MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Mission of Burma - Signals, Calls and Marches

en nu Feist - The Reminder... vanavond gaan sowieso Dead Kennedies - Fresh Fruit... en Talknig Heads - Stop Making Sense nog volgen

Momenteel luisteren we Repetition/Distract - Recordings 07/2004 - 05/2005. Gruizig ambientplaatje, klinkt een beetje als Bohren & Der Club of Gore.

Wellicht dat Coltrane's A Love Supreme vanavond ook nog langskomt, maar over een minuut of 10 eerst Die Mensch Maschine van Kraftwerk.

Feeder
Vannacht ben ik ook van de partij

Een paar cd's die ik en Jelle al zeker gaan beluisteren...

Tom Waits - Swordfishtrombones
Lou Reed - Berlin
The Doors - The Doors

Zo.. inmiddels aan Talking Heads bezig.. hierna volgen Godspeed You Black Emperor - Lift Your Skinny Fists... en daarna waarschijnlijk Dead Kennedies - Fresh Fruit..

En nader het halverwege-punt alweer.. inmiddels is Lift Your Skinny Fists bijna gepasseerd, en gaat hierna inderdaad Dead Kennedies gedraaid worden.

Momenteel zijn we bezig met de eersteling van The Doors.

We werken nu Feeder's rijtje af. Hierna maakt Lou Reed's Berlin zijn opwachting in de grote CSL-show.

Feeder
Feeder z'n lijstje afwerken, zo zou ik het niet durven noemen.

In onderling overleg komen we gewoon tot een besluit.

Aangename besluiten trouwens, laat dat duidelijk zijn.

nu Spiderland opstaan.. en hierna komt Blue Train

Helemaal vergeten te zeggen dat rond 18 uur Mingus' Black Saint... is ge-CSL'd

4. Radiohead – OK Computer
Met WernerGSF, KampF, Caspar
Nadat er wat mensen weg zijn gegaan overgegaan op de nummer 1 van MuMe.. op verzoek van Werner. En het blijft natuurlijk een erg goed album.. m.i. niet hun beste, maar vermaak me prima, vooral de verhitte discussies met de mede-luisteraars.. waarin we het soms met elkaar eens waren en soms niet.. hebben me goed vermaakt.

5. Sufjan Stevens – Illinois
Met WernerGSF, KampF
Erna Werner kennis laten maken met deze pracht van een plaat.. en em zelf ook maar weer naar 5* verhogd. Een aaneenschakeling van goede.. rijk georkestreerde nummers. Grandioos 

6. Mission of Burma – Signals, Calls and Marches
Met KampF, Dave 1
Laten we het erop houden.. dat het enige wat ik nog weet van deze plaat is dat ik het een 3 heb gegeven.. Heb eigenlijk al geen idee meer waarom.. Hoorde net ook van herman dat het een EP is.. Ik heb tijdens het luisteren ook geen idee gehad hoe lang ie eigenlijk bezig was... Als mensen mij zouden vertellen dat ik de plaat niet gehoord heb zou ik dat zo geloven.. Haal mijn stem dus ook maar weg.

7. Feist – The Reminder
Met WernerGSF
Een favoriete plaat van Werner die ik zelf ook wel erg leuk vind gedraaid. Vooral nummers als 1, 2, 3, 4 vind ik erg vermakelijk. Weer een welkome afwisseling .

8. Charles Mingus – The Black Saint and the Sinner Lady
Met Paap_Floyd
Legendarische jazz-plaat die ik al een tijdje niet gehoord heb.. Ging er daarom extra goed in. Op suggestie van Paap.. die hem zelf op vinyl heeft afgespeeld. Eerste jazz-plaatje van de dag. Stemming zit er nog steeds goed in... Maar dat zal ok wel doorgaan. Kwam er rond dit nummer ook achter dat ik door de zomertijd tot 1 uur door zal moeten gaan.

9. Repetition/Distract - Recordings 07/2004 - 05/2005
Met Herman, lambf
Soort Bohren & der Club of Gore achtige duistere jazz-electronica. Wel fijn af en toe, maar hield mijn aandacht niet overal even goed vast. Dit op aanraden van lambf gedraaid. En ben er toch wel blij mee. Ook herman vond hem er best goed ingaan meen ik 

10. Kraftwerk – The Man-Machine
Met Kasperbert, Herman
Omdat Kasper aan de Kraftwerk wilde Der Mensch Maschine maar opgezet. Vind ik de beste Kraftwerk en Kasper had em staan. Ook hij vond het geen slechte plaat. Vooral The Model en Neonlight zijn hier favoriet (de engelse versie gedraaid, want die had hij staan).

