menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:

Nooit van Duncan Laurence gehoord! In ieder geval wel dus de onverwachte naam waar ze het over hadden. Ben echt zo benieuwd naar het nummer!

Ahja, dat is in ieder geval onverwacht. Ze gaan weer voor de onbekende artiest.

De selectiecommissie werd door Ilse DeLange gewezen op Laurence. "Duncan is heel bijzonder", vindt de zangeres. "Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek."

Man, wat een leeg stukje. Ik ben redelijk allergisch voor het woord ‘authentiek’. En ‘het raakt in alles’?? Wat betekent dat überhaupt?

Eens, maar ze moet toch wat zeggen. "Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek." gaat ook niet helemaal samen met het ESF, denk ik.

Lin
Blijkbaar meegedaan aan the Voice in 2014...bij team Ilse. Duncan de Moor.
Ik hoop dat het een mooi klein liedje gaat zijn zonder allerlei toeters of bellen.
Maar das mijn smaak, en niet noodzakelijkerwijs Eurovisie- kans makend

Het maakt helemaal niet uit wie er gaat, het draait om het liedje.

Na alle geruchten over een dance-nummer kunnen we misschien voorzichtig concluderen dat het dat niet gaat worden en Nederland misschien wederom op veilig gaat spelen.
Hij komt uit de koker van Ilse DeLange blijkbaar....... tja.... we zullen het zien en horen. Zijn stem valt in elk geval op.

Een sterk lied, goed in beeld gebracht en een beetje kunnen zingen (niet altijd vereiste nummer 1 op het festival) en dan kom je een eind. Afwachten tot 7 maart wat het gaat worden, want het gaat echt om het nummer, daarna nadenken hoe je het echt sterk in beeld brengt. Meestal ontbreekt het op 1 van deze punten bij Nederland, behalve indertijd bij The Common Linnets. Dat plaatje klopte helemaal (los van of het je smaak is).

Erg zwakke keuze. Volgens mij zijn er voor de selectie van een kandidaat drie mogelijkheden: kiezen voor een grote naam, kiezen voor grote muzikale kwaliteit of kiezen voor een uitzonderlijke stem. Van het eerste is duidelijk geen sprake, en dat vind ik geen enkel probleem. Duncan Laurence zingt echter behoorlijk slap, en wat er van zijn eigen composities op internet is te vinden is op zijn best saai te noemen. De keuze voor jong talent vind ik dapper en leuk, maar waarom dit dan de krent is die je uit de goedgevulde pap vist vind ik lastig te begrijpen. Ik vestig mijn hoop dus op een sterk peloton songschrijvers om hem bij te staan. Ik ben benieuwd!

Arrie schreef:
(quote)

Ze brak door met meidengroep Raffish, uit het programma Popstars: The Rivals. Dat viel al snel uiteen waarna ze solo wat grote hits scoorde met o.a. Afrojack en will.i.am (van de Black Eyed Peas). Ze zat eventjes op het randje om internationaal door te breken (ze had bijv ook een track met Chris Brown) maar tegenwoordig scoort ze zo af en toe weer een hitje in Nederland.

Thnx.

Dat klinkt niet best en aangezien het dus een talentenjacht mevrouw is al helemaal niet verrassend. Maar goed, ik zal het eerst moet horen voor ik het neersabel.

edit: oh, het is dus nog een ander iemand die ik ook niet ken.

Okay, het is dus een stereotype siso meneer met een hete aardappel in de keel stem.

Bij tijd en wijle kan ik dat wel waarderen, maar meestal niet. Ik vind hem in ieder geval al leuker dan Waylon.

Ik neem mijn woorden over dat het waarschijnlijk geen dance nummer gaat worden terug. Dit schijnt ook gezongen te zijn door de beste man. Maar het kan dus alsnog Waarom moet ik ineens aan Kensington denken?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=78GeHqkyj4c

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Met Spanje op het songfestival heb ik zelden iets. Vorig jaar was een positieve uitzondering toen Spanje voor het eerst in 14 jaar mijn top 10 wist te halen. Dit jaar is het weer niet mijn ding al vind ik het wel een leuk zomers niemendalletje dat met een goede zanger best wel een zomerhit zou kunnen worden. Maar met de sneeuw die hier ligt word ik er nog niet echt warm van.

Leuk dat Tel Aviv is verhuisd naar Europa. Eurovisie volgende keer naar Mars.

vin13 schreef:
Leuk dat Tel Aviv is verhuisd naar Europa. Eurovisie volgende keer naar Mars.

