MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
Zea maakt het nummer best te pruimen:

Weet niet of deze cover hier al geplaatst is, maar eigenlijk maakt het me ook niets uit, want in dat geval luisteren jullie hem, ik beveel het hoogst persoonlijk, nog maar een keer.

Oud:

www.youtube.com/watch?v=-LX7WrHCaUA

Nieuw:

YouTube - My Morning Jacket - Rocket Man

Edit: filmpjes posten, en electronica in het algemeen, blijft toch lastig

I´m A Marionette, gecoverd door Ghost:

Het origineel:

De cover:

Dave Grohl drumt naar het schijnt op die cover van Ghost.

Op de melodie van J. Ewbank.

Ik ben fan

The Fendertones, The Beach Boys 2.0

2MY
"Nieuw" groepje ontdekt: The Real Tuesday Weld. Buiten veel eigen stuff ook wat meer dan behoorlijke covers:

GrafGantz schreef:
(embed)

(embed)

Ik ben fan

Mijn god, die "I Will Survive" cover.

Door London Grammar:

Wicked Game (Chris Isaak)

Dat lied lijkt wel op hun lijf te zijn geschreven. Godver, wat mooi.

Learning, gecoverd door The National.

Learning (Perfume Genius)

De Adele versie vond ik al erg mooi maar deze versie hakt er helemaal in. Lea Michele die het, in dit geval, zingt voor haar onlangs overleden vriend Cory Monteith:

Zelfde met deze versie van Bruce Springsteen's "No Surrender" gecovered door Mark Salling:

Phosphorescent covert een van de mooiste liedjes die dit jaar is uitgebracht, en hoe.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xZMcbVAxDm8[/embed]

Een goede kandidaat voor de cover van het jaar. Prachtig hoe Matthew Houck het nummer nog meer emotie mee geeft.

St. Vincent covert Big Black's Kerosine:

Ze heeft meer covers op haar naam staan, maar deze is in al zijn beklemmendheid toch wel de mooiste.

Hoe een vrij gezapige ballad van Black Sabbath ineens kan klinken als een jaren '60 soulklassieker:

Klinkt eigenlijk precies zoals je verwacht van een Eels-cover van dit nummer, maar wat werkt het goed zeg. Prachtige cover.

Dit kon net zo goed bij "mislukte covers" want dit is The Fall dus onklassificeerbaar, maar vermakelijk is het zeker

Mijn held covert Teenage Riot: YouTube - Red House Painters - Teenage Riot Live.

Constante positieve attitude jegens Kozelek, zo ook nu. Maar serieus: ik vind zijn hoge stem mooi bij het nummer passen.

Stiff little fingers doet magistraal een Bob Marley liedje

Zal vast wel gepost zijn maar mag wel nog een keer!

Galaxie 500 - Isn't It A Pity - YouTube
Overstijgt in mijn ogen het origineel zelfs, en dat was al een meesterwerk. Die uithalen aan het eind gaan recht door je ziel.

The Feelies - Everybody's Got Something To Hide (Except Me and My Monkey) - YouTube
Ook een goeie

panjoe (moderator)
Ik heb dit altijd een leuke zorgeloze cover gevonden. Arctic Monkeys die Girls Aloud coveren.

Prachtig!

catchup

buizen
If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now,
It's just a spring clean for the May queen.

Yes, there are two paths you can go by, but in the long run
There's still time to change the road you're on.

Stairway To Heaven van Led Zeppelin door:...

Robert Plant gaf haar een enorm compliment hierover. "Maybe better dan LZ"
Het nummer bouwt heel mooi op. En dan die mandolines. Prachtig.

buizen
Witching Hour van Venom,

door Slayer & Machine Head:

Kijk ze headbangen, lachen en plezier hebben. Laatste optreden van de US-tour 1995.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.