Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 01:44 uur
Onweerwolf schreef:
Mijn vermoeden is dat er heel tactisch is gestemd door het publiek op een handejevol kanshebbers, waardoor relatief veel landen weinig punten kregen en dus voor die landen de jury score de doorslag heeft gegeven in de ranking. Daar is Duitsland een voorbeeld van.
(quote)
Mijn vermoeden is dat er heel tactisch is gestemd door het publiek op een handejevol kanshebbers, waardoor relatief veel landen weinig punten kregen en dus voor die landen de jury score de doorslag heeft gegeven in de ranking. Daar is Duitsland een voorbeeld van.
Dat denk ik ook. Maar dat ie door de jury’s zo hoog beoordeeld zou worden zagen de Bookies ook niet aankomen. En als Olly 0 punten krijgt vind ik het nog een vrij hoog aantal van het publiek gezien wat sommige andere acts kregen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 01:46 uur
catdog schreef:
Dat denk ik ook. Maar dat ie door de jury’s zo hoog beoordeeld zou worden zagen de Bookies ook niet aankomen. En als Olly 0 punten krijgt vind ik het nog een vrij hoog aantal van het publiek gezien wat sommige andere acts kregen.
(quote)
Mja, Isaak zong prima. Matig nummer, slechte act, weinig uitstraling maar goed gezongen. Olly was echt de allerslechtste zanger van het hele festival dit jaar. Alleen Polen was ongeveer even abominabel.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 01:49 uur
Onweerwolf schreef:
Mja, Isaak zong prima. Matig nummer, slechte act, weinig uitstraling maar goed gezongen. Olly was echt de allerslechtste zanger van het hele festival dit jaar. Alleen Polen was ongeveer even abominabel.
(quote)
Ja maar dat was ook al het geval bij de halve finales. En de bookies hadden nog altijd Duitsland vrijwel onderaan.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 01:50 uur
starbright boy schreef:
Ja.
Hier staat dat onder meer: Het tweede bericht.
Just a moment... - telegraaf.nl
Ja.
Hier staat dat onder meer: Het tweede bericht.
Just a moment... - telegraaf.nl
Dit gaat een ja maar hij, ja maar zij worden.
Ik hoop dat de politie er verder niks mee kan en dat de EBU dan op de blaren mag gaan zitten. Hebben wij verder niks aan natuurlijk. Volgend jaar mag NL de boel overslaan wat mij betreft, en dat zeg ik als groot liefhebber.
Baalde wel dat het net was of Nederland deze editie helemaal niet bestaan heeft. Dus boe-geroep voelde even fijn.
Leuk dat omroep Kan een foei kreeg en dat was het dan. Tja.
En verder? Prima winnaar, mijn nummer 1 werd 2e, en Nemo was mijn nummer 2. Ik gun het Nemo enorm.
De show? Ik heb niet zo opgelet eerlijk gezegd. Had er gewoon geen zin in.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 01:50 uur
catdog schreef:
Ja maar dat was ook al het geval bij de halve finales. En de bookies hadden nog altijd Duitsland vrijwel onderaan.
(quote)
Ja okay, de bookies hebben het niet altijd juist natuurlijk.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 01:51 uur
Olly's zang was echt een aanfluiting.
Overigens hebben we gelijk gekregen met Armenië. Ze zijn achtste geworden. Portugal ook in de top 10.
Overigens hebben we gelijk gekregen met Armenië. Ze zijn achtste geworden. Portugal ook in de top 10.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 01:52 uur
starbright boy schreef:
Dit is een goede zaak, zeker voor Portugal. Fijn dat dat soort muziek toch kan scoren.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 01:56 uur
semi 1:
Croatia: 177
Ukraine: 173
Ireland: 124
Lithuania: 119
Luxembourg: 117
Cyprus: 67
Finland: 59
Portugal: 58
Slovenia: 51
Serbia: 47
Australia: 41
Poland: 35
Moldova: 20
Azerbaijan: 11
Iceland: 3
Croatia: 177
Ukraine: 173
Ireland: 124
Lithuania: 119
Luxembourg: 117
Cyprus: 67
Finland: 59
Portugal: 58
Slovenia: 51
Serbia: 47
Australia: 41
Poland: 35
Moldova: 20
Azerbaijan: 11
Iceland: 3
1
geplaatst: 12 mei 2024, 01:57 uur
semi 2:
Israel: 194
Netherlands: 182
Armenia: 137
Switzerland: 132
Greece: 86
Estonia: 79
Latvia: 72
Georgia: 54
Austria: 46
Norway: 43
Czechia: 38
Denmark: 36
Belgium: 18
San Marino: 16
Albania: 14
Malta: 13
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 01:57 uur
Klaarblijkelijk zijn er 2 landen geweest die via de televoting geen punten aan Israël hebben gegeven; Oekraïne en Kroatië.
