Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:50 uur
Wauw, voor het eerst dat mijn favoriet de winnaar is. En wedkantoren zijn niet heilig dus. Superleuk. En veel te veel punten voor Isnotreal natuurlijk.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 00:50 uur
Ik ga het gewoon zeggen: winst voor Zwitserland was a long time coming. Laatste jaren vrijwel altijd heel hoog (muv vorig jaar).
1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:51 uur
Komt de EBU vast niet heel slecht uit dat het land dat al sinds zijn oprichting neutraal is er nu met de overwinning vandoor gaat. Kunnen ze vast weer in hun voordeel gebruiken 
Maar goed, wel fijn dat een van de betere liedjes heeft gewonnen

Maar goed, wel fijn dat een van de betere liedjes heeft gewonnen

1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:52 uur
Wedkantoren waren wel bijna helemaal correct met de publieksvote.
De jurykronkels voorspellen is lastiger dan het publiek.
De jurykronkels voorspellen is lastiger dan het publiek.
0
Een verschrikking van een nummer en stem, achja. Ieder zijn ding. Gun t hem wel
0
Gretz schreef:
Nee, Joost had ook met een rustige aanloop en een finale zonder incidenten nooit gewonnen, want Europapa is nooit heel erg in trek geweest bij de jury's naar het schijnt. Kan me onmogelijk voorstellen dat ie bij de jury's bij de best scorende landen had gezeten, en dat was toch nodig geweest om Zwitserland en Kroatië voorbij te steken.
(quote)
Nee, Joost had ook met een rustige aanloop en een finale zonder incidenten nooit gewonnen, want Europapa is nooit heel erg in trek geweest bij de jury's naar het schijnt. Kan me onmogelijk voorstellen dat ie bij de jury's bij de best scorende landen had gezeten, en dat was toch nodig geweest om Zwitserland en Kroatië voorbij te steken.
Onterecht als funact aangeduid?
2
Onweerwolf
Noorwegen laatste is wel erg hoor, vooral ook geen liefde van het publiek.
0
Juul1998B schreef:
Hen.
1
starbright boy schreef:
Laten we eerlijk zijn: Joost had de top 10 niet gehaald.
Natuurlijk wel
1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:53 uur
starbright boy schreef:
Gigantische opluchting. En Israel wint de publieksstem niet. Dat valt heel erg mee
Gigantische opluchting. En Israel wint de publieksstem niet. Dat valt heel erg mee
Toch nog net wat meer sympathie voor de ellende waar Oekraïne nu al ruim 2 jaar in zit. Of de Oekraïense diaspora heeft vanavond harder hun best gedaan dan de Joodse, dat kan natuurlijk ook
0
Onweerwolf
starbright boy schreef:
Misschien als zijn performance beter was geweest dan wat hij liet zien in de halve omdat er geen incident was geweest. Maar dan alsnog krap op z'n best.
2
Het was weer leuk en inclusief in dit topic.
Tot volgend jaar allemaal. Ja, allemaal
Tot volgend jaar allemaal. Ja, allemaal

0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:54 uur
Onweerwolf schreef:
Noorwegen laatste is wel erg hoor, vooral ook geen liefde van het publiek.
Heb je geluisterd vanavond? Was wel echt ongelofelijk afschuwelijk gezongen.Noorwegen laatste is wel erg hoor, vooral ook geen liefde van het publiek.
0
Onweerwolf schreef:
Misschien als zijn performance beter was geweest dan wat hij liet zien in de halve omdat er geen incident was geweest. Maar dan alsnog krap op z'n best.
(quote)
Klopt wel.
0
starbright boy schreef:
Ergens op de plekken 5-10, dat was Joost makkelijk gelukt met zijn populariteit bij het publiek. Maar meer dan dat had er ook niet in gezeten dit jaar.
0
Het nummer is best sterk geproduceerd en gezongen, alleen de lyrics zijn wel echt heel truttig.
12 punten voor Israël van onze landgenoten was te verwachten, maar het viel me uiteindelijk reuze mee hoeveel punten ze in totaal hebben gekregen.
12 punten voor Israël van onze landgenoten was te verwachten, maar het viel me uiteindelijk reuze mee hoeveel punten ze in totaal hebben gekregen.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 00:55 uur
Was gezellig, iedereen! Haak in 2025 wel weer aan voor een goede politieke discussie!
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:55 uur
Ik kan wel leven met Zwitserland, goed nummer maar het doet me minder dan enkele andere inzendingen (Italie, Ierland, Frankrijk, Kroatie vooral) dus niet helemaal tevreden.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:56 uur
Van begin af aan al een van mijn favoriete trio. Ik voorspelde ook vrij snel dat hij zou winnen. Maar toen ik Kroatie zijn vooruitgang (tov de Kroatische finale) zag dacht ik dat die het zouden worden. Maar Zwitserland is me liever,
3
geplaatst: 12 mei 2024, 00:57 uur
Dank voor het geweldige vermaak en de leuke (soms enigszins verhitte) discussies mensen, we zien elkaar wel weer bij een nieuwe evenement
Blijft toch goud dat we de allermooiste finale op MuMe ook te danken hebben aan het Songfestival
Blijft toch goud dat we de allermooiste finale op MuMe ook te danken hebben aan het Songfestival

0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:58 uur
Een van de betere winnaars van de laatste jaren wat mij betreft, met Oekraine 2022 en Portugal 2017. En wat langer geleden Duitsland 2010. Het is eigenlijk van meet af aan een van mijn topfavorieten geweest met Nederland, Italië en Oekraïne.
Toch nog een positieve afsluiter van een dramatische maar enerverende songfestivalcyclus.
Toch nog een positieve afsluiter van een dramatische maar enerverende songfestivalcyclus.
7
Vind het toch wel ijzig dat ze zoveel mogelijk gedaan hebben alsof Nederland überhaupt niet mee heeft gedaan dit jaar. Geen woord.
0
Ah, dus toch gehoord en gezien.
Ik dacht dat het aan mijn verbeelding lag.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.