Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2011, 19:03 uur
0
geplaatst: 13 mei 2011, 18:05 uur
Het mag geen geheim wezen dat ik een groot liefhebber ben van de TV-serie Glee. En de covers die ze daarin doen: soms pakt het goed uit, soms wat minder.
En ik moet zeggen, van alle "Lady Is a Tramp" versies die we hebben gehad vind ik dit ook een zeer geslaagde, vooral de climax komt er, voor mij, echt knallend uit.
En ik moet zeggen, van alle "Lady Is a Tramp" versies die we hebben gehad vind ik dit ook een zeer geslaagde, vooral de climax komt er, voor mij, echt knallend uit.
0
geplaatst: 16 mei 2011, 13:51 uur
Arrie schreef:
Misschien wel haar grootste hit, The First Time Ever I Saw Your Face, is een cover van Peggy Seeger (ja, familie van). Het nummer is overigens geschreven door Ewan MacColl (vader van
). Het origineel is een aardig maar niet al te bijzonder folkliedje. Roberta Flack heeft het tempo wat omlaag gegooid, en het met haar stem getransformeerd tot een prachtige emotionele ballad. Ze heeft er een heel eigen nummer van gemaakt (veel mooier wat mij betreft).
Misschien wel haar grootste hit, The First Time Ever I Saw Your Face, is een cover van Peggy Seeger (ja, familie van). Het nummer is overigens geschreven door Ewan MacColl (vader van
). Het origineel is een aardig maar niet al te bijzonder folkliedje. Roberta Flack heeft het tempo wat omlaag gegooid, en het met haar stem getransformeerd tot een prachtige emotionele ballad. Ze heeft er een heel eigen nummer van gemaakt (veel mooier wat mij betreft). Die van Roberta Flack is heel mooi, ja. Maar volgens mij vind ik die van Peggy Seeger zelf eigenlijk nog één van de mindere versies out there (en dat zijn er wat).
Marianne Faithfull zong 'm in 1966 op één van haar vroegste albums (North Country Maid), toen ze nog echt pure folk maakte. Die uitvoering vind ik echt ge-wel-dig.
En Johnny Cash deed het natuurlijk ook bijzonder noemenswaardig op zijn American IV recording.
Een cover van een Beatles nummer die ik bijzonder geslaagd vind - en dat zijn er niet veel, hoewel ik echt niet zo'n Beatles fanatic ben die daar ook absoluut niet voor open staat - is I'm Looking Through You door Steve Earle, op zijn briljante album Train A Comin' uit '95. Maar hier een toffe live uitvoering van een paar jaartjes terug:
0
geplaatst: 16 mei 2011, 23:04 uur
Alvorens de link te openen drie dingen:
- me so sorry voor alweer iets over Adam Ant op MM van mij
- fans van The Doors, be warned, want een nummer coveren van een dergelijk iconische band
kan oprispingen veroorzaken
- ik vind de cover erg sterk. De meerwaarde zit 'm vooral in de meerpower voor mij. Vooral dat
ene moment wanneer in het origineel de hammond een val maakt en weer opklimt, terwijl in
de cover de gitaar wordt gebruikt die die 'val' niet maakt maar rechtstreeks de hoogte inschiet.
Voor degenen die het aandurven, hier dan The Doors-cover van Adam Ant: 'Hello, I love you' !
http://www.youtube.com/watc...
- me so sorry voor alweer iets over Adam Ant op MM van mij
- fans van The Doors, be warned, want een nummer coveren van een dergelijk iconische band
kan oprispingen veroorzaken
- ik vind de cover erg sterk. De meerwaarde zit 'm vooral in de meerpower voor mij. Vooral dat
ene moment wanneer in het origineel de hammond een val maakt en weer opklimt, terwijl in
de cover de gitaar wordt gebruikt die die 'val' niet maakt maar rechtstreeks de hoogte inschiet.
Voor degenen die het aandurven, hier dan The Doors-cover van Adam Ant: 'Hello, I love you' !
http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 16 mei 2011, 23:07 uur
Yann schreef:
Die van Roberta Flack is heel mooi, ja. Maar volgens mij vind ik die van Peggy Seeger zelf eigenlijk nog één van de mindere versies out there (en dat zijn er wat).
Marianne Faithfull zong 'm in 1966 op één van haar vroegste albums (North Country Maid), toen ze nog echt pure folk maakte. Die uitvoering vind ik echt ge-wel-dig.
En Johnny Cash deed het natuurlijk ook bijzonder noemenswaardig op zijn American IV recording.
(quote)
Die van Roberta Flack is heel mooi, ja. Maar volgens mij vind ik die van Peggy Seeger zelf eigenlijk nog één van de mindere versies out there (en dat zijn er wat).
Die van Marianne Faithfull is best mooi inderdaad. Die van Johnny Cash vind ik wel aardig, maar meer ook niet. Ik ben dan ook niet zo'n liefhebber van Johnny Cash. Ik vind zijn muziek (en stem) maar weinig bijzonder. DIe van Faithfull vind ik eens stuk bijzonderder, mooie sfeer geeft ze mee aan het nummer. Toch kan het voor mij absoluut niet tippen aan die van Flack.

