Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 03:13 uur
Bij Muziek > Algemeen > Eurovisie Songfestival #2:
24 Rim Tim Tagi Dim > The Code Jury
23 Cha Cha Cha > Tattoo Televote
22 Sam Ryder > Kalush Orchestra Televote
21 Gjon's Tears > Måneskin Jury
19 Keiino -> Tamara Todevska Televote
18 Netta > Cesár Sampson Televote
17 Beide Portugal
16 Sergey Lazarev > Dami Im Maakt me niet uit
15 Il Volo > Måns Zelmerlöw Jury
14 Beide Oostenrijk
13 Beide Denemarken
12 Beide Zweden
11 Ell and Nikki > Raphael Gualazzi Jury
10 Beide Duitsland
09 Beide Noorwegen
Bij mij is het in evenwicht
24 Rim Tim Tagi Dim > The Code Jury
23 Cha Cha Cha > Tattoo Televote
22 Sam Ryder > Kalush Orchestra Televote
21 Gjon's Tears > Måneskin Jury
19 Keiino -> Tamara Todevska Televote
18 Netta > Cesár Sampson Televote
17 Beide Portugal
16 Sergey Lazarev > Dami Im Maakt me niet uit
15 Il Volo > Måns Zelmerlöw Jury
14 Beide Oostenrijk
13 Beide Denemarken
12 Beide Zweden
11 Ell and Nikki > Raphael Gualazzi Jury
10 Beide Duitsland
09 Beide Noorwegen
Bij mij is het in evenwicht
0
geplaatst: 12 mei 2024, 07:11 uur
Onweerwolf schreef:
Semi
(afbeelding)
Final
(afbeelding)
(afbeelding)
Misschien maar eens overwegen om naar Kroatië te verhuizen.
op vakantie geweest. Mooi land.Semi
(afbeelding)
Final
(afbeelding)
(afbeelding)
Misschien maar eens overwegen om naar Kroatië te verhuizen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 08:45 uur
Tevreden over de winnaar al had ik persoonlijk liever Kroatië gezien
0
geplaatst: 12 mei 2024, 08:52 uur
Onweerwolf schreef:
Klaarblijkelijk zijn er 2 landen geweest die via de televoting geen punten aan Israël hebben gegeven; Oekraïne en Kroatië.
En Ierland, toch?Klaarblijkelijk zijn er 2 landen geweest die via de televoting geen punten aan Israël hebben gegeven; Oekraïne en Kroatië.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 08:59 uur
Ah ik zie het nu, was er net onder geglipt in het plaatje dat Onweerwolf deelde.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2024, 09:31 uur
Voortzetting van Eurovisie Songfestival #2 - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 12 mei 2024, 09:59 uur
Gewoon tweede bij de televoting in SF2. Vlak achter Israël maar ruim voor Zwitserland. Dat was dus makkelijk top 5 geweest. Schrale troost voor Joost, maar hij mag trots zijn op wat hij heeft neergezet.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 10:03 uur
Qua publieksstemmen was ie meegegaan in de 300-range van Israël, Oekraïne en Kroatië. En qua jurystemmen zullen we het nooit weten. Zou aardig zijn als het nog bekend wordt gemaakt, maar dat verwacht ik niet.
De top tien zou ie in ieder geval moeiteloos gehaald hebben.
De top tien zou ie in ieder geval moeiteloos gehaald hebben.
4
geplaatst: 12 mei 2024, 10:16 uur
aERodynamIC schreef:
Dit gaat een ja maar hij, ja maar zij worden.
Ik hoop dat de politie er verder niks mee kan en dat de EBU dan op de blaren mag gaan zitten. Hebben wij verder niks aan natuurlijk. Volgend jaar mag NL de boel overslaan wat mij betreft, en dat zeg ik als groot liefhebber.
Dit gaat een ja maar hij, ja maar zij worden.
Ik hoop dat de politie er verder niks mee kan en dat de EBU dan op de blaren mag gaan zitten. Hebben wij verder niks aan natuurlijk. Volgend jaar mag NL de boel overslaan wat mij betreft, en dat zeg ik als groot liefhebber.
