menu

Muziek / Algemeen / Ondergewaardeerde albums (op MusicMeter)

zoeken in:
JonnieBrasco
daar vind ik ...
* U2 - Pop
* REM - Reveal
... voorbeelden van. Zonde dat ze het zo matig doen, terwijl ik er van overtuigd ben dat het steengoede albums zijn.

Hebben jullie ook van die (naar jullie mening) ondergewaardeerde platen?

neo
Alle Matrixwerken van Don Davis, een boel van James Horner...

avatar van BoordAppel
Chef Aid: The South Park Album
Brainpower - Door Merg & Brain
Kelis - Kaleidoscope

Diesel
Jefferson Airplane - Surrealistic Pillow (1967)

Nogal ondergewaardeerd.

avatar van BoordAppel
Oei oei oei wat is Enter the Wu-Tang (36 Chambers) toch ondergewaardeerd zeg! Die klassieker kan echt niet onder de 4,5 uitkomen. Ik zou graag wat commentaar van laagstemmers zien (=alles onder een 4), die houden zich nu angstvallig stil.

Ook vind ik Missy Elliot - Miss E... So Addictive nogal ondergewaardeerd.

avatar van titan
titan (crew)
BoordAppel schreef:

Oei oei oei wat is Enter the Wu-Tang (36 Chambers) toch ondergewaardeerd zeg! Die klassieker kan echt niet onder de 4,5 uitkomen. Ik zou graag wat commentaar van laagstemmers zien (=alles onder een 4)

Stel je niet zo aan.

avatar van Zachary Glass
Ach, ik kan BoordAppel best wel begrijpen

Vroeger (niet eens zo lang geleden, bedenk ik me nu) zou ik laagstemmers die m'n favoriete albums naar mijn gevoel tekort deden, naar verre oorden verwenst hebben (stukken erger dan BoordAppel, dus)

Tegenwoordig is er slechts één graadmeter: me, myself & I!

avatar van BoordAppel
titan schreef:

Stel je niet zo aan.

Ik stel me niet aan. Geen een laagstemmer die laat horen waarom hij/zij een laag cijfer geeft. Beetje onderbouwing kan geen kwaad. Bovendien mag je in dit topic zeuren en zaniken wat je wil dus aanstellen is er hier niet bij .

avatar van Kos
Kos
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen Wu-Tang geen ruk aan vinden hoor. Gelukkig maar

avatar van BoordAppel
Ook hiphop liefhebbers?

avatar van Kos
Kos
Hmm..moeilijker. Maar dan nog ja.

ElMeroMero
BoordAppel schreef:
Beetje onderbouwing kan geen kwaad.

Zullen we blabla nog eens aanspreken hierover ?

avatar van herman
BoordAppel schreef:
Ik stel me niet aan. Geen een laagstemmer die laat horen waarom hij/zij een laag cijfer geeft.

Dus iedereen die lager dan 4 stemt is een laagstemmer? :O

avatar van titan
titan (crew)
Dat bedoel ik!

avatar van BoordAppel
herman schreef:
Dus iedereen die lager dan 4 stemt is een laagstemmer? :O

Beetje overdrijven kan geen kwaad . Maar als je een legendarisch album lager dan een 4 geeft kan het geen kwaad om te zeggen waarom je het niet legendarisch vind. "Afwijkende stemmen" zie ik graag met commentaar erbij, anders kan je er zo weinig mee.

avatar van herman
Tsja. Vaak vind ik iets wel heel goed of mooi, maar ik geef dingen alleen 4,5 of 5 als ze me echt weten te raken. Ik heb genoeg klassiekers in de kast staan die ik wel heel mooi vind, maar waarvan de emotioniele waarde voor mij vrijwel nihil is. Dan doen ze het maar met een sterretje minder hoor.

