MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
Onweerwolf
Die eerste link is niet leesbaar wegens een paywall en de tweede niet wegens kleuterniveau schrijfstijl.

Nou, er stuit mij wel meer tegen de borst aan dat artikel dan de schrijfstijl an sich. Israel in de slachtofferrol gooien en daarbij totaal negeren wat Netanyahu en co zelf hebben gedaan, dan heb je wel een extreem groot bord voor de kop.

Ik zie trouwens zelf niet het issue. Al sta je helemaal alleen in je principes, wat dan nog? Ik zie geen enkele reden waarom we ineens onze principes moeten aanpassen omdat Israel toch mee mag doen of omdat er toch minder landen meedoen aan de boycot. Dan doen we lekker niet mee, lijkt mij prima.

Onweerwolf
Knap dat je uit die wanstaltige woordenbrij inhoud hebt weten te destilleren.

Onweerwolf schreef:
Knap dat je uit die wanstaltige woordenbrij inhoud hebt weten te destilleren.

Ging niet van harte.

Onweerwolf
Die website omschrijft zichzelf als "Vlijmscherp en ongefilterd nieuws".

Onweerwolf schreef:
Die eerste link is niet leesbaar wegens een paywall en de tweede niet wegens kleuterniveau schrijfstijl.

Is dat de eerste keer dat je op GeenStijl komt of zo?

Slowgaze schreef:
(quote)

Die site ontwijk ik ook als de ziekte. Ik weet nu weer waarom.

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
(quote)

Geen idee eigenlijk. Ik kende de naam.

Kunnen we geen afscheid gaan nemen van AVROTROS...

Onweerwolf
Het valt te prijzen dat ze bij hun standpunt blijven.

Onweerwolf schreef:
Het valt te prijzen dat ze bij hun standpunt blijven.

Tot twee maanden terug hadden ze nog een punt, nu maken ze zich compleet belachelijk.

Onweerwolf
Joy4ever schreef:
(quote)

Tot twee maanden terug hadden ze nog een punt, nu maken ze zich compleet belachelijk.

Hoezo? Wat is er dan in de afgelopen twee maanden veranderd?

Terecht maar ook jammer.
Het gaat de laatste 2-3 jaar puur en alleen om, wie is er voor en wie is er tegen israel.
Ik vind het redelijk begrijpelijk maar denk dat dit voor mij wel de doodsteek is voor het plezier in het songfestival. Keek er altijd erg naar uit.
Zoals wim kieft vaak zegt: ik word er een beetje moe van.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
Spanje trekt zich ook terug.

Edit: Ierland is de volgende die afhaakt.

Ik neem aan dat Slovenië ook wel een voldongen feit is maar ik ben vooral benieuwd naar IJsland, België, Noorwegen, Malta, Portugal..

dix
Misschien kan Joost Klein nu als 'individduele neutrale artiest' op een wildcard naar Oostenrijk? Onweerwolf kijkt toch niet meer.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik neem aan dat Slovenië ook wel een voldongen feit is
En jawel: Slovenië trekt zich ook terug.

Onweerwolf
dix schreef:
Onweerwolf kijkt toch niet meer.

Alsof jij dat bepaalt. Wtf?

Spanje zendt de halve finales en finale ook niet uit. Nederland doet dat wel.

Onweerwolf
Overigens is de reden die Duitsland en Oostenrijk aanvoeren om Israël wel toe te laten echt wanstaltig gênant. Zeg dan niks.

Joy4ever schreef:
(quote)

Het zou pas belachelijk zijn om je standpunt te veranderen. Qua schending van mensenrechten is het niet beter geworden in Israel en of andere landen je nou steunen of niet, en of de EBU er nou wat van aantrekt of niet, dat zou voor je eigen principes niks uit moeten maken.

Jammer dat een evenement waar ik sinds 1980 naar keek en wat me jaarlijks veel plezier bezorgde de nek is omgedraaid. Dat was al gebeurd na het diskwalificeren van Joost. Die hele corrupte EBU hou ik daar verantwoordelijk voor.

Het zou me niet verbazen als Claude voorlopig onze laatste inzending zal zijn de komende jaren.

Onweerwolf
Als de EBU twee jaar geleden Israel gewoon had geweigerd dan had ook dat incident met Joost niet plaatsgevonden. Wanbeleid. Dat hele "het mag niet politiek zijn" is al jaren onrealistische onzin en door het dwangmatig daar aan vast proberen te houden is nu helemaal gepolitiseerd geraakt met als gevolg op z'n minst dus nu deze uitgeklede editie en misschien wel een permanent schisma. Wat ontzettend dom.

Eerlijk gezegd denk ik dat het anders gaat lopen. Avrotris heeft al gezegd dat een andere omroep het wel gaat uitzenden. En ik ben bijna zeker dat dat Max gaat zijn. Die gaan dat doen zonder Cornald Maas en met een ander standpunt over de deelname an israel.
Her songfestival gaat helaas definief naar Max en Davina Michelle die al in de startblokken stond wordt de inzending in 2027. Mark my words.

Joy4ever schreef:
(quote)

Het zou idioot zijn als we niet waren afgehaakt. Palestijnen zijn niet beter af dan twee maanden geleden en de problemen van de afgelopen twee jaar zijn ook lang niet allemaal opgelost.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat het anders gaat lopen. Avrotris heeft al gezegd dat een andere omroep het wel gaat uitzenden. En ik ben bijna zeker dat dat Max gaat zijn. Die gaan dat doen zonder Cornald Maas en met een ander standpunt over de deelname an israel.
Her songfestival gaat helaas definief naar Max en Davina Michelle die al in de startblokken stond wordt de inzending in 2027. Mark my words.

Ik las een nieuwsbericht waarin stond dat het gewoon uitgezonden wordt door AVROTROS en dat niet een andere omroep een kandidaat gaat leveren. Of bedoel je volgend jaar?

Dit schrijft het AD over het uitzenden:
AvroTros zendt het evenement volgend jaar ook niet uit. De NPO zorgt ervoor dat Nederlandse fans toch kunnen kijken. Het besluit van AvroTros is ‘in nauwe afstemming genomen met de NPO, die deze afweging respecteert en ondersteunt’, leest het in een persbericht.

Ik ga af op een radiobericht dat ik opving en dacht dat ik hoorde dat avrotros had gezegd dat een andere omroep het zou gaan doen.

Maar dat max graag wil is een publiek geheim

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.