0
geplaatst: 16 mei 2011, 23:11 uur
16 Horsepower
(origineel) Bill Withers:
Iets totaal veranderen, het nog steeds herkenbaar houden, en het potverdrie nog verschrikkelijk goed doen: dat is nog 'ns coveren!
(origineel) Bill Withers:
Iets totaal veranderen, het nog steeds herkenbaar houden, en het potverdrie nog verschrikkelijk goed doen: dat is nog 'ns coveren!

0
geplaatst: 16 mei 2011, 23:39 uur
Die van Woven Hand is zeer zeer tof, ja! Ineens is het nummer weer om aan te horen.
(Edit: niets negatiefs over Ain't No Sunshine, trouwens. Maar soms hoor je dat soort hitjes gewoon echt wat te vaak...)
(Edit: niets negatiefs over Ain't No Sunshine, trouwens. Maar soms hoor je dat soort hitjes gewoon echt wat te vaak...)
0
geplaatst: 14 juni 2011, 09:27 uur
Arrie schreef:
Die van Marianne Faithfull is best mooi inderdaad. Die van Johnny Cash vind ik wel aardig, maar meer ook niet. Ik ben dan ook niet zo'n liefhebber van Johnny Cash. Ik vind zijn muziek (en stem) maar weinig bijzonder. DIe van Faithfull vind ik eens stuk bijzonderder, mooie sfeer geeft ze mee aan het nummer. Toch kan het voor mij absoluut niet tippen aan die van Flack.
(quote)
Dit nummer is gewoon niet kapot te krijgen, zelfs de uitvoering van C.Dion is aanhoorbaar.
Wat mij in de uitvoering van Flack zo bijzonder aanspreekt is dat het tempo helemaal goed lijkt, daar haar bijzonder sterke stem bij maakt dit tot een top uitvoering.
Ik vind Faithfull te langzaam en te schuchter , haar stem kreeg later veel meer karakter.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 01:56 uur
het origineel is geweldig, maar deze cover doet me ook wel heel veel eigenlijk;
0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:20 uur
Wat als Chet Baker iets van de derde Velvets-plaat had opgenomen? Laten we zeggen, Pale Blue Eyes met een trompetsolo in het midden.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 18:34 uur
The Scientist schreef:
Toch wel het allermooiste liedje wat Mark Linkous heeft nagelaten, krijgt hier een liefdevolle uitvoering
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:08 uur
Opmerkelijk dat ik deze nog niet genoemd heb. Little Wing van Derek and the Dominos vind ik één van de beste covers. Zoveel beter ook dan het origineel (no offense...).
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 21:08 uur
Een jazz-cover van Paranoid Android (van Radiohead) en het werkt ook nog.

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 21:13 uur
Verbaasd me werkelijk niks dat dat slaagt, heb dit nummer al vaker gecovered horen worden door orkesten e.d. Werkt inderdaad goed want het leent er zich uitstekend voor. Dit is er dan alsnog wel één die erboven uit steekt, knap gedaan.
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 21:53 uur
Hier nog een Paranoid ... Jazz cover, deze Jazz pianist is bekend om zijn Radiohead uitvoeringen.
Brad Mehldau - Live in Tokyo (2004)
Brad Mehldau - Live in Tokyo (2004)
0
geplaatst: 16 september 2011, 14:58 uur
Een mash-up van Queen en Vanilla Ice. Queen wordt hier natuurlijk niet bij benaderd. Maar toch, is er hier een verassend goeie cover gemaakt naar mijn mening. Het loopt allemaal heel lekker. Nergens briljant of wat dan ook maar gewoon lekker luchtig en lekker als tussendoortje. Sowieso is dit wel een goeie cover van "Ice Ice Baby" die het origineel makkelijk voobij gaat, maar dat is ook niet moeilijk.
0
geplaatst: 23 september 2011, 08:52 uur
WTF!
Ik wil een link plaatsen, heb het tien keer geprobeerd, en als ik 'm hier post krijg ik in plaats van de cover van Leonard Cohen een nummer van VOF de kunst!!! Heel vreemd...
Ik wil een link plaatsen, heb het tien keer geprobeerd, en als ik 'm hier post krijg ik in plaats van de cover van Leonard Cohen een nummer van VOF de kunst!!! Heel vreemd...
0
geplaatst: 23 september 2011, 12:05 uur
Zanger van de huidige Sepultura doet het naar mijn idee erg verdienstelijk. 

* denotes required fields.