menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
[Modedit: dit topic is het vervolg op Eurovisie Songfestival]

Voor het eerst in jaren nog geen Nederlands nieuws. De aanpak is dit jaar anders; eerst het lied, en niet eerst een artiest aanwijzen. Het zou dus best nog wel eens even kunnen duren.

Máár..... de eerste ESF 2019 inzending is wel gisteren bekend geworden. Zoals vanouds is Albanië weer het eerst. Ik heb me door drie uur langdradige Albanese tv geworsteld waarbij het niet altijd duidelijk was wat nou een deelnemend lied en wat nou een intervalact was, maar uiteindelijk is dit de winnaar geworden:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=R2W58WVlOY0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Best een prima nummer, al zal naar Albanees gebruik er later nog wel een revamp komen die compleet anders gaat zijn dan het origineel.

Gisteren naar de opera geweest voor een prachtige voorstelling van La Boheme. Vandaar nu pas eerste luisterbeurt. Niet slecht, maar minder dan vorig jaar. Maar met Albanië is het altijd afwachten tot de definitieve versie er is. Het eurovisie seizoen is eindelijk terug begonnen.

Het is bijna traditie dat Albanië het feest opent en ook dat we straks wel weer een andere versie krijgen. Nummer is niet onaardig, maar blijft ook niet hangen zoals vorig jaar het geval was.

Ik heb ondertussen ook mijn ticket voor Amsterdam Calling 2019 gekocht. Dat wordt weer een leuk Eurovisieweekendje Amsterdam begin april. Als er nog mensen naar Amsterdam Calling of Eurovision In Concert gaan kunnen we misschien een MuMe-meeting houden.

Rust Zacht Marianna Toli

https://www.youtube.com/watch?v=RjbJJ5dHlBU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hier vind je het volledige resultaat van de ESC top 250. Recente nummers scoren veel te hoog naar mijn mening. En bepaalde klassiekers zijn totaal ondergewaardeerd.

Het is ook lastig vergelijken uiteraard. Neem de jaren '50 en jaren '60 liedjes. Ik vind ze heerlijk, maar die kun je onmogelijk vergelijken met recentere nummers. Moet ik dan keuzes maken voor lijstjes zal ik die heel oude nummers ook laten liggen, hoe charmant ik ze ook vind. Het blijft bijna onmogelijk als je ze allemaal op de grote hoop gooit.

Cerclezot schreef:
Hier vind je het volledige resultaat van de ESC top 250. Recente nummers scoren veel te hoog naar mijn mening. En bepaalde klassiekers zijn totaal ondergewaardeerd.

Dat was eerder ook zo bij de 250; veel nummers van dit jaar kwamen hoog binnen en die van vorig jaar waren heel erg gezakt, dus het is ook heel erg een momentopname. Toch had ik bij heel veel nummers van de afgelopen jaren zoiets van "een top 250, niet zoveel dus, en dan staat dít erin?"

Recent is nog niet eens het punt niet (dat zijn ook veel meer nummers, omdat er in recentere jaren meer landen meedoen, en daar ook veel goede nummers tussen zitten), maar er staan sowieso gewoon heel middelmatige nummers in.

Dan nog vind ik het enig dat er zoiets is en georganiseerd wordt, en was het heel leuk om het op te hebben staan. In de top staan ook heel veel goede nummers, al mag er wel een keer een andere nummer 1 komen. Euphoria is ook een van mijn favorieten, maar er zijn zoveel goede Songfestival nummers; dit is ook weer zo'n geijkte keuze.

I treni di tozeur op 192? Waardeloze lijst ja.

(Misschien zou dat nummer eens voor de MuMeladder genomineerd moeten worden?)

Poek schreef:

Zeker waardeloos inderdaad. Een van de beste nummers ooit!

Aoibhin schreef:
(quote)

Zeker waardeloos inderdaad. Een van de beste nummers ooit!

Zet je 20 december in je agenda om het nummer te nomineren voor de MumeLadder 2020?

