MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
aERodynamIC's tiental is precies hoe ik er op dit moment over denk.

Twijfels liggen een beetje bij San Marino, die hebben al 12 punten van Italie en zou Noorwegen nog door kunnen als hij beter zingt dan hij tot nu toe gedaan heeft.

Ijsland wordt een feestje. Een snufje camp, heel veel ADHD en een slimme vormgeving, mensen onthouden het en het is erg social media savvy. Polen zit bij de ondersten morgen maar gaat wel door. Slovenie ontroert genoeg mensen en gaat een gunfactor hebben. Cyprus is vrij spectaculair en gaat het daardoor beter doen.. Zweden wint de semi vrij dik. Belgie gaat ook duidelijk door maar kan voor mijn gevoel tweede worden maar ook achtste. Albanie wordt door veel fans gesteund. Estland gaat het beter doen bij het publiek in de finale maar komt ook hier in het hoge midden. Nederland lijkt beter dan gevreesd maar minder dan gehoopt. Oekraine gaat gewoon door maar niet zo makkelijk als anders.

Portugal kabbelt te veel aan de kijkers voorbij en zou weleens laatste kunnen worden, onterecht. Azerbeidzjan is te kleurloos en de staging redt dat nummer niet. Kroatie spreekt echt bijna niemand aan. Ze bedoelden een beetje Ierland 2024 te doen, maar dit is dat niet en de fans van Ierland vorig jaar kiezen volgens mij nog eerder voor Belgie of zelfs Cyprus, Noorwegen blijkt live erg wankel en het nogal doorsnee liedje moest het daar van hebben. San Marino lijkt te weinig een feestje te woirden en moest het daar van hebben.

Ik ga nu toch weer twijfelen over Nederland (ik zei al eens dat wij weleens de shocking non-qualifier die er elk jaar is kunnen worden).

De pers is niet erg enthousiast na vandaag, en kijk wat er boven Nederland staat.

Slovenië verbaast me niet echt meer. Komt mooi in beeld en is een rustpunt welke gaat opvallen. En dat terwijl het bij mij niet aansloeg (nog steeds niet overigens).

Met alleen televoting denk ik dat Estland het wel beter gaat doen dan bij de pers. Oekraine redt het wel met de Oekraïense televoters. Maar Nederland? Het zou fris en fruitig in beeld gebracht kunnen worden maar dat gebeurt niet. Dus welk publiek trekt C'est la Vie dan? De jury doet niet mee morgen.

https://postimg.cc/bS0J1YvL

Hoe stem je op deze poll. Is het alleen je favoriet? Dan zegt me dat niet zoveel. Is het een top 10? Dan zijn er wel heel weinig stemmers. Is het de eerste drie of de eerste vijf?

Oekraine 0 vind ik het verrassendste eigenlijk.

edit: er zijn 37 stemmers. en 111 stemmen. Dus ze kiezen blijkbaar 3 nummers die ze allemaal 1 punt geven.

Het is jammer dat alles in kannen en kruiken leek voor Claude met de positieve ontvangst van de videoclip, zijn uitstraling en het geloof van de bookmakers. Maar het ebt nu allemaal weg. Toch maar bij die elfde plek blijven dan???

En ik zie in Zweden echt de enige kanshebber voor de winst, hoe leuk Oostenrijk het ook zal gaan doen.

Onweerwolf
Dat klinkt als een goede verandering.

Ben er ook weer klaar voor. Alles nu een paar keer geluisterd. Over het geheel genomen valt me op dat er relatief veel snelle house is. Binnen die categorie vind ik 'Ich Komme' van Finland het leukst. De songtekst moet je eens door de Google Translate halen, dat gaat wel wat verder dan 'suggestief', maar het is een krachtige song met een prettige melodie op een goede beat. Oekraïne vind ik heel smaakvolle folky pop. Italië leek me ook wel te bevallen, hoewel er veel gebabbeld werd in de clip. Verder hoop ik van harte dat Oostenrijk het van Zweden wint. Malta, Australië en Azerbeidzjan vind ik ook leuk.

Dan C'est la vie... ik vind het geen mooi nummer, beetje een lui refrein, maar er leek wel veel aandacht aan de staging te zijn besteed. Vond het er zelf wel fraai uitzien. Ik lees hierboven al uitgebreid gespeculeer dat hij van een top 5-plek of misschien outsider voor de winst is afgezakt naar non-qualifier... nou, volgens de odds heeft hij 70% kans om de top-10 te halen, dus dat zou wel goed moeten zitten zou je zeggen toch?

In de zaal iitten momenteel twee Spaanse dames die alles streamen vanaf de tribune voorzien van commentaar (je zal er maar in de buurt zitten).

Hierdoor even meegekeken naar Claude. Wees trouwens blij dat je niet in de zaal zit want het decor is een sta-in-de-weg. De schilderijlijst staat halverwege de zaal waardoor veel mensen een deel van het podium niet kunnen zien. Nou ja, het is een tv-show moeten we maar denken.
Claude zong redelijk goed zoals hij altijd live zingt (geen superster, maar degelijk). De zaal klapte volop mee en na afloop een zeer groot applaus en gejuich en de twee dames vonden het helemaal geweldig (voor mini Claude in de spiegel). Op zich opvallend, want zijn act is voor de zaal totaal niet interessant.

Het moet morgen natuurlijk echt goed gaan, of zelfs beter, maar blijkbaar slaat het toch wel aan allemaal.

De tv beelden van Polen zijn overigens al gelekt. Zag er wel spectaculair uit en deze toch wat oudere dame heeft een conditie waar je u tegen zegt

En de Spaanse omroep lekt zelf gewoon maar de eerste twee minuten....

