MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Radio

zoeken in:
esteban schreef:
Question:
Heeft Nederland ook iets dergelijks op één van de vele grote zenders?
Zoja, kan je daar dan ook wekelijks een lijst van terugvinden?

Niet echt grote zenders, maar toch:

* Kink FM - Outlaw 41:
https://kink.nl/nieuws/uneventful-days-van-beck-stijgt-naar-bovenste-positie-in-outlaw-41

* Pinguin Radio - De Graadmeter:
https://pinguinradio.com/programmas/graadmeter/8746

Daar kan ik wel wat mee, denk ik.

Sinds 2 dagen een nieuwe non stop zender gevonden voor op het werk: 40up.

Nu al qua muziek mijn favoriete radiozender. Uitstekende songkeuze. Je hoort veel rock n roll en blues. Zoals Wandelaar ook al zei: ze spelen best veel albumtracks. Ook aandacht voor nieuw materiaal ( Bombay Bicycle Club, Tracy Bryant, Kiwanuka)

Zelfs 2x The Smiths gehoord op 1 dag. Doen weinig zenders.

In de slaapkamer staat een DAB+ radio (beneden in de huiskamer doet 'ie niks) en ik bezondig me regelmatig aan de bekende klanken van Radio10 60's & 70's hits, een non-stop themakanaal. Een alternatief voor het praatzieke Radio 5. Nee, verrassingen krijg je daar natuurlijk niet voorgeschoteld.

tnf
Vrij recent gevonden:

Eentje uit Kroätie, en eentje uit Griekenland (de tweede is iets softer). Format: eclectisch/alternatief.

KLFM uživo - Split, Hrvatska | Online Radio Box - onlineradiobox.com
radio poko pokito luisteren online | Online Radio Box - onlineradiobox.com

Deze komt uit Portugal, en is leuk voor wie van de show van Lefto houdt:

Rádio Oxigénio online - 102.6 MHz FM, Lisboa, Portugal | Online Radio Box - onlineradiobox.com

En dan een lokale freakzender uit Frankrijk. Je kunt er weleens door verrast worden.

Accueil | Radio Béton 93.6 - radiobeton.com

3 x alternatief, 2x Frans en 1 x Portugees, en veel (goede) rock:

Radio Inde Spirit luisteren online | Online Radio Box - onlineradiobox.com
L'oreille qui gratte luisteren online | Online Radio Box - onlineradiobox.com
Radar FM luisteren online | Online Radio Box - onlineradiobox.com

...Bij Scandinavische radio zit dan weer een blinde vlek. De wat grillige playlists die ik fijn vind, lijken ze er niet te kennen. Stations die ongeveer draaien zoals Oxigénio (ergens hierboven), of het al langer gewaardeerde Ness Radio, óók niet.

Bij Muziek > Toplijsten en favorieten > Radio 2 Top 2000 #2:

Eerst 20 jaar The National zo goed als negeren en nu weglopen met een solonummer van de zanger dat niet in de buurt komt van het betere werk van de band, tsss flauw hoor

The National is ook alleen maar bekend omdat ze met Taylor Swift mochten samenwerken. Anders had niemand er ooit van gehoord.

Aankomende week Topsong op 's lands populairste radiostation? Het zou zomaar kunnen

https://i.vgy.me/j2Tryh.png

Onweerwolf
Is altijd wel een tikje gênant zo'n zanger van een vergane glorie band die dan solo nog wat probeert te teren op het oude succes.

Onweerwolf
Ralph. schreef:
(quote)

Ik vind van Inkel juist wel leuk haha.

+1

Stenders > Van Inkel > Blokfluit

One More Second werd net door een Radio 2-luisteraar vergeleken met U2 - One, in de versie met Mary J Blige. Vraag me af hoe ik me daar nu over moet voelen

Maar 'stiekem' ben ik best content met deze mainstream aandacht voor een v/d beste nummers van 2020. Het duurt nog 11 maanden tot we weer mogen stemmen voor de Top 2000, maar het jaar had niet beter kunnen beginnen!

Onweerwolf schreef:
(quote)

+1

Stenders > Van Inkel > Blokfluit

The National

Eefje > Aafke > Froukje

En verder #TeamAnnemieke en #TeamEmmely

Btw ik heb voor de Gouden Radio Ring op de Verrukkelijke 15 gestemd, zouden jullie ook kunnen doen

Onweerwolf
Froukje de Both?

Onweerwolf
Gretz schreef:
Btw ik heb voor de Gouden Radio Ring op de Verrukkelijke 15 gestemd, zouden jullie ook kunnen doen

Ik kan niet voor de Eigenwijze 30 stemmen dus die award is sowieso nietszeggend.

Onweerwolf

Fraafje > Freefke

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik kan niet voor de Eigenwijze 30 stemmen dus die award is sowieso nietszeggend.

Ja, ik vind het ook jammer dat je geen eigen suggesties kunt indienen. Ik wildebij de categorie Podcasts ook een favoriet kiezen dier niet bij stond. Maar misschien kun je de redactie volgend jaar tippen, kan me niet voorstellen dat een FM-frequentie een strikt criterium is. Bij de Podcasts staan ook titels die niet aan een radiostation gelinkt zijn.

Lisa Edelstein > Debra Messing > Téa Leoni, of was dat de discussie niet?

Gretz schreef:
Vraag me af hoe ik me daar nu over moet voelen

Kut. Wat een boutnummer, dat One met Mary J.

Gretz schreef:
Aankomende week Topsong op 's lands populairste radiostation? Het zou zomaar kunnen
Helaas!

Simon77 schreef:
(quote)
Helaas!

(embed)

Schande

De lobby van de Nederlandse muziekindustrie is weer eens sterker

Onweerwolf
Simon77 schreef:
(quote)
Helaas!

(embed)

Ik vind Acda & De Munnik leuker als ze het samen met Van Dik Hout doen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik vind Acda & De Munnik leuker als ze het samen met Van Dik Hout doen.

(afbeelding)
https://i.vgy.me/81hlpD.jpg

Onweerwolf
Poema's > Acda & De Munnik > Van Dik Hout > Acda & De Munnik met fout zangeresje en nog fouter hiphop sukkeltje.

Onweerwolf
Misschien kan Matt Berninger zijn carrière oplappen door met Acda & De Munnik in zee te gaan, net als Counting Crows dat destijds met Bløf deden. Lijkt me wel wat.

Wat is er in 's hemelsnaam fout aan Typhoon?

Onweerwolf schreef:
Misschien kan Matt Berninger zijn carrière oplappen door met Acda & De Munnik in zee te gaan, net als Counting Crows dat destijds met Bløf deden. Lijkt me wel wat.

Je bedoelt bijvoorbeeld Slow Show met een paar Nederlandse coupletten?

https://i.vgy.me/5NkbEL.jpg

Onweerwolf
Arrie schreef:

Wat niet?

Arrie schreef:

De enige fatsoenlijke artiest uit dat rijtje wat mij betreft. De rest is om te huilen

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.