Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2006, 23:28 uur
Tainted Love van Soft Cell: iedereen denkt ook dat Marilyn Manson het van hen gecovered heeft. Is niet zo, want ook van Soft Cell is het weer een cover van Gloria Jones.
Als iedereen denkt dat het nummer van jou is heb je het volgens mij goed gedaan.
Soft Cell.
Als iedereen denkt dat het nummer van jou is heb je het volgens mij goed gedaan.
Soft Cell.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 augustus 2006, 10:25 uur
Tainted love in de versie van Coil is ook wel erg geslaagd.
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 14:15 uur
aERodynamIC schreef:
Johnny Cash - Hurt schijnt ook een cover te zijn hoorde ik laatst? Ik hoorde het van een grote Cash-fan, dus zal wel kloppen. Prachtig nummer, maar heb het orgineel nog nooit gehoord..Als iedereen denkt dat het nummer van jou is heb je het volgens mij goed gedaan.
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 14:15 uur
ja... is gecoverd van Nine Inch Nails.. dat nummer vind ik nog wel mooier.
Verder vind ik ook 'Come To Daddy' van Dillinger Escape Plan ook geweldig (net als die van Aphex Twin).
Verder vind ik ook 'Come To Daddy' van Dillinger Escape Plan ook geweldig (net als die van Aphex Twin).
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 14:20 uur
Dit lijstje had ik eens getypt op last.fm.
Mijn favoriete covers van een paar maanden geleden.
20. Franz Ferdinand - What You Waiting For?
19. China Drum - Wuthering Heights
18. Tori Amos - Smells Like Teen Spirit
17. Akasha - Sweet Child O'Mine
16. 801 feat. Phil Manzanera and Brian Eno - Tomorrow Never Knows
15. Elliott Smith - Because
14. The All Seeing I - The Beat Goes On
13. Scissor Sisters - Comfortably Numb
12. Beck - Everybody's Got To Learn Sometimes
11. Johnny Cash - Hurt
10. Nirvana - Lake Of Fire
09. Elf Power - Cotton Crown
08. The Slits - I've Heard It Through The Grapevine
07. Johnny Cash - Personal Jesus
06. Zea - Clocks
05. Belle and Sebastian - Here Comes The Sun
04. Tricky - Black Steel
03. An Pierlé - Are Friends Electric?
02. The Swans - Love Will Tear Us Apart
01. Jeff Buckley - Hallelujah
Mijn favoriete covers van een paar maanden geleden.

20. Franz Ferdinand - What You Waiting For?
19. China Drum - Wuthering Heights
18. Tori Amos - Smells Like Teen Spirit
17. Akasha - Sweet Child O'Mine
16. 801 feat. Phil Manzanera and Brian Eno - Tomorrow Never Knows
15. Elliott Smith - Because
14. The All Seeing I - The Beat Goes On
13. Scissor Sisters - Comfortably Numb
12. Beck - Everybody's Got To Learn Sometimes
11. Johnny Cash - Hurt
10. Nirvana - Lake Of Fire
09. Elf Power - Cotton Crown
08. The Slits - I've Heard It Through The Grapevine
07. Johnny Cash - Personal Jesus
06. Zea - Clocks
05. Belle and Sebastian - Here Comes The Sun
04. Tricky - Black Steel
03. An Pierlé - Are Friends Electric?
02. The Swans - Love Will Tear Us Apart
01. Jeff Buckley - Hallelujah
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 22:30 uur
.....Was werkelijk stomverbaasd toen ik de de cover hoorde van Johnny Cash. Het origineel is overigens ook bizar mooi. Die komt idd van de 'band' (Trent Reznor) Nine inch nails. Het nummer is van het album 'The downward Spiral' uit '93.
0
geplaatst: 9 augustus 2006, 09:01 uur
Ik vind de cover van Ziggy Stardust door Bauhaus meer als Bowie klinken dan Bowie zelf, en eigenlijk ook beter.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 19:29 uur
irene83 schreef:
Without you - Mariah Carey (origineel door Nilsson (verbeter me als ik ernaast zit ik weet t niet zeker namelijk)
Without you - Mariah Carey (origineel door Nilsson (verbeter me als ik ernaast zit ik weet t niet zeker namelijk)
Het origineel van 'Without you' is eigenlijk van Badfinger
van hun lp "No Dice" uit 1970
geschreven door Peter ham en Tom Evans.
