Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2025, 22:59 uur
Nou, zeg dat, ja! Wat een onverwacht kutbericht. R.i.p. D'Angelo
4
geplaatst: 15 oktober 2025, 02:07 uur
D’Angelo.. Ik dacht vaak dat hij kapot zou gaan aan de drugs, en mu blijkt hij zo jong te overlijden aan die rot ziekte. Tragisch.
Persoonlijk: als er 1 artiest was van wie ik op een nieuw album en tour zat te wachten dan was het D’Angelo. Maar net als bij Prince zat een nieuw concert er niet meer in. Black Messiah was een meesterwerk en in heb genoten, gedanst en gezweet in Tivoli. Als een tijdmachine naar een funk feest uit de jaren 70.
Persoonlijk: als er 1 artiest was van wie ik op een nieuw album en tour zat te wachten dan was het D’Angelo. Maar net als bij Prince zat een nieuw concert er niet meer in. Black Messiah was een meesterwerk en in heb genoten, gedanst en gezweet in Tivoli. Als een tijdmachine naar een funk feest uit de jaren 70.
0
geplaatst: 15 oktober 2025, 07:24 uur
Minneapolis schreef:
D’Angelo.. Ik dacht vaak dat hij kapot zou gaan aan de drugs, en mu blijkt hij zo jong te overlijden aan die rot ziekte. Tragisch.
Ik denk dat jarenlang drank en drugsgebruik zijn systeem geen goed hebben gedaan. Totale roofbouw op een lichaam. Maar aan de andere kant is het ook gewoon pech hebben, ook kerngezonde mensen kunnen plots kanker krijgen. Alvleesklierkanker is wel zo'n beetje de naarste vorm van kanker begreep ik. Binnen een aantal maanden is vaak iemand dan al overleden. Ik begreep dat hij de laatste twee weken in een hospice lag met zijn familie waaronder oa zijn zoon naast zich. Die jongen verkiest in korte tijd zijn moeder (Angie Stone) en dan nu zijn vader. Los van het muzikale verlies is dit voor de familie en vrienden natuurlijk echt een enorme tragiek. Wat een verlies!
1
geplaatst: 15 oktober 2025, 13:04 uur
vinylbeleving schreef:
Ik denk dat jarenlang drank en drugsgebruik zijn systeem geen goed hebben gedaan. Totale roofbouw op een lichaam. Maar aan de andere kant is het ook gewoon pech hebben, ook kerngezonde mensen kunnen plots kanker krijgen. Alvleesklierkanker is wel zo'n beetje de naarste vorm van kanker begreep ik. Binnen een aantal maanden is vaak iemand dan al overleden. Ik begreep dat hij de laatste twee weken in een hospice lag met zijn familie waaronder oa zijn zoon naast zich. Die jongen verkiest in korte tijd zijn moeder (Angie Stone) en dan nu zijn vader. Los van het muzikale verlies is dit voor de familie en vrienden natuurlijk echt een enorme tragiek. Wat een verlies!
(quote)
Ik wilde geen link leggen. Bedoelde juist te zeggen dat ik dit (uiteraard) niet zo zag aankomen.
Ja, in hetzelfde jaar als Angie Stone is bizar.
0
geplaatst: 16 oktober 2025, 13:46 uur
Nog een grootheid die overleden is, maar dan in een andere tak van muziek. Jack White, het alias van Horst Nußbaum, is er niet meer. Nußbaum, geboren in Keulen, begon zijn carrière als profvoetballer bij SC Victoria Köln. In het seizoen 1965/66 speelde hij voor het Eindhovense PSV; in acht wedstrijden scoorde hij twee keer. Na dat seizoen stopte hij en werd hij dj en zanger, waarbij hij de artiestennaam Jack White aannam. Hij schakelde al snel om naar het produceren van artiesten en vierde grote successen met Tony Marshall (Schöne Maid), Laura Branigan (Self control, Gloria), Barry Manilow, Jermaine Jackson (When the rain begins to fall), Paul Anka, Engelbert Humperdinck en David Hasselhoff.
Horst Nußbaum is 85 jaar oud geworden.
Horst Nußbaum is 85 jaar oud geworden.
2
geplaatst: 16 oktober 2025, 13:51 uur
Toch wel een van de belangrijkste nummers uit de geschiedenis, Looking for Freedom.
R.I.P. Horst Nußbaum
R.I.P. Horst Nußbaum
0
geplaatst: 16 oktober 2025, 14:00 uur
Poek schreef:
Toch wel een van de belangrijkste nummers uit de geschiedenis, Looking for Freedom
Toch wel een van de belangrijkste nummers uit de geschiedenis, Looking for Freedom
Volgens Hasselhoff zelf is zijn single verantwoordelijk voor de val van de Berlijnse muur
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 14:01 uur
Eergisteren overleed Richard 'Dick' Addrisi. Samen met zijn broer Don maakte Dick deel uit van de acrobatenfamilie the Flying Addrisis. In de jaren '50 probeerden Don en Dick als the Addrisi brothers een zangcarrière van de grond te krijgen. Het leverde hen in 1959 het Amerikaanse hitje Cherrystone op. Meer succes hadden de broers als songschrijvers met Never my love, voor the Association. In de jaren '70 scoorden the Addrisi brothers nog een bescheiden aantal hitjes, waavan 'Slow dancin' don't turn me on' met een 20e plaats in de Billboard het hoogste reikte. Aan de samenwerking tussen de broers kwam in 1984 een noodgedwongen einde, toen Don aan alvleesklierkanker overleed.
Dick Addrisi is 84 jaar oud geworden.
Dick Addrisi is 84 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 16 oktober 2025, 14:02 uur
chartsmaster schreef:
Volgens Hasselhoff zelf is zijn single verantwoordelijk voor de val van de Berlijnse muur
(quote)
Dat is eigenlijk een urban myth, maar te leuk om niet in stand te houden.
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 14:08 uur
Poek schreef:
Wat meer achtergrond over 'Looking for freedom', waarbij ik er nog maar net achter kom dat het een cover is van Auf der Strasse nach Süden door Tony Marshall, ongetwijfeld geproduceerd door Jack White...
What's David Hasselhoff got to do with the fall of the Berlin Wall?
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 15:14 uur
Ja, dit is dé Jack White inderdaad. De man die dat pseudoniem aannam voordat de muziekwereld ook maar iemand van betekenis kende met die naam. 
Zijn naam zegt mij verder weinig, al heb ik wel eens aan hem gerefereerd bij het album Self Control van Laura Branigan (zie laatste bericht aldaar). Maar per saldo heeft deze Duitser nog best een indrukwekkende muzikale carrière opgebouwd. Meestal in het 'foute' repertoire, in den beginne vooral met Schlagers, maar later ook met werk dat internationaal bekend geworden is. Wie herinnert zich bijvoorbeeld de hits van Audrey Landers niet? Of die megahit van Jermaine en Pia? Ook door hem geproduceerd.