Het is niet het European Song Festival.

Precies wat Onweerwolf zegt. Israël is lid van de EBU en kan dus ook indien ze het songfestival wint organiseren. Er is maar een deelnemend land die niet mag organiseren in eigen land en dat is Australië.

Geruchten gaan dat dit het liedje gaat worden:

https://www.youtube.com/watch?v=yRH2AlWdxHI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het gaat hierbij nog om een demo

Doet een beetje aan Ry X denken... lastig beoordelen natuurlijk en of dit het ook echt gaat worden valt te bezien (en zo ja, hoe komt de definitieve versie dan uit de verf?).

Geloof het of niet: bij de bookmakers worden we al opgemerkt

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wie?

Dit is Eva Simons met bijna 100 miljoen views!
Dat kunnen maar weinig Nederlandse artiesten nazeggen.

https://www.youtube.com/watch?v=QLRWXD96_yU

Ik hoop al jaren op Eva Simons, wat leven in de Songfestivalbrouwerij kan geen kwaad

Ze heeft het in ieders geval niet van een vreemde, want haar moeder Ingrid Simons deed ook al mee aan het Songfestival met Ebonique - So Much Love en was ook de stem bij Rainbow In The Sky

Toevallig zag ik dat ik dat nummer wel in mijn bieb had, als enige van haar, maar ik had het slechts 1x gehoord in 2016 omdat het in het Top 40 jaaroverzicht van 2015 stond.

Op zich niet onaardig. Beetje Missy Elliott maar dan wat minder geïnspireerd.

catdog schreef:
Geruchten gaan dat dit het liedje gaat worden:

(embed)

Het gaat hierbij nog om een demo

Ik vind dit niet verkeerd. Sterker nog; dit klinkt stukken interessanter dan het overgrote deel van de inzendingen van Nederland van deze eeuw. Het is wel hardcore siso en wellicht het type nummer dat geen lange houdbaarheidsdatum heeft maar het heeft zeker iets.

Wat betekent siso?

tnf
Singer-songwriter.

Dat I miss you-nummer bevalt me btw wel. Geen probleem als dat ingestuurd wordt.

Arrie schreef:
Wat betekent siso?

https://www.youtube.com/watch?v=D1Ubr-QvoEw

Onweerwolf schreef:
Toevallig zag ik dat ik dat nummer wel in mijn bieb had, als enige van haar, maar ik had het slechts 1x gehoord in 2016 omdat het in het Top 40 jaaroverzicht van 2015 stond.

Op zich niet onaardig. Beetje Missy Elliott maar dan wat minder geïnspireerd.

Heb je deze deze dan niet in het jaaroverzicht van 2012?

Onweerwolf schreef:
(quote)

(embed)

Arrie schreef:
(quote)

Heb je deze deze dan niet in het jaaroverzicht van 2012?

Yep, die heb ik inderdaad ook zie ik. Ik had alleen op haar naam als solo artiest gezocht.

Dat siso filmpje blijft geweldig!

Poek schreef:

Als ik het goed begrijp is dat alleen omdat ze op Instagram 'Ik ben benieuwd' heeft geschreven. Het zou kunnen, maar misschien is ze gewoon echt benieuwd.

Dit zei Eva Simons er gisteren over.bij RTL Late Night.

Het nummer wat ze daar liet horen als één van de nummers voor dat Songfestival is dan wel een klein beetje achterhaald met de Latin invloeden, maar Eva mag van mij altijd naar het Songfestival

De nieuwe single klinkt gewoon weer goed

Zo meteen de finale in Frankrijk. Hopelijk wint Bilal Hassani met Roi

https://www.youtube.com/watch?v=xsAQCsiV3fU

Cerclezot schreef:
Zo meteen de finale in Frankrijk. Hopelijk wint Bilal Hassani met Roi

Nou, dat is dan ook het geval.

Leuk weer een boodschap....... doet het meestal wel lekker. Maar kies verdorie eens de taal waarin je wil zingen zeg.

Aardig nummer, beter dan Spanje en Albanië, maar ik denk niet dat dit mijn grote favoriet gaat worden.

Normaal gezien stoort me dat ook als mensen in verschillende talen door elkaar zingen, maar deze keer totaal niet.

Voorlopige tussenstand:
1 Frankrijk
2 Spanje
3 Albanië

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.