MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Rust in vrede Joost Nuissl

Ladida, ladida, Diane Keaton

Ach nee, Diane Keaton... Veelzijdig actrice, mooie vrouw, en... wat minder bekend is, en waarmee ik meteen een muzikale link leg: ze heeft een tijdje videoclips geregisseerd voor popartiesten.
Van haar Wikipedia-pagina: Over the next four years (from 1987 onward), Keaton directed music videos for artists such as Belinda Carlisle, including the video for Carlisle's chart-topping hit "Heaven Is a Place on Earth," two television films starring Patricia Arquette, and episodes of the series China Beach and Twin Peaks.

Maar verder natuurlijk vooral onvergetelijk als tegenspeelster van Woody Allen in veel van diens films en haar rol in The Godfather.

R.I.P. Diane Keaton

Leo Caerts is overleden. Hij werd 94. Leo wie? De man die het nummer “Eviva España” schreef. In Vlaanderen en Nederland een hit voor de ook al overleden Samantha. In Spanje is de Spaanse versie nog steeds te horen in de stadions. Het. nummer ging 40.000.000 keren over de toonbank.

In Nederland kennen we het vooral in de versie van Imca Marina. Ik had het wel eens vaker in voetbalstadions enzo gehoord, maar had geen idee dat het zo'n wereldhit was geworden die tot in lengten van dagen gecoverd is. Inderdaad: tik de titel in op YouTube en je krijgt talloze versies.

Veertig miljoen verkochte exemplaren? Wow, dan is het te hopen dat Leo Caerts zijn auteursrechten goed geregeld had. Van de opbrengsten van één zo'n nummer hoef je volgens mij nooit meer te werken...

Zo te lezen heeft hij ten volle kunnen genieten van zijn nummer. Leo had ook een muziekwinkel in Leuven. Die liet hij over aan zijn kinderen.

Zijn kleindochter is trouwens Stefanie Mannaerts van Brutus.

HIJ SCHREEF EVIVA ESPAÑA, ZIJ DRUMT BIJ EEN LEUVENS PUNKTRIO - focus.knack.be

R.I.P. Joost Nuissl

Deze nacht is François Prijt, alisa DJ Chosen Few, overleden.
Prijt draaide vanaf de jaren '90 als DJ Chosen Few. Vanaf 2008 werkte hij samen met Bastiaan de Waard als het duo Chosen Few. Hardocre/ gabber/ techno-dj Prijt stond op festivals als Thunderdome, Masters of Hardcore, Hellraiser, MayDay (Berlijn), Energy Rave (Zurich) en Resurrection (Schotland).
Hij is 53 jaar oud geworden.

Name of the DJ is zijn bekendste, niet oud geworden, wel een grote naam vroeger in de gabberscene.

Afgelopen weekend is Matt Tolfrey overleden. De Brit maakt eind jaren '90 naam als dj in Nottingham, produceerde tracks onder de naam Out-ed en startte in 2005 zijn platenlabel Leftroom. Na 2012 verdween hij onder de radar.
Matt Tolfrey is 44 jaar oud geworden.

Een week geleden overleed de Amerikaanse componist/ arrangeur/ dirigent Ian Freebairn-Smith. Freebairn-Smith begon als koorzanger in de groepen the California Dreamers en the Singers Incorporated. Hij schakelde over naar arrangeren en componeren van soundtracks en was daarin erg succesvol via 'A star is born' en 'The Muppet Movie'. Het leverde hem in 1977 een Grammy award op voor het arrangement voor 'Memory' van Barbra Streisand.
Ian Freebairn-Smith is 93 jaar oud geworden.

D'Angelo overleden. Alweer die rotziekte....

D’Angelo Reportedly Dead At 51 - hotnewhiphop.com

RIP.
Alvleesklierkanker lees ik.
Erg jong nog
Legende wel zeg in dat genre!

Dat voelt niet goed.

R.I.P. D'Angelo

Alvleesklierkanker (als dat zo is) is meestal snel het einde, ik weet er helaas alles van...

R.I.P. D'Angelo

Tja, dat is een variant waar nog weinig/tot niets tegen te doen is.

#supportcasper

R.i.P. D'Angelo (zeker veels te jong)

R.I.P. D'Angelo

Drie studio albums slechts, maar stuk voor stuk klassiekers.

Shit Damn Mothafucker toch niet ....D'Angelo!!!! De man die mij de weg wees naar Prince, naar Sly naar Parliament/Funkadelic en al die andere grote muzikale funk helden.
In 2012 zag ik hem live en in 2015 nog een keer, nadat hij in 2014 opnieuw een meesterwerk op de wereld had losgelaten. Hij veranderde Paradiso in een zwarte kerk, en steeg muzikaal totaal boven zichzelf uit. Zijn drie albums luister ik nog regelmatig en ik had zo gehoopt op nog een meesterwerk. Zijn gezondheid was regelmatig broos en de man was een zware kettingroker, maar toch...het was zo mooi geweest als we nog een keer hadden kunnen genieten van dit geweldige talent, en ik had het hem zelf ook zo gegund.
Wat een verlies voor de muziekwereld. Ik ben er best wel kapot van merk ik. Niet te bevatten... Rest in Peace held.

cosmic kid (moderator)
Rust zacht, D'Angelo. Veel en veel te jong. De komende dagen zet ik Voodoo op

cosmic kid schreef:
Rust zacht, D'Angelo. Veel en veel te jong. De komende dagen zet ik Voodoo op

En Brown Sugar en Black Messiah.
Fuck ik ben hier best slecht van. Het raakt me echt. Ik had zo gehoopt op nog een album, had hem nog zo een comeback gegund als in 2014.
Slechts drie albums, maar wel drie keer een voltreffer, dat wel.

Wat verschrikkelijk, 51 jaar pas! Geweldig optreden van hem gezien in TivoliVredenburg... R.I.P.

R&b-zanger en viervoudig Grammy-winnaar D’Angelo (51) overleden

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

vigil schreef:
Alvleesklierkanker (als dat zo is) is meestal snel het einde, ik weet er helaas alles van...

Dat is naar voor je, sterkte!

Dit stemt mij triester dan ik had verwacht (al had ik überhaupt geen rekening gekomen met zijn overlijden)

R.I.P. D’Angelo

Sterkte aan alle MuMe’ers die een speciale band met zijn muziek hebben

R.I.P. D’Angelo

RIP Spirituele Soul Grootheid!
Dit verlies doet mij pijn.
Wat een gemis.

R.I.P. D'Angelo, veel te jong

Wat een afschuwelijk nieuws. En ook aan die klote alvleesklierkanker. R.I.P. D’Angelo

R.I.P. D'Angelo
Nooit constant op de radar geweest, maar Brown sugar, Untitled (how does it feel) en Cold world met Genius /GZA zijn wel klassiekers.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.