Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 11:40 uur
Het is maar een mening, hoor. Alles is zo gelikt en dat vind ik helemaal niks. De zang in het refrein, brr!
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 13:21 uur
Goh ik dacht dat altijd David Paich een bloedsaaie zanger was. Deze maakt het waarempel nog saaier. Verder passen die elektrische gitaar en die drukke overgangetjes er helemaal niet bij.
Nee doe maar niet.
Nee doe maar niet.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 23:05 uur
Vic is een held
maar R.E.M. is dat toch ook wel een beetje:
via dit nummer het oeuvre van Vic Chesnutt leren kennen trouwens
maar R.E.M. is dat toch ook wel een beetje:
via dit nummer het oeuvre van Vic Chesnutt leren kennen trouwens

0
geplaatst: 28 september 2012, 22:10 uur
Ik vind Nick (& Simon) al een tijdje helemaal niks meer maar deze cover van Damien Rice is toch aardig gedaan. Goede uitspraak en geen gekke experimenten gedaan waardoor het bijna net zo lekker wegluistert als het orgineel. Er zit minder emotie in natuurlijk, daarentegen is het loepzuiver gezongen zoals je dat bij Nederlandse artiesten niet vaak ziet.
0
geplaatst: 28 september 2012, 22:11 uur
Dat laatste vind ik ook nou net hetgeen wat de cover totaal niet interessant maakt. Het luistert net zo lekker weg, maar het heeft dus geen enkele toegevoegde waarde. Waarom zou je naar die van Nick & Simon luisteren ipv die van Damien Rice (waar imo ook veel meer emotie in zit)?
0
geplaatst: 29 september 2012, 17:32 uur
Arrie schreef:
Waarom zou je naar die van Nick & Simon luisteren ipv die van Damien Rice (waar imo ook veel meer emotie in zit)?
Waarom zou je naar die van Nick & Simon luisteren ipv die van Damien Rice (waar imo ook veel meer emotie in zit)?
Zou ik ook niet weten persoonlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat een hoop mensen die deze cover horen nooit op zoek gaan naar het origineel. Damien Rice is hier onder het grote publiek toch nog steeds vrij onbekend.
0
geplaatst: 29 september 2012, 18:53 uur
Ik ben een grote Fleetwood Mac fan maar de volgende cover door de cast van Glee van "Never Going Back Again" is toch verdraaid lekker. De emotie zit er nog steeds in wat mij betreft maar wat deze cover zo goed maakt zijn de extra bijgevoegde gitaren in het 2e couplet wat het origineel niet heeft. En het blijkt een ontzettend goede vondst!
En ik ben ook totaal geen Nick en Simon fan maar ik vind deze cover van Nick samen met Lisa Lois toch wel erg mooi gedaan. Zal overigens wel wat meer aan Lisa dan aan Nick liggen.
En ik ben ook totaal geen Nick en Simon fan maar ik vind deze cover van Nick samen met Lisa Lois toch wel erg mooi gedaan. Zal overigens wel wat meer aan Lisa dan aan Nick liggen.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 22:53 uur
over totaal verschillende cover gesproken (zowel origineel als cover heel goed)
origineel, Diane Cluck
cover, DM Stith
origineel, Diane Cluck
cover, DM Stith
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 22:44 uur
Eentje die dicht bij het origineel blijft zowel qua tekst als qua stijl maar prima beluisterbaar blijft. De versie van Bløf is nu ook als single uitgebracht.
Origineel
Cover
Origineel
Cover
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 11:22 uur
Waarschijnlijk zullen niet veel mensen deze cover geweldig vinden maar ik vind hem echt geslaagd. Hier is echt een Enslaved-draai aan gegeven.

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 12:59 uur
Oliver Hartmann is de naam van de zanger! (let niet op de clip...)
0
geplaatst: 9 november 2012, 10:00 uur
Een van de toegiften bij het concert van Sivert Hoyem (ex-Madrugada) gisteren was een kippenvelopwekkende cover van Big Star's "Holocaust". Vond zowaar een goed klinkende opname van een recent concert in z'n thuisland Zweden:

0
geplaatst: 9 november 2012, 11:16 uur
Ik plaats 'm toch maar ff. Recent heeft de cast van Glee een cover van "The Scientist" van Coldplay gedaan. Vocaal gezien mag het natuurlijk niet eens in de voetstappen staan van die van Martin maar wat me positief opviel aan deze cover is de key-switch bij aanvang van het 2e couplet. Ligt het nou aan mij of werkt dit nou juist vrij goed voor het nummer? Ik vind het het nummer een geheel andere dimensie geven. Vraag me af of dat zou hebben gewerkt bij het origineel?
0
geplaatst: 10 november 2012, 19:23 uur
Nu niet dat Bob Dylan en Jimi Hendrix sukkelaars zijn, maar dit vind ik toch veruit de beste versie van 'All Along the Watchtower':
Deze versie werd gemaakt door Bear McCreary, de zang is van zijn jongere broer Brendan.
Deze versie werd gemaakt door Bear McCreary, de zang is van zijn jongere broer Brendan.
0
geplaatst: 29 november 2012, 21:03 uur
De puristen zullen me ongetwijfeld voor gek verklaren, maar ik vind deze cover toch best wel heel goed gedaan... Herkenbaar het nummer, en het heeft ook alle positieve dingen van het origineel, maar toch ook weer duidelijk anders... Ik zeg niet dat deze versie beter is, maar erg verdienstelijk vind ik hem zeker 

0
geplaatst: 29 november 2012, 21:09 uur
Mooie cover, hoor. Het heeft dezelfde mystieke sfeer als het origineel maar het is inderdaad wel eigen gemaakt.
0
geplaatst: 29 november 2012, 22:59 uur
Erg mooie cover inderdaad. Eén van de mooiste nummers die ik ken op een originele en zeer geslaagde manier uitgevoerd
.
.
0
geplaatst: 2 december 2012, 21:35 uur
Origineel van Zager & Evans, deze tapt uit een heel ander vaatje:
0
geplaatst: 2 december 2012, 21:44 uur
Het verbaasd me dat je deze nog niet hebt toegevoegd Jelle 
Neneh Cherry & The Thing - Accordion (Madvillain/MF Doom cover)

Neneh Cherry & The Thing - Accordion (Madvillain/MF Doom cover)
0
geplaatst: 3 december 2012, 20:33 uur
ik heb daar mensen al genoeg mee lastiggevallen... heb wel een andere die ik erg fijn vind (volgens mij ben ik tegenwoordig de #1-vervuiler van dit topic)
* denotes required fields.