menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Ik heb geen idee of mensen het fenomeen Audioscrobbler al kennen, maar het is erg leuk. Het idee is dat je een plug-in voor WinAmp (of iTunes, Foobar, Windows Media Player, etc.) installeert die je luistergedrag in kaart brengt. Als je zo'n plug-in hebt (valt te downloaden van de site), krijg je een site waarop er statistieken zijn over je luistergedrag. Welke liedjes je het laatst hebt geluisterd, welke liedjes en artiesten je het meest luistert, etc.

Vervolgens word jouw muzieksmaak 'gematcht' met die van andere mensen, waarvan je vervolgens weer muzikale tips kan op doen. Het systeem is vrij nieuw en nog volop in ontwikkeling, maar het is ook de bedoeling dat het uiteindelijk ook automatisch aanbevelingen genereert.

Dit is mijn profiel en ik heb ook maar meteen een groep aangemaakt voor Musicmeter.

Ik zit er ook op. Hoe wordt ik lid van de musicmeter groep?

Overigens jammer dat de Recommendations nog niet werken...

Yak
En hier zit ik. Recommendations werken inderdaad nog niet, maar ook in je 'Network' kun je veel (mogelijk) interessante bands vinden.

Jammer dat voor Linux alleen XMMS ondersteund wordt, ben net op een andere player overgestapt. Maar leuk idee.

Ik zit er ook, maar dat wist je al: http://www.audioscrobbler.com/...

@dajando: volg gewoon herman's link naar de musicmeter groep, zorg dat je inlogt en dan zie je vanzelf een button met "join group".

marianne

Yak
Audioscrobbler heeft wat updates ondergaan. De recommendations werken nu ook en de grote klapper is van start gegaan: Last.FM, de Audioscrobbler-powered webradio waarmee je muziek kunt beluisteren die aansluit bij jouw 'profiel'. Soms wordt de plank ongelooflijk misgeslagen, maar je hoort ook wel een hoop goede bands en hier en daar een band die je nog niet kende.

In Muziek > Algemeen > www.audioscrobbler.com:

Sinds een weekje hou ik mijn gedraaide nummers via dit programma bij......merk dat ik dat een erg leuke bezigheid vind, alhoewel je er verder niks aan hebt....er is een musicmeter groep, die al een door herman is aangemaakt......misschien is het in het kader van het aankomende nieuwe jaar leuk om een musicmeter2004 groep te beginnen. Maar dan hopenlijk met wat meer mensen dan de twaalf die het nu doen. Dus meld je aan....en dan zal ik in het nieuwe jaar deze groep aanmaken!

Waarom niet gewoon de musicmeter groep aanhouden?

het leek me wel leuk om bij te houden wat in 2005 veel gedraaid wordt door musicmeter bezoekers/gebruikers. (2005 dus, en niet 2004 zoals in eerste bericht). Maar probleem is waarschijnlijk dat je dan ook een nieuwe user in audioscrobbler moet aanmaken....dus het misschien toch niet zo praktisch.....

Nee lijkt me ook niet echt praktisch. Slotje! .
Vraag me trouwens af of dat audioscrobbler wel helemaal werkt. Hij past bijzonder weinig aan merk ik, veel dingen die ik gedraaid heb staan er nog niet bij.

Af en toe gebeurt er vrij weinig....het is vooral jammer dat de toplijsten niet regelmatig worden geupdate....wat ik begrepen heb moet jouw profiel af en toe worden bezocht door een andere bezoeker, dan kom je in de wachtrij voor een update. Dus als jij mij af en toe bezoekt, dan kom ik bij jouw buurten, misschien dat het helpt

Hoe vaak hij update, hangt ook af van hoeveel liedjes je al geluisterd hebt. Bij mij zou ie elke 100 liedjes moeten updaten, maar het gebeurt elke 200 liedjes ofzo.

bonothecat schreef:

wat ik begrepen heb moet jouw profiel af en toe worden bezocht door een andere bezoeker, dan kom je in de wachtrij voor een update. Dus als jij mij af en toe bezoekt, dan kom ik bij jouw buurten, misschien dat het helpt

Pfff wat omslachtig allemaal zeg. Maar goed, ik klik wel een keer op je profiel.

bonothecat schreef:

wat ik begrepen heb moet jouw profiel af en toe worden bezocht door een andere bezoeker, dan kom je in de wachtrij voor een update.

