MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Ja, we hebben 90 van de 97 nummers gehad...

inmiddels al bijna 8 Kraftwerk-platen gehad.. nog 2 te gaan

We hebben het volbracht, we begonnen met 5 deelnemers en 4 haalden de eindstreep, te weten Nevyn, Toon1, Paap_Floyd en ik. Hulde!

Nou, dat was gezellig zeg! Binnenkort de Fall-box - jeweetwel, die rooie.
Of toch de smartlappen top 100.

Ik ben ook weer van plan om een 24 uur CSL-sessie te gaan doen. En wil die zaterdag 29 maart (over een week dus) om 12 uur 's ochtends beginnen....

Zijn er mensen enthousiast om dan mee te doen, en vooral om me door de uurtjes van 2 uur 's nachts tot 9 uur 's ochtends te helpen?

Heb je interesse.. zet maar een post neer.. en noem eventueel ook maar even een album dat je voorkeur heeft

Misschien kom ik ook wel meedoen, voor een albumpje of wat.

Eerst maar 's bij komen van die Kraftwerk-platen van daarnet.

handsome_devil
Iemand zin om die dag met mij te niet-cslen?

Paap_Floyd schreef:
Aanstaande vrijdag, Goede Vrijdag dus, wordt er vanaf 18 uur gecsld en wel:

The Complete Peel Sessions van The Fall. Tot een uur of 1 worden de luisteraars, sowieso 3, getrakteerd op 97 schitterende songs .

Neemt u allen deel!

Hmm, achterlijk hoge opkomst wel joh. Ik vond t gezellig woei

Feeder
The Scientist schreef:
Ik ben ook weer van plan om een 24 uur CSL-sessie te gaan doen. En wil die zaterdag 29 maart (over een week dus) om 12 uur 's ochtends beginnen....

Zijn er mensen enthousiast om dan mee te doen, en vooral om me door de uurtjes van 2 uur 's nachts tot 9 uur 's ochtends te helpen?

Heb je interesse.. zet maar een post neer.. en noem eventueel ook maar even een album dat je voorkeur heeft

Ik ben wel bereid om in het holst van de nacht mee te luisteren
Het contact hou ik dan wel het liefst via MSN.

Enkele cd's waarvan ik hou...

The Prodigy - Music for the Jilted Generation
Tom Waits - Swordfishtrombones (die moeten we samen eens beluisteren Jelle)
Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
dEUS - Worst Case Scenario
Massive Attack - Mezzanine
The Cure - The Top
T.C. Matic - T.C. Matic
Eels - Electro Shock Blues
Portishead - Dummy
Radiohead - Hail to the Thief
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
Kraftwerk - Radio-Activity
The Doors - Strange Days

Het zijn maar wat ideeën hé.

Prima ideeen... lijkt me prima om daar een aantal van te luisteren.. en fijn dat je in het holst van de nacht mee wil tdoen.. ben ik toch niet de enige gek op deze site..

Er zal ook wel eens een ideetje van mij tussen die plaatjes door komen

_2M
Ik wil best meedoen vanaf 12 uur, maar of ik zaterdagavond nog beschikbaar ben weet ik niet.

Mijn inbrengen:

Interpol - Turn on the Bright Lights
The Shins - Oh, Inverted World
Cordouan - Love

Ik blijk toch best veel beschikbaar te zijn.
Van 12 tot half 3 zeker en dan de avond/misschien nacht en het zondag gedeelte ook zeker weer. Kortom, alleen achter in de middag en de avond ben ik er niet.

voorkeursplaten voor mij ken je inmiddelss wel, maar dat kan vanalles zijn:

het al genoemde TSIB
Lateralus
My bloody Vallentine - Loveless
Joanna Newsom
Neil Young - Everybody knows...
Johnny Cash - San Quentin
King Crimson - Red
Opeth - Still Life
Spring Heel Jack (die plaat van toen)
Big Black - Atomizer
Meshuggah - ObZen/Catch 33/Chaosphere
Scorch Trio - Lugummt
Animal Collective

Ach das een leuk lijstje lijkt me zo

nevyn schreef:
Hmm, achterlijk hoge opkomst wel joh. Ik vond t gezellig woei

Het gaat uiteindelijk niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van de CSL. Die was hoog tbh.