Poek schreef:

Je kan ook meespelen met onze Eurovisie Songfestival K.O. Editie 2019. De vorige edities werd I Treni Di Tozeur twee keer 1e en een keer 2e.

Cerclezot schreef:
(quote)

Je kan ook meespelen met onze Eurovisie Songfestival K.O. Editie 2019. De vorige edities werd I Treni Di Tozeur twee keer 1e en een keer 2e.

De eerste rondes kan ik niet zoveel mee denk ik, maar vanaf de laatste 32 wil ik wel meedoen.

Poek schreef:

Dat heb ik gedaan in 2009, volgens mij zonder succes.

België heeft volgens het laatste nieuws gekozen. Ik vind het echter niet terug op de site van de RTBF.

Cerclezot schreef:
België heeft volgens het laatste nieuws gekozen. Ik vind het echter niet terug op de site van de RTBF.

Inmiddels schijnt het wel bevestigd te zijn. Het officiële persbericht van de RTBF kan ik even niet vinden, maar alle nieuwsmedia berichten erover dat RTBF dus een persbericht heeft uitgebracht, dus dan moet het wel kloppen.

Het is inderdaad bevestigd. Eliot heeft wel een leuke stem en hij werkt samen met de schrijver van Blanche's City Lights. Ik heb wel vertrouwen in de RTBF, meer dan in de VRT.

En de tweede kandidaat van dit jaar is alweer bekend! Spanje heeft vannacht gekozen, en dit is de winnaar geworden:

https://www.youtube.com/watch?v=1JLtDWvIXNY

Ennnn.... ook San Marino heeft nieuws!

De enige echte Serhat keert terug; nummer wordt in februari bekendgemaakt.

Om het geheugen nog even op te frissen:

https://www.youtube.com/watch?v=NHykTpxCVR8

De Nederlandse inzending voor het Songfestival is gekozen en is een artiest die niemand zal verwachten. Dat zegt Cornald Maas, die onder andere adviseur en commentator bij het Songfestival is.

"Het wordt heel erg goed en is behoorlijk onverwacht", zegt Maas in een interview met Shownieuws.

Cornald Maas: 'Nederlandse inzending Songfestival goed en onverwacht' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Tsja, hmz, Maas heb ik iets hoger zitten dan de meeste BN'ers die denken iets over het ESC te melden te hebben. Ik ben benieuwd.

Ah geen Maan dus. Ben benieuwd.

Zou het een Nederhop act zijn? Dat is immers toch wel de meest gehypte stroming in het muzieklandschap hier in Nederland momenteel en dat zou toch ook voldoen aan het label 'onverwacht'.

Of wellicht een gevestigde naam waarvan je eigenlijk zou vermoeden dat deelname aan het ESC geen optie is wegens te veel circus. Daniël Lohues bijvoorbeeld.

Thomas Azier? Of MuMe-lieving Wulf

Volgens de tam tam wordt het Eva Simons
Zou ik een goede keus vinden

Om dat nou te omschrijven als 'heel erg goed'. Vind het zelfs niet echt onverwacht. Nouja, onverwacht omdat iedereen haar alweer vergeten is, maar klinkt verder als een logische ESF-naam.

Martial schreef:

Als ik het goed begrijp is dat alleen omdat ze op Instagram 'Ik ben benieuwd' heeft geschreven. Het zou kunnen, maar misschien is ze gewoon echt benieuwd.

Martial schreef:
Zou ik een goede keus vinden

Wie?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wie?

Ze brak door met meidengroep Raffish, uit het programma Popstars: The Rivals. Dat viel al snel uiteen waarna ze solo wat grote hits scoorde met o.a. Afrojack en will.i.am (van de Black Eyed Peas). Ze zat eventjes op het randje om internationaal door te breken (ze had bijv ook een track met Chris Brown) maar tegenwoordig scoort ze zo af en toe weer een hitje in Nederland.

En de dochter van B.B. Queen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:05 uur

geplaatst: vandaag om 01:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.