MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Inderdaad leren kennen door Woodstock (de film dan, niet door er live bij te zijn) en dit was een van de optredens die me is bijgebleven. Later de vinylsingle gekocht, maar de versie van Woodstock is beter.. Ik ben het verder niet eens met mensen die zeggen 'The only good Country Joe is the one that's dead".

R.I.P. Country Joe McDonald

Tommy DeCarlo (van Boston) R.I.P.

Tommy DeCarlo? Tommy Dewie van Boston?
Oh, het is de laatste zanger van Boston, die het dramatisch, erbarmelijk, onthutsend beroerde en wanstaltig slechte laatste album inzong. Niets dan goeds over de doden, maar in dit geval is het lastig iets positiefs te verzinnen. Nou, fijn dat hij ruimte maakt voor een andere zanger, mocht Tom ooit nog een goed einde aan zijn carrière willen breien. Wel jong gestorven (60), dat is wel sneu.

Ik blijf hopen.
In a July 2025 interview with Metal Mayhem ROC, guitarist Gary Pihl: "Tom's always working on songs. Just as in the past, he'll call me in or one of the other guys to play their parts. Then he'll go back into the studio and fix things, change things around." When asked about the possibility of a new Boston album or a tour in 2026 to coincide the 50th anniversary of the band's first album, Pihl said, "I'm hoping there will be another album and tour. Of course, next year will be the 50th anniversary of the first album, so I'm hoping that there will be a tour for that. But we'll just have to wait and see."

Wél een grote naam:
eergisteren is componist, toetsenist en accordeonist Augie Meyers overleden. De Texaan Meyers, afkomstig uit San Antonio, was begin jaren '60 samen met Doug Sahm de oprichter van het Sir Douglas Quintet. Op hits als Mendocino en She's about a mover is een hoofdrol weggelegd voor zijn Vox orgel. Een tweede succesvolle groep richtte Meyers op in de jaren '90: in de Texas Tornados speelde hij samen met Flaco Jimenez, Freddy Fender en opnieuw Doug Sahm. Meyers was de laatst levende van de originele bezetting.
Augie Meyers is 85 jaar geworden.
Meyers bespeelt hieronder in de clip de accordeon, maar bekijk ook eens die mooie jaren '60-clips in de links hierboven, met Meyers op orgel.

liefkleinhertje schreef:
Tommy DeCarlo (van Boston) R.I.P.

Hij zal het vast niet zo uitgemikt hebben, maar DeCarlo overleed op de sterfdatum van Brad Delp

dix

Ach, Barend Servet al is 95 natuurlijk wel een mooie leeftijd.

R.I.P. ijf Blokker

Wat was dit heerlijke slechte tv in mijn jeugd. Ik heb me kapot gelachen om Barend Servet en al die andere mafkezen.

dix
Ik was eigenlijk stomverbaasd dat ie nog leefde maar lees nu dat dat in Den Helder was. Dat verklaart een hoop want daar wil je dood nog niet gevonden worden. Dus ja, dan haal je de 95 wel.

Wat dan weer weinig bekend is, is dat Blokker in de eerste 25 jaar van zijn showbizcarrière drummer is geweest. Hij drumde o,a. in de Sleeswijk Revue en tij Ted de Braak en heeft nog drumles gegeven aan Jan Keizer van BZN.

Barend Servet....wat een fantastische televisie was dat. Toen waren er geen formats, geen netwerkmanagers, geen kijkcijfereisen. De vooruitgang heeft ons echt verder gebracht....

Hij heeft het lang volgehouden, veel langer dan alle andere veel terugkomende figuren die verschenen in de Fred Hache Show, De Barend Servet Show en v. Oekels Discohoek. Meestal dezelfde acteurs die eigenlijk geen acteurs waren zoals oa. Harry Touw, Dolf Brouwers, Cees Schouwenaar en ook Clous van Mechelen.
IJf Blokker was het evenmin, eigenlijk dus inderdaad drummer en door Wim T Schippers ontdekt. Die wilde een bepaald effect bereiken door te werken met non acteurs. Zo kwam het wat stuntelig over, maar wel spontaan.