8
geplaatst: 12 mei 2024, 02:00 uur
“I broke the Code, I broke the trophy, but maybe Eurovision needs some fixing too…”
Nemo zojuist bij de persconferentie.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 02:01 uur
starbright boy schreef:
semi 2:
semi 2:
Gewoon 2e geworden met een hoger puntenaantal dan Kroatië en Zwitserland. Ja ik ben pissed.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 02:06 uur
Eigenlijk moeten ook die jury punten aan Nederland bekend worden gemaakt. Dan hadden we goed kunnen inschatten of we ‘m hadden kunnen pakken. Het moge duidelijk zijn dat we de televote gecrushed hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:08 uur
Semi
https://i.vgy.me/4pxYnz.png
Final
https://i.vgy.me/UtRdNA.png
https://i.vgy.me/E2i1xq.png
Misschien maar eens overwegen om naar Kroatië te verhuizen.
https://i.vgy.me/4pxYnz.png
Final
https://i.vgy.me/UtRdNA.png
https://i.vgy.me/E2i1xq.png
Misschien maar eens overwegen om naar Kroatië te verhuizen.
5
geplaatst: 12 mei 2024, 02:15 uur
catdog schreef:
“I broke the Code, I broke the trophy, but maybe Eurovision needs some fixing too…”
Ik zei het al: Nemo is lief. Die durft met een zinnetje de discussie wel te openen. De focus van de discussie moet in eerste instantie weg van Joost wat mij betreft. Daar moet eerst duidelijk worden wat er nou gebeurd is voor we daar wat mee kunnen en zover is het nog lang niet. Als het teveel over hem gaat en er komt een zie-je-nou-wel moment dan doen mensen een plas en blijft alles zoals het was. En dat zou niet goed zijn
Er is deze editie veel meer misgelopen. Als je naar tweets kijkt van eurovisiemedia dan kom je echt een hoop shit tegen. Van idiote behandeling van bezoekers. Tot aan allerlei pesterijen van een bepaalde delegatie die zich echt heeft misdragen. Tot aan vreemde regels voor de voor het ESC belangrijke Youtubemedia. Verder mogen wat mij betreft ook andere storende dingen van de afgelopen jaren erin gesmeten worden zoals dat achtergrondzang niet meer live hoeft te zijn. En de discussie over de hoge kosten mag ook weleens geopend worden. Ik denk dat Martin Osterdahl niet te handhaven is.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:20 uur
Er lijkt geen land echt te hebben geprofiteerd van het feit dat er al vanaf de start gestemd mocht worden. Van de vroegstarters scoorden alleen Oekraïne en Israël bij het publiek en die hadden vanaf elke plek het gros van die punten gescoord.
2
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:23 uur
Overigens wel weer heel bijzonder dat Oostenrijk beter scoorde bij de jury's dan het publiek.
Geldt ook voor Spanje.