Volgens mij niet hoor... Ze zijn op dit moment gewoon wat langzaam met updaten...

Heb het daar ergens op het forum gelezen....dat ze op die manier alleen actieve profielen updaten

JonnieBrasco
Ik heb me ook geregistreerd, plugin geinstalleerd, maar alles blijft maar op nul staan. Als ik de AudioScrobbler.log.txt file open dan staat er in de header: "ERROR - No Username/password provided." Waar stel je die in dan?

Gebruik je hem in combi met Winamp? Winamp options....preferences....plug ins....general purpose....audioscrobbler for winamp.....daar kun je het invoeren......geen firewall die de boel tegenhoud ?

JonnieBrasco
Aah, bij 'general purpose', nu zal ie het wel doen, dankjewel!!

[edit] Hij doet t dus niet. In de last response (in de config) zegt ie: UNREADABLE. Even opgezocht: of mn firewall uitzetten die ik niet heb, of mijn popup blocking software uitzetten (Mozilla AdBlock?). Nou ja, dan maar geen scrobbler....

Don't worry, het hoeft niet per se een fout van jouw te zijn. Ik heb ook regelmatig dat hij een tijdje niet naar de site kan sturen. Dan slaat ie ze op in de cache-file. Je moet maar even blijven proberen en als het na een tijdje nog steeds niet lukt dan is het wel fout.

Al 14 mensen van hier die aan het scrobbelen zijn geslagen. Wie volgt?

zo ook maar ff aangemeld, alleen onder de naam Bramm

Hoe weet dat programma nou wat ik draai als de id3 tags niet precies goed zijn. En volgens mij staan er niet genoeg albums in. Maar of dat voor jullie sterk geldt is wat anders. Ook hou ik er niet van dat toch niet bijgehouden wordt wat ik op andere systemen beluister. teveel vertekening naar mijn mening.

Als je de id3 tags niet goed invult, dan weet ie dat niet. Maar sommige verkeerde ingevulde dingen worden automatisch gehercodeerd (bv. bjork naar björk, belle and sebastian naar belle & sebastian, etc).

Wat bedoel je met andere systemen? Dingen die niet via computer gaan?

En toch blijft het raar dat hij bij mij The Pixies niet telt.

Ik heb dat eerst ook gehad met The Zutons. Het probleem was bij mij dat het net leek alsof die nummers wel getagged waren, omdat ze in winamp gewoon precies goed stonden (bijv. The Zutons - Zuton Fever) maar winamp probeert als de file geen tag heeft, om uit de filename de naam en het nummer te halen.

Hee verrek ja. Alle Pixies mp3's hebben geen ID3 tag. Nou dan weten we ook weer waar het aan ligt. Bedankt!

Thanks Obsessed!

En er zijn een aantal leuke programmatje op je tags goed te krijgen....zonder zelf blaren op je vingers te typen!

herman schreef:

Wat bedoel je met andere systemen? Dingen die niet via computer gaan?
Ja, maar ook andere computers. Misschien kan je daar wel mee inloggen onder dezelfde username? Maar nog, de meeste pop/rock muziek zal wel geregistreerd worden als je het een beetje op orde hebt kwa tags, maar de minder bekende muziek, waarvan veel electronica, die ik dan luister, staat dat wel in de audioscrobblers database?

Ik heb nog nooit gehad dat Audioscrobbler iets niet kende. Venetian Snares, Mad E.P., Josh Martinez, Heiruspecs, ze deden het allemaal. De tags waren wel in orde trouwens. Had wel een keer een probleem met Amon Tobin, om de een of andere reden deed hij de tracktitel goed maar was de artiestennaam in Chinese of Japanse tekens.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.