Ijf Blokker kreeg zo nu en dan na de Schippers periode nog wel eens een rolletje in een tv serie, maar speelde ook in theater producties zoals De Jantjes. Uiteindelijk is hij wel degelijk erkend als acteur.
Aardige man leek het mij wel.

R.I.P. Ijf Blokker.

Pollens!
R.I.P. IJf Blokker ofwel Barend Servet.
Zijn overlijden mag niet zomaar voorbij gaan.
Bizarre humor, en ik heb het hele Wim T. Schippers oeuvre van begin jaren '70 voorbij zien komen. Ik was één van de weinigen die het mocht zien op school.
Hij deed een interview met een nep-koningin die op Juliana leek en die sperziebonen zat te doppen met een pannetje op schoot. ("ach, dat vind ik nou zo heerlijk om te doen")
Deze "majesteitsschennis" heeft de VPRO duizenden leden gekost.
IJf Blokker ging ook rustig in een scene op een wc zitten die zou gaan ontploffen. Een muur viel om en we zagen hem allemaal met ontbloot onderlichaam zitten, verbaasd om zich heen kijkend. Je had geen idee wat er in al die shows zou gaan gebeuren. Maar het was machtig.
Maar goed, 95. Dan heb je weinig reden tot klagen en bovendien, hij komt al die oudere mannen van destijds, al teksten opdreunend vanaf een papiertje, ongetwijfeld weer tegen. Gezellige boel.

musician schreef:
Hij deed een interview met een nep-koningin die op Juliana leek en die sperziebonen zat te doppen met een pannetje op schoot. ("ach, dat vind ik nou zo heerlijk om te doen")
spruitjes

Eergisteren overleed de Britse grime rapper Dot Rotten. Joseph Ellis-Stevenson, dat was zijn echte naam, bracht onder de naam Young Dot vanaf 2007 een serie mixtapes uit. Hij viel op door het integreren van sampletechnieken in zijn grime producties. Zijn doorbraak kwam in 2011, toen hij een platendeal kreeg. Hij veranderde zijn alias in Dot Rotten, bracht een debuutalbum uit en scoorde een aantal Britse hitsingles, waarvan 'Overload' met een 15e plaats het hoogste reikte. Na 2013 ging hij zich op het produceren richten, waarbij hij zijn naam opnieuw veranderde, nu in Zeph Ellis. Hij overleed eergisteren onverwacht in Gambia en is 37 jaar oud geworden.

Op 7 maart is de Amerikaanse zanger David Brigati overleden. Brigati zong eind jaren '50 de lead in de doowopgroep the Hi-Fives, toen hij door achtergrondzanger Joseph DiNicola gevraagd werd om een nieuwe groep te beginnen. DiNicola veranderde zijn naam in Joey Dee en de groep werd the Starliters. In 1960 werd de groep de vaste band in de Peppermint Lounge in New York. Hun single 'Peppermint twist', met Brigati als leadzanger, werd een Amerikaanse nummer 1-hit.
In 1964 was Davids jongere broer, Eddie Brigati, een van de oprichters van the (Young) Rascals. David werd geen officieel groepslid, maar deed wel de achtergrondvocalen in de studio. Op de track Once upon a dream deed hij de leadzang. De broers verlieten the Rascals in 1970.
In 1976 namen de broers onder de naam Brigati een gezamenlijk album op.
David Brigati werd beschouwd als de 'vijfde Rascal'. Toen de groep in 1997 werd opgenomen in de Rock 'n' roll Hall of fame was hij dan ook daarbij aanwezig en zong hij met de overige bandleden.
David Brigati is 85 jaar oud geworden.

In het filmpje is te zien dat The Starliters een multiraciale band was, zeer ongebruikelijk voor die tijd. Het zal met touren soms problemen gegeven hebben.

Het zou kunnen idd dat Amerika daar begin jaren '60 nog niet helemaal klaar voor was.
Twee roemruchte tours van Joey Dee & the Starliters waren overigens hun concert in Stockholm eind 1963, waarbij the Beatles als voorprogramma dienden, en een aantal ongedateerde Amerikaanse concerten met ene Jimi Hendrix als gitarist.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:57 uur

geplaatst: vandaag om 20:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.