Geldt ook voor Spanje.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 02:26 uur
Dat is inderdaad wel gek. Sowieso heeft het nummer niks profijt gehad van de laatste plek.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 02:33 uur
Zwitserland had maar een televoting 12. Van Oekraine. Loreen had er meen ik geen vorig jaar. Ze hebben op dezelfde manier gewonnen. Heel dominant bij de jury's en een televotescore die sterk genoeg was. En vooral uit veel ereplaatsen bestond.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:34 uur
Ik ben benieuwd of Céline volgend jaar op het ESC is en of we terug gaan naar Lugano of Lausanne of dat het wat anders wordt.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 02:34 uur
Gretz schreef:
Het onvolprezen, nota bene uit hét muziekdorp van Nederland
Mell & Vintage Future - MusicMeter.nl
Dat optreden voor de muziekbekrompen neus van die snorremans klinkt best okay, ja. Vooral een sterke zangeres. Wellicht dat ze zich nog een beetje inhouden, omdat het in een tv-studio is opgenomen en ze niet helemaal het achterste van hun tong en toetsen laten zien, maar alleraardigste kennismaking. Ik zal die studioalbums eens aanzwengelen. Dank!Het onvolprezen, nota bene uit hét muziekdorp van Nederland
Mell & Vintage Future - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 12 mei 2024, 02:35 uur
Celine is natuurlijk helaas ziek. Dus het zou mooi zijn als ze überhaupt in de zaal kan zitten.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:36 uur
starbright boy schreef:
Zwitserland had maar een televoting 12. Van Oekraine. Loreen had er meen ik geen vorig jaar. Ze hebben op dezelfde manier gewonnen. Heel dominant bij de jury's en een televotescore die sterk genoeg was. En vooral uit veel ereplaatsen bestond.
Zowel Cha Cha Cha als Rim Tim Tagi Dim vind ik wel leuker.
Ik moet eens checken hoe ik anno nu eigenlijk denk over de jury versus televote winnaars.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 02:39 uur
Voor mij geldt toch vrij duidelijk
The Code>Rim Tim Tagi Dim
Cha Cha Cha > Tattoo
En als ik ze allevier neem
The Code > Cha Cha Cha > Rim Tim Tagi Dim > Tattoo
The Code>Rim Tim Tagi Dim
Cha Cha Cha > Tattoo
En als ik ze allevier neem
The Code > Cha Cha Cha > Rim Tim Tagi Dim > Tattoo
0
geplaatst: 12 mei 2024, 02:45 uur
Smaken verschillen wat dat betreft. Van die vier liedjes vind ik Rim Tim Tagi Dim veruit het beste. Rim Tim Tagi Dim - Tattoo - Cha Cha Cha - The Code. 

2
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 02:47 uur
Ik vind Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim zo ongeveer even goed (beide hoge subtop) en The Code en Tattoo ook ongeveer even goed, beide middensectie subtop.
Tattoo haalde dit jaar net mijn Top 250. Of The Code dat ook gaat lukken wordt een dubbeltje op z'n kant.
Tattoo haalde dit jaar net mijn Top 250. Of The Code dat ook gaat lukken wordt een dubbeltje op z'n kant.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 03:01 uur
24 Rim Tim Tagi Dim > The Code (Televote)
23 Cha Cha Cha > Tattoo (Televote)
22 Sam Ryder > Kalush Orchestra (Jury)
21 Gjon's Tears > Måneskin (Jury)
19 Keiino -> Tamara Todevska (Televote)
18 Netta > Cesár Sampson (Televote)
17 Beide Portugal
16 Sergey Lazarev > Dami Im (Televote)
15 Il Volo > Måns Zelmerlöw (Televote)
14 Beide Oostenrijk
13 Beide Denemarken
12 Beide Zweden
11 Ell and Nikki > Raphael Gualazzi (Televote)
10 Beide Duitsland
09 Beide Noorwegen
Ik ben dus wel duidelijk een televote-fan.
23 Cha Cha Cha > Tattoo (Televote)
22 Sam Ryder > Kalush Orchestra (Jury)
21 Gjon's Tears > Måneskin (Jury)
19 Keiino -> Tamara Todevska (Televote)
18 Netta > Cesár Sampson (Televote)
17 Beide Portugal
16 Sergey Lazarev > Dami Im (Televote)
15 Il Volo > Måns Zelmerlöw (Televote)
14 Beide Oostenrijk
13 Beide Denemarken
12 Beide Zweden
11 Ell and Nikki > Raphael Gualazzi (Televote)
10 Beide Duitsland
09 Beide Noorwegen
Ik ben dus wel duidelijk een televote-fan.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 03:04 uur
Ook Silvester Belt kijkt ontevreden terug:
https://x.com/silvestrasbelte/status/1789453808239530370?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg
https://x.com/silvestrasbelte/status/1789453808239530370?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2024, 09:36 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Eurovisie Songfestival #3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.