menu

Muziek / Nieuws / Pukkelpop: zeker 1 dode, meerdere gewonden

zoeken in:
Het is zeker veel geld, maar ik geloof Pukkelpop, het is een prachtig festival met een goede organisatie en ik vind het geweldig dat ze volgend jaar doorgaan.
Dat is voor mij het belangrijkste

Maar als je het optimistisch bekijkt heb je hiermee ook de kans om de volle 100% terug te krijgen, ik vind dat je daar ook wel makkelijk aan voorbij gaat.
En tuurlijk zal het lastig zijn om het volle bedrag te krijgen als je je bonnen verkoopt, maar het verkopen an sich moet tegenwoordig toch niet zo'n probleem meer zijn?
Desnoods komt er een site waar vragers en aanbieders elkaar kunnen vinden (misschien zelfs veiling-opzet?), linkje op de officiële pukkelpop-site (die zullen daar toch wel sympathie voor hebben) en klaar.

Ik ben het toch nog steeds met Stijn eens. Zonder dat het de schuld van Pukkelpop is dat het zo rampzalig is verlopen, lijkt het me geen onredelijke reactie als iemand die een duurbetaald festival door zijn neus geboord zag worden (op een redelijk traumatische manier) probeert zijn kaartje te reclameren. Nu wordt er net gedaan alsof mensen die dat willen een soort hufters zijn die het festival de grond in willen stampen.

Waarom is er blijkbaar niet gewerkt aan een oplossing waarbij de overheid en eventueel sponsors bijdragen aan een goede oplossing, waarbij tegelijkertijd geprobeerd wordt het festival (eventueel volgend jaar op iets kleinere schaal) overeind te houden? Omdat dan volgend jaar geen half miljoen meer kan worden uitgegeven om de Foo Fighters te programmeren?

Bovendien vind ik het niet buitengewoon sympathiek dat een organisatie in een geval als dit mensen alleen maar compenseert als het geld terug vloeit in hun eigen kas. Dat wringt ergens, zeker als je erbij stilstaat hoe blauw je je betaalt op festivals tegenwoordig.

Sandokan-veld schreef:
Bovendien vind ik het niet buitengewoon sympathiek dat een organisatie in een geval als dit mensen alleen maar compenseert als het geld terug vloeit in hun eigen kas.

Dat is wel een goed punt. Misschien hebben ze het geld nodig het hoofd boven water te houden, maar het is wel een beetje een sigaar uit eigen doos.

Overigens heeft Pukkelpop een dermate dure line-up elk jaar dat ik wel geloof dat ze er niet heel veel aan overhouden.

Maar ze lopen ook erg binnen door merchandising e.d. en een biertje kost al gauw 2,50 over Red Bull nog niet gesproken(5 euro)..

Dan maar geen Foo Fighters e.d. Pukkelpop is bijna net zo'n mode naam als Lowlands... verkopen doe je toch wel.. al is er nog geen line-up bekend.

Nu houd ik mijn hart vast voor komend jaar, hoeveel mensen er minder zullen gaan komen(ja je weet het niet!).

Maar ik vind dat ook uitermate krom, "geld terug geven" maar er zelf rijker van worden, slim maar gaat ten koste van je bezoekers, de mensen die je festival maken en zorgen dat het draait,..lijkt mij, als er niemand meer had gekomen hadden ze ook geen inkomsten gehad.

Daarbij hebben veel artiesten hun 'gage' terug gestort, ik weet niet hoe dat met de Foo Fighters zat.. maar toch valt mij dat tegen, van e organisatie. Die ophanden word gedragen omdat ze doen wat ze moeten doen, net zoiets als klappen in een vliegtuig als het land... het is toch de bedoeling dat zo'n ding doet waar hij voor is gemaakt?

Sandokan-veld schreef:
Ik ben het toch nog steeds met Stijn eens. Zonder dat het de schuld van Pukkelpop is dat het zo rampzalig is verlopen, lijkt het me geen onredelijke reactie als iemand die een duurbetaald festival door zijn neus geboord zag worden (op een redelijk traumatische manier) probeert zijn kaartje te reclameren. Nu wordt er net gedaan alsof mensen die dat willen een soort hufters zijn die het festival de grond in willen stampen.

Waarom is er blijkbaar niet gewerkt aan een oplossing waarbij de overheid en eventueel sponsors bijdragen aan een goede oplossing, waarbij tegelijkertijd geprobeerd wordt het festival (eventueel volgend jaar op iets kleinere schaal) overeind te houden? Omdat dan volgend jaar geen half miljoen meer kan worden uitgegeven om de Foo Fighters te programmeren?

Bovendien vind ik het niet buitengewoon sympathiek dat een organisatie in een geval als dit mensen alleen maar compenseert als het geld terug vloeit in hun eigen kas. Dat wringt ergens, zeker als je erbij stilstaat hoe blauw je je betaalt op festivals tegenwoordig.