Op de Mediacourant een duidelijk verhaal over de aanleiding voor de diskwalificatie. Het zijn de EBU en haar medewerker die startten met het overtreden van een regel/afspraak. Buitengewoon treurig dat de EBU een medewerker die dus zelf grensoverschrijdend gedrag vertoonde door de afspraken over het filmen niet na te komen de hand boven het hoofd bleef houden, ten koste van Joost. Artiesten gaan vanaf nu vogelvrij zijn, want je kunt als artiest blijkbaar al een rode kaart krijgen als je de productie er op wijst dat ze keihard hun afspraken niet nakomen. Geen goede zaak voor de toekomst van het Songfestival.
Waarom was Joost Klein boos op cameravrouw? ‘Ze negeerde het!’
Waarom is Joost Klein zo boos geworden op de cameravrouw die zorgde voor zijn diskwalificatie? Waarom wilde hij niet gefilmd worden? “Het was vlak na het eerbetoon aan zijn ouders.”
Joost Klein mocht gisterenavond niet optreden in de finale van het Eurovisie Songfestival, omdat hij gediskwalificeerd werd na een klacht van een cameravrouw. Zij heeft hem herhaaldelijk lastiggevallen en voelde zich bedreigd toen de zanger daar boos over werd. Waarom was Joost zo kwaad op haar en waarom wilde hij niet gefilmd worden?
Emotioneel slot
De bewuste cameravrouw filmde Joost backstage na het zingen van zijn liedje Europapa. Dat nummer eindigt met een gevoelig eerbetoon aan zijn ouders, die beiden zijn overleden toen hij nog minderjarig was. Vlak na zo’n slot is hij niet in de mood om achter de schermen een camera op zijn neus te krijgen, maar toch is dat herhaaldelijk gebeurd.
Songfestival-commentator Cornald Maas legt uit: “Joost is meerdere malen door deze dame lastiggevallen met een draaiende camera en hij wilde juist niet dat dat gebeurde nadat hij het emotionele deel van zijn song had gezongen, waar hij elke keer helemaal in gaat. Zo’n artiest is het. Hij herbeleeft het elke keer opnieuw.”
Backstage-gedoe
Joost gaat emotioneel gezien helemaal terug naar die lastige periode in zijn leven, legt Cornald uit. “Het kan voor andere artiesten anders zijn, maar voor hem is dat zo. Dan komt hij het podium af en er was van de week ook al zo’n moment geweest waarop hij heeft aangegeven dat hij níet wilde.”
Hij vervolgt: “Er is gedoe over geweest en toch gebeurde het weer en nog een keer, dus hij heeft – voor zover ik weet – die camera of die telefoon geloof ik van haar naar beneden gedrukt en dat was het zo ongeveer.”
Grensoverschrijdend
Documentairemaakster Jessica Villerius vindt dat juist de cameravrouw zich grensoverschrijdend heeft gedragen. “We weten van mensen die sensitief zijn en onder immense druk staan – optreden voor miljoenen mensen mag je daar wel onder scharen – emotioneel kunnen reageren. Joost Klein weet dit van zichzelf begreep ik.”
Ze vervolgt op haar Instagram: “Hij gaf aan dat hij seconden nádat hij een emotioneel eerbetoon aan zijn overleden ouders had gedaan voor die miljoenen mensen, niet recht in zijn gezicht gefilmd wilde worden backstage. Hij had dan even een paar seconden nodig. Een verzoek dat deze week meermaals zou zijn herhaald.”
Gewoon negeren
Belachelijk, vindt Jessica. “De productie of de cameravrouw in kwestie besluit dat gewoon te negeren en de artiest besluit zijn grenzen dan maar wat duidelijker aan te geven. Wie is dan onveilig voor wie? In ieder ander geval loop je daarna naar elkaar toe, bied je (beiden) je excuses aan en ga je weer verder, want je bent een professional.”
“In plaats daarvan besluit de organisatie iemand zijn droom aan diggelen te slaan, omdat ‘er geen ruimte is voor onveiligheid’. Zullen ze zelf ook horen hoe ironisch hun verklaring klinkt?”
Waarom is Joost Klein zo boos geworden op de cameravrouw die zorgde voor zijn diskwalificatie? Waarom wilde hij niet gefilmd worden? “Het was vlak na het eerbetoon aan zijn ouders.”
