Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 6 december 2021, 15:39 uur
Moet bekennen dat ik van de beste man alleen "Music" ken, echt zo'n quasi bombastische maar holle song, vaste prik op zenders als Radio 10 Gold.
Nu ben ik wel benieuwd wat ie zoal nog meer gemaakt heeft, aangezien grote (radio)hits als deze doorgaans niet representatief zijn voor een artiest/band (zie bijv. het strontvervelende "Lola" van the Kinks).
R.I.P. John.
Nu ben ik wel benieuwd wat ie zoal nog meer gemaakt heeft, aangezien grote (radio)hits als deze doorgaans niet representatief zijn voor een artiest/band (zie bijv. het strontvervelende "Lola" van the Kinks).
R.I.P. John.
3
geplaatst: 6 december 2021, 15:39 uur
Er zijn altijd uitzonderingen, nummers die reddeloos verloren zijn

0
geplaatst: 6 december 2021, 16:04 uur
Music vond ik als kind wel leuk, maar daar ben ik wel overheen.
0
geplaatst: 6 december 2021, 16:09 uur
Als je last.fm mag geloven (luistercijfers van de laatste 365 dagen) hebben ook weinig mensen interesse in meer dan die ene hit. Eigenlijk wel een beetje tragisch.
1 Music 6,948 listeners
2 Music was my first love 229
3 Highfly 184
1 Music 6,948 listeners
2 Music was my first love 229
3 Highfly 184
1
geplaatst: 6 december 2021, 16:21 uur
Ook op spotify vallen de cijfers tegen.
Is dit toch vooral een Nederlands fenomeen?
1
geplaatst: 6 december 2021, 16:49 uur
Poles Apart schreef:
aangezien grote (radio)hits als deze doorgaans niet representatief zijn voor een artiest/band (zie bijv. het strontvervelende "Lola" van the Kinks).
aangezien grote (radio)hits als deze doorgaans niet representatief zijn voor een artiest/band (zie bijv. het strontvervelende "Lola" van the Kinks).
Nu hebben The Kinks, in tegenstelling tot Miles, wel een flinke rij aan hits. Zelfs meerdere nummer 1 hits.
1
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2021, 16:53 uur
Miles is natuurlijk een seventies lp-artiest. Daar heeft Last.Fm geen boodschap aan.
Verder kan ik alle platen en met name Zaragon van harte aanbevelen.
Verder kan ik alle platen en met name Zaragon van harte aanbevelen.
5
geplaatst: 6 december 2021, 17:26 uur
En wordt het diverser
Jazz ben ik nog niet aan toe gekomen, maar dat zal vanzelf gebeuren als ik de 50 gepasseerd ben 
4
geplaatst: 6 december 2021, 17:53 uur
johan de witt schreef:
Een beetje wel. Music was wel degelijk een internationale hit, want ook Top-10 noteringen in Engeland en (West-)Duitsland, en verder bescheiden scorend in Australië en de VS, lees ik op de Engelse Wikipedia. Maar bij ons werd het nummer zelfs twee keer een hit, in 1976 en 1982. En ik denk inderdaad dat het vooral in Nederland een vaste waarde is gebleven.
Overigens had John Miles in zijn vaderland Engeland vijf hits, waarvan Slow down ook nog de top-10 haalde. Dus daar geldt hij beslist niet als een eendagsvlieg. En wat Mssr Renard zegt: hij was een albumartiest uit de jaren zeventig. Dan zeggen die Spotify-aantallen niet zoveel, hooguit dat-ie heden ten dage niet meer zo populair is als vroeger. Maar ja, we zijn natuurlijk inmiddels ook 45 jaar verder...
Ik lees trouwens op die Engelstalige Wiki dat het nummer in Nederland op 1 gestaan heeft. Dat kan ik me dan weer niet herinneren. Wel op 2 in de Nederlandse Top 40. Maar ze gaan daar kennelijk uit van de 'Dutch single top 100', een lijst die bij mijn weten toen helemaal niet bestond. Je had wel de top 30 als tegenhanger. Was die niet van de Tros? Of was het gewoon de officiële verkooplijst van de NVPI?
