menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
geplaatst:
Er waren gisteren inderdaad weer veel vertragingen bij het opvragen van pagina's. Gebeurd waarschijnlijk ook vaker vanwege die lockdown / lock in dat ze veel meer bezoekers krijgen.

Ze willen ook de opzet van hun support veranderen, dat is in test/ontwikkeling en oogt prima alleen geen woord wanneer het werkelijk actief wordt. Gezien de foutmelding op de huidig support pagina lijkt me dat ze mogelijk per 1 juni van plan waren om over te stappen en door de coronacrisis zijn vertraagd, pure speculatie van mijn kant. Maar de nieuwe support mocht ik als eerste testen medio april en zag er al bijna klaar uit.

stuur anders een bericht aan staff-lid Maddieman op Last.fm die heeft meer informatie over support.

geplaatst:
Last.fm ligt er uit...

geplaatst:
Niet meer...

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Last.fm ligt er uit...

Alweer nu

geplaatst:
Gretz schreef:
Alweer nu

en net als de vorige keer, na een half uurtje weer 'up'

geplaatst:
Okay, ze hebben een kleine aanpassing gedaan aan de optie's onder je avatar.

Daar staat ter promotie: "Upgrade to Pro"

Ze willen duidelijk minder afhankelijk van reclame worden, goed plan!

geplaatst:
Zijn vandaag weer vertragingen met toevoegen van scrobbles... hier en daar mis ik er ook een enkele. benieuwd of die later alsnog verschijnen.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Zijn vandaag weer vertragingen met toevoegen van scrobbles... hier en daar mis ik er ook een enkele. benieuwd of die later alsnog verschijnen.

Eerder vandaag lag de site er ook regelmatig voor korte periodes uit.

geplaatst:
inderdaad, gelukkig kwamen de scrobbles wel weer binnen soms in een andere volgorde en soms pas een half uur later.

geplaatst:
opnieuw problemen op Last.fm

geplaatst:
Quote van een vriend:

Overigens speelt er op dit moment ook een issue met scrobblen vanuit Spotify, veroorzaakt door Spotify zelf overigens. Een hoop van de scrobbles komen met vertraging of helemaal niet door (last.fm had het over een plotselinge terugloop van 20% zelfs in de laatste dagen). Wellicht niet eens opgevallen, maar als je een album luistert is wel te zien dat bijv track 1 pas als track 4 doorkomt of dat er liedjes helemaal niet gescrobbled worden.

Spotify scrobbling delays/stoppages - Apps and Scrobbling - Last.fm Support Community - support.last.fm

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
opnieuw problemen op Last.fm

En vandaag ook wel erg veel "Error 503" meldingen... Het houdt een keer op met het maken van kopjes thee.

geplaatst:
Mogelijk geeft scrobblen via spotify op dit moment problemen. Bij mij deed ie het een dag niet. Even opnieuw verbinden op Last.fm helpt: https://www.last.fm/about/trackmymusic#spotify

geplaatst:
Nu je het zegt, hij heeft sinds gisteren inderdaad niets meer geregistreerd. Dank voor de tip. Wel suf dat dit ùberhaupt gebeurd, ik betaal zowel voor Spotify als last.fm.

geplaatst:
Had ik voor, wat dom zeg.
Bedankt voor de tip, Gretz!

geplaatst:
Ik ben nu serieus scrobbels kwijt. Inmiddels met de tip weer aan de praat gekregen.

MVW
Na een paar jaar niks ben ik onlangs last.fm weer gaan gebruiken en toch een paar opmerkingen:

De sociale interactie is nog steeds helemaal weg, wat last.fm in de beginperiode juist leuk maakte. Hiermee bedoel ik vooral het kunnen inzien wat de gebruikers luisteren die je volgt, zoals bij spotify maar dan uitgebreider. Dat was er dus ooit wel maar om onbegrijpelijke redenen is dat eruit gehaald. De toegevoegde waarde van users die je nu 'followt' is dus nagenoeg nihiel, je moet nog steeds naar die userpagina gaan om iets te kunnen zien.

Ook de meerwaarde van een pro-account is er eigenlijk niet, op je username en scrobbles aanpassen na. Maar dat zijn functies die eigenlijk gewoon tot het standaardpakket zouden moeten behoren. Dan heb je nog de 'listening reports' maar die werken bij mij letterlijk 0,0. De website registreert de scrobbles wel maar kan dat blijkbaar niet omzetten naar andere stats. Wel typerend voor last.fm van na 2010...
https://i.imgur.com/jzERboO.png

hmm, Die listening reports werken hier prima (zonder pro account). Het kan zijn dat je een week moet wachten voordat je ze ziet?

MVW
Na wat uitproberen zojuist blijkt het zo'n stomme adblock weigering te zijn. Simpele oplossing dus maar de site gaf geen probleem aan op dit vlak dus dan denk je daar ook niet meteen aan.

Normaal gesproken blockt de adblocker geen nuttige info dus ja waar gaat het hier mis...

MVW schreef:
Na een paar jaar niks ben ik onlangs last.fm weer gaan gebruiken en toch een paar opmerkingen:

De sociale interactie is nog steeds helemaal weg, wat last.fm in de beginperiode juist leuk maakte. Hiermee bedoel ik vooral het kunnen inzien wat de gebruikers luisteren die je volgt, zoals bij spotify maar dan uitgebreider. Dat was er dus ooit wel maar om onbegrijpelijke redenen is dat eruit gehaald. De toegevoegde waarde van users die je nu 'followt' is dus nagenoeg nihiel, je moet nog steeds naar die userpagina gaan om iets te kunnen zien.

Mee eens, die follow optie is eigenlijk zinloos. Ik vind last.fm eigenlijk alleen nog handig voor de loved tracks, om die bij te houden.
Vroeger had ik nog wel contact met andere users, en dan kreeg ik vaak wel goede tips, ook via groepen, maar tegenwoordig is er nul interactie meer. Erg jammer.

maar is er een alternatief voor last fm? Ik vind namelijk het bijhouden van wat je luistert vooral erg fijn.

Je kan het zelf noteren in een schriftje? Heb ik ooit een jaar gedaan, maar toen luisterde ik nog niet via internet.

De sociale interactie is inderdaad wel minder geworden, zou toch leuk zijn als er een pagina was waar je kon zien waar je vrienden bv. de afgelopen week naar hebben geluisterd. Vroeger kon je je profiel ook nog veel verder personaliseren, een beetje a la MySpace, was er nog een blog-functie, etc. Zou leuk zijn als dat nog eens terugkwam.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.