Joost Klein mocht gisterenavond niet optreden in de finale van het Eurovisie Songfestival, omdat hij gediskwalificeerd werd na een klacht van een cameravrouw. Zij heeft hem herhaaldelijk lastiggevallen en voelde zich bedreigd toen de zanger daar boos over werd. Waarom was Joost zo kwaad op haar en waarom wilde hij niet gefilmd worden?
Emotioneel slot
De bewuste cameravrouw filmde Joost backstage na het zingen van zijn liedje Europapa. Dat nummer eindigt met een gevoelig eerbetoon aan zijn ouders, die beiden zijn overleden toen hij nog minderjarig was. Vlak na zo’n slot is hij niet in de mood om achter de schermen een camera op zijn neus te krijgen, maar toch is dat herhaaldelijk gebeurd.
Songfestival-commentator Cornald Maas legt uit: “Joost is meerdere malen door deze dame lastiggevallen met een draaiende camera en hij wilde juist niet dat dat gebeurde nadat hij het emotionele deel van zijn song had gezongen, waar hij elke keer helemaal in gaat. Zo’n artiest is het. Hij herbeleeft het elke keer opnieuw.”
Backstage-gedoe
Joost gaat emotioneel gezien helemaal terug naar die lastige periode in zijn leven, legt Cornald uit. “Het kan voor andere artiesten anders zijn, maar voor hem is dat zo. Dan komt hij het podium af en er was van de week ook al zo’n moment geweest waarop hij heeft aangegeven dat hij níet wilde.”
Hij vervolgt: “Er is gedoe over geweest en toch gebeurde het weer en nog een keer, dus hij heeft – voor zover ik weet – die camera of die telefoon geloof ik van haar naar beneden gedrukt en dat was het zo ongeveer.”
Grensoverschrijdend
Documentairemaakster Jessica Villerius vindt dat juist de cameravrouw zich grensoverschrijdend heeft gedragen. “We weten van mensen die sensitief zijn en onder immense druk staan – optreden voor miljoenen mensen mag je daar wel onder scharen – emotioneel kunnen reageren. Joost Klein weet dit van zichzelf begreep ik.”
Ze vervolgt op haar Instagram: “Hij gaf aan dat hij seconden nádat hij een emotioneel eerbetoon aan zijn overleden ouders had gedaan voor die miljoenen mensen, niet recht in zijn gezicht gefilmd wilde worden backstage. Hij had dan even een paar seconden nodig. Een verzoek dat deze week meermaals zou zijn herhaald.”
Gewoon negeren
Belachelijk, vindt Jessica. “De productie of de cameravrouw in kwestie besluit dat gewoon te negeren en de artiest besluit zijn grenzen dan maar wat duidelijker aan te geven. Wie is dan onveilig voor wie? In ieder ander geval loop je daarna naar elkaar toe, bied je (beiden) je excuses aan en ga je weer verder, want je bent een professional.”
“In plaats daarvan besluit de organisatie iemand zijn droom aan diggelen te slaan, omdat ‘er geen ruimte is voor onveiligheid’. Zullen ze zelf ook horen hoe ironisch hun verklaring klinkt?”
Waarom was Joost Klein boos op cameravrouw? ‘Ze negeerde het!’ - mediacourant.nl
2
geplaatst: 12 mei 2024, 10:28 uur
Zo gaat het op een schoolplein ook. Iemand net zo lang treiteren tot die reageert, dat wordt gezien en die krijgt dan straf. Geen enkele ruimte voor dialoog.
De vrouw in kwestie, die net zo goed een man had kunnen zijn, was maar op één ding uit, spectaculaire TV, met beelden van een emotionele Joost die van het podium afkomt.
Tegelijkertijd vraag je je af of AVRO TROS het niet al eerder, of als dat gedaan is, fermer had moeten aankaarten.
Ach, je koopt er niks meer voor, maar Joost zal helaas alleen de morele winnaar blijven.
De vrouw in kwestie, die net zo goed een man had kunnen zijn, was maar op één ding uit, spectaculaire TV, met beelden van een emotionele Joost die van het podium afkomt.
Tegelijkertijd vraag je je af of AVRO TROS het niet al eerder, of als dat gedaan is, fermer had moeten aankaarten.
