MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Computer-muzikanten, ja/nee?

zoeken in:
shappy1010
In Muziek > Algemeen > Nieuwe muzikale ontwikkelingen:

@brooklyn
Ik ben in de eerste plaats muzikant en daarom vind ik het prima dat 100.000 man naar U2 gaat, want daar staat tenminste een band, muzikanten en een zanger die toonladders kennen, een instrument kunnen bespelen, lyrics kunnen schrijven etc. of het dan Mac Donalds, massamuziek etc. is laat ik aan de muziekcritici over, maar er wordt tenminste MUZIEK gemaakt. Nogmaals, ik bezie muziek vanuit een muzikanten oogpunt, ik vind het echt jammer als kinderen geen pianoles of gitaarles meer nemen omdat ze liever plaatjes draaien (als DJ dan). Ik wil er ook niet eindeloos over doorzeiken, maarja emotie he. Hebben we het wel meer over hier.

Welkom in de 21e eeuw ettettummu, waar de computer een volwaardig muziekinstrument is.

alleen voor de gebruikers, lijkt me
daarnaast zijn er dan ook nog "liefhebbers" die 't gaan kopen
computer een muziekinstrument...

Toine Rorije
waarom een computer niet en een gitaar wel? leg even uit

omdat je geen e-mailtje naar een gitaar kunt sturen

Gitaren waar je een e-mail naar kunt versturen komen er vast ook nog wel

Toine Rorije
Nou en? je kunt een piano ook als een eettafel gebruiken.
Het gaat erom dat je ergens iets van muziek uit krijgt, niet wat je er nog meer mee kunt

@scientist:

ettettummu schreef:
omdat je geen e-mailtje naar een gitaar kunt sturen

Helaas Et het kan wel

Gitaar die kan emailen enz..

Over de samples laat ik mij niet uit.

Toine Rorije schreef:
Nou en?
Het gaat erom dat je ergens iets muziek uit krijgt, niet wat je er nog meer mee kunt
nee, het gaat er DUS om dat je ergens IETS uit krijgt
en jullie noemen dat dan muziek, ik dus niet

Et. Ik kan het niet méér eens zijn met je.

HiLL schreef:
Helaas Et het kan wel

HiLL schreef:
(quote)

Helaas Et het kan wel

Gitaar die kan emailen enz..

Over de samples laat ik mij niet uit.

Echt een nutteloze uitvinding (voor sommigen dan)

potverdikke HiLL
nou moet ik alles terugnemen

Hahaha van de week was ie te zien bij de Wereld draait door. Spike van Di-rect had hem bij zich. Bizar ding. Alles opnemen, emailen, internetten enz. enz..
Sorry Et

Toine Rorije
Bizar ding. Alles opnemen, emailen, internetten enz. enz..

Dat is nog eens een muzikale ontwikkeling

voor een gitaar wel, ja

HiLL schreef:
Alles opnemen, emailen, internetten enz. enz...

Dat kan met mijn keyboard ook hoor .

Natuurlijk is een gitaar wat anders dan een keyboard, maar t zal vast niet lang meer duren voordat je een keyboard met ingebouwde computer en internet krijgt, zodat je ook spellen erop kunt spelen n MuMe kunt bekijken op je instrument .

volgens mij bedoelt Onderhond dit allemaal niet met "nieuwe muzikale ontwikkelingen"

Toine Rorije
ettettummu schreef:
volgens mij bedoelt Onderhond dit allemaal niet met "nieuwe muzikale ontwikkelingen"

Ik ben dan wel benieuwd wat jij een muzikale ontwikkeling vind.

ik doel op het allereerste berichtje van dit topic

Toine Rorije
ik ook (?)
Het was een vraag dus

Sietse
ettettummu schreef:
(quote)
nee, het gaat er DUS om dat je ergens IETS uit krijgt
en jullie noemen dat dan muziek, ik dus niet

en je begrijpt er dus helemaal niks van. Ik noem wel degelijk al het geluid dat ik maak met mijn computer muziek. Het is alleen een geheel andere methode dan iemand die gitaar speelt, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds moet leren om je instrument te bespelen. Mensen zeggen altijd, van het is op een druk knoppen en het komt er wel uit. Maar dan nodig ik mensen uit om ff aan de slag te gaan met het programma dat ik gebruik en tegen de tijd dat ik thuis achter de pc zit een nummer in elkaar te hebben gezet. (dat is na deze post 1 uur) Wacht ik ben heel aardig en schappelijk vandaag...je krijgt er 1 extra. Hier kun je het programma download: www.audiomulch.com[/url]
De eissen die ik stel: het stuk moet langer zijn dan 1 minuut en er moet een ontwikkeling in het nummer zitten (intro, midden stuk, outro) Het liefst iets met duidelijk herkenbare melodie en een ritme, al is dit niet vereist.

