Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2005, 16:15 uur
Toch wat meer dan jouw Sietse
1 Nick Drake 5
1 Jeff Buckley 5
8 Songs: Ohia 4
8 Engineers 4
8 Marillion 4
8 LCD Soundsystem 4
8 System of a Down 4
21 Ben Christophers 3
21 Erase Errata 3
21 Madrugada 3
21 Janove Ottesen 3
1 Nick Drake 5
1 Jeff Buckley 5
8 Songs: Ohia 4
8 Engineers 4
8 Marillion 4
8 LCD Soundsystem 4
8 System of a Down 4
21 Ben Christophers 3
21 Erase Errata 3
21 Madrugada 3
21 Janove Ottesen 3
0
geplaatst: 31 mei 2005, 16:17 uur
Yak schreef:
Eureka! Ik draai inderdaad bijna nooit verzamelalbums.
(quote)
Eureka! Ik draai inderdaad bijna nooit verzamelalbums.
Ik ook niet hoor....maar mijn vriendin had laatst 1 of andere salsa verzamelaar in mijn computer gestopt.....zie dat is een 100% nieuwe score qua bands.....
0
Sietse
geplaatst: 31 mei 2005, 16:24 uur
lol, en daar kun je trots op zijn...allemaal nieuwe SALSA bands in je lijstje

0
geplaatst: 31 mei 2005, 16:34 uur
Sietse schreef:
Ook leuk
Wat heb jij gespeeld van de weekelijkse groep statistieken
Das dus niet heel veel.
Ook leuk
Wat heb jij gespeeld van de weekelijkse groep statistieken
(quote)
Das dus niet heel veel.
Ik alleen Bloc Party en Talk Talk. Ahoewel ik BE en de Smiths ook wel heb. En Marillion ook, maar die draai ik eigenlijk nooit...
0
geplaatst: 31 mei 2005, 16:39 uur
Mmm 551 verschillende artiesten, daar heeft mn zus vast en zeker wat mee te maken. En verkeerd ingevoerde tags zo te zien ook. Vooral deze 川井憲次 en deze 久石譲 artiesten zijn een beetje raar.
0
geplaatst: 31 mei 2005, 17:12 uur
Ik heb ook een aantal Japanse en Chinese artiesten erin staan, vooral van soundtracks van films en games.
0
geplaatst: 31 mei 2005, 17:13 uur
久石譲 was bij mij geloof ik Amon Tobin. De tags waren wel gewoon correct.
0
geplaatst: 1 juni 2005, 00:11 uur
Goed om dit topic weer wat aandacht te geven.....er scrobbelen inmiddels 25 mensen audio in de musicmeter groep!
0
geplaatst: 1 juni 2005, 00:13 uur
Kijk, dat is mooi, wie volgt?
Tenslotte, hoe meer mensen van musicmeter er zitten, hoe realistischer we de weekly charts daar kunnen gaan nemen
Tenslotte, hoe meer mensen van musicmeter er zitten, hoe realistischer we de weekly charts daar kunnen gaan nemen

0
geplaatst: 1 juni 2005, 00:21 uur
Ik kende dat hele audioscrobbler nog niet, maar het concept spreekt me erg aan (en ben dus nummer 25). Ik zal mijn cd's de komende tijd maar eens via mijn computer draaien.
Weten jullie trouwens of het ook mogelijk is om meerdere computers te koppelen aan een (1) account?
Weten jullie trouwens of het ook mogelijk is om meerdere computers te koppelen aan een (1) account?
0
geplaatst: 1 juni 2005, 00:23 uur
Gewoon het programmatje ook installeren op de andere computer zelfde naam en wachtwoord.....dat had je zelf ook kunnen bedenken denk ik 

0
geplaatst: 1 juni 2005, 09:15 uur
obsessed schreef:

Ik denk niet dat die ineens heel anders zullen gaan worden, gezien het type user van MuMe.
0
geplaatst: 1 juni 2005, 09:49 uur
@Boordappel..... type user van MuMe? Statistisch gezien wordt N groter, en dat betekent (heel globaal) dat de steekproef representatiever wordt....
0
geplaatst: 1 juni 2005, 11:28 uur
Op een gegeven moment maakt het niet meer uit dat N groter wordt, de steekproef zal hetzelfde blijven. Als ik nu kijk bij die weekly charts dan zie ik precies het type bands waar de top 100 mee vol staat.
0
geplaatst: 1 juni 2005, 12:04 uur
Er zijn nu nog maar 5 mensen nodig om een volslagen nieuwe nummer 1 te krijgen.....En je tweede opmerking snap ik niet. Wat heeft een representatieve steekproef te maken met "type bands waar de top 100 vol mee staat"...maar goed statistisch geneuzel, er is straks vast iemand die mij met meer statistische kennis onder de tafel lult 

0
geplaatst: 1 juni 2005, 16:02 uur
Nou ja, het is logisch dat de lijsten ongeveer overeenkomen, aangezien ze beiden mogelijk worden gemaakt door users van deze site 