Ach, je koopt er niks meer voor, maar Joost zal helaas alleen de morele winnaar blijven.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 10:34 uur
Ik lees hier niks over gemaakte afspraken wat betreft niet filmen. Enkel verzoeken. Het zou natuurlijk sympathiek zijn om met die verzoeken rekening te houden, maar dat hoeven de cameramensen niet te doen. Die doen daar gewoon hun werk en filmen elk persoon na het optreden. Dat heeft niks met treiteren te maken.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 10:38 uur
Ja, maar moet sensatie en entertainment dan ten koste van álles gaan?
Het is in sport en entertainment helemaal niet ongewoon om mensen even een beetje tot zichzelf te laten komen alvorens ze een camera in hun neus te duwen.
Past voor mij in hetzelfde rijtje als met zo lang doorvragen tot de tranen komen.
Het is in sport en entertainment helemaal niet ongewoon om mensen even een beetje tot zichzelf te laten komen alvorens ze een camera in hun neus te duwen.
Past voor mij in hetzelfde rijtje als met zo lang doorvragen tot de tranen komen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:39 uur
Arrie schreef:
Ik lees hier niks over gemaakte afspraken wat betreft niet filmen..
Ik lees hier niks over gemaakte afspraken wat betreft niet filmen..
Niet goed gelezen dan toch.
In het gesloten topic ( dit is de voortzetting) is het volgende statement van Avro Tros gemeld:
Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium afkwam en zich moest haasten naar de greenroom.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:40 uur
Klopt, maar nu hebben ze het over verzoeken. Dat klinkt toch heel anders.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:42 uur
harm1985 schreef:
Dat is ESF toch in een notendop, maar blijkbaar zijn er afspraken gemaakt.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 10:44 uur
Venceremos schreef:
Gewoon winnen in 2025. Juichen! De code doorbreken.
Gewoon winnen in 2025. Juichen! De code doorbreken.
Na vrijspraak door de rechter sowieso een verzoek neerleggen bij de EBU om in 2025 met hetzelfde nummer te mogen meedoen, waarbij kwalificatie voor de finale al een feit is. Dat is de enige manier om de schade op een redelijke manier te compenseren. De EBU heeft een groot probleem als ze hier niet in meegaan.
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExdTUzMzF4bGlwOW16djJzMjI2eG9rZHZleWE5Z2I1a3Znd2M3MW4zNyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/kd9qtzmzrggphH69kz/giphy-downsized-large.gif
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:45 uur
Arrie schreef:
Ik weet niet wie " ze " zijn, maar nu staat op de website van avrotros nog steeds dat het om afspraken gaat.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 10:46 uur
Arrie schreef:
Ik lees hier niks over gemaakte afspraken wat betreft niet filmen. Enkel verzoeken. Het zou natuurlijk sympathiek zijn om met die verzoeken rekening te houden, maar dat hoeven de cameramensen niet te doen. Die doen daar gewoon hun werk en filmen elk persoon na het optreden. Dat heeft niks met treiteren te maken.
Precies. Die mensen doen gewoon hun werk. Ze moeten (ook onder druk) gewoon goede beelden leveren van de hele stroom van het gebeuren, en de regie besluit er wel of niet wat mee te doen.
Tenzij er heel uitzonderlijke dingen aan de hand zijn hier zou ik dit niet als treiteren zien. Ik vermoed meer dat het met spanning te maken heeft. Ik vind het een sneu verhaal, sorry.
0
Rudi S schreef:
Ik weet niet wie " ze " zijn, maar nu staat op de website van avrotros nog steeds dat het om afspraken gaat.
(quote)
Artikel hierboven. Ik ben dus heel benieuwd welke van de twee het is.
