Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2019, 12:37 uur
Ik ben iets minder te spreken van de keuze van Frankrijk. Het is op zich wel oké, maar die jongen moet nodig eens wat zanglessen nemen en het nummer is ook niet bijster bijzonder. Bilal is ook een grote social media ster, dus geen wonder dat hij zoveel televote stemmen kreeg gisteren.
Ik weet nog niet echt wat mijn top 3 is nu. Ik vind alle drie de nummers van het kaliber 'wel aardig, maar mwah'.
Ik weet nog niet echt wat mijn top 3 is nu. Ik vind alle drie de nummers van het kaliber 'wel aardig, maar mwah'.
0
geplaatst: 27 januari 2019, 21:53 uur
Aoibhin schreef:
maar die jongen moet nodig eens wat zanglessen nemen
maar die jongen moet nodig eens wat zanglessen nemen
Klinkt live inderdaad voor geen meter.
0
Martial
geplaatst: 28 januari 2019, 16:03 uur
Naar Frankrijk hoeven we volgend jaar in ieders geval niet naar toe, wat een ellende zeg 
Het is ook weer zo'n typisch Songfestivallied en waar de clichés aan elkaar hangen.

Het is ook weer zo'n typisch Songfestivallied en waar de clichés aan elkaar hangen.
0
geplaatst: 28 januari 2019, 16:11 uur
En ook Tsjechië heeft gekozen. Lake Malawi gaat het land vertegenwoordigen met Friend Of A Friend.
En daarmee is Frankrijk al meteen zijn toppositie kwijt bij mij.
0
geplaatst: 28 januari 2019, 16:27 uur
Ik vind dat slecht zingen van Bilal wel nog meevallen. We hebben het al erger meegemaakt op het songfestival.
0
geplaatst: 28 januari 2019, 18:13 uur
Nederland zit trouwens in de tweede halve finale. België in de eerste.
Dinsdag 14 mei:
1e deel 1e halve finale: Slovenië, Wit-Rusland, Tsjechië, Montenegro, Cyprus, Servië, Finland, Polen, Hongarije
2e deel 1e halve finale: Estland, Portugal, San Marino, IJsland, Georgië, Australië, België, Oekraïne, Griekenland
Donderdag 16 mei:
1e deel 2e halve finale: Zwitserland, Zweden, Ierland, Oostenrijk, Moldavië, Letland, Roemenië, Denemarken, Armenië
2e deel 2e halve finale: Albanië, Azerbeidzjan, Noord-Macedonië, Noorwegen, Rusland, Nederland , Kroatië, Litouwen, Malta
Dinsdag 14 mei:
1e deel 1e halve finale: Slovenië, Wit-Rusland, Tsjechië, Montenegro, Cyprus, Servië, Finland, Polen, Hongarije
2e deel 1e halve finale: Estland, Portugal, San Marino, IJsland, Georgië, Australië, België, Oekraïne, Griekenland
Donderdag 16 mei:
1e deel 2e halve finale: Zwitserland, Zweden, Ierland, Oostenrijk, Moldavië, Letland, Roemenië, Denemarken, Armenië
2e deel 2e halve finale: Albanië, Azerbeidzjan, Noord-Macedonië, Noorwegen, Rusland, Nederland , Kroatië, Litouwen, Malta
0
geplaatst: 28 januari 2019, 18:31 uur
Cerclezot schreef:
En ook Tsjechië heeft gekozen. Lake Malawi gaat het land vertegenwoordigen met Friend Of A Friend.
(embed)
(embed)
Dit was mijn favoriet uit hun selectie. Ik ben er ook weer niet enorm kapot van, maar het klinkt zeker aardig!
0
geplaatst: 28 januari 2019, 18:34 uur
Jammer dat Nederland en België weer niet bij elkaar zitten.
Op zich ben ik wel blij met de loting. Ik had wel liever semi 1 gehad (dat vind ik prettiger kijken; eerst eigen land, dan een paar dagen relatief rust met de andere semi en dan op zaterdag de finale).
Op papier lijkt semi 2 wel wat sterker bezet door landen die het traditioneel goed doen, maar na vorig jaar weten we dat dit geen garantie is. Tweede helft ben ik ook blij mee. En we hebben weliswaar een heel Scandinavisch blok, maar die geven Nederland vaak punten.
Op zich ben ik wel blij met de loting. Ik had wel liever semi 1 gehad (dat vind ik prettiger kijken; eerst eigen land, dan een paar dagen relatief rust met de andere semi en dan op zaterdag de finale).
Op papier lijkt semi 2 wel wat sterker bezet door landen die het traditioneel goed doen, maar na vorig jaar weten we dat dit geen garantie is. Tweede helft ben ik ook blij mee. En we hebben weliswaar een heel Scandinavisch blok, maar die geven Nederland vaak punten.
0
Martial
geplaatst: 28 januari 2019, 18:41 uur
aERodynamIC schreef:
Lake Malawi is een beetje Zoot Woman. Erg jaren '80 dus.
Lake Malawi is een beetje Zoot Woman. Erg jaren '80 dus.
Of Ingrosso 2.0 goed naar Zweden geluisterd zullen we maar zeggen

