MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Nou, ik ga alvast slapen. Ik check morgen wel wat de uitslag van de halve finales was. Alvast welterusten. Was weer leuk in dit topic.

Onweerwolf
catdog schreef:
Vind het toch wel ijzig dat ze zoveel mogelijk gedaan hebben alsof Nederland überhaupt niet mee heeft gedaan dit jaar. Geen woord.

Mja, ik had niet anders verwacht.

Dank allen en welterusten

Nu snel zappen naar Comedy Central voor Family Guy. Tijd voor wat hardere grappen.

Wel een redelijke winnaar wat mij betreft, maar Kroatië en in mindere mate Italië en Frankrijk vond ik duidelijk mooier. Maar goed, Zwitserland 2025 dus. Prima.

Na alle politieke beladenheid wint het neutrale Zwitserland en dus het goede liedje. Volgend jaar gewoon opnieuw Joost met Europapa afvaardigen, uit de buurt houden van cameravrouwen of doe maar iedereen van de organisatie en Nikki de punten laten doen. Moet ze wel aan het eind '...and fu EBU!' zeggen.

Misschien toch maar beter dat Kroatië niet heeft gewonnen.
Een Rammsteinkloon is wel voldoende.
Anders krijg je nog meer van die wannabees.
Terwijl Rammstein zelf al een kloon is.

Het blijft tenslotte een LHBTQ+ homofeestje, laat dat maar zo blijven. En hen kon tenminste goed zingen. Erg goed zelfs. Maar het nummer zal geen klassieker worden. Die van Baby Lasagne wel.

catdog schreef:
Vind het toch wel ijzig dat ze zoveel mogelijk gedaan hebben alsof Nederland überhaupt niet mee heeft gedaan dit jaar. Geen woord.

Ja, teleurstellend. De EBU gaat nog serieus in de problemen komen als het protest van de AVROTROS tegen de diskwalificatie gegrond wordt verklaard.

Onweerwolf
EvilDrSmith schreef:
Misschien toch maar beter dat Kroatië niet heeft gewonnen.
Een Rammsteinkloon is wel voldoende.
Anders krijg je nog meer van die wannabees.
Terwijl Rammstein zelf al een kloon is.

Het blijft tenslotte een LHBTQ+ homofeestje, laat dat maar zo blijven. En hen kon tenminste goed zingen. Erg goed zelfs. Maar het nummer zal geen klassieker worden. Die van Baby Lasagne wel.

Hoe vaak ga je nog aan homo's refereren?

Dit was de laastste keer. Feestje is afgelopen.
Volgend jaar weer naar hartelust!

Tuurlijk, daar zijn vooroordelen voor.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, teleurstellend. De EBU gaat nog serieus in de problemen komen als het protest van de AVROTROS tegen de diskwalificatie gegrond wordt verklaard.

Tja, maar wat winnen we daar nog mee? Hoogstens de uitslag van de halve finale die bekend wordt. Misschien wat schadevergoeding.

Ik zou zeggen: sta voor een keer toe om volgend jaar met hetzelfde nummer mee te doen (mits Joost dat zelf ook ziet zitten natuurlijk)

Raar dat de jury's dat geforceerd hoog zingen gewaardeerd hebben. Verder vind ik het een redelijk liedje, maar het haalde mijn TOP10 niet.
Ik ben wel benieuwd naar de scores van de halve finales.

Het muisje gaat nog een staartje krijgen maar de instorting die we hadden gehad als Israel gewonnen had wordt gelukkig vermeden. Dat staartje kan ook anders zijn dan heel Nederland nu denkt. We weten simpelweg nog niet de details en de zaak ligt bij het Zweedse OM. Er is wellicht toch wel meer gebeurd dan onze commentator denkt. Maar zelfs dan zou het best kunnen dat de top van EBU vervangen gaat worden. Want er ging meer mis dan alleen Joost. Het zou goed zijn.

De prijs van Zwitserland wordt wel een issue, Erg duur land en er zijn al landen afgehaakt vanwege de sterk toegenomen kosten. Voor pakweg Moldavie of Tsjechie wordt dat wel een issue en de terugkeer van Bosnie gaat er vast ook nog niet komen, En of wij nog willen of even pauze nemen is ook nog maar de vraag. We gaan het zien.

harm1985 schreef:
(quote)

Tja, maar wat winnen we daar nog mee? Hoogstens de uitslag van de halve finale die bekend wordt. Misschien wat schadevergoeding.
Is allemaal klein bier en niet zo relevant meer. Als het aan Den Haag ligt bestaat over twee jaar de NPO niet meer, koopt SBS6 de rechten van het ESF op en zenden dan Andre (knal voor je) Hazes Jr., Marco Beschuitmaker of andere talentloze flapdrol naar het songfestival. Of waarschijnlijker: Glennis Grace. Die mept tenminste écht.

Justus18 schreef:
Raar dat de jury's dat geforceerd hoog zingen gewaardeerd hebben.
Ik heb beloofd dat het mijn laatste opmerking hierover zou zijn. Dus ik houd mijn mond. Met moeite.

