MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
Fijn, dit weekend is in Utrecht, Nederland, de grootstse platenbeurs van Europa. Het loont de moeite vooraf een kaartje te kopen via internet. Ik zie er iig naar uit - ook Belgen zijn welkom

Ik sla deze ronde over.

aERodynamIC schreef:
Ik sla deze ronde over.

Slechte kaarten, of is de pot leeg?

Mjuman schreef:
Slechte kaarten, of is de pot leeg?

Het laatste en daarbij vrijdagavond en zaterdag avond concerten. Voldoende plaatjes in huis ook op dit moment anders had ik graag weer even met je komen buurten

Sir Spamalot (crew)
dazzler schreef:
Sir Spamalot, freddze en anderen.

Zondag 1 december platenbeurs in Gent. Kans is groot dat ik erbij ben.

Idem!

Ik kom iig niet, omdat de beurs leeg zal zijn tegen die tijd en ik Gent liever in de lente of zomer zie.

Ponty Mython
Ik moet helaas ook afslaan, dankzij de jaarlijkse parkeervergunning die tegenwoordig in één keer betaald moet worden.

Sla Utrecht ook even over...ivm met kerstmarkt bezoek in......Brugge!!!!!

Uiteraard aanwezig in Utrecht...zet het bier vast maar koud.

Ik ga er morgen eens een kijkje nemen.

Ik ga morgen ook weer! Heb er zin in. Ben er helemaal klaar voor....!

Telamon
In Muziek > Algemeen > Platenzaken:

Vandaag en morgen Platenbeurs in de Jaarbeurshal.

*de trein pakt*

Wow, wat ben ik geslaagd zeg! Heb echt veel echt goede platen in mooie staat voor weinig. Alleen heb ik flink wat spierpijn...

Ben ook redelijk geslaagd, in totaal een stuk of 35 cd's.

west schreef:
Wow, wat ben ik geslaagd zeg! Heb echt veel echt goede platen in mooie staat voor weinig. Alleen heb ik flink wat spierpijn...

Was jij die vent die telkens tegen me aan stond te hangen als ik de bak Wave/Indie stond te zoeken?

Met een andere user de beurs bezocht en het was een vruchtbare dag - nee er komen geen geboortekaartjes over 9 maanden - verder treed ik niet in details.

Brunniepoo schreef:
Ben ook redelijk geslaagd, in totaal een stuk of 35 cd's.

Stond er eigenlijk nog een Fame stand met mooie boxsets voor "weinig"?

vigil schreef:
(quote)

Stond er eigenlijk nog een Fame stand met mooie boxsets voor "weinig"?

heb ik in ieder geval niet gezien.

Dan zal het wel niet.

Dat was idd opvallend: weinig, een enkele slechts met recent nieuw voor minder. Heel veel metaal en mainstream. Heel weinig dance/electronic.

De afwezigheid van Fame daargelaten leken die verhoudingen me niet anders dan de afgelopen edities (maar inderdaad: heel weinig dance/electronic, gelukkig bij de uitverkoop van Labsmusic nog wel het een en ander gevonden). Wel heb ik het idee dat vinyl elke editie weer wat prominenter wordt.

Ik herinner me eerdere keren de (grotere) stands waar veel recent materiaal nieuw op lp en cd tegen prijzen van 5 - 10 euro werd aangeboden. Dat heb ik dit keer gemist; verder weinig Britse stands en veel Scandinavische stand met soms mooi spul; daar lagen de prijzen wel hoog. Labmusic: idd gezien, maar weinig van mijn gading.

Opvallende afwezige, om: de Engelsman met singles; hard en prog imo opvallend aanwezig
Leuk om te zien: meer jazz dan voorheen, maar prijzen hoog.

Ik heb toch wel flink wat Britten gezien, vooral aan de linkerzijde. De Duitsers waren het i.h.a. het goedkoopste wat vinyl aangaat. Fransen waren duur (om even lekker te generaliseren). Voor soul & funk moest je even zoeken, maar er was toch heel wat. En dat ligt nu hier.

Mjuman schreef:
(quote)

Was jij die vent die telkens tegen me aan stond te hangen als ik de bak Wave/Indie stond te zoeken?

Ga dan ook een beetje opzij!

west schreef:
(quote)

Ga dan ook een beetje opzij!

Maak je dan ook bekend, dan hadden we je meegenomen om bokbier te drinken!
Mooie spullen gekocht?

Bij de Duitsers was het idd goed scoren. Jammer dat de electronica/dance zo afwezig is want daar is ook veel moois op vinyl verkrijgbaar. Ligt misschien ook aan de gemiddeld hoge leeftijd van de bezoeker. En ja, ik help daar niet aan mee, maar heb wel warme belangstelling voor IDM, minimal, dance en ander moois

dan hadden we je meegenomen om bokbier te drinken!

Ik had zaterdag op de Grote Verzamelbeurs te Utrecht de volgende dingen gekocht:

2cd Rolling Stones Australie 2006
2cd Stones Glastonbury
blu ray Stones Let's spend the night together
cd Stones Rocking Wrinkles
calender Stones 2014
LP Stones Grrr! bootleg
fotoboek over Mick Jagger
Stones sweater met capuchon
Stones T-shirt
Stones 3LP/2cd/dvd box Glastonbury

cd score Bandolero van Jerry Goldsmith
2cd score The Deep van John Barry
3cd score Conan the Barbarian van Basil Poledouris

dvd Sheena Easton
Daniel Craig calender 2014

Dus weer lekker bezig geweest.

Net als Telamon gisteren naar de Jaarbeurs geweest en weer heerlijk door de bakken gestruind.
Het was drukker dan in april voor mijn gevoel maar ik miste wel wat kramen die er toen wel stonden.
Al met al echter een prima dagbesteding en eigenlijk weer tijd te kort.

Uit de categorie retail: zag deze week pas dat Mediamarkt Arnhem het cd aanbod inmiddels heeft teruggebracht tot de grootte van het rijtje groenteconserven van mijn lokale Supercoop. Die zullen dus in 2014 wel helemaal weg zijn

Telamon
Ik ben momenteel verslaafd aan de Discovery serie Gold Rush en moest daar gisteren vaak aan denken: searching for virgin ground where good material can be digged

Les voor de volgende keer: eerst de duitse 3-5 euro bakken afstruinen voor kwantiteit. En blijf tot op t eind want platen zijn dan net als bloemen op de markt: veel korting.

Helaas nog steeds niet Maggot Brain van Funkadelic en Counting the Days van The Sound weten te bemachtigen.

Het bier smaakte weer lekker....de whiskey ook waar we op een gegeven moment aan zaten.....en ik heb 8 cd'tjes gekocht, standaard weer het best geslaagd bij de Duitsers....en eigenlijk voornamelijk nieuw spul. Mijn zoon was ook weer mee en die heeft gewoon nog 1 cd meer dan ik gekocht, krijgt de smaak aardig te pakken. Hij heeft zijn Nirvana discografie in reguliere zin gecompleteerd....en ook een shirt van Nirvana gehaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.