Aan de andere kant denk ik zelf ook wel 's van: dit is zo goed, of je vindt het geweldig of niets, maar als je het 'wel leuk' vindt, snap je het eigenlijk niet. Maar dat is dus eigenlijk onzin.

avatar van blabla
ElMeroMero schreef:
Zullen we blabla nog eens aanspreken hierover ?

Mag hoor, ik heb nou eenmaal het imago dat ik een notoire laagstemmer ben.
Maar ik ben bang dat ik vaak niet kan of wil uitleggen waarom ik iets goed of slecht vind, en meestal is in dat soort gevallen de sop de kool niet waard, want waar praten we nu uiteindelijk over, alleen maar de persoonlijke voorkeuren van iemand ten opzichtte van een bepaald muziekstuk.
Muziek is voor mij primair een emotionele beleving, en dat wil ik niet teniet doen door er diep over na te gaan denken en/of te verwoorden waarom ik iets goed of slecht vind.

Het enige dat ik hier over kan zeggen tegen de mensen die vinden dat ik een van hun artiesten of albums een veel te lage stem geef (in hun ogen): Sorry, je moet maar denken dat mijn stem niet representatief is voor wat de het album of de artiest werkelijk waard is.....................
Het is blabla maar die die lage stem geeft.

avatar van titan
titan (crew)
Out of the blue van Electric Light Orchestra. Slechts 2 berichten bij deze klassieker en dat van de twee hoogste stemmers.....

avatar van herman
Ook ondergewaardeerd: Bright Eyes. Volgens mij vindt verder alleen SB dat mooi.

En Magazine's Second-Hand Daylight. Zelfs zo erg dat ie niet eens op de site staat. Moet ik toch eens toe gaan voegen.

avatar van the viking
Onbegrijpelijk dat het album Skull Ring van Iggy Pop in het algemeen en hier op Music Meter zo weinig aandacht krijgt !
Mijn inziens toch wel een van de beste albums van de laatste 10 jaar met invloeden van Iron Maiden, Black Sabbath,Alice Cooper,Green Day en Emerson,Lake and Palmer !


met vriendelijke groet the viking

avatar van HiLL
titan schreef:
Stel je niet zo aan.


avatar van thyson
Randy Newman: 12 Songs, Sail Away, Good Old Boys
Jaren 70 prog (Jethro Tull, Caravan, Van Der Graaf Generator, Gentle Giant,...)
Bram Vermeulen (Rode Wijn: niet ondergewaardeerd, wel te weinig aandacht)

Ik vind dat er weinig is gestemd op The Flat Earth van Thomas Dolby.

DutchViking
Mijn persoonlijke mening is dat Hysteria van Def Leppard er nogal karig van afkomt. Een klein meesterwerkje als je het mij vraagt. Veelzijdig, inventief en erg origineel plaatje.

avatar van sq
sq
ABBA - The Visitors (16 stemmen 3,3*)
Carole King - Tapestry (13 stemmen, 3,6*)
Joan Osbourne - Relish (7 stemmen, 3,4*)

Het allerondergewaardeerdste album is volgens mij uiteraard:
Malcolm Mclaren - Duck Rock (6 stemmen, 2,1*)

De albums van de Fine Young Cannibals. Geen stemmen, geen berichten. Weird.

avatar van sq
sq
Ik heb alleen de verzamelaar, en vind die niet denderend mooi. Zojuist 3 * gegeven, sorry.

avatar van sq
sq
rayman schreef:
Ik vind dat er weinig is gestemd op The Flat Earth van Thomas Dolby.


Een van de albums die je inderdaad wel aan meer mensen zou willen laten horen.

avatar van Kasperbert
Ik heb St Anger altijd redelijk ondergewaardeerd gevonden (geef het zelf 3*) . Laat de kritiek maar binnenstromen.....Ook vinnik bepaalde albums van Dream Theater zoals Six Degrees of Inner Turbulence erg ondergewaardeerd

Robert Palmer!! Ook opvallend weinig respons op. Vind ik ook een ondergewaardeerd artiest.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:27 uur

geplaatst: vandaag om 21:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.