EvilDrSmith schreef:
Is allemaal klein bier en niet zo relevant meer. Als het aan Den Haag ligt bestaat over twee jaar de NPO niet meer, koopt SBS6 de rechten van het ESF op en zenden dan Andre (knal voor je) Hazes Jr., Marco Beschuitmaker of andere talentloze flapdrol naar het songfestival. Of waarschijnlijker: Glennis Grace. Die mept tenminste écht.

Bij VI (ook SBS6) hebben ze een prima bandje dat alle deelnemers van vanavond moeiteloos zou verslaan.

Justus18 schreef:
(quote)

Bij VI (ook SBS6) hebben ze een prima bandje dat alle deelnemers van vanavond moeiteloos zou verslaan.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik houd wel van voetbal, maar niet van het gelul eromheen. Welke?

harm1985 schreef:
(quote)

ja, veel zal het niet opleveren. Het leed is al geleden (beetje vergelijkbaar wel met de zaak-Van der Poel), want de kans voor Joost op een mooie klassering met dit nummer komt er normaliter nooit meer. Maar wel een belangrijke principekwestie. Als de EBU niet wordt teruggefloten kunnen er gemakkelijk precedenten ontstaan. Er gebeurt genoeg achter de schermen waar wij geen weet van hebben. Als bij de deelnemers bekend is dat de organisatie bij het minst of geringste conflict kan besluiten tot de zwaarst mogelijke straf dan is er zeker risico dat landen gaan proberen om er misbruik van te maken. Goede kans dat Israël dan ieder jaar moet vrezen voor diskwalificatie.

aslan (crew)
1 Nederland
2 Ierland
3 Zwitserland

Zo had het moeten zijn.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ik heb werkelijk geen idee. Ik houd wel van voetbal, maar niet van het gelul eromheen. Welke?

Het onvolprezen, nota bene uit hét muziekdorp van Nederland Mell & Vintage Future - MusicMeter.nl

Ik heb het al vaker geroepen, maar ik wacht echt eerst af wat er nou uit het onderzoek komt. EBU zegt vrij stellig dat het verhaal van de cameravrouw anders is dan de verklaring van Joost dat door AvroTros gedeeld wordt. En omdat het een cameravrouw is zijn er waarschijnlijk beelden. De politie heeft de zaak naar het OM gestuurd en dat maakt Joost officieel verdachte.

EBU heeft veel fouten gemaakt dit jaar, maar als je denkt dat alles goed komt met Joost dan zou dat nog weleens flink tegen kunnen vallen.

Vind het overigens ook best grappig hoe wij en de bookies er soms ook compleet naast kunnen zitten gezien de ranking van bijv. Duitsland vanavond. Die 12e positie zag niemand aankomen denk ik.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ik vrees dat je gelijk hebt. Kan dit niet bevestigingen uit persoonlijke omgeving, maar het is wel het geluid wat je vaker en vaker tegenkomt op social media als X en Threads.

Omwille van het nieuws over JoostGate belandde ik gisteren bij uitzondering weer eens op de website van de Telegraaf, en kwam dit stuk toevallig voorbij over de UvA-protesten. Dat is gewoon een feitenrelaas, geen gekleurd stuk van een rechts-geörienteerde krant.

Ik wist dit trouwens niet moet ik zeggen. Nou heb ik me verder ook niet echt eerder verdiept in de mensen die protesteren. Ik ben wel benieuwd hoe groot dit soort groepen dan zijn. Je hebt natuurlijk overal wel randdebielen. Ik snap dat als je ze politiek wilt indelen dan dat je dan bij extreem-links uitkomt maar in de daadwerkelijke huidige politiek hebben ze geen vertegenwoordiging. Sander vreest dat dat wel komt maar daar heb ik wel mijn twijfels bij. Dit is dan een beetje de NVU/Pegida variant over links ofzo. Die hebben verder ook niet echt vertegenwoordiging in de politiek.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
EBU zegt vrij stellig dat het verhaal van de cameravrouw anders is dan de verklaring van Joost dat door AvroTros gedeeld wordt.

Dit heb ik gemist dan. Is dit tijdens de show gezegd?

Onweerwolf
catdog schreef:
Vind het overigens ook best grappig hoe wij en de bookies er soms ook compleet naast kunnen zitten gezien de ranking van bijv. Duitsland vanavond. Die 12e positie zag niemand aankomen denk ik.

Mijn vermoeden is dat er heel tactisch is gestemd door het publiek op een handejevol kanshebbers, waardoor relatief veel landen weinig punten kregen en dus voor die landen de jury score de doorslag heeft gegeven in de ranking. Daar is Duitsland een voorbeeld van.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit heb ik gemist dan. Is dit tijdens de show gezegd?

Nee, dat stond in een korte verklaring van de EBU van voor de finale. Cornald Maas heeft dat niet gedeeld.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Nee, dat stond in een korte verklaring van de EBU van voor de finale. Cornald Maas heeft dat niet gedeeld.

Serieus?

Ja.

Hier staat dat onder meer: Het tweede bericht.

Just a moment... - telegraaf.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:59 uur

geplaatst: vandaag om 05:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.