Het is eigenlijk het refrein van het nummer
'if it's love' dat Peter Ham geschreven had maar een sterk refrein miste toen Tom Evans met de regel "Can't live if living is whitout you" kwam aanzetten.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 22:54 uur
The Kooks- Crazy (Cover van Gnarls Barkley)
Franz Ferdinand- What You Waiting For (Cover van Gwen Stefani)
Geen uitgebrachte liedjes ofzo, ze zijn volgens mij ook live, maar erg tof.
Franz Ferdinand- What You Waiting For (Cover van Gwen Stefani)
Geen uitgebrachte liedjes ofzo, ze zijn volgens mij ook live, maar erg tof.
0
Mojo Pin
geplaatst: 10 augustus 2006, 22:55 uur
Ik wist het wel van The Raconteurs, maar The Kooks ook?
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 23:00 uur
Ik vind de cover van Peter Tosh' Downpressor Man vorig jaar van Sinead O'Connor wel geslaagd.
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 23:08 uur
Mojo Pin schreef:
Ajajoh! Ik wist het trouwens niet van The Raconteurs..

0
geplaatst: 11 augustus 2006, 00:06 uur
Glücklich maar, anders had ik je een vreemde snuiter gevonden.
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 21:25 uur
Mijn lijstje met covers
"If you don't know me by now"-Simply Red
Origineel: Harold Melvin and The Bleu Notes
"Wild World"-Mr.Big
Origineel:Cat Stevens
"Knocking on heavens door"-Guns n' Roses
Origineel: Bob Dylan
"Since i don't have you" Guns n'Roses
Origineel:The Skyliners
"Word Up"-Gun (vind ik personelijk leuker dan de Korn versie)
Origineel:Cameo
"Gonna get close to you"-Queensryche
(Origineel:Dalbello)
"Somebody to Love"-Geoff Tate,Carmine Rojas, Doug Aldrich,Aynsley Dunbar
"Only You"- The Flying Pickets
Origineel: Yazoo
"Tutti Frutti"-Queen
Origineel:Little Richard
"Hello Mary Lou"-Queen
Origineel Ricky Nelson
"You're so square"-Queen
Origineel Elvis Presley???
"Gimme some Lovin''-Queen
"Gimme some lovin"-Thunder (zelfde nummer maar andere band)
Origineel:The Spencer Davis Group.
Ik heb nog wel meer covers in mijn collectie,maar dit zijn mijn personelijke favorieten.
"If you don't know me by now"-Simply Red
Origineel: Harold Melvin and The Bleu Notes
"Wild World"-Mr.Big
Origineel:Cat Stevens
"Knocking on heavens door"-Guns n' Roses
Origineel: Bob Dylan
"Since i don't have you" Guns n'Roses
Origineel:The Skyliners
"Word Up"-Gun (vind ik personelijk leuker dan de Korn versie)
Origineel:Cameo
"Gonna get close to you"-Queensryche
(Origineel:Dalbello)
"Somebody to Love"-Geoff Tate,Carmine Rojas, Doug Aldrich,Aynsley Dunbar
"Only You"- The Flying Pickets
Origineel: Yazoo
"Tutti Frutti"-Queen
Origineel:Little Richard
"Hello Mary Lou"-Queen
Origineel Ricky Nelson
"You're so square"-Queen
Origineel Elvis Presley???
"Gimme some Lovin''-Queen
"Gimme some lovin"-Thunder (zelfde nummer maar andere band)
Origineel:The Spencer Davis Group.
Ik heb nog wel meer covers in mijn collectie,maar dit zijn mijn personelijke favorieten.
0
geplaatst: 23 augustus 2006, 21:09 uur
Sugababes - Obsession (Cover van Animotion)
Atomic Kitten - Eternal Flame (Cover van The Bangles)
Atomic Kitten - The Tide Is High (Get The Feeling) (Cover van The Paragons)
Liz McClarnon - Women In Love (Cover van Barbara Streisand)
Liz McClarnon - I Get The Sweetest Feeling (Cover van Jackie Wilson)
Atomic Kitten - Eternal Flame (Cover van The Bangles)
Atomic Kitten - The Tide Is High (Get The Feeling) (Cover van The Paragons)
Liz McClarnon - Women In Love (Cover van Barbara Streisand)
Liz McClarnon - I Get The Sweetest Feeling (Cover van Jackie Wilson)
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 14:16 uur
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 17:39 uur
johnny cash - hurt
nostalgia 77 - seven nation army ( soul versie met alice russell op zang )
de nieuwe john b plaat !!! allemaal 80's covers in een electrostep drum n bass jasje
nostalgia 77 - seven nation army ( soul versie met alice russell op zang )
de nieuwe john b plaat !!! allemaal 80's covers in een electrostep drum n bass jasje
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 17:42 uur
Lukas schreef:
Ik vind de cover van Peter Tosh' Downpressor Man vorig jaar van Sinead O'Connor wel geslaagd.
