menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Yak
de minder bekende muziek, waarvan veel electronica, die ik dan luister, staat dat wel in de audioscrobblers database?

Het hoeft niet in Audioscrobbler's database te staan. Wanneer ik een nummer van mezelf draai waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat niemand anders 'm heeft, komt hij toch gewoon in de lijst te staan. Zolang de tags maar in orde zijn.

De database van audioscrobbler doet volgens mij niet ter zake....als je wat nieuws draait, en de tags zijn goed....dan voeg je die automatisch toe. Ik heb ook wat Friese bands gedraaid, en die zijn keurig toegevoegd nu.

Kijk eens aan, die optie, daar hoopte ik al op. Dan zal ik het ook gaan gebruiken, alleen worden m'n eigen nummers dan ook toegevoegd

Welkom John Doe

Sietse
en dat is helemaal niet slecht...ik heb ondertussen ook al redelijk wat orphax er in gezet en ook voor enkele andere artiesten mijn werk gedaan...

Ik sta nu bij de Musicmeter-groep onder de naam ''EelcoD'', want ''John Doe'' is altijd bezet op grote sites.

Tijd om dit fenomeen weer eens in het forum aan de orde te brengen. Erg leuk en erg verslavend.....zie de aanwijzingen die Herman heeft gegeven om mee te doen. Er zijn al 20 mensen van musicmeter die audioscrobbelen!

ik luister niks via m'n pc..

Aangezien de boxjes van mijn stereo redelijk gaar zijn, luister ik alleen nog maar via mijn computer (tenzij ik niet thuis ben natuurlijk). Zit onderhand ook al weer over 15000 nummers.

Ik schiet binnenkort ook door de 10000 heen Sinds ik audioscrobbler heb geinstalleerd draai ik bijna alles via de computer....de stereo staat werkloos in de hoek

Ik had nog iets hoger uit kunnen komen... Venetian Snares en Lapsed hadden hoger kunnen staan als ik eerder had geweten dat mijn mp3-tags niet waren ingevuld bij respectievelijk Doll Doll Doll en Twilight.

Heb me ook aangemeld en ben direct even gaan buurten in het Musicmeter clubje. Direct een vraagje: de 'top artist' en 'top tracks' lijsten bestaan uit álle artiesten en tracks die je sinds je registratie hebt beluisterd?

Als nu Tovenaar, Onderhond en de rest van de electronicakliek zich ook aanmelden ben ik helemaal blij

Ja....volgens mij wel Welkom aan boord....en het schip is nog lang niet vol !

Yak
Ik was dat gekke forum al weer helemaal vergeten.

Aurum schreef:

ik luister niks via m'n pc..

Ik ook nauwelijks, eigenlijk alleen nieuwe muziek (in het algemeen of nieuw voor mezelf), voor de rest luister ik toch voornamelijk CD's.

Goodfella schreef:

Heb me ook aangemeld en ben direct even gaan buurten in het Musicmeter clubje. Direct een vraagje: de 'top artist' en 'top tracks' lijsten bestaan uit álle artiesten en tracks die je sinds je registratie hebt beluisterd?

Alleen die 50 waar je het meest naar geluisterd heb. Toevallig kun je via last.fm (de site van de bijbehorende radiostations die automatisch gegenereerd worden als je meer dan 1000 tracks (oid) geluisterd hebt) de bovenste 100 zien. (voorbeeldje)

Hammerhead: ik luister ook voornamelijk CD's, maar via mijn computer. Daarom is dit voor mij een uitkomst.

http://www.audioscrobbler.com/...

Bijna 22.000 liedjes. :>

Sietse
Heb alles al een keer herstart (was rond de 20.000 nummers) en zit nu alweer op 2500. Maar ik draai dan ook heel veel mp3's. En ook heel veel cd's via de pc (op die ene waar ik mee wakker word na)

Hm, ik zit nu ook al over de 10 000, blijf het een verslavende bezigheid vinden, en dat terwijl het alles behalve geweldig werkt..

In je Last.fm profile editor kun je ook zien naar hoeveel verschillende artists je hebt geluisterd en zie je van elke artist hoevaak je ernaar hebt geluisterd.

Ik zit nu rond de 350 verschillende..

Ik heb 701 verschillende nu.

Ik heb er 1189.

476 verschillende artiesten.....

Yak
Weet iemand of je ook artiesten kunt 'uitsluiten' van je toplijst? Een paar keer de cd's draaien van shows van de Vliegende Panters (zo'n dertig, veertig nummers per stuk omdat de hele show in allerlei kleine acts wordt opgesplitst), dat gaat natuurlijk veel harder dan een normale cd met hooguit tien nummers. Weg met die klotepanters!
Ik heb wel eens gelezen dat dit kon, maar kan het nu natuurlijk nergens meer vinden.

En waar vind ik die LastFM profile editor? Klikken op het icoontje rechtsboven levert een nieuw scherm op waar vervolgens niks mee gebeurt.

Volgens mij kun je inderdaad daar complete artiesten wegblokken....kon ook bij de laatste 990 nummers komen die ik gedraaid had:) Dus je bent op de goede weg Yak....zoekt en gij zult vinden!

Je moet naar je profiel bij LastFM gaan en daar inloggen. Bij jou is dat geloof ik hier.

Yak
Twee vliegen in één klap, Herman! Die link was de juiste én in die profile editor kun je inderdaad irritante Vliegende Panters wegsodemieteren.

Ik zit op slechts 662 verschillende artiesten. Toch eens wat meer albums draaien dan alleen die van Sufjan Stevens en Yann Tiersen.

Ik denk dat in dit geval verzamelalbums het goed doen

Sietse
292 sinds mijn herstart. Voor de herstart zal het tegen de 1000 zijn geweest denk ik.

Yak
bonothecat schreef:

Ik denk dat in dit geval verzamelalbums het goed doen

Eureka! Ik draai inderdaad bijna nooit verzamelalbums.

Sietse
Ook leuk
Wat heb jij gespeeld van de weekelijkse groep statistieken

1 Bloc Party 5
8 Songs: Ohia 4
8 Marillion 4
8 Bright Eyes 4
8 The Smiths 4
21 Talk Talk 3

Das dus niet heel veel.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:17 uur

geplaatst: vandaag om 14:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.