MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Wauw, voor het eerst dat mijn favoriet de winnaar is. En wedkantoren zijn niet heilig dus. Superleuk. En veel te veel punten voor Isnotreal natuurlijk.

Ik ga het gewoon zeggen: winst voor Zwitserland was a long time coming. Laatste jaren vrijwel altijd heel hoog (muv vorig jaar).

Nemo is lief.

Komt de EBU vast niet heel slecht uit dat het land dat al sinds zijn oprichting neutraal is er nu met de overwinning vandoor gaat. Kunnen ze vast weer in hun voordeel gebruiken

Maar goed, wel fijn dat een van de betere liedjes heeft gewonnen

Wedkantoren waren wel bijna helemaal correct met de publieksvote.

De jurykronkels voorspellen is lastiger dan het publiek.

Laten we eerlijk zijn: Joost had de top 10 niet gehaald.

Een verschrikking van een nummer en stem, achja. Ieder zijn ding. Gun t hem wel

Gretz schreef:
(quote)

Nee, Joost had ook met een rustige aanloop en een finale zonder incidenten nooit gewonnen, want Europapa is nooit heel erg in trek geweest bij de jury's naar het schijnt. Kan me onmogelijk voorstellen dat ie bij de jury's bij de best scorende landen had gezeten, en dat was toch nodig geweest om Zwitserland en Kroatië voorbij te steken.

Onterecht als funact aangeduid?

Onweerwolf
Noorwegen laatste is wel erg hoor, vooral ook geen liefde van het publiek.

Juul1998B schreef:
Een verschrikking van een nummer en stem, achja. Ieder zijn ding. Gun t hem wel

Hen.

starbright boy schreef:

Natuurlijk wel

starbright boy schreef:
Gigantische opluchting. En Israel wint de publieksstem niet. Dat valt heel erg mee

Toch nog net wat meer sympathie voor de ellende waar Oekraïne nu al ruim 2 jaar in zit. Of de Oekraïense diaspora heeft vanavond harder hun best gedaan dan de Joodse, dat kan natuurlijk ook

Onweerwolf
starbright boy schreef:

Misschien als zijn performance beter was geweest dan wat hij liet zien in de halve omdat er geen incident was geweest. Maar dan alsnog krap op z'n best.

dix
Het was weer leuk en inclusief in dit topic.
Tot volgend jaar allemaal. Ja, allemaal

Onweerwolf schreef:
Noorwegen laatste is wel erg hoor, vooral ook geen liefde van het publiek.
Heb je geluisterd vanavond? Was wel echt ongelofelijk afschuwelijk gezongen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Misschien als zijn performance beter was geweest dan wat hij liet zien in de halve omdat er geen incident was geweest. Maar dan alsnog krap op z'n best.

Klopt wel.

starbright boy schreef:

Ergens op de plekken 5-10, dat was Joost makkelijk gelukt met zijn populariteit bij het publiek. Maar meer dan dat had er ook niet in gezeten dit jaar.

Het nummer is best sterk geproduceerd en gezongen, alleen de lyrics zijn wel echt heel truttig.

12 punten voor Israël van onze landgenoten was te verwachten, maar het viel me uiteindelijk reuze mee hoeveel punten ze in totaal hebben gekregen.

Was gezellig, iedereen! Haak in 2025 wel weer aan voor een goede politieke discussie!

They broke the trophy!

Ik kan wel leven met Zwitserland, goed nummer maar het doet me minder dan enkele andere inzendingen (Italie, Ierland, Frankrijk, Kroatie vooral) dus niet helemaal tevreden.

Was gezellig iedereen, truste voor later!

Prima winnaar. Beter dan Kroatie of Israel.

Onweerwolf
Kramer schreef:
(quote)
Heb je geluisterd vanavond? Was wel echt ongelofelijk afschuwelijk gezongen.

Dat hoort zo.

Van begin af aan al een van mijn favoriete trio. Ik voorspelde ook vrij snel dat hij zou winnen. Maar toen ik Kroatie zijn vooruitgang (tov de Kroatische finale) zag dacht ik dat die het zouden worden. Maar Zwitserland is me liever,

Niet mijn winnaar, maar trots op Armenië

Dank voor het geweldige vermaak en de leuke (soms enigszins verhitte) discussies mensen, we zien elkaar wel weer bij een nieuwe evenement

Blijft toch goud dat we de allermooiste finale op MuMe ook te danken hebben aan het Songfestival

Een van de betere winnaars van de laatste jaren wat mij betreft, met Oekraine 2022 en Portugal 2017. En wat langer geleden Duitsland 2010. Het is eigenlijk van meet af aan een van mijn topfavorieten geweest met Nederland, Italië en Oekraïne.

Toch nog een positieve afsluiter van een dramatische maar enerverende songfestivalcyclus.

Vind het toch wel ijzig dat ze zoveel mogelijk gedaan hebben alsof Nederland überhaupt niet mee heeft gedaan dit jaar. Geen woord.

Porcupine Head schreef:
They broke the trophy!

Ah, dus toch gehoord en gezien. Ik dacht dat het aan mijn verbeelding lag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:49 uur

geplaatst: vandaag om 00:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.