Dan is dit album wellicht een aanrader. Staat helemaal vol met geslaagde covers.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 15:40 uur
0
geplaatst: 19 september 2006, 19:30 uur
In Genres > Rock > goede covers:
plaats hier de goede covers:P
om te beginnen: limp bizkit - faith
plaats hier de goede covers:P
om te beginnen: limp bizkit - faith
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:43 uur
Schiet me daar nog even een andere cover te binnen......., 'Unchained melody' van 'The righteous brothers' gecovered op the b-side van 'All i want is you' van U2. Een nummer waar mijns inziens best voorzichtig mee omgesprongen mag worden als klassieker zijnde. Maar U2 heeft er een heel ander soort song van gemaakt waarbij mijn haren recht overeind gaan staan. Prachtig. Beter of slechter dan het origineel, nee, waag mij niet aan een dergelijk oordeel. Het origigineel is (ook) gewoon majesteus. Die van U2 is gewoon heel anders.
0
geplaatst: 15 november 2006, 22:42 uur
Bobby Bare Jr - I'd Like To Teach The World To Sing
Van het album OK I’m Sorry (2003)
Tekstschrijvers: William Backer, Roger Cook, B.B. Davis en Roger Greenaway.

Bobby Bare Jr is de zoon van Bobby Bare, één van de grote countryartiesten van de jaren ’60 en ’70. Zijn vader vond qua stijl zijn gelijke aan mensen als Willie Nelson en Waylon Jennings. Jr heeft vanaf het eerste moment zich volledig afgekeerd van dit wereldje. Voordat hij aan een solocarrière begon zat hij eind jaren ’90 in een punky rootsband genaamd Bare Jr. Eenmaal als soloartiest opererend heeft hij meer de richting van de americana opgezocht. Maar zijn teksten blijven nog steeds erg anti-Nashville en anti-commercieel. Zoals zingt hij bijvoorbeeld The hills are filled with naked Hee-Haw honeys in Visit Me In Music City.
De roots van dit liedje liggen bij het nummer True Love And Apple Pie dat geschreven is door de Engelse hitproducers Roger Cook en Roger Greenaway en wat opgenomen is door Susan Shirley. Het werd later herschreven door de eerder genoemde Cook en Greenway alsmede door Coca Cola bobo Bill Backer en Billy Davis voor een radiocommercial van Coca Cola. Het refrein werd herschreven tot I'd like to buy the world a Coke and keep it company. De commercial werd voor het eerst uitgezonden in februari 1971 en later dat jaar volgde er ook nog een tv-spotje met hetzelfde nummer. Omdat het nummer zo erg aansloeg is direct het idee opgepakt om het op single uit te brengen. Om problemen met merknamen te vermijden is de tekst opnieuw herschreven in de versie die ook op dit liedje te horen is. En om te laten zien dat niet alle grote bedrijven “slecht” zijn, Coca Cola zag af van de ontvangst van royalties voor dit nummer maar daarentegen stortte ze een bedrag van $ 80.000 op de rekening van UNICEF.
Mississippi John Hurt - Goodnight Irene
Van het album Last Sessions (1972)
Tekstschrijver: Huddie William Ledbetter

Mississippi John Hurt (links op de foto) had een zeer aparte stijl in het bluescircuit. In tegenstelling tot zijn collega artiesten zong hij niet met rauwe stem over het harde bestaan, maar zette hij met zijn zachte, rustige stem rustige folk-blues liedjes op de plaat. Doordat zijn bluesstijl veel naar de folk muziek neigde heeft hij op diverse folkfestivals gespeeld, waaronder in Newport in 1965 (het festival waar Bob Dylan voor het eerst electrisch ging). Niet veel later, in 1966, overleed hij op 73e jarige leeftijd. Helaas heeft hij de folk-revival van de jaren ’60, waarvan hij toch wel één van de grondleggers was, niet mogen meemaken.
