Muziek / Algemeen / Ondergewaardeerde albums (op MusicMeter)
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 juli 2004, 14:10 uur
daar vind ik ...
* U2 - Pop
* REM - Reveal
... voorbeelden van. Zonde dat ze het zo matig doen, terwijl ik er van overtuigd ben dat het steengoede albums zijn.
Hebben jullie ook van die (naar jullie mening) ondergewaardeerde platen?
* U2 - Pop
* REM - Reveal
... voorbeelden van. Zonde dat ze het zo matig doen, terwijl ik er van overtuigd ben dat het steengoede albums zijn.
Hebben jullie ook van die (naar jullie mening) ondergewaardeerde platen?
0
geplaatst: 24 juli 2004, 14:27 uur
Chef Aid: The South Park Album
Brainpower - Door Merg & Brain
Kelis - Kaleidoscope
Brainpower - Door Merg & Brain
Kelis - Kaleidoscope
0
Diesel
geplaatst: 29 juli 2004, 15:22 uur
Jefferson Airplane - Surrealistic Pillow (1967)
Nogal ondergewaardeerd.
Nogal ondergewaardeerd.
0
geplaatst: 30 juli 2004, 13:27 uur
Oei oei oei wat is Enter the Wu-Tang (36 Chambers) toch ondergewaardeerd zeg! Die klassieker kan echt niet onder de 4,5 uitkomen. Ik zou graag wat commentaar van laagstemmers zien (=alles onder een 4), die houden zich nu angstvallig stil.
Ook vind ik Missy Elliot - Miss E... So Addictive nogal ondergewaardeerd.
Ook vind ik Missy Elliot - Miss E... So Addictive nogal ondergewaardeerd.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 juli 2004, 15:21 uur
BoordAppel schreef:
Oei oei oei wat is Enter the Wu-Tang (36 Chambers) toch ondergewaardeerd zeg! Die klassieker kan echt niet onder de 4,5 uitkomen. Ik zou graag wat commentaar van laagstemmers zien (=alles onder een 4)
Oei oei oei wat is Enter the Wu-Tang (36 Chambers) toch ondergewaardeerd zeg! Die klassieker kan echt niet onder de 4,5 uitkomen. Ik zou graag wat commentaar van laagstemmers zien (=alles onder een 4)
Stel je niet zo aan.
0
geplaatst: 30 juli 2004, 16:59 uur
Ach, ik kan BoordAppel best wel begrijpen
Vroeger (niet eens zo lang geleden, bedenk ik me nu) zou ik laagstemmers die m'n favoriete albums naar mijn gevoel tekort deden, naar verre oorden verwenst hebben (stukken erger dan BoordAppel, dus)
Tegenwoordig is er slechts één graadmeter: me, myself & I!
Vroeger (niet eens zo lang geleden, bedenk ik me nu) zou ik laagstemmers die m'n favoriete albums naar mijn gevoel tekort deden, naar verre oorden verwenst hebben (stukken erger dan BoordAppel, dus)
Tegenwoordig is er slechts één graadmeter: me, myself & I!
0
geplaatst: 30 juli 2004, 17:07 uur
Ik stel me niet aan. Geen een laagstemmer die laat horen waarom hij/zij een laag cijfer geeft. Beetje onderbouwing kan geen kwaad. Bovendien mag je in dit topic zeuren en zaniken wat je wil dus aanstellen is er hier niet bij .
0
geplaatst: 30 juli 2004, 17:48 uur
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen Wu-Tang geen ruk aan vinden hoor. Gelukkig maar
0
ElMeroMero
geplaatst: 30 juli 2004, 23:03 uur
BoordAppel schreef:
Beetje onderbouwing kan geen kwaad.
Beetje onderbouwing kan geen kwaad.
Zullen we blabla nog eens aanspreken hierover ?
0
geplaatst: 31 juli 2004, 02:05 uur
BoordAppel schreef:
Ik stel me niet aan. Geen een laagstemmer die laat horen waarom hij/zij een laag cijfer geeft.
Ik stel me niet aan. Geen een laagstemmer die laat horen waarom hij/zij een laag cijfer geeft.
Dus iedereen die lager dan 4 stemt is een laagstemmer? :O
0
geplaatst: 31 juli 2004, 12:06 uur
herman schreef:
Dus iedereen die lager dan 4 stemt is een laagstemmer? :O
Dus iedereen die lager dan 4 stemt is een laagstemmer? :O
Beetje overdrijven kan geen kwaad . Maar als je een legendarisch album lager dan een 4 geeft kan het geen kwaad om te zeggen waarom je het niet legendarisch vind. "Afwijkende stemmen" zie ik graag met commentaar erbij, anders kan je er zo weinig mee.
0
geplaatst: 31 juli 2004, 14:14 uur
Tsja. Vaak vind ik iets wel heel goed of mooi, maar ik geef dingen alleen 4,5 of 5 als ze me echt weten te raken. Ik heb genoeg klassiekers in de kast staan die ik wel heel mooi vind, maar waarvan de emotioniele waarde voor mij vrijwel nihil is. Dan doen ze het maar met een sterretje minder hoor.
Aan de andere kant denk ik zelf ook wel 's van: dit is zo goed, of je vindt het geweldig of niets, maar als je het 'wel leuk' vindt, snap je het eigenlijk niet. Maar dat is dus eigenlijk onzin.
