MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
Ashes to Ashes van Tears For Fears: Relatief onbekend, maar wel goed. Klinkt beter dan de, naar mijn mening, te suf gezongen versie van Bowie.
Ook is het einde veel intenser, wat het ook beter maakt.

Ik vind die zang van Bowie juist zo lekker onheilspellend in dat nummer. Kan de versie van TfF echt niet tegenop.

En die cover van Alanis is leuk, Starbright Boy!

Ik vind het sowieso bullshit om te stellen dat iets "beter" is dan iets anders. Je kan het hoogstens beter vinden maar daarmee is het echt niet beter of slechter.

Simpel.... "Live and let die"
Origineel: Paul McCartney.
Cover: Guns n Roses
Zonder twijfel dacht ik...

en misschien zelfs "War Pigs"
origineel: Black Sabbath
cover: Faith no more

sq
XTM & DJ Chucky presents Annia´s uitvoering van deze Eurovisie-songfestival-winner is imo beter dan het origineel. De videoclip draagt ook hieraan bij. De tekst is precies hetzelfde, maar heeft mi een veel directere romantische betekenis gekregen. Jaja, en deze hoogdravendheid durf ik allemaal op te schrijven bij een housenummer dat gewoon in de hitparade gestaan heeft (vast wel) . Een van mijn favoriete danceplaten.

Enjoy the Silence - Lacuna Coil

sq
The Puppini Sisters - I Will Survive (orig. Gloria Gaynor).

Ik heb een pesthekel aan het origineel, en dan is het al snel beter.

Love Buzz, gecovered door Nirvana, origineel van Shocking Blue.
Sunshine Of Your Love, gecovered door Jimi Hendrix, origineel van Cream

djeffibrelich
song to the siren-origineel tim buckley-gecoverd door this mortal coil

djeffibrelich
shocking blue was dat niet een nederlandse act?

djeffibrelich
zo heb je ook daddy cool-origineel van boney m
cover door placebo

djeffibrelich schreef:
shocking blue was dat niet een nederlandse act?

Ja, en de frontvrouw, Mariska Veres, is inmiddels dood.

Sea Song, oorspronkelijk van Robert Wyatt, gecoverd door TFF. Mis wel de lange huil op het einde van het origineel bij deze versie.

OldSkool schreef:
(quote)

Sea Song, oorspronkelijk van Robert Wyatt, gecoverd door TFF. Mis wel de lange huil op het einde van het origineel bij deze versie.
Het origineel mist helemaal niets.

Yak
Dit topic samengevoegd met het 'Cover beter dan het origineel?' topic.

Improvision
Ik vind deze cover anders ook wel geslaagd:

(afbeelding)

eazyfan
Die cover staat al tijdje als schermafbeelding op msn van mij, ik vind die echt pachtig, mooi en origineel en straalt mooie/Géniale/echte hiphop uit.

Yak
Euh... met 'covers' bedoelen we in dit topic niet de hoesjes.

OldSkool schreef:
(quote)

Staat er wel een beetje wrang, die smiley...

Lekker luguber

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Het origineel mist helemaal niets.

Sorry, ik bedoelde de coverversie: Die mist helaas de lange huil.

Jeff Buckley - Hallelujah, origineel van Leonard Cohen geloof ik.
Breeders - Happiness is a warm Gun, origineel van de Beatles.

djeffibrelich
ja die van buckley vind ik eigenlijk ook beter dan cohen
nog eentje dan maar
pixies-head on, origineel-the jesus and mary chain

Bridges & Balloons van Joanna Newsom, gecoverd door The Decemberists.

Ik vind Oh My God (Kaiser Chiefs) door Mark Ronson en Lilly Allen wel geslaagd.

Die Ronson doet sowieso wel opvallen leuke dingen, ook covers van God Put a Smile upon your Face, Stop Me If You Think You've Heard This One Before en Toxic zijn tof!

En Unfaithful van Rihanna door Impossible Situations (Amersfoortse electropop) is ook fantastisch!

Mojo Pin
The Strokes - Clampdown (The Clash)

Lekker ongepolijst.

Ik vind de covers van Jenny Lewis with the Watson twins - Handle with care (origineel van the Traveling Wilburies) en The Beatles - Act naturally van een of andere country band(?) bijzonder geslaagd.

Walking in Memphis van Bruce Hornsby
Prachtig en echt oprecht gezongen

Het origineel is van Paul McCartney, maar de versie van The Faces vind ik een stuk beter: The Faces - Maybe I'm Amazed. Zo ongelooflijk goed!

grovonion schreef:
Ik vind de cover van The Beatles - Act naturally van een of andere country band(?) bijzonder geslaagd.

Het nummer werd begin jaren '60 geschreven door Johnny Russell (The Real Redneck) en Voni Morrison. Het nummer werd voor het eerst op de plaat gezet door Buck Owens in 1963. Het haalde zelfs de eerste plaats in de country charts. Twee jaar later, in 1965, namen The Beatles het nummer op. Het nummer kwam op de b-kant te staan van Yesterday.

(afbeelding)

Ik wil nog wel even vermelden dat Buck Owens niet zo maar een of andere country band/artiest is. Hij is een zeer invloedrijke artiest geweest, zeker op het gebied van de "Bakersfield sound", een ietwat stevigere vorm van de toentertijd zeer populaire honky tonk muziek. Merle Haggard (wellicht iets bekender) was ook één van de grondleggers van dit (sub)genre.

OldSkool schreef:
Walking in Memphis van Bruce Hornsby

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft Bruce Hornsby dit nummer nooit opgenomen. Misschien ben je in de war met Marc Cohn die overigens ook degene is die het nummer heeft geschreven. Cher heeft dit nummer ook opgenomen. En dát is dus een voorbeeld van een niet-geslaagde cover.

Een persoonlijke favoriet is Deportee (Plane Wreck at Los Gatos) in de versie van Arlo Guthrie & Emmylou Harris. Het nummer is geschreven door Arlo's vader Woody Guthrie eind jaren '40. Hij schreef dit nummer na aanleiding van de vliegtuigramp bij de Los Gatos Canyon in Fresno County, Californië op 29 januari 1948. Bij de crash kwamen 4 Amerikanen en 28 illegale Mexicaanse landarbeiders om het leven. Zij werden, als velen voor én na hun, als het ware gedoperteerd van Californië terug naar Mexico. Guthrie (Woody) was geschokt door het feit dat de media geen namen noemde maar simpelweg deportees. Als reactie daarop vermeldde hij symbolische namen in zijn tekst. "Goodbye to my Juan, goodbye Rosalita; adios, mis amigos, Jesús y María...".

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.