Zoals Hurt al zegt in het begin van het liedje This is one of Leadbelly’s song, I think it’s a wonderful song. Huddie William Ledbetter oftewel Leadbelly is zelfs nog een tikkeltje ouder dan Hurt. Er wordt algemeen van uit gegaan dat hij in 1888 is geboren, maar dat staat niet zeker vast. Leadbelly was een potige donkere man met een krachtige stem. Hij zat tijdens zijn leven vaak achter slot en grendel, meestal nadat een caféruzie weer eens uit de hand gelopen was. Dit is ook waar Alan Lomax hem ontmoette. Alan Lomax is de man, samen met zijn vader John Lomax. die de “oude folk” muziek bewaard heeft voor de komende generaties. Gewapend met een bandrecorder doorkruiste ze Amerika om diverse obscure artiesten en bandjes op te nemen (tijdens de jaren ’20 en ’30 van de vorige eeuw). Zodoende ontmoette de beide Lomax’en Leadbelly in 1933. Bij het eerste bezoek hebben ze ook enkele liedjes opgenomen waaronder een lied dat Leadbelly Irene noemde. Hij had dit lied geleerd van zijn oom, maar het was in principe een sterke aangepaste versie van het nummer Irene, Good Night dat in 1886 geschreven was door de zwarte songwriter Gussie Lord Davis.
Blackie & The Rodeo Kings - Summer Side Of Life
Van het album Beautiful: A Tribute to Gordon Lightfoot (2003)
Tekstschrijver: Gordon Lightfoot

Drie Canadese musici vormde in 1996 de band Blackie & The Rodeo Kings genaamd naar een liedje van Willie P. Bennett. Voordat deze drie heren Blackie & The Rodeo Kings vormde hadden ze alle drie hun sporen in de muziekwereld al ruimschoots verdiend. Stephen Fearing’s eerst plaat Out Of Sea stamt alweer uit 1988, maar echt “bekend” werd hij pas met het in 1998 door Red House uitgebrachte Industrial Lullaby. Alhoewel dat album liedjes in het folk-pop genre, zoals James Taylor en Joan Armatrading is hij na verloop van tijd meer richting de americana geschoven. Colin Linden is het equivalent voor de Canadese blues-rock. Met zijn imposante verschijning weet hij evenals met zijn zware donkere stem de luisteraars te imponeren. Linden trad samen met Chris Thomas King op tijdens het Down From The Mountain concert, de registratie van het concert van de soundtrack van Oh Brother Where Art Thou. Tom Wilson was het enige bandlid dat voor Blackie & The Rodeo Kings nog geen solo-album had uitgebracht. Maar in 2006 komt hij met Dog Years. Een plaat met diverse invloeden, van country tot blues en van folk tot pop.
De Canadese singer/songwriter Gordon Lightfoot is naast zijn kleine hits Sundown en The Wreck Of The Edmund Fitzgerald relatief onbekend in Nederland. Het nummer Summer Side Of Life komt van de gelijknamige LP uit 1971.
Broken Social Scene - Puff the Magic Dragon
Van het album See You on the Moon: Songs for Kids of All Ages (2006)
Tekstschrijvers: Leonard Lipton en Peter Yarrow

De Broken Social Scene ontstond in 1999 toen de vrienden Kevin Drew (K.C. Accidental) en Brendan Canning (By Divine Right) besloten om samen een bandje te beginnen. De jaren daarna gaven ze veel optredens in hun thuisstad Toronto. De atmosferische rock muziek sloeg erg aan bij de toeschouwers en van daaruit was het maar een kleine stap naar een eerste CD die in 2001 volgde. De CD bevatte een mix van dream pop, shoegaze en indie-rock in de typische Broken Social Scene-stijl. Na verloop van tijd sloten zich meer en meer Canadese artiesten zich bij dit collectief aan, waaronder Charles Spearin (Do Make Say Think), Evan Cranley (The Stars), James Shaw en Emily Haines (Metric). Tegen de tijd dat hun 2e CD You Forgot It In People uitkwam in 2002 bestond het collectief inmiddels al uit 11 muzikanten.
De tekst van Puff The Magic Dragon is gebaseerd op een gedicht uit 1959 van Leonard Lipton, een negentien jarige student aan de universiteit van Cornell. Lipton haalde zijn inspiratie uit het gedicht van Ogden Nash genaamd Custard The Dragon dat ging over een “really-o, truly-o, little pet dragon”. Lipton liet het gedicht zijn vriend en medestudent Peter Yarrow lezen die additionele tekst toevoegde en muziek componeerde wat het uiteindelijk het liedje Puff The Magic Dragon tot gevolg had. In 1961 vormde Yarrow samen met Paul Stookey en Mary Travers; Peter, Paul & Mary. De groep begon het nummer te gebruiken vanaf enkele live shows in 1962. Het liedje gaat over het draakje Puff en zijn speelkameraadje Jackie Paper, een klein opgroeiend jongentje die de interesse is verloren is in de fantasiewereld van zijn kinderjaren. Het verhaal vindt plaats “by the sea” in het fantasie land van Honah Lee. Door veel mensen wordt dit lied geassocieerd met het gebruik van marihuana. Door de auteurs van dit liedje wordt dit daarentegen ferm tegengesproken.