0
geplaatst: 1 juni 2005, 17:55 uur
Ok ik heb ook en profiel (hier), en de plug-in voor Winamp geinstalleerd. Ik hoop dat alles goed gegaan is want ik zie nog geen nummers op mijn profiel...
Hoe vaak wordt zoiets ge-update en hoe lang duurt het voor het eerste nummer verschijnt?
edit:
Zie net pas dit in mijn profiel staan: "Your plugin reported a submission error: Submissions from before the date you registered are not allowed"
Que?
Hoe vaak wordt zoiets ge-update en hoe lang duurt het voor het eerste nummer verschijnt?
edit:
Zie net pas dit in mijn profiel staan: "Your plugin reported a submission error: Submissions from before the date you registered are not allowed"
Que?
0
geplaatst: 1 juni 2005, 18:15 uur
NERD schreef:
Ok ik heb ook en profiel (hier), en de plug-in voor Winamp geinstalleerd. Ik hoop dat alles goed gegaan is want ik zie nog geen nummers op mijn profiel...
edit:
Que?
edit:
Que?
Volgens mij loopt je systeemklok niet goed.....Hoe laat is het volgens jouw computer...en hoe laat is het echt?
0
geplaatst: 1 juni 2005, 18:26 uur
Op het moment dat ik dit bericht schrijf is het op mijn computer 18:25 op 1 juni 2005.
Ik heb een nieuwe playlist geladen en nu *lijkt* het wel goed te gaan, staan nu 2 nummers op.
Ik heb een nieuwe playlist geladen en nu *lijkt* het wel goed te gaan, staan nu 2 nummers op.
0
geplaatst: 1 juni 2005, 19:03 uur
Check in je profiel ook of je tijd op Europe/Amsterdam staat, daar zou het aan kunnen liggen.
0
geplaatst: 1 juni 2005, 20:11 uur
Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn klok per ongeluk een dagje vooruit had gezet. Kreeg dezelfde melding. Aan je profiel te zien werkt het nu goed bij je , NERD.
0
Sietse
geplaatst: 2 juni 2005, 00:49 uur
Die meldingen zijn heel normaal. Ik krijg heel vaak een submission error vanwege verkeerde tijden, is gewoon een fout in de plugin. Kan gebeuren. Gewoon negeren, het gaat toch maar om 1 of 2 nummers iedere keer.
0
geplaatst: 3 juni 2005, 23:40 uur
Ik vind het tot nu toe erg grappig. Ben wel benieuwd wat ik nou over een paar maanden het meest gedraaid blijk te hebben. En alle statistieken die inmiddels zijn opgebouwd vind ik ook erg leuk. Heerlijk om gewoon rond te kijken wat anderen zoal draaien, welke artiesten populair blijken, welke liedjes het populairst zijn van bepaalde artiesten, etc, etc.
Paar dingetjes vind ik wel merkwaardig:
- Het lukt me niet om het ook op mijn werk te laten draaien, maar wellicht komt dat door de firewall daar?
- Het probleem van de submission error dat hierboven al wordt besproken overkomt mij ook erg vaak (misschien wel 1 op de 10 tracks). Hebben jullie dat allemaal zo vaak? En loopt die plugin dus met mijn systeemtijd te klooien? Want die blijkt telkens weer te snel te lopen en na verloop van tijd ineens weer een paar minuten terug te springen.
Maar al met al een erg leuk speeltje.
Paar dingetjes vind ik wel merkwaardig:
- Het lukt me niet om het ook op mijn werk te laten draaien, maar wellicht komt dat door de firewall daar?
- Het probleem van de submission error dat hierboven al wordt besproken overkomt mij ook erg vaak (misschien wel 1 op de 10 tracks). Hebben jullie dat allemaal zo vaak? En loopt die plugin dus met mijn systeemtijd te klooien? Want die blijkt telkens weer te snel te lopen en na verloop van tijd ineens weer een paar minuten terug te springen.
Maar al met al een erg leuk speeltje.
0
Sietse
geplaatst: 4 juni 2005, 00:07 uur
hmm ik heb het zelden...maar misschien ligt het aan de mediaplayer die je gebruikt...hier is dat Foobar, en foobar staat bekend om zijn kwaliteit met plugins enzo...eigenlijk staat foobar bekend als de beste mediaplayer....maar dan wel echt voor nerds.
0
geplaatst: 4 juni 2005, 00:10 uur
Ah, ik gebruik wmp. Daar zou het dus best aan kunnen liggen. Ik zal eens een andere proberen.
0
geplaatst: 4 juni 2005, 00:23 uur
Ik heb het wel eens gehad door foute tekens ofzo. Bijvoorbeeld bij het nummer (Nice Dream) van Radiohead, dat komt volgens mij doordat het begint met een ( .
Maar nog nooit voor tijden oid.
Maar nog nooit voor tijden oid.
0
Sietse
geplaatst: 4 juni 2005, 06:33 uur
Het kan altijd gebeuren, maar als het veel gebeurt dan is het vreemd en moet je er naar kijken. Een keer in de 50 tot 100 nummers lijkt mij geen probleem.
Ik denk trouwens dat er wel genoeg info op de audioscrobbler pagina staat over wat het kan zijn.
Ik denk trouwens dat er wel genoeg info op de audioscrobbler pagina staat over wat het kan zijn.
0
moviefreak#1
geplaatst: 6 juni 2005, 23:01 uur
Hey dit is nog eens een leuke ontdekking. Ik heb me ook maar gelijk aangemeld bij het musicmeter groepje. Ik heb waarschijnlijk geen enkele invloed op eventuele statisische lijstjes door mijn inbreng, die nogal wat verschillen vertoond met de rest van jullie 

* denotes required fields.