EDIT: O ja, dat ding heette destijds de Nationale Hitparade. Maar die is in de loop der jaren zo vaak van naam veranderd dat ik 'm nauwelijks serieus kan nemen. Misschien is hij nauwgezetter voor de werkelijke afspiegeling van de verkoopcijfers, maar veel muziekliefhebbers beschouwden de Top-40 toch altijd als de hitlijst die de standaard zette.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2021, 18:02 uur
Ondertussen mogen we helaas ook even stilstaan bij een van Hongarijes grootste rockzangers. Na bijna zestig jaar trouwe dienst is Omega-zanger en -oprichter János Kóbor vandaag op 78-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van covid. Dit nadat vorig jaar toetsenist László BenkÅ‘ en bassist Tamás Mihály al het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld hadden.
R.I.P. János Kóbor
R.I.P. János Kóbor
0
geplaatst: 6 december 2021, 18:08 uur
R.I.P. John Miles, neem je die oorwurm mee het graf in?
'Music of the paaaaaast'
'Music of the paaaaaast'

0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2021, 18:28 uur
RIP Janos Kabor.
Wat heb ik veel naar Omega geluisterd ooit. Hwt fantastische 200 Years after the Last War heb ik ook lp. En verder is alles wel okay. En het accent van Kabor is gewoon wat het is.
Rest in Peace, Timerobber...
Wat heb ik veel naar Omega geluisterd ooit. Hwt fantastische 200 Years after the Last War heb ik ook lp. En verder is alles wel okay. En het accent van Kabor is gewoon wat het is.
Rest in Peace, Timerobber...
0
geplaatst: 6 december 2021, 19:30 uur
John Miles overleden.
Ik hoorde het van Frank Boeijen die ik vandaag in Nijmegen toevallig tegenkwam. Het nummer Music kan ik me nog goed herinneren. Was ook het enige nummer van hem dat nog enige bekendheid had, Verder kan ik niets van hem herinneren.
Ik hoorde het van Frank Boeijen die ik vandaag in Nijmegen toevallig tegenkwam. Het nummer Music kan ik me nog goed herinneren. Was ook het enige nummer van hem dat nog enige bekendheid had, Verder kan ik niets van hem herinneren.
0
geplaatst: 6 december 2021, 19:48 uur
John Miles, een vaste waarde op Night of the Proms, naast de in NL geliefde, behoudens dan op MuMe,
band Toto
R.I.P. John Miles.
band Toto

R.I.P. John Miles.
1
geplaatst: 6 december 2021, 21:04 uur
R.I.P. John Miles.
Miles was dan bekend van Music.
Maar, geproduceerd door Alan Parsons.
En Miles heeft dus ook gezongen op albums van het Alan Parsons Project.
Mag ik even wijzen op het hemeltergend fraaie Stereotomy en Stereotomy pt 2?
Op datzelfde gelijknamige album zong Miles ook In the real world
Dus wie een beetje verder keek en luisterde dan Music....
Miles was dan bekend van Music.
Maar, geproduceerd door Alan Parsons.
En Miles heeft dus ook gezongen op albums van het Alan Parsons Project.
Mag ik even wijzen op het hemeltergend fraaie Stereotomy en Stereotomy pt 2?
Op datzelfde gelijknamige album zong Miles ook In the real world
Dus wie een beetje verder keek en luisterde dan Music....

0
geplaatst: 6 december 2021, 21:11 uur
Rip Janos Kobor. Paar geweldige platen ingezongen in de jaren zeventig.
Dat kan dan weer niet gezegd worden van John Miles maar die revancheerde zich sterk met La Sagrada Familia, met gemak mijn favoriete Alan Patsons-nummer.
Dat kan dan weer niet gezegd worden van John Miles maar die revancheerde zich sterk met La Sagrada Familia, met gemak mijn favoriete Alan Patsons-nummer.
2
geplaatst: 8 december 2021, 21:29 uur
Pianist Barry Harris is overleden, o.a. bekend van deze jazzklassieker:
1
geplaatst: 8 december 2021, 23:02 uur
Robbie Shakespeare is overleden, van het legendarische duo Sly and Robbie. Natuurlijk bekend van de hit Boops (Here to go) maar ze hebben daarnaast ook met veel andere artiesten gewerkt: "Sly en Robbie hebben als groep tientallen albums uitgebracht en daarnaast samengewerkt met veel reggaeartiesten maar ook met Bob Dylan, Grace Jones, Mick Jagger, Ian Dury, Madonna en Serge Gainsbourg. Volgens een schatting heeft het duo meegewerkt aan 200.000 nummers."