Zijn naam zegt mij verder weinig, al heb ik wel eens aan hem gerefereerd bij het album Self Control van Laura Branigan (zie laatste bericht aldaar). Maar per saldo heeft deze Duitser nog best een indrukwekkende muzikale carrière opgebouwd. Meestal in het 'foute' repertoire, in den beginne vooral met Schlagers, maar later ook met werk dat internationaal bekend geworden is. Wie herinnert zich bijvoorbeeld de hits van Audrey Landers niet? Of die megahit van Jermaine en Pia? Ook door hem geproduceerd.
1
geplaatst: 16 oktober 2025, 15:23 uur
Ai...Audrey Landers met Manuel Goodbye. Ik kan dat nummer nog letterlijk meezingen

Net even gecheckt: toch niet helemaal meer, pfewww!

Net even gecheckt: toch niet helemaal meer, pfewww!
0
geplaatst: 16 oktober 2025, 22:04 uur
RIP Ace Frehley
Nog geen officiële melding maar volgens bronnen een uur geleden overleden.
Sta te trillen op mijn poten.

0
geplaatst: 16 oktober 2025, 23:53 uur
Von Helsing schreef:
RIP Ace Frehley
RIP Ace Frehley
Nee...dit kan niet.. anders kunnen we Brigitte Bardot ook alvast melden....
Het gaat echt een slachtveld worden met iconen die gaan omvallen helaas..
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 00:52 uur
Pffff, R.I,P. Space Ace .
Spijtig en dat door een stomme val.
Spijtig en dat door een stomme val.
1
geplaatst: 17 oktober 2025, 01:46 uur
Kreeg ik gisteren nog te horen dat Gene Simmons ternauwernood aan de dood was ontsnapt bij een auto-ongeluk, is een dag later Ace in space...
Gelukkig laat hij een schat aan muziek achter, dus laten we niet enkel een traan van verdriet vallen, maar ook een traan van het lachen om zijn gevoel voor swingende humor.
Gelukkig laat hij een schat aan muziek achter, dus laten we niet enkel een traan van verdriet vallen, maar ook een traan van het lachen om zijn gevoel voor swingende humor.
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 09:12 uur
Het is nu dagelijks raak lijkt het wel. 
Heel triest.
R.I.P. Ace Frehley.

Heel triest.
R.I.P. Ace Frehley.
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 09:24 uur
R.I.P. Ace. Iemand van wie ik het niet zo zag aankomen. Maar het lijkt dan ook het directe gevolg van een noodlottige val.
1
geplaatst: 17 oktober 2025, 09:43 uur
Let's face it: alle pop- en rocksterren die doorbraken in de jaren '50/ '60/ '70 zijn nu in de 70, 80, 90 jaren oud. Onze heldengeneratie gaat in rap tempo verdwijnen; over tien jaar zijn er nog maar weinig over.
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 09:45 uur
Er is nog geen Kiss-klassieker geplaatst met Ace aan het roer. Mag nog wel even:
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 10:11 uur
chartsmaster schreef:
Let's face it: alle pop- en rocksterren die doorbraken in de jaren '50/ '60/ '70 zijn nu in de 70, 80, 90 jaren oud. Onze heldengeneratie gaat in rap tempo verdwijnen; over tien jaar zijn er nog maar weinig over.
(quote)
Je hebt absoluut gelijk.
0
geplaatst: 17 oktober 2025, 11:55 uur
Von Helsing schreef:
RIP Ace Frehley
RIP Ace Frehley
Het lijkt wel alsof het steeds dichterbij komt.
2
geplaatst: 17 oktober 2025, 14:01 uur
chartsmaster schreef:
Er is nog geen Kiss-klassieker geplaatst met Ace aan het roer. Mag nog wel even.
Er is nog geen Kiss-klassieker geplaatst met Ace aan het roer. Mag nog wel even.
Ik herinner me Ace vooral als een goede gitarist. Daarom een instrumental van zijn eerste soloplaat:
1
geplaatst: 17 oktober 2025, 14:02 uur
R.I.P. Ace Frehley.
Er zijn naast Kiss maar weinig bands die, naast de muziek, zich zo wisten te presenteren als Kiss.
Niemand van zekere leeftijd kan zich de zomer van 1979 voor de geest halen zonder I was made for lovin' you
Er zijn naast Kiss maar weinig bands die, naast de muziek, zich zo wisten te presenteren als Kiss.
Niemand van zekere leeftijd kan zich de zomer van 1979 voor de geest halen zonder I was made for lovin' you
* denotes required fields.