MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ondergewaardeerde albums (op MusicMeter)

zoeken in:
rayman schreef:
De albums van de Fine Young Cannibals. Geen stemmen, geen berichten. Weird.

Apart....gelijk ff stemmen.

3 stemmen slechts voor In the hell of Patchanka van Mano Negra...

Doe Robert Palmer ook meteen effe.

DutchViking schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat Hysteria van Def Leppard er nogal karig van afkomt. Een klein meesterwerkje als je het mij vraagt. Veelzijdig, inventief en erg origineel plaatje.

Naar aanleiding van je prachtige gepassioneerde recensie ergens in een ander topic over Def Leppard en omdat onze muzikale smaken aardig overeenkomen heb ik enkele cd's van hun beluisterd(kende wel de bekendste singles van hun Animal .Love bites en Hysteria))
maar kon het mij toch niet voor de volle 100% overtuigen
Overigens zeker niet slecht maar de muziek deed mij soms te veel denken aan mede generatie genoten Bon Jovi !

DutchViking
Leuk dat je de moeite hebt genomen ze te luisteren. Persoonlijk vind ik Def Leppard op alle fronten beter dan Bon Jovi, maar dat is ook maar een mening (Bon Jovi is voor mij niet meer dan een slap aftreksel van Leppard, ze hebben de stijl van Leppard proberen te kopiëren en komen er ook nog mee weg).

Het is inderdaad zo dat ze wat van elkaar weghebben, dat hoor ik vaker. Maar Leppard is steeds wel vernieuwend geweest en hun sound is m.i. ook veel unieker (uit duizenden herkenbaar).

Vind Bon Jovi eerlijk gezegd, sorry voor de verstokte fans, eerder een band die surrogaat muziek maakt !

Moet toch even lekker zijn, als vikingen onder elkaar

DutchViking
Ja, een mede-Viking die ook nog eens Nederlands spreekt, kom je niet zo snel tegen

Minister Verdonk kan tevreden zijn !

ALLE muziek waar ik zo intens van hou, wordt sowieso ondergewaardeerd. Ook hier.

Nou Coen, verlicht ons! Uit die éne stem op een avant-garde boxje worden we natuurlijk niet veel wijzer.

Zowat alles van Jason Becker, een van de best gitaristen ooit (die nu in een rolstoel zit), wordt ondergewaardeerd.

DutchViking
Ik ben het volledig met Arno eens. Wat ik van Jason Becker ken, zoals dit is echt erg goed. Helaas heeft hij door zijn ziekte (MS?) nooit meer echt gitaar kunnen spelen.

Ja dat was MS denk ik. Speed Metal Symphony is voor mij een van de beste gitaarstukken ooit.

Antimatter- Planetary Confinement

(afbeelding)

Ik ben de enige op MuME die hierop zijn stem heeft uitgebracht. Eigenlijk best wel schrikken! Jammer , het verdient meer aandacht. Een pracht van een plaat. Ik hoop dat ik het een beetje in de aandacht breng!

aslan (crew)
Snappy schreef:
Eigenlijk best wel schrikken

ja dat begrijp ik
heb hetzelfde met de melvins voorgehad haha

Aslan, Vote Antimatter Haha.

DutchViking
Alles van Harem Scarem wordt m.i. schromelijk ondergewaardeerd. Een geweldige Canadese rockband die van vele markten thuis is. De band begon in de vroege jaren '90 als melodieuze rockband, maar verwerkte gaandeweg ook psychedelische en grungy elementen in haar muziek. Op de laatste platen is de 'oude' rocksound weer wat meer naar de voorgrond getreden. De band is vernieuwend maar heeft ook een heel herkenbare sound. Harem Scarem is de moeite van het beluisteren m.i. zeker waard.

zowat alle albums van Toto en Steve Lukather

Dat daar zoveel aandacht aan wordt geschonken duidt eerder op overwaardering.

Eric Sardinas word ook ondergewaardeerd hier op MusicMeter !

How to Dismantle an Atomic Bomb van U2

Met 187 stemmen en een gemiddelde boven de 3,5 zou ik die eerder overgewaardeerd noemen.

Pain of Salvation - BE. daar zijn nog veel te weinig stemmen op, waar blijven de prog rockers?

Mr Bungle is ook hier een beetje te onbekend, maar krijgt wel hoge rating.

Goede tip Fianosther, veel van gehoord! Maar nooit de moeite genomen. Binnenkort ga ik een paar cd's aanschaffen. Waar kan ik het beste mee beginnen?

Pain of Salvation - gewoon met hun laatste plaat beginnen, BE dus.

Mr Bungle - California zou ik als eerste luisteren, is ook meteen hun beste werk.

1. Lullaby for the Working Class -
I Never Even Asked for Light (1997)

2. The Fiery Furnaces -
Blueberry Boat (2004)

3. Joseph Arthur -
Redemption's Son (2003)

4. Captain Beefheart and the Magic Band -
Trout Mask Replica (1969)

5. Ed Harcourt -
Here Be Monsters (2001)

Alle Tom Waits fans zouden naar dit album moeten luisteren!

Roxy Music - For Your Pleasure

Modern English - After The Snow (volgens mij zullen heel veel mensen dit een goede plaat vinden als ze het eens proberen)

Ozzy Osbourne - Blizzard Of Ozz en Diary Of A Madman (worden op allerlei muzieksites geroemd als metalmeesterwerkjes, maar hier waarschijnlijk geassocieerd met die dronken parodie die Ozzy nu is ofzo..)

The Police - Zenyatta Mondatta (zelfde verhaal als met Ozzy, is gewoon een meesterwerk mensen, alleen al het drumwerk van Copeland!!)

65daysofstatic - Fall Of Math
Eva De Roovere - De Jager
Sun Kil Moon - Ghosts Of The Great Highway
Okkervil River - Black Sheep Boy

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.