Van het album OK I’m Sorry (2003)
Tekstschrijvers: William Backer, Roger Cook, B.B. Davis en Roger Greenaway.

Bobby Bare Jr is de zoon van Bobby Bare, één van de grote countryartiesten van de jaren ’60 en ’70. Zijn vader vond qua stijl zijn gelijke aan mensen als Willie Nelson en Waylon Jennings. Jr heeft vanaf het eerste moment zich volledig afgekeerd van dit wereldje. Voordat hij aan een solocarrière begon zat hij eind jaren ’90 in een punky rootsband genaamd Bare Jr. Eenmaal als soloartiest opererend heeft hij meer de richting van de americana opgezocht. Maar zijn teksten blijven nog steeds erg anti-Nashville en anti-commercieel. Zoals zingt hij bijvoorbeeld The hills are filled with naked Hee-Haw honeys in Visit Me In Music City.
De roots van dit liedje liggen bij het nummer True Love And Apple Pie dat geschreven is door de Engelse hitproducers Roger Cook en Roger Greenaway en wat opgenomen is door Susan Shirley. Het werd later herschreven door de eerder genoemde Cook en Greenway alsmede door Coca Cola bobo Bill Backer en Billy Davis voor een radiocommercial van Coca Cola. Het refrein werd herschreven tot I'd like to buy the world a Coke and keep it company. De commercial werd voor het eerst uitgezonden in februari 1971 en later dat jaar volgde er ook nog een tv-spotje met hetzelfde nummer. Omdat het nummer zo erg aansloeg is direct het idee opgepakt om het op single uit te brengen. Om problemen met merknamen te vermijden is de tekst opnieuw herschreven in de versie die ook op dit liedje te horen is. En om te laten zien dat niet alle grote bedrijven “slecht” zijn, Coca Cola zag af van de ontvangst van royalties voor dit nummer maar daarentegen stortte ze een bedrag van $ 80.000 op de rekening van UNICEF.
Mississippi John Hurt - Goodnight Irene
Van het album Last Sessions (1972)
Tekstschrijver: Huddie William Ledbetter

Mississippi John Hurt (links op de foto) had een zeer aparte stijl in het bluescircuit. In tegenstelling tot zijn collega artiesten zong hij niet met rauwe stem over het harde bestaan, maar zette hij met zijn zachte, rustige stem rustige folk-blues liedjes op de plaat. Doordat zijn bluesstijl veel naar de folk muziek neigde heeft hij op diverse folkfestivals gespeeld, waaronder in Newport in 1965 (het festival waar Bob Dylan voor het eerst electrisch ging). Niet veel later, in 1966, overleed hij op 73e jarige leeftijd. Helaas heeft hij de folk-revival van de jaren ’60, waarvan hij toch wel één van de grondleggers was, niet mogen meemaken.
Zoals Hurt al zegt in het begin van het liedje This is one of Leadbelly’s song, I think it’s a wonderful song. Huddie William Ledbetter oftewel Leadbelly is zelfs nog een tikkeltje ouder dan Hurt. Er wordt algemeen van uit gegaan dat hij in 1888 is geboren, maar dat staat niet zeker vast. Leadbelly was een potige donkere man met een krachtige stem. Hij zat tijdens zijn leven vaak achter slot en grendel, meestal nadat een caféruzie weer eens uit de hand gelopen was. Dit is ook waar Alan Lomax hem ontmoette. Alan Lomax is de man, samen met zijn vader John Lomax. die de “oude folk” muziek bewaard heeft voor de komende generaties. Gewapend met een bandrecorder doorkruiste ze Amerika om diverse obscure artiesten en bandjes op te nemen (tijdens de jaren ’20 en ’30 van de vorige eeuw). Zodoende ontmoette de beide Lomax’en Leadbelly in 1933. Bij het eerste bezoek hebben ze ook enkele liedjes opgenomen waaronder een lied dat Leadbelly Irene noemde. Hij had dit lied geleerd van zijn oom, maar het was in principe een sterke aangepaste versie van het nummer Irene, Good Night dat in 1886 geschreven was door de zwarte songwriter Gussie Lord Davis.
