MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:

Deze dus. Met het origineel erbij:

Benno

(afbeelding)

Peaceful Easy Feeling (The Eagles) van Haroula Rose.

Dit is echt een geweldige cover:

Het origineel is natuurlijk van Jeff Wayne.

AWESOME!!!

Ik ben wellicht lichtelijk bevooroordeeld, maar deze vind ik erg mooi.

2MY
origineel:

cover door R.E.M.

ik vind dat dus wel goed he

Nog wat Radioheadds:

Origineel die we allemaal kennen:

Cover:

Ik vinnem mooi

Ze hebben er nog meer, die ook zeker de moeite waard zijn. Schijnen door Elton John kortgeleden ontdekt te zijn.

Originele en leuke toevoeging aan het origineel van Michael Jackson.

Dat origineel is:

Die gasten kunnen me trouwens een potje spelen zeg. Wow

Deze vind ik ook erg leuk

Ik heb niet alle 21 pagina's bekeken, dus weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Vaak zijn covers slappe aftreksels, maar het levert ook wel eens wat leuks op.
De band Stream of passion kan ik altijd wel waarderen en live vind ik ze al helemaal de moeite waard. Op hun vorige album coverden ze Street spirit van Radiohead. Een band die bij veel muziekliefhebbers op zijn zachtst gezegd nogal gevoelig ligt, vaak heiligverklaard is. Ik vind het een interessante band waar ik meer mee kan met een greatest hits cd dan elk album afzonderlijk. Het nummer Street spirit vind ik op zichzelf dan weer een van de mooiste nummers die er ooit gemaakt zijn, zo prachtig wordt muziek zelden. Dus eigenlijk had ik bij voorbaat al zoiets van dat wordt helemaal niks met die cover van Stream of passion, hoe haalt zo'n band het in het hoofd om die song te coveren? Maar verdraaid, ik kan de cover enorm waarderen, er is echt iets goeds van gemaakt. En ik heb ze die song live al een aantal maal horen spelen en dat mag een vaste song in de setlist blijven, heel erg goed gedaan. En een Hollandse band ook nog natuurlijk....al is Marcela Bovio een Mexicaanse.....ze lult steeds beter Hollands met de jaren .
Maar ik kan me al indenken dat veel Radiohead liefhebbers (en niet Radiohead liefhebbers) het een verschrikking vinden.

Nog een Radiohead-cover dan maar. No Surprises staat dik mijn Radiohead top 5 ooit. Je moet van goede huize komen om dat nummer geslaagd te coveren. Maar deze vind ik erg mooi.

Tekst H.S. Thompson (1863) en muziek Percy Montrose (1884)

Bakema NL schreef:
Ik heb niet alle 21 pagina's bekeken, dus weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Vaak zijn covers slappe aftreksels, maar het levert ook wel eens wat leuks op.
De band Stream of passion kan ik altijd wel waarderen en live vind ik ze al helemaal de moeite waard. Op hun vorige album coverden ze Street spirit van Radiohead. Een band die bij veel muziekliefhebbers op zijn zachtst gezegd nogal gevoelig ligt, vaak heiligverklaard is. Ik vind het een interessante band waar ik meer mee kan met een greatest hits cd dan elk album afzonderlijk. Het nummer Street spirit vind ik op zichzelf dan weer een van de mooiste nummers die er ooit gemaakt zijn, zo prachtig wordt muziek zelden. Dus eigenlijk had ik bij voorbaat al zoiets van dat wordt helemaal niks met die cover van Stream of passion, hoe haalt zo'n band het in het hoofd om die song te coveren? Maar verdraaid, ik kan de cover enorm waarderen, er is echt iets goeds van gemaakt. En ik heb ze die song live al een aantal maal horen spelen en dat mag een vaste song in de setlist blijven, heel erg goed gedaan. En een Hollandse band ook nog natuurlijk....al is Marcela Bovio een Mexicaanse.....ze lult steeds beter Hollands met de jaren .
Maar ik kan me al indenken dat veel Radiohead liefhebbers (en niet Radiohead liefhebbers) het een verschrikking vinden.

(embed)
Schitterende cover! De zang van Bovio bevalt me wel. Dit project ken ik zelf verder niet zo.

Prachtig idd.

Sommige zullen hem wellicht al kennen, maar:

Rizz
@Sandokan-veld:

Leuk herman! Ik krijg altijd klapperende eierstokken van dat soort filmpjes.

Net zoals deze:

Maar waar ik eigenlijk voor naar dit topic kwam was deze:

Heel wat anders dus even. Maar super goed vind ik 'm!

J.B.
Die van Ambarchi overtreft het origineel van Frehley, imo:

Zo vind ik de muziek van Joy Division wél de moeite waard.

Zeker mooi!

L_T_B schreef:
(embed)

Zo vind ik de muziek van Joy Division wél de moeite waard.

Verschrikkelijk, wat een gladstrijkerij

New Order cover:

Op de een of andere manier voelt zij (of haar team) goed aan welke nummers goed te coveren. Deze vind ik net als Skinny Love goed geslaagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:03 uur

geplaatst: vandaag om 18:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.