The Scientist schreef:

Ik ben vanaf een uurtje of 1à 2 ook wel in voor een luistersessie.
Liefst iets nachtelijk psychedelisch (Acid Mothers Temple, Boris, Circle oid)

oeh nieuwe Boris

De nieuwe moet ik nog steeds horen, dus da's wel een mooie optie dan.

Ik meld me aan voor San Quentin op zondag dan

Zo... nog 24 uur tot het begin.. zal later vandaag nog maar eens wat voorbereidingen treffen... Ik heb er iig al zin in

Houd je hier weer een verslagje bij?

Dat is wel het idee ja... kan ik het later ook nog eens terug lezen

... ik denk dat het ook een goed idee is vast een plaat te bedenken waar we mooi mee kunnen beginnen.. mijn voorstel is Animal Collective - Feels

12 uur Feels? klinkt goed.

_2M
Misschien hier een lijstje neerzetten van welke albums er opeenvolgend geluisterd gaan worden? Kan daar in ieder geval geen verwarring over ontstaan.

Dave1
Ja, dat zou wel handig zijn. Ik wil namelijk ook wel een paar albums meeluisteren (mijn eerste CSL-sessie(s) ) en dan weet ik ongeveer wanneer ik moet vrijhouden.

Tja.. punt is meer dat ik ook nog niet precies weet welke dat gaan worden.. wil er morgen ook wel een beetje interactie in houden..

Ik zal proberen telkens een uur of 2 voor te liggen op wat we luisteren, zodat mensen zeker 2 uur hebben om eraan te komen (waar ik ook nog wel mee wil helpen).

Dave1
Oh ok, dat is idd het leukste. Ik zal zorgen dat Feels klaar staat morgen tegen 12 uur, dan kan ik die in ieder geval al meepikken.

Nog iets minder dan een kwartiertje Zit nu nog maar even in stilte.. dat gaat nog minimaal 24 uur duren voor dat weer zo is.

1. Animal Collective – Feels
met KampF, ThirdEyedCitizen

Zoals al aangekondigd begonnen met Feels, een vrolijk aandoend album om vol goede moed aan de lange sessie te beginnen. Erbij vergezeld door KampF en ThirdEyedCitizen ging deze plaat eigenlijk veel te snel voorbij.. en heb ik echt zin in de rest van de sessie.

2. My Bloody Valentine – Loveless
Met ThirdEyedCitizen, Dave1, Cygnus

Daarna overgegaan naar de nummer 1 van meneer KampF, Loveless (waarbij hij zelf vrij snel wegging), nog steeds redelijk in de pop/rock sfeer, de wat avontuurlijkere genres komen later op de avond/nacht wel. Zoals al bekend heerlijke bak lawaai die met al onze goede moed ook weer te snel voobij is gegaan.

3. Motorpsycho – Little Lucid Moments
Met ThirdEyedCitizen, Cygnus

Nu echt ff goed erin rocken met de nieuwe Motorpsycho, die uitzonderlijk goed bevalt. Bij vlagen hard, bij vlagen redelijk subtiel. Kom er halverwege de plaat achter dat we amper 2 uur bezig zijn, en dat de rest van de sessie nog lang gaat duren. Maar dit betekent des te meer tijd om leuke nieuwe dingen te gaan horen 

Hierna (over een half uurtje) gaat OK Computer gedraaid worden.

Hm, op de markt kibbeling eten. Was toch best een goede reden om bij Loveless weg te blijven. Inmiddels zijn we OK Computer aan het draaien

.. en hierna gaat Illinois volgen

Feeder
The Scientist schreef:
.. en hierna gaat Illinois volgen

En daarna?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:03 uur

geplaatst: vandaag om 04:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.