MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio

zoeken in:
Wat moeten jullie bij de weg een lol hebben gehad. Bökröt Rödebröt Trio van Bökröt Rödebröt Trio is toch echt wel de beste cd die ik nooit heb gehoord.

Yak schreef:
We zullen dit album met het oog op 'MuMe-folklore' maar gewoon laten staan.

We zullen er een mooi plekje op het forum voor opzoeken

psychonaatje schreef:
Wat moeten jullie bij de weg een lol hebben gehad.

Ik moest vooral lachen om het berichtje van Aap. En het feit dat dit ook gewoon op de voorpagina van de site stond .

Is dit echt een nep-album? Goeie grap! Maar, eh, wie heeft mij dan die nep-files gestuurd??? Volgens mij ZG... Welke muziek hoorde ik echt, Zachary? Was dat soms je lokale alto-reggae-band? En kun je die dan ook even toevoegen?

aslan (crew)
ik ben redelijk vroeg gestopt met het volgen van deze discussie... ik vond niks van het bandje... bij nader inzien niet zo'n slecht idee... wel een meesterlijke joke, met paalhaas in een meesterlijke rol... (niet?) en een dikke proficiat aan alle betrokkenen en bezorg me die files aub...

aslan (crew)
maar nu weer even ter zake: ik las onlangs ergens dat die ene, die henne anderson, in helsinki door skinheads werd gedood... weet iemand hier meer over?

Ik had ook zoiets gehoord, maar volgens mij was het gewoon in Stockholm hoewel de Zweedse tabloids er dan weer een sensatieverhaal van maken. Daar word je toch ook niet goed van af en toe.. die zweedse tabloids.

Aap
BoordAppel schreef:

Ik moest vooral lachen om het berichtje van Aap. En het feit dat dit ook gewoon op de voorpagina van de site stond .

Ja, nu vind ik het ook wel leuk. Was inderdaad wel weer lekker naief. En dan heb je echt zo'n gevoel dat je genept bent, maar daar waren alle inspanningen dan ook op gericht uiteraard.
Dat het op de site stond heb ik inderdaad gemist, en heb ook nu nog geen idee wat er dan gestaan zou hebben.
Meteen maar even stemmen dan.

Hehe, kun je het mailtje wat je naar ze stuurde hier anders een plaatsen Aap?

Aap schreef:
Dat het op de site stond heb ik inderdaad gemist, en heb ook nu nog geen idee wat er dan gestaan zou hebben.

Hij heeft een week lang op de home-pagina van MuMe gestaan als interessante nieuwe release.

obsessed schreef:

Dat heeft-ie toch al gedaan? Veel meer woorden zullen die mensen er echt niet aan vuil hebben gemaakt...

Kos
.

Bastards.

*heeft ook gegoogled*.

@Paalhaas: Ik bedoelde meer het mailtje wat Aap zelf stuurde

O natuurlijk, ik lees niet goed.

Echt helemaal niets irriteert aan dit album...knap hoor.......5 sterren...

Aap
obsessed schreef:

Ik heb nog de reply van de form post:

message=Hi, I'm looking for this album http://www.musicmeter.nl/album/33764 (Bökröt Rödebröt Trio) of which it seems it belongs to your label. Any idea where/how to purchase? Kind regards, etc.

Happy now?
In retrospect kan ik me op dit moment niet veel belachelijker maken.

Hehe, naja belachelijk is niet het goede woord. Wel erg vermakelijk

Ik vond het al meteen verdacht toen ik na de eerste paar positieve berichten niks op Google kon vinden. Mijn eerste reactie was, ze maken een grapje ofzo met een niet bestaand album (zeker toen niemand naar een mp3 wou linken), maar aangezien er ook mensen van de crew aan meededen heb ik ze maar het voordeel van de twijfel gegeven.

Ik vind de hoes overigens wel leuk.

Als ik nu een beginnend driekoppig bandje in Zweden zou zijn met lichte voorkeur voor reggae en avant garde dat nog geen naam heeft en dit zie zou ik het wel weten: overnemen die hap, met hoes en al. Om die songtitels verzin je wat leuke muziek en het debuutalbum is af .

Geniaal idee, nog mooiere hoes

Dat kunstwerk waar de hoes op gebaseerd is vind ik echt foeilelijk, maar die tekst is dan wel weer grappig.

Ik dacht eigenlijk dat iemand die hoes gewoon in paint getekend had .

Wat een compliment voor de kunstenaar Boordappel.

Geweldig! Ik was nog niet echt op zoek naar MP3's maar heb wel bloedserieus alle berichtjes zitten lezen. Doet me denken aan Oor die in de jaren '70 ook eens zo'n grap had (en daar in een jublileumnummer in de jaren '90 uitgebreid op terug kwam). Zij verzonnen een artiest, gingen erover schrijven en maakten er een hype van. Ze zetten 'm in de voorloper van de moordlijst en in heel Nederland werd er naar gevraagd bij platenzaken naar het schijnt. Volgens mij werd zelfs een kennis nog op de foto gezet als de desbetreffende artiest. Toen het label dat oor had vermeld ging bellen dat ze van niks wisten, maar de plaat wel wilden uitbrengen stopten ze ermee.

P.s. De titel van de bonustrack

titan (crew)
Ik moet ineens denken aan een leuke 1-april grap die vroeger op radio 3 te horen was. De Vara zat toen op de dinsdag en the smiths was een regelmatig terugkerende act in de verrukkelijke 15. Die dag meldden de vara-dj's dat the smiths een nieuwe single uit had. Ze draaide dat nummer overigens niet, maar op basis van telefonisch binnengekomen stemmen kwam het nummer toch maar mooi op 3 binnen. Het nummer bestond echter helemaal niet.

Geweldige grap inderdaad! Ik moet bekennen dat ik al eens geprobeerd had een paar liedjes binnen te halen...

Dat bent geen grappen, dat bent streken!

Briljante grap !!

een 5* grap!

starbright boy schreef:
...Doet me denken aan Oor die in de jaren '70 ook eens zo'n grap had (en daar in een jublileumnummer in de jaren '90 uitgebreid op terug kwam). Zij verzonnen een artiest, gingen erover schrijven en maakten er een hype van...

De naam van die artiest was volgens mij Ben Jerome!

Heb deze topic net met plezier doorgelezen, meesterlijke grap mensen!

Inderdaad.

Als ik internet had gehad op het moment dat de grap gemaakt werd, was ik zeker gaan zoeken op Soulseek.

andré schreef:
De naam van die artiest was volgens mij Ben Jerome!

Ja! Dat was 'm. Ik zat toen ik dat schreef de hele avond te zoeken naar de naam maar kon er niet opkomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.