maria. Een mooie statige (klassiek geschoolde) stem. Op My Adorable One speelt zelfs nog een (piepjonge) Sly Stone mee.

RIP Joe Simon

Leonard Hubbard, bassist van The Roots, is overleden.
Longtime Roots Bassist Leonard “Hub” Hubbard Dies at 62 | Pitchfork

Mssr Renard
He, gatver, dat is echt een gave band, en met ook erg lekkere baspartijen. verder weet ik niets over deze man.

RIP, Hub

zaaf

R.I.P. Hub

Phil Chen ken ik nog uit de band van Rod Stewart, ongeveer vanaf Footloose tot aan Tonight I'm yours. Hij baste dus bijvoorbeeld ook op Do ya think I'm sexy, al zal misschien niet iedereen dat een aanbeveling vinden (ik wel overigens). Ik kwam hem ook tegen op platen van Jeff Beck (o.a. Blow by blow) en de Eurythmics. Sessieveteraan met een onwaarschijnlijke achtergrond: met Chinese roots opgegroeid in Jamaica en daarna verhuisd naar Londen.

R.I.P. Phil Chen
Phil Chen Biography, Songs, & Albums | AllMusic

Dankzij deze site erachter gekomen wat voor geweldige band The Roots zijn.

R.I.P. Leonard "Hub" Hubbard

zaaf
het moet toch niet gekker worden

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

RIP Drakeo

R.I.P. Ed van Thijn

Ik hoor hem nog zo praten…

R.I.P. Ed van Thijn

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.