Aan de andere kant denk ik zelf ook wel 's van: dit is zo goed, of je vindt het geweldig of niets, maar als je het 'wel leuk' vindt, snap je het eigenlijk niet. Maar dat is dus eigenlijk onzin.
0
geplaatst: 31 juli 2004, 16:45 uur
ElMeroMero schreef:
Zullen we blabla nog eens aanspreken hierover ?
Zullen we blabla nog eens aanspreken hierover ?
Mag hoor, ik heb nou eenmaal het imago dat ik een notoire laagstemmer ben.
Maar ik ben bang dat ik vaak niet kan of wil uitleggen waarom ik iets goed of slecht vind, en meestal is in dat soort gevallen de sop de kool niet waard, want waar praten we nu uiteindelijk over, alleen maar de persoonlijke voorkeuren van iemand ten opzichtte van een bepaald muziekstuk.
Muziek is voor mij primair een emotionele beleving, en dat wil ik niet teniet doen door er diep over na te gaan denken en/of te verwoorden waarom ik iets goed of slecht vind.
Het enige dat ik hier over kan zeggen tegen de mensen die vinden dat ik een van hun artiesten of albums een veel te lage stem geef (in hun ogen): Sorry, je moet maar denken dat mijn stem niet representatief is voor wat de het album of de artiest werkelijk waard is.....................
Het is blabla maar die die lage stem geeft.
0
titan (crew)
geplaatst: 31 juli 2004, 20:40 uur
Out of the blue van Electric Light Orchestra. Slechts 2 berichten bij deze klassieker en dat van de twee hoogste stemmers.....
0
geplaatst: 1 augustus 2004, 01:19 uur
Ook ondergewaardeerd: Bright Eyes. Volgens mij vindt verder alleen SB dat mooi.
En Magazine's Second-Hand Daylight. Zelfs zo erg dat ie niet eens op de site staat. Moet ik toch eens toe gaan voegen.
En Magazine's Second-Hand Daylight. Zelfs zo erg dat ie niet eens op de site staat. Moet ik toch eens toe gaan voegen.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 14:11 uur
Onbegrijpelijk dat het album Skull Ring van Iggy Pop in het algemeen en hier op Music Meter zo weinig aandacht krijgt !
Mijn inziens toch wel een van de beste albums van de laatste 10 jaar met invloeden van Iron Maiden, Black Sabbath,Alice Cooper,Green Day en Emerson,Lake and Palmer !
met vriendelijke groet the viking
Mijn inziens toch wel een van de beste albums van de laatste 10 jaar met invloeden van Iron Maiden, Black Sabbath,Alice Cooper,Green Day en Emerson,Lake and Palmer !
met vriendelijke groet the viking
0
geplaatst: 30 januari 2006, 15:23 uur
Randy Newman: 12 Songs, Sail Away, Good Old Boys
Jaren 70 prog (Jethro Tull, Caravan, Van Der Graaf Generator, Gentle Giant,...)
Bram Vermeulen (Rode Wijn: niet ondergewaardeerd, wel te weinig aandacht)
Jaren 70 prog (Jethro Tull, Caravan, Van Der Graaf Generator, Gentle Giant,...)
Bram Vermeulen (Rode Wijn: niet ondergewaardeerd, wel te weinig aandacht)
0
geplaatst: 30 januari 2006, 19:47 uur
Ik vind dat er weinig is gestemd op The Flat Earth van Thomas Dolby.
0
DutchViking
geplaatst: 30 januari 2006, 19:47 uur
Mijn persoonlijke mening is dat Hysteria van Def Leppard er nogal karig van afkomt. Een klein meesterwerkje als je het mij vraagt. Veelzijdig, inventief en erg origineel plaatje.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:25 uur
ABBA - The Visitors (16 stemmen 3,3*)
Carole King - Tapestry (13 stemmen, 3,6*)
Joan Osbourne - Relish (7 stemmen, 3,4*)
Het allerondergewaardeerdste album is volgens mij uiteraard:
Malcolm Mclaren - Duck Rock (6 stemmen, 2,1*)
Carole King - Tapestry (13 stemmen, 3,6*)
Joan Osbourne - Relish (7 stemmen, 3,4*)
Het allerondergewaardeerdste album is volgens mij uiteraard:
Malcolm Mclaren - Duck Rock (6 stemmen, 2,1*)
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:27 uur
De albums van de Fine Young Cannibals. Geen stemmen, geen berichten. Weird.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:35 uur
Ik heb alleen de verzamelaar, en vind die niet denderend mooi. Zojuist 3 * gegeven, sorry.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 20:40 uur
rayman schreef:
Ik vind dat er weinig is gestemd op The Flat Earth van Thomas Dolby.
Ik vind dat er weinig is gestemd op The Flat Earth van Thomas Dolby.
Een van de albums die je inderdaad wel aan meer mensen zou willen laten horen.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 22:08 uur
Ik heb St Anger altijd redelijk ondergewaardeerd gevonden (geef het zelf 3*) . Laat de kritiek maar binnenstromen.....Ook vinnik bepaalde albums van Dream Theater zoals Six Degrees of Inner Turbulence erg ondergewaardeerd
0
geplaatst: 30 januari 2006, 22:53 uur
Robert Palmer!! Ook opvallend weinig respons op. Vind ik ook een ondergewaardeerd artiest.
* denotes required fields.