Maar wel de leukste tot nu toe

0
geplaatst: 28 januari 2019, 21:05 uur
De gelijkenis met Benjamin Ingrosso hoor ik niet. Dance you off vond ik de zwakste Zweedse bijdrage ooit. Friend of a friend vind ik veel leuker.
0
geplaatst: 28 januari 2019, 21:55 uur
Cerclezot schreef:
De gelijkenis met Benjamin Ingrosso hoor ik niet. Dance you off vond ik de zwakste Zweedse bijdrage ooit. Friend of a friend vind ik veel leuker.
Ik ook! Al vrees ik dat Friend of a friend lang niet zo goed gaat scoren.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 10:45 uur
Zou die Fransman niet beter wat meer autotune kunnen gebruiken?
Verder props voor Tsjechie.
Verder props voor Tsjechie.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 15:38 uur
Cerclezot schreef:
Darude gaat Finland vertegenwoordigen.
Hahaha ben je serieus?
0
geplaatst: 29 januari 2019, 16:19 uur
Cerclezot schreef:
Het is nog waar ook
. Kan alleen maar tegenvallen toch?
0
geplaatst: 29 januari 2019, 16:21 uur
Had Barthezz of Alice Deejay ook wel willen zien ipv de Duncan die we nu sturen. Nostalgie-acts doen het vaak wel goed in deze context.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 16:43 uur
Ja maar sowieso gaan alle memelords op hem stemmen dus best een slimme keuze ?
2
geplaatst: 29 januari 2019, 16:53 uur
0
geplaatst: 29 januari 2019, 17:27 uur
Gretz schreef:
Had Barthezz of Alice Deejay ook wel willen zien ipv de Duncan die we nu sturen. Nostalgie-acts doen het vaak wel goed in deze context.
De jaren 90-revival wordt alweer minder. Nu krijgen we onderhand de periode daarna (en daar zit ik niet geheel op te wachten).

0
geplaatst: 29 januari 2019, 18:34 uur
'Sandstorm' bedoel je toch?
Edit : volgens mij was ik niet helemaal wakker ?.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 19:17 uur
Ik had verwacht dat ik gerickrolled zou worden maar nee.
Edit: Ik heb aanstaan dat ge-embedde video’s automatisch linkjes worden dus ik zie een link in Cervantes’ post.
Sandstorm was zijn grote hit natuurlijk, maar hij scoorde in de slipstream daarvan ook nog een hit met Feel the Beat, na Sandstorm. De ‘vorige’ hit dus.
Edit: Ik heb aanstaan dat ge-embedde video’s automatisch linkjes worden dus ik zie een link in Cervantes’ post.
Sandstorm was zijn grote hit natuurlijk, maar hij scoorde in de slipstream daarvan ook nog een hit met Feel the Beat, na Sandstorm. De ‘vorige’ hit dus.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 21:47 uur
Iemand in het Top 2000-topic zei al gekscherend dat je tegenwoordig enkel nog met een online meme een oude hit in de vastgeroeste lijst kunt krijgen. En ook met Darude - Sandstorm is dat blijkbaar gebeurd (en ik maar denken dat het door de populariteit van de dartssport kwam
)
Dududududun: Darude namens Finland naar Songfestival | NOS
Binnenkort ga ik maar eens een paar nieuwe memes bedenken voor mijn favoriete bands die nog niet in de lijst der lijsten staan
) Dududududun: Darude namens Finland naar Songfestival | NOS
Binnenkort ga ik maar eens een paar nieuwe memes bedenken voor mijn favoriete bands die nog niet in de lijst der lijsten staan

0
geplaatst: 29 januari 2019, 22:16 uur
123poetertjes schreef:
Hoe heette zijn vorige hit ook alweer dan?
Hoe heette zijn vorige hit ook alweer dan?
Darude - Sandstorm
0
geplaatst: 29 januari 2019, 22:23 uur
Helsinki 2020 gaat het dus worden?
Hopelijk komt ie wel met een degelijk nummer en wint het niet alleen maar vanwege de meme.
Overigens zie ik het eigenlijk ook nog wel compleet floppen als het een echt goedkoop baggernummer wordt.
Hopelijk komt ie wel met een degelijk nummer en wint het niet alleen maar vanwege de meme.
Overigens zie ik het eigenlijk ook nog wel compleet floppen als het een echt goedkoop baggernummer wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.