MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
Joe Lynn Turner( Deep Purple,Rainbow)en Steve Lukather - Hellraiser ( orgineel Ozzy Osbourne)

Echt een prachtige uitvoering voor degene die van rock muziek houden !

Allmusic
Faith No More - War Pigs

The First Time Ever I saw your Face, Roberta Flack zingt Leonard Cohen op haar op alle fronten kippenvel verwekkende debuut-cd First Take uit 1969, die ik elke MuMe-gebruiker wel door zijn strot... Deze cd staat op 2 in mijn nog niet niet ingevulde top 10

Het is niet altijd evident een goede cover te maken(vraag het maar aan Brittney Spears: I love rock and roll?), maar gelukkig zijn er ook nog goede covers. Ik vind een geslaagde cover altijd interessant en meer een bijdrage of een respectbetoging aan het lied dan pakweg een verkrachting. Mijn geslaagde covers hangen een beetje aan elkaar, zie hier mijn top 3.

David Bowie- China Girl( origineel van Iggy Pop)
The Cure- Young Americans(origineel van David Bowie)
Tori amos-lovesong(origineel door The Cure)

Winterlong en I've been looking van Pixies(origineel van Neil young)

Zeer geslaagde covers!

shappy1010
Hmm ik vind covers vaak superfout , slechts zelde kan ik ervan genieten, ik kan wel 100 gruwels opnoemen, maar als ik één goeie zou kiezen

Groovy kind of Love - Phil Collins (origineel mindbenders)

Waarom? Omdat hij er echt heel wat anders van heeft gemaakt (volgens mij is dat waar de hit of mis 'm in zit) en zoveel emotie in dit liedje heeft weten te proppen met de schitterende Yamaha P80 electrische piano.

Latere covers van hem (true colours, can't stop loving you) mogen wat mij betreft weer in de gruwel top 100.

De kunst is juist om de goede te vinden!

Ik heb er nog 2:

Mogwai- Don't Cry(origineel van Guns and Roses), dat is echt zeeeer mooi

Smashing Pumpkins- A night like this(Origineel van The Cure)

Yak
Dumballover schreef:
Mogwai- Don't Cry(origineel van Guns and Roses)

Qua?! Dat moet ik horen, waar vind ik die?

The Postal Service - Against All Odds (origineel Phil Collins)

Katie Melua - Just Like Heaven (origineel The Cure)

Het geeft een heel ander tintje aan t nr

Geen genoeg krijg ik van Tortoise & Bonnie 'Prince' Billy met Thunder road (cover Bruce Springsteen)

Onwaarschijnlijk leuk is I$i$ met Could it be magic (cover Barry Manilow)

Mogwai-you stole the sun from my heart(Manic Street Preachers)

Jazper schreef:
Geen genoeg krijg ik van Tortoise & Bonnie 'Prince' Billy met Thunder road (cover Bruce Springsteen)

Nou ja, daar heb ik bij het album al mijn gal over gespuid.

handsome_devil
patro88 schreef:

Het geeft een heel ander tintje aan t nr

Ik hoorde em laatst op het werk en ik was verbijsterd Ik vond het zo vreselijk dat ik me de hele avond niet meer heb kunnen concentreren

Don't You (Forget About Me) van Life of Agony

Snappy schreef:
Don't You (Forget About Me) van Life of Agony

vast al eens genoemd...Smells Like Teen Spirit van Tori Amos

edit : inderdaad niet echt een geslaagde cover maar meer een vakkundige reparatie van het rammelende (maar best leuke) origineel.

Dit topic heet toch ´geslaagde covers´?

patro88 schreef:

Afgrijselijk...

Hij is inderdaad niet zo goed, die coole drumtechniek zit er helemaal niet meer in en ter vervanging... niets. Ze heeft wel een leuke stemmetje

Ace
Ik heb weinig zin om het hele topic terug te lezen, maar ik vind Ryan Adams - Wonderwall, Johnny Cash - The Mercy Seat en Jimi Hendrix - All along the watchtower geweldig. De Hendrix-versie vind ik zelfs 2 keer beter dan die van Dylan! Dylan zelf vindt dat overigens ook...

Johny B. Good van Jimi Hendrix vind ik ook beter dan die van Chuck Berry, maar ja Johny B. Good van Berry was waarschijnlijk wel 'de' revolutie in die tijd.

tainted love - Marilyn manson
ring of fire - frank zappa

The White Stripes - Jolene hoort bij de 5 mooiste nummers aller tijden. Cover van Dolly Parton

Johnny Cash - Hurt is een absolute tranentrekker en een stuk beter als het origineel van Nine Inch Nails.

Jimi Hendrix - All Along The Watchtower, Dylan mag natuurlijk zijn waardering krijgen voor het schrijven van deze track en nog veel meer natuurlijk, maar wat Jimi ervan maakt is legendarisch

Bedsitters van Carter the Unstopable SexMachine

Disturbed - Land of Confusion

shappy1010
George Michael - I can't make you love me (if you don't). Geen idee van wie het origineel kwam, aangezien hij er zelf ook niet op kon komen tijdens de unplugged uitzending

shappy1010 schreef:
George Michael - I can't make you love me (if you don't). Geen idee van wie het origineel kwam, aangezien hij er zelf ook niet op kon komen tijdens de unplugged uitzending

Is geschreven door A. Reid en M. Shamblin (ja, ik weet ook niet wie ze zijn), maar dan vind ik de uitvoering van Bonnie Raitt het mooist.

Ik hoorde net Big Yellow Taxi, origineel van Joni Mitchell, maar uitgevoerd door Counting Crows. Best goeie cover, vind ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.