Ik weet niet precies waar er wordt gedaan alsof mensen die een kaartje proberen te reclameren hufters zijn, ik haal het er in dit topic in ieder geval niet uit.
Met dat laatste heb je op zich wel een punt, maar ik snap niet helemaal waarom dit steeds wordt uitgelegd alsof ze er zelf op verdienen? Ze geven de bonnen weg hè? Goed, dat betekent inderdaad niet dat het de organisatie €150,- kost per kaartje, maar nog steeds wel een deel ervan. Het levert ze geen geld op als je bonnen inlevert als je niks voor die bonnen hebt betaald.

Ik vind het zelf wel een creatieve oplossing die de organisatie niet ontzettend veel hoeft te kosten en waar de gedupeerden toch veel kosten vergoed krijgen.
Het enige wat het mijns inziens nog beter had kunnen maken is als je de gedupeerden de keuze had gelaten: €150,- aan bonnen, of een bedrag in de buurt van de kostprijs van die consumpties als vergoeding.

Volgens mij doelt hij op de ietwat felle toon in reacties tegenover mij. Niet dat ik neergezet werd als hufter, maar ik proefde ook iets van een verwijt.

Niet dat ik daar verder problemen mee heb. Ik weet dat het niets persoonlijks is. Het gaat gewoon om deze bepaalde kwestie. Ik geef m'n mening zelf ook duidelijk zonder eromheen te draaien.

Het gaat er natuurlijk niet om dat iemand letterlijk een hufter werd genoemd (deze discussie verloopt vrij beleefd volgens mij), maar de redenering stoort me dat iemand die een kaartje probeert te reclameren omdat zijn festival in het water is gevallen egoïstisch is, want: zo help je het festival om zeep.

Er zijn veel discussies gaande op de Pukkelpopsite. Veel mensen zijn negatief over de beslissing van Pukkelpop.

Tja op andere sites vinden ze het juist geweldig dat Pukkelpop doorgaat hoor Stijn

Het kwam eerst op mij over als een vrij ridicule actie om gedupeerden tegemoet te komen met drankbonnen. Echter hoe meer ik er over nadenk hoe begrijpelijker ik een en ander vind. Natuurlijk vloeit dit terug in eigen kas en daarmee denkt Pukkelpop haar eigen continuïteit te kunnen waarborgen. Als dat nodig is dan is dit besluit begrijpelijk. Ik twijfel alleen aan de vraag of dit daadwerkelijk nodig is om Pukkelpop in leven te houden. Eigenlijk zou ik wel eens willen lezen wat een onafhankelijk orgaan, dat de huishouding van Pukkelpop aan een onderzoek heeft onderworpen, hier van zou zeggen. Echter, er was sprake van overmacht bij deze ramp dus is de organisatie niet aansprakelijk, althans vermoedelijk niet aansprakelijk genoeg om meer te kunnen eisen van haar dan ze nu aanbiedt. Dus ik denk dat de gedupeerden uiteindelijk toch content moeten zijn met datgene wat hen nu wordt geboden, praktische obstakels incluis. Men moet zich realiseren dat niet alleen bezoekers maar ook de organisatie zelf gedupeerd is door deze ramp.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Er gaan vele geruchten rond over dat Chokri een bankrekening van 90 miljoen zou hebben.

Ik hoop alleen nog op voorrang voor de edities 2013 en 2014 zodat iedereen die bonnen wel kan besteden.

De man is er nog steeds helemaal kapot van.

Videozone - deredactie.be

indrukwekkende docu & beelden voor iedereen (ook niet-bezoekers) die er in is geïnteresseerd:

Pukkelpop: Stilte na de Storm (panorama docu) | Rockblog

Ik zag de docu vorige week op Canvas, vreselijk voor de mensen in die film. Het blijft allemaal erg pijnlijk om te zien.

Ik ben zaterdag teruggegaan met de twee vrienden met wie ik was, er is niet veel te zien, behalve dat er veel bomen missen.
Ook even de fantastische mensen bedankt die ons hebbem geholpen met een slaapplek.

Heb jij het geld van je ticket nog terug kunnen krijgen Ducoz?

'Pukkelpop moet tickets terugbetalen' | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Eindelijk eens een oordeel van mensen met verstand van zaken. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Als al die mensen hun geld terugkrijgen komt er nooit weer een pukkelpop, denk dat ze dan failliet gaan.

Als die 300 mensen hun geld terug krijgen, dan moeten ze dat bij iedereen doen. Ik denk ook dat dat dan het einde is.

Ja ik zou het ook fijn vinden om dat geld terug te zien, al heb ik die eet bonnen wel geaccepteerd..

We zien het wel.. al zal het dan over zijn voor Pukkelpop.. (misschien kunnen ze die mensen die een ticket hadden gekocht gewoon een ticket van dit jaar geven?)

