menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
1. Frankrijk
2. Albanië
3. Spanje

Ik ben iets minder te spreken van de keuze van Frankrijk. Het is op zich wel oké, maar die jongen moet nodig eens wat zanglessen nemen en het nummer is ook niet bijster bijzonder. Bilal is ook een grote social media ster, dus geen wonder dat hij zoveel televote stemmen kreeg gisteren.

Ik weet nog niet echt wat mijn top 3 is nu. Ik vind alle drie de nummers van het kaliber 'wel aardig, maar mwah'.

Aoibhin schreef:
maar die jongen moet nodig eens wat zanglessen nemen

Klinkt live inderdaad voor geen meter.

Naar Frankrijk hoeven we volgend jaar in ieders geval niet naar toe, wat een ellende zeg
Het is ook weer zo'n typisch Songfestivallied en waar de clichés aan elkaar hangen.

En ook Tsjechië heeft gekozen. Lake Malawi gaat het land vertegenwoordigen met Friend Of A Friend.
En daarmee is Frankrijk al meteen zijn toppositie kwijt bij mij.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=PGtHM09slR4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik vind dat slecht zingen van Bilal wel nog meevallen. We hebben het al erger meegemaakt op het songfestival.

Lake Malawi is een beetje Zoot Woman. Erg jaren '80 dus.

Nederland zit trouwens in de tweede halve finale. België in de eerste.

Dinsdag 14 mei:

1e deel 1e halve finale: Slovenië, Wit-Rusland, Tsjechië, Montenegro, Cyprus, Servië, Finland, Polen, Hongarije
2e deel 1e halve finale: Estland, Portugal, San Marino, IJsland, Georgië, Australië, België, Oekraïne, Griekenland

Donderdag 16 mei:

1e deel 2e halve finale: Zwitserland, Zweden, Ierland, Oostenrijk, Moldavië, Letland, Roemenië, Denemarken, Armenië
2e deel 2e halve finale: Albanië, Azerbeidzjan, Noord-Macedonië, Noorwegen, Rusland, Nederland , Kroatië, Litouwen, Malta

Cerclezot schreef:
En ook Tsjechië heeft gekozen. Lake Malawi gaat het land vertegenwoordigen met Friend Of A Friend.
En daarmee is Frankrijk al meteen zijn toppositie kwijt bij mij.

(embed)

Dit was mijn favoriet uit hun selectie. Ik ben er ook weer niet enorm kapot van, maar het klinkt zeker aardig!

Jammer dat Nederland en België weer niet bij elkaar zitten.

Op zich ben ik wel blij met de loting. Ik had wel liever semi 1 gehad (dat vind ik prettiger kijken; eerst eigen land, dan een paar dagen relatief rust met de andere semi en dan op zaterdag de finale).

Op papier lijkt semi 2 wel wat sterker bezet door landen die het traditioneel goed doen, maar na vorig jaar weten we dat dit geen garantie is. Tweede helft ben ik ook blij mee. En we hebben weliswaar een heel Scandinavisch blok, maar die geven Nederland vaak punten.

aERodynamIC schreef:
Lake Malawi is een beetje Zoot Woman. Erg jaren '80 dus.

Of Ingrosso 2.0 goed naar Zweden geluisterd zullen we maar zeggen
Maar wel de leukste tot nu toe

De gelijkenis met Benjamin Ingrosso hoor ik niet. Dance you off vond ik de zwakste Zweedse bijdrage ooit. Friend of a friend vind ik veel leuker.

Cerclezot schreef:
De gelijkenis met Benjamin Ingrosso hoor ik niet. Dance you off vond ik de zwakste Zweedse bijdrage ooit. Friend of a friend vind ik veel leuker.

Ik ook! Al vrees ik dat Friend of a friend lang niet zo goed gaat scoren.

Zou die Fransman niet beter wat meer autotune kunnen gebruiken?

Verder props voor Tsjechie.

Darude gaat Finland vertegenwoordigen.

Cerclezot schreef:

Hahaha ben je serieus?

Cerclezot schreef:

Het is nog waar ook . Kan alleen maar tegenvallen toch?

Had Barthezz of Alice Deejay ook wel willen zien ipv de Duncan die we nu sturen. Nostalgie-acts doen het vaak wel goed in deze context.

Ja maar sowieso gaan alle memelords op hem stemmen dus best een slimme keuze

Hoe heette zijn vorige hit ook alweer dan?

123poetertjes schreef:

Feel the Beat

tnf
Gretz schreef:
Had Barthezz of Alice Deejay ook wel willen zien ipv de Duncan die we nu sturen. Nostalgie-acts doen het vaak wel goed in deze context.

De jaren 90-revival wordt alweer minder. Nu krijgen we onderhand de periode daarna (en daar zit ik niet geheel op te wachten).

Arrie schreef:
(quote)

Feel the Beat

'Sandstorm' bedoel je toch?

Edit : volgens mij was ik niet helemaal wakker .

Inderdaad Sandstorm

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik had verwacht dat ik gerickrolled zou worden maar nee.
Edit: Ik heb aanstaan dat ge-embedde video’s automatisch linkjes worden dus ik zie een link in Cervantes’ post.

Sandstorm was zijn grote hit natuurlijk, maar hij scoorde in de slipstream daarvan ook nog een hit met Feel the Beat, na Sandstorm. De ‘vorige’ hit dus.

Iemand in het Top 2000-topic zei al gekscherend dat je tegenwoordig enkel nog met een online meme een oude hit in de vastgeroeste lijst kunt krijgen. En ook met Darude - Sandstorm is dat blijkbaar gebeurd (en ik maar denken dat het door de populariteit van de dartssport kwam )
Dududududun: Darude namens Finland naar Songfestival | NOS

Binnenkort ga ik maar eens een paar nieuwe memes bedenken voor mijn favoriete bands die nog niet in de lijst der lijsten staan

123poetertjes schreef:

Darude - Sandstorm

Helsinki 2020 gaat het dus worden?

Hopelijk komt ie wel met een degelijk nummer en wint het niet alleen maar vanwege de meme.

Overigens zie ik het eigenlijk ook nog wel compleet floppen als het een echt goedkoop baggernummer wordt.

Sturen wij volgend jaar Ray en Anita

Fathead schreef:
Sturen wij volgend jaar Ray en Anita

Kansloos tegen Rick Astley (VK) en Scooter (Duitsland).

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.