Blackie & The Rodeo Kings - Summer Side Of Life
Van het album Beautiful: A Tribute to Gordon Lightfoot (2003)
Tekstschrijver: Gordon Lightfoot

Drie Canadese musici vormde in 1996 de band Blackie & The Rodeo Kings genaamd naar een liedje van Willie P. Bennett. Voordat deze drie heren Blackie & The Rodeo Kings vormde hadden ze alle drie hun sporen in de muziekwereld al ruimschoots verdiend. Stephen Fearing’s eerst plaat Out Of Sea stamt alweer uit 1988, maar echt “bekend” werd hij pas met het in 1998 door Red House uitgebrachte Industrial Lullaby. Alhoewel dat album liedjes in het folk-pop genre, zoals James Taylor en Joan Armatrading is hij na verloop van tijd meer richting de americana geschoven. Colin Linden is het equivalent voor de Canadese blues-rock. Met zijn imposante verschijning weet hij evenals met zijn zware donkere stem de luisteraars te imponeren. Linden trad samen met Chris Thomas King op tijdens het Down From The Mountain concert, de registratie van het concert van de soundtrack van Oh Brother Where Art Thou. Tom Wilson was het enige bandlid dat voor Blackie & The Rodeo Kings nog geen solo-album had uitgebracht. Maar in 2006 komt hij met Dog Years. Een plaat met diverse invloeden, van country tot blues en van folk tot pop.
De Canadese singer/songwriter Gordon Lightfoot is naast zijn kleine hits Sundown en The Wreck Of The Edmund Fitzgerald relatief onbekend in Nederland. Het nummer Summer Side Of Life komt van de gelijknamige LP uit 1971.
Broken Social Scene - Puff the Magic Dragon
Van het album See You on the Moon: Songs for Kids of All Ages (2006)
Tekstschrijvers: Leonard Lipton en Peter Yarrow

De Broken Social Scene ontstond in 1999 toen de vrienden Kevin Drew (K.C. Accidental) en Brendan Canning (By Divine Right) besloten om samen een bandje te beginnen. De jaren daarna gaven ze veel optredens in hun thuisstad Toronto. De atmosferische rock muziek sloeg erg aan bij de toeschouwers en van daaruit was het maar een kleine stap naar een eerste CD die in 2001 volgde. De CD bevatte een mix van dream pop, shoegaze en indie-rock in de typische Broken Social Scene-stijl. Na verloop van tijd sloten zich meer en meer Canadese artiesten zich bij dit collectief aan, waaronder Charles Spearin (Do Make Say Think), Evan Cranley (The Stars), James Shaw en Emily Haines (Metric). Tegen de tijd dat hun 2e CD You Forgot It In People uitkwam in 2002 bestond het collectief inmiddels al uit 11 muzikanten.
De tekst van Puff The Magic Dragon is gebaseerd op een gedicht uit 1959 van Leonard Lipton, een negentien jarige student aan de universiteit van Cornell. Lipton haalde zijn inspiratie uit het gedicht van Ogden Nash genaamd Custard The Dragon dat ging over een “really-o, truly-o, little pet dragon”. Lipton liet het gedicht zijn vriend en medestudent Peter Yarrow lezen die additionele tekst toevoegde en muziek componeerde wat het uiteindelijk het liedje Puff The Magic Dragon tot gevolg had. In 1961 vormde Yarrow samen met Paul Stookey en Mary Travers; Peter, Paul & Mary. De groep begon het nummer te gebruiken vanaf enkele live shows in 1962. Het liedje gaat over het draakje Puff en zijn speelkameraadje Jackie Paper, een klein opgroeiend jongentje die de interesse is verloren is in de fantasiewereld van zijn kinderjaren. Het verhaal vindt plaats “by the sea” in het fantasie land van Honah Lee. Door veel mensen wordt dit lied geassocieerd met het gebruik van marihuana. Door de auteurs van dit liedje wordt dit daarentegen ferm tegengesproken.
0
geplaatst: 7 januari 2007, 12:59 uur
We Are Scientists - Hoppípolla (Sigur Rós)
The Arcade Fire - Maps (Yeah Yeah Yeahs)
The Arcade Fire - Maps (Yeah Yeah Yeahs)
* denotes required fields.