Ducoz schreef:
(misschien kunnen ze die mensen die een ticket hadden gekocht gewoon een ticket van dit jaar geven?)

Ik dacht ook dat ze zoiets zouden doen, ik moet nu nog 3 jaar naar Pukkelpop

Ja, zelfde hier.. al klopt dat nu.nl artikel niet.. volgens de PP site:

'Alleen rechter beslist of Pukkelpopgangers recht hebben op terugbetaling': De Tijd

Gloeilamp schreef:
Als die 300 mensen hun geld terug krijgen, dan moeten ze dat bij iedereen doen. Ik denk ook dat dat dan het einde is.

Ze moeten niets lijkt me. Er zullen ook heus wel mensen genoegen nemen met die bonnen als dat betekent dat het festival kan blijven bestaan.

Dat klopt. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die ook hun geld terug willen en niet bij deze 300 mensen zitten.

Ze hebben zichzelf toch wel zwaar in de voet geschoten door hun halfslachtige maatregelen betreffende terugbetalingen naar festivalgangers.

Niet zo zeer het bedrag, maar vooral de manier waarop, is bij veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Als je je bonnetjes wou claimen voor de komende 3 jaren, moest je 5 keer een vraag beantwoorden in de trend van:
" Wilt u uw drankbonnentjes terugvorderen, en daarmee het voortbestaan van Pukkelpop in gevaar brengen?"
"Wilt u uw bonnetjes voor 2012 hebben, of liever niet en steunt u daarmee het voorbestaan van Pukkelpop?"
" Wilt u uw bonnetjes voor 2013........."

Tegen dat ik de 5de keer zo'n vraag moest beantwoorden, had ik zin om Chokri een pets te geven.

Vooral omdat heel de claim dat Pukkelpop zwaar geraakt zou zijn in hun voortbestaan in mijn ogen geen enkele basis heeft.

Artiesten betaal je normaal gezien met uw inkomtickets. Die had iedereen betaald, en verschillende artiesten hebben hun geld teruggegeven. Hierop heeft pukkelpop dus meer winst gemaakt dan andere jaren.
Heel veel mensen kopen ook zeer veel drankbonnetjes op voorhand (zoals mezelf). Ik had hier nog niet 1 vierde van kunnen consumeren. Al die drank en dergelijke gaat gewoon terug naar de brouwer, dus ook hier denk ik niet dat pukkelpop veel verloren heeft.
Verder zijn er nog wel enkele artikels verschenen sinds de ramp, die een beetje de financiële stromen rond Pukkelpop hebben nagekeken, en voor een faillisement hoeven we ons echt nog niet te snel zorgen te maken. Ze hebben de afgelopen jaren miljoenen euro's winst gemaakt.

Dit gezegd zijnde, ik moet mijn inkomticket ook niet terug hebben, dat heb ik sinds het begin gezegd. En ik vind ook dat Pukkelpop 0% schuld heeft aan de tragische feiten van dit jaar.

Maar al die moraalridders die mij proberen wijs te maken dat het voortbestaan van Pukkelpop in gevaar is, en dat ik zelfs die drankbonnen niet zou mogen aannemen voor de komende 3 jaren, die zouden de zaak toch is beter een beetje rationeler moeten bekijken denk ik.

Wat je denk ik vergeet, is dat er ook voor weet ik veel miljoen euro aan schade was aan bijvoorbeeld apparatuur, van zowel het festival als artiesten. Ook zullen die tenten e.d. flink wat centen kosten.

Maar ik vind het overigens een rare verzekering, miscchien zelfs een beetje dom?

Als je geen schuld aan iets hebt, krijg je geen vergoeding.
In dat geval had Pukkelpop beter een bom kunnen laten ontploffen op het terrein, om zowel alle gemaakte kosten terug te krijgen vergoed... beetje gek eigenlijk.

De tenten zijn gezet door externe firma's en worden gehuurd. Die firma's zullen hun eigen verzekering moeten aanspreken hiervoor. Net als al de apparatuur (ik denk maar aan geluidsinstallatie, videoschermen, etc....).

Zo goed als niets daarvan is eigendom van Pukkelpop, en Pukkelpop is ook niet verantwoordelijk voor de schade.

Dus ik denk niet dat Pukkelpop daar iets voor moet betalen.

Als ik dat bericht van corn1holio1 lees, had ik misschien bij die 300 mensen kunnen zitten (als ik was geweest). Echt walgelijk. Je gaat je afvragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.

Ik geloof het hele verhaal nog steeds niet. Pukkelpop zal toch ook wel goed verzekerd zijn (zo niet, dan is dat toch hun eigen schuld)? Dat ze zelf ook een deel moeten betalen is niet meer dan normaal. Risico van het vak en ze hebben jaren winst gemaakt. Hoeft niet allemaal op het bordje van de trouwe bezoekers te komen. Dan jaag je je klanten juist in het harnas.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.