3
Mijn excuus dat ik wat scherp was qua bepaalde comments gisteravond. Hoewel ik liever Ierland of Kroatië had zien winnen is er uiteraard prima te leven met Zwitserland. Vocaal mogelijk de beste van de avond. Wel vond ik de opkomst met de binaire vlag ergerlijk maar blijkbaar dat de organisatie hier dan weer de andere kant voor opkijkt. Ik kijk al naar het ESF sinds begin Jaren 80, ik heb volgens mij sindsdien maar twee edities gemist. Ik vind er steeds minder aan. Het feestelijke gaat er steeds meer af door het toegenomen gezeik in deze tijd. En dan baal ik ervan dat het mij ook wat doet. Iedereen hier een mooie dag toegewenst 

1
geplaatst: 12 mei 2024, 10:48 uur
Gretz schreef:
Na vrijspraak door de rechter sowieso een verzoek neerleggen bij de EBU om in 2025 met hetzelfde nummer te mogen meedoen, waarbij kwalificatie voor de finale al een feit is. Dat is de enige manier om de schade op een redelijke manier te compenseren. De EBU heeft een groot probleem als ze hier niet in meegaan.
(quote)
Dat lijkt me echt onzin.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:50 uur
Arrie schreef:
Uit de lezing van Cornald Maas begrijp ik dat er wel degelijk iets over is afgesproken met de betrokken cameravrouw, omdat er dus bij (vermoedelijk de eerste repetities) al gedoe over was. Dus dan zijn AVROTROS / Joost er blijkbaar vanuit gegaan dat zij het verzoeken om niet te filmen in het vervolg zou respecteren (daar zijn ze stellig over). Dat deze medewerker het vervolgens alsnog nodig vond om Joost precies op dat moment recht in zijn gezicht te filmen lijkt wel degelijk op treitergedrag. Misschien had ze wel een hekel aan Joost gekregen door zijn eerdere reacties en vond ze dat hij zich aanstelde. We weten het niet. Maar haar gedrag is in ieder geval de aanleiding voor de escalatie en het is buitengewoon jammer dat een van de sterren van de show er uiteindelijk de dupe van wordt.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 10:51 uur
Sowieso zou het belachelijk zijn om met dit nummer nogmaals mee te doen, want dat maakt alles oneerlijk, ook naar andere kandidaten toe. Dat zou EBU nooit moeten toestaan.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 10:52 uur
Als er uiteindelijk wordt geoordeeld dat Joost onterecht is gediskwalificeerd (en er in ieder geval een schadevergoeding komt) kunnen er echt wel aanvullende eisen gesteld worden hoor. Voor alles kun je naar de rechter stappen.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 10:53 uur
Gretz schreef:
Uit de lezing van Cornald Maas begrijp ik dat er wel degelijk iets over is afgesproken met de betrokken cameravrouw, omdat er dus bij (vermoedelijk de eerste repetities) al gedoe over was. Dus dan zijn AVROTROS / Joost er blijkbaar vanuit gegaan dat zij het verzoeken om niet te filmen in het vervolg zou respecteren (daar zijn ze stellig over). Dat deze medewerker het vervolgens alsnog nodig vond om Joost precies op dat moment recht in zijn gezicht te filmen lijkt wel degelijk op treitergedrag. Misschien had ze wel een hekel aan Joost gekregen door zijn eerdere reacties en vond ze dat hij zich aanstelde. We weten het niet. Maar haar gedrag is in ieder geval de aanleiding voor de escalatie en het is buitengewoon jammer dat een van de sterren van de show er uiteindelijk de dupe van wordt.
(quote)
Ik durf te wedden dat de cameravrouw gewoon elke artiest na het optreden filmt en het niks met Joost of met treiteren te maken heeft. Ik vind het ook echt onterecht om het nu op haar gedrag te gooien.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 10:54 uur
Gretz schreef:
Als er uiteindelijk wordt geoordeeld dat Joost onterecht is gediskwalificeerd (en er in ieder geval een schadevergoeding komt) kunnen er echt wel aanvullende eisen gesteld worden hoor. Voor alles kun je naar de rechter stappen.
(quote)
Sure, maar de eis om nogmaals met Europapa mee te mogen doen is belachelijk. Dat zou het hele festival scheef trekken.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 10:54 uur
Jij bent benieuwd welke het is.
Officieel statement avrotros ( )
Mediacourant ( roddelblad, lees even ander items) ( )
Maar het artikel van Mediacourant spreekt het statement van avrotros niet tegen.
Er wordt nu achteraf wel regelmatig gezegd dat Joost Klein opgefokt werd van het hele ESF gebeuren, misschien had #teamjoost of #avrotros er ook wat dichter boven op moeten zitten.
* denotes required fields.