Om ff verder te gaan op mijn stukje muziek hierboven. Ik noem het moeilijk omdat het niet lekker in het gehoor ligt. Het is geen fijne luister muziek, al valt deze dan nog mee. Ik heb als weerstation nog wel een paar dingen die veel erger zijn (dingen met hele hoge sinus tonen enzo)

En dan nu de uitleg waarom dit zo "eentonig" klinkt. Dit nummer is, zoals de naam al doet vermoeden, een nummer van U2. Echter wat gebeurd is er gebeurd. Mijn vader dacht dat muziek downloaden best leuk kon zijn, dus ging dat ook doen met Kazzaaaaaa (wat ik natuurlijk zeer afkeurde) Al snel kwam hij er achter dat het niet zo slim was, want sommige nummers kwamen er totaal verkloot uit. Zo ook dit U2 nummer. Ik hoorde dit en dacht das leuk, dat ga ik gebruiken. Ik bijna al de stukken waar je kon horen dat het U2 was eruit geknipt. Toen bleef er een zeer monotoon getik over, met enkele milisecondes aan U2. Deze ben ik verder gaan bewerken. Veel knippen en plakken. Versnellen, vertragen, de pitch veranderen etc. etc. Over sommige stukken wat effecten gegooid. Alles nog eens een keer door de mangel gehaald, alles hergeschikt/gereangeerd en uiteindelijk besloten dat het genoeg was. Je kunt het dus meer beschrijven als een abstracte vorm van knip en plak kunst. Het is niet hoe ik normaal muziek maak, maar wel erg leuk om te doen. En het resultaat is misschien niet mooi en zo kil als ik weet niet wat, maar toch blijft het een voor mij zeer interessant project.
Dat mensen het geen muziek noemen zal me niks interesseren, dat is ook de doel van de muziek...de grens op zoeken. Voor de een is die anders dan voor een ander.

Echter om het geen muziek te noemen omdat het uit een computer komt vind ik niet alleen erg bekrompen, maar ook gewoon zielig.

Goed, vanaf nu dus 2 uur. Das 21:36 wil ik nummers zien van mensen die denken dat het allemaal zo makkelijk en onmuzikaal is om een pc te gebruiken als instrument.
Veel plezier.

Sietse
Iceman schreef:
Natuurlijk is een gitaar wat anders dan een keyboard, maar t zal vast niet lang meer duren voordat je een keyboard met ingebouwde computer en internet krijgt, zodat je ook spellen erop kunt spelen n MuMe kunt bekijken op je instrument .

Zoiets bedoel je?

(afbeelding)

je koopt het keyboard/synth sluit er een monitor op aan en voila.

Edit: ik heb ze ook al gezien met beeldschermen geintegreerd, waar je dus inderdaad ook op kon internetten en bijv. spelletjes spelen. Kon kiezen uit pc en mac

Waarom zou muziek alleen voorbehouden zijn voor conventionele instrumenten? Je kan net zo goed met potten en pannen, glazen, regenpijpen of een computer muziek maken. Zo lang je er maar de juiste noten uit kunt halen of de juiste toonhoogten.

stevie schreef:
Waarom zou muziek alleen voorbehouden zijn voor conventionele instrumenten? Je kan net zo goed met potten en pannen, glazen, regenpijpen of een computer muziek maken. Zo lang je er maar de juiste noten uit kunt halen of de juiste toonhoogten.
precies, uit potten, pannen, glazen en regenpijpen haal je zelf muziek, maak je zelf muziek

met een computer gebruik je muziekstukken, geluid, samples, knip-plak mogelijkheden, herhaal mogelijkheden en weet ik niet wat, maar MAAK je geen muziek
je bent alleen creatief aan het computeren

vast en zeker leuk om te doen, maar ik word er niet warm of koud van, nu niet en ook niet na een paar berichtjes van o.a. jou en Sietse

@ Sietse: ik kan het niet binnen 1 uur en ook niet binnen 1 maand
zou ik het binnen een kwartier kunnen, zou ik 't ineens muziek moeten noemen

Je kan natuurlijk ook met je drumsticks op de computer kloppen, zo is het toch wel een muziekinstrument?

als grap bedoelt, maar dan wel ja

vraagje:

als ik een plaat draai, MAAK ik dan muziek?
en als ik twee platen draai, met een mooie overgang?

of een gedeelte van een plaat, met een watervalgeluidje?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.