0
Mssr Renard
geplaatst: 9 december 2021, 07:23 uur
Sandokan-veld schreef:
(embed)
(embed)
Gatsiedarrie, net nu ik dit aan het ontdekken ben.
1
geplaatst: 9 december 2021, 08:05 uur
Robbie Shakespeare... Oei, dat is wel een legende op reggae-gebied. De man speelde op honderden albums, niet alleen van reggae-artiesten, maar ook van veel pop- en rock-grootheden, van Mick Jagger tot Bob Dylan. Ik draaide anderhalve week geleden nog Sheffield Steel van Joe Cocker, waarop hij samen met zijn eeuwige maatje Sly Dunbar een belangrijke rol speelde. Misschien wel Cocker's beste plaat, en dat komt met name ook door hun inbreng.
Rolling Stone schrijft in het overlijdensbericht: the renowned reggae bassist who helped move the genre into new sonic territory. Dat is wel mooi samengevat, vind ik. Robbie Shakespeare was méér dan alleen een fantastische bassist. Hij en Sly zorgden ervoor dat reggae diverser en elektronischer ging klinken.
Robbie Shakespeare, Reggae Bass Legend, Dead at 68 - Rolling Stone - rollingstone.com
Robbie Shakespeare - Wikipedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Robbie Shakespeare. 68 jaar geworden - da's nog vrij jong. Had gedacht dat hij vanwege zijn enorme staat van dienst veel ouder was...
Rolling Stone schrijft in het overlijdensbericht: the renowned reggae bassist who helped move the genre into new sonic territory. Dat is wel mooi samengevat, vind ik. Robbie Shakespeare was méér dan alleen een fantastische bassist. Hij en Sly zorgden ervoor dat reggae diverser en elektronischer ging klinken.
Robbie Shakespeare, Reggae Bass Legend, Dead at 68 - Rolling Stone - rollingstone.com
Robbie Shakespeare - Wikipedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Robbie Shakespeare. 68 jaar geworden - da's nog vrij jong. Had gedacht dat hij vanwege zijn enorme staat van dienst veel ouder was...
1
geplaatst: 9 december 2021, 11:12 uur
Da's wel een grootheid, 'bediende' op bas o.m. Grace Jones, Nils Petter Molvaer Sly & Robbie meet Nils Petter Molvær feat Eivind Aarset and Vladislav Delay - Nordub (2018) - MusicMeter.nl en Black Uhuru - samen met Sly Dunbar geweldige ritmesectie:
Black Uhuru - Part 2 - Tear It Up - 1981 - YouTube
Thank you Mon!
Black Uhuru - Part 2 - Tear It Up - 1981 - YouTube
Thank you Mon!
0
geplaatst: 9 december 2021, 14:35 uur
Ik las het zojuist, Robbie Shakespeare bezweek aan nierproblemen.
R.I.P. Robbie Shakespeare
R.I.P. Robbie Shakespeare
0
geplaatst: 9 december 2021, 14:51 uur
Zowat alle relevante reggae acts van 75 tot 85 hebben met Sly & Robbie hun muziek gemaakt. Bijzonder groot deze 2.
Give thanks.
Give thanks.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2021, 16:04 uur
R.I.P. Steven Bronski (61), toetsenist van, inderdaad, Bronski Beat
1
geplaatst: 9 december 2021, 16:22 uur
RIP Robbie Shakespeare
Nog gezien in Paradiso Amsterdam (juli 1986). Een onvergetelijk concert met Sly & Robbie en The Taxigang samen met Yellowman, Half Pint, Eek-a-Mouse en Ini Kamoze.
https://pbs.twimg.com/media/FGHrt8tXMAIADWv.jpg
Nog gezien in Paradiso Amsterdam (juli 1986). Een onvergetelijk concert met Sly & Robbie en The Taxigang samen met Yellowman, Half Pint, Eek-a-Mouse en Ini Kamoze.
https://pbs.twimg.com/media/FGHrt8tXMAIADWv.jpg
* denotes required fields.