Kroatië ook gelekt, inclusief het promofilpmje vooraf (het valse geblaat krijg u er gratis bij) en Albanië ook in z'n geheel al te zien. Gaat goed daar

Ook maar een voorspelling doen. Vorig jaar had ik in beide semi’s een 100% score, maar dat gaat me dit jaar echt niet lukken.

Door:

- Zweden, gaat de semi winnen.
- Estland, krijgt na Zweden de meeste televotes
- Albanië, kwaliteit
- België, goed vocaal en goede act
- Cyprus , spectaculair. Beetje zoals Kaleen vorig jaar.
- Nederland, fijn liedje op het eerste gehoor voor velen. ik geloof tevens in de live act
- Polen, alles uit de kast act met zelfs een draak
- Oekraïne, geen makkelijk liedje, maar krijgt wel voldoende stemmen vanwege de treurige situatie.
- Noorwegen, schijnbaar net als Estland een tiktok liedje. Gunfactor voor de jongeren
- IJsland, enorme energie en gunfactor van de fans

Niet door:

- San Marino, teveel competitie in het genre, saaie staging
- Kroatië, te druk nummer en vreemde staging
- Slovenië, cliché stemmers stemmen al op Nederland
- Portugal, helaas, maar het publiek bepaald en dan is dit net te mager.
- Azerbeidzjan, valt niet genoeg op.

Djarune schreef:

- Slovenië, cliché stemmers stemmen al op Nederland

Deze is voor de sentimentele oma's uit Oost Europa die nooit op Nederland zouden stemmen.

Ik heb de repetities niet gezien dus ik ga "blank" de halve finales in. Ben benieuwd of bepaalde nummers live beter overkomen incl. staging.

Bedankt iedereen hier voor jullie bijdrages en comments. Hoewel ik zelf niet veel post lees ik het graag.

Voor wie het optreden niet wil zien: niet kijken via de link.

Ik vind dit dus niet sterk gezongen, maar slecht is het ook weer niet. De staging doet me niks. Het jongetje komt te laat in beeld.

https://www.rtl.nl/boulevard/entertainment/artikel/5508649/beelden-claude-uitgelekt-songfestival-eurovisiesongfestival

Mijn mening over dit jury optreden:

min:

-te donker
-violen vind ik niks toevoegen
-het is een reis die hij maakt, maar dat gaan de mensen thuis niet oppikken
-het jongetje had al eerder ingezet moeten worden (begin en eind of zo?!)
-komt tekort om voor de winst mee te doen

plus:

-radiovriendelijk en dit vinden veel mensen leuk
-charisma Claude
-vooruit: het jongetje aan het einde
-valt op tussen het enorme geweld aan licht en kleur bij de andere landen
-mensen in de zaal reageren enthousiast
-geen wide shots (en die ene is heel effectief)
-zou de finale moeten kunnen halen met dit optreden
-heeft het in zich om top 10 te halen, maar dan net aan (en moet het goed gaan)

Pers en publiek waren het niet eens met elkaar:

https://postimg.cc/jnYk0KZ9

starbright boy schreef:
(quote)

Deze is voor de sentimentele oma's uit Oost Europa die nooit op Nederland zouden stemmen.

Ik zie Slovenië nu wel doorgaan eerlijk gezegd.

Onweerwolf
Veel plezier vanavond mi amores.

Heel veel zin in! Iedereen veel plezier alvast voor vnv

Onweerwolf schreef:
Veel plezier vanavond mi amores.

Wat ben jij opeens lief voor je medemensch. Doet me een beetje denken aan die dude die ooit vertelde dat hij een hele tirade via de post had gekregen van Gerard Reve, over dat Nijmegen helemaal vol zat met smerige communisten, maar toch afsloot met 'Veel liefs, Gerard'.

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
(quote)

Wat ben jij opeens lief voor je medemensch. Doet me een beetje denken aan die dude die ooit vertelde dat hij een hele tirade via de post had gekregen van Gerard Reve, over dat Nijmegen helemaal vol zat met smerige communisten, maar toch afsloot met 'Veel liefs, Gerard'.

Wanneer ben ik niet lief dan?

Have fun! Ik hoop dat Azerbeidzjan het nog redt.

Alles een paar keer beluisterd, wat mij betreft wordt dit de uitslag vanavond:

1. Albanië 7,5*
2. Portugal
3. Zweden
4. Polen 6.5*
5. Estland
6. Nederland
7. Cyprus
8. Kroatië 6,25*
9. Azerbaijan
10. Oekraïne
11. België
12. IJsland 6*
13. Noorwegen
14. San Marino 5,5*
15. Slovenië 4,5*

Portugal en Albanië voor mij de beste nummers, Zweden de feestelijkste. De rest volgt op grote afstand.

We gaan beginnen!!

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
We gaan beginnen!!

Okay!

Zou ze zo gaan jodelen? Of is dat meer Oostenrijk?

Over een paar minuten is het heerlijk typen wat in je opkomt geblazen!

Geen Grauzone? Gemiste kans.

We beginnen zo gelijk met iets wat ik leuk vind. IJsland. Is mijn inschatting dat ze ondanks dat de bookmakers zeggen van niet ze toch doorgaan een wens of schat ik het wel goed in. Camp, ADHD en enthousiasme. Zingen kunnen ze niet echt, maar dat hindert niet.

herman schreef:

Ik geef toe dat ik niet eens wist dat dat Zwitsers was. Ik dacht Duits.

Onweerwolf
herman schreef:

Zelfs geen Celtic Frost.

Onweerwolf schreef:
Wanneer ben ik niet lief dan?

Enig knorrigheid kan je niet worden ontzegd. Maar dat geldt ook voor mij, dat geef ik toe.

IJsland vind ik te leuk. Ik hoop dat ze de finale halen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.