11. Talking Heads – Stop Making Sense
Met Herman
Fenomenaal kook-album. Zoveel vrolijkheid en fijne ritmes op 1 album.. Bijna alle nummers vind ik beter dan de album-versies. Gaat alleen nogal lang door. Maar op het eind zitten nog wat heel goede nummers. Gaat nog steeds vrolijk door.

12. Godspeed You Black Emperor – Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
Met Herman, ThirdEyedCitizen
En even flink de postrock induiken met GYBE. Niet hun beste album, maar heb F#A# zeer recent nog gedraaid. Blijft toch geweldig hoe deze mensen spanning op weten te bouwen tot het allemaal vol naar beneden komt. Heerlijk om mijn after-dinner-dip een beetje weg te werken

13. Dead Kennedies – Fresh Fruit for Rotting Vegetables
Met Herman, ThirdEyedCitizen
En nog meer afterdinnerdipwegwerking met mijn favoriete punkplaat die er is. Vol leuke gitaren, leuke teksten en coole stem.. en natuurlijk die lekkere gejaagdheid.. Chemical Warfare, Chemical Warfare, Chemical Warfare Warfare Warfare..

14. The Doors – The Doors
Met Feeder, Herman, Dave1, ThirdEyedCitizen
Weer een legendarisch album.. Het laatste nummer zou er eigenlijk op duiden dat dit het eind zou zijn.. maar het is meer het eind van de dag.. hierna de nacht in.. Zit dus op de helft na dit album.. Maar ga nog steeds goed door.. Weet dat de vermoeide periode de vorige keer pas om een uur of 9 ’s ochtends echt inzette.

15. Lou Reed – Berlin
Met Feeder, Herman, Dave1, ThirdEyedCitizen, Graf Gantz
Zowaar GrafGantz zover gekregen een plaatje te CSLen. Mijn favoriete solo-plaat van Reed. Vooral het einde is echt legendarisch.. en heb het zelden zo mooi beleefd als vandaag.. geen idee waarom trouwens.

16. Slint – Spiderland
Met Feeder, Graf Gantz, Dave1, ThirdEyedCitizen
Op voorstel van Feeder mijn nummer 1 maar gedraaid. Had sowieso weinig zin om met dezelfde plaat af te sluiten als de vorige keer. Kan over dit album niet echt iets zeggen wat ik er nog niet over gezegd heb. Na deze plaat gingen wel veel users weg.. maar Kon met feeder doorgaan.

17. John Coltrane – Blue Train
Met Jazper (1e nummer), Feeder
2e jazz-album van de sessie. Ik ben niet zo heel erg van dit type rustige jazz, maar Coltrane blijft Coltrane... vooral dat eerste nummer is toch wel mega-sterk.. Ook wel fijn nachtalbum. Imiddels is de tijd een uur vooruit gezet.. dus zit ik ook al over de helft van de nacht.

18. Tom Waits – Swordfishtrombones
Met Feeder, Paap_Floyd
Paap kwam terug uit het cafe.. en doet gezellig nog een plaatje mee. Heerlijk Waits.. Wel niet zo goed als Rain Dogs (redelijk over gediscussieerd met Feeder (die vindt van wel)).. maar nog steeds prachtig... En daar zijn we nu dus mee bezig.

Feeder
Volhouden Jelle!

Ik doe zo ook nog wel even mee, 't is nu toch al veel te laat.

_2M
Ik viel zojuist met mijn neus in de boter met Funeral van Arcade Fire.

20. The Velvet Underground – The Velvet Underground & Nico
Met Feeder en gedeeltelijk Paap_Floyd
Prachtig album, maar merk toch wel dat ik nu wat aan het indutten ben, ondanks dat het zijn hardere momenten heeft, is het toch niet echt opzwepend genoeg.. Platen als dit hou ik niet nog 8 uur vol.

21. Arcade Fire – Funeral
Met Feeder en _2m
Gelukkig.. wat een geweldig album om weer actief op te worden. Van mijn dip bij het vorige album weinig meer te werken.. kan nog steeds meespringen op Power Out . Fenomenaal album ook.. Maar eens verhoogd naar de 5* 

HammerHead schreef:
Ik doe zo ook nog wel even mee, 't is nu toch al veel te laat.

Al een suggestie?

22. Tool - Aenima
met Hammerhead en feeder (grootste deel)
Blijf goed wakker op deze plaat. Halverwege haakt ook Feeder af, nu alleen met Hammerhead nog aan het luisteren.. Hoop zo toch stiekem op de eerste mensen die hun bed al uitkomen .. Wel lekker stevige plaat dit

Ik ben al een tijd wakker maar heb geen idee hoe ik kan luisteren eigenlijk

23. Boris – Smile
Met Hammerhead
De eerste plaat van Boris die ik hoor.. en weer een goede plaat voor dit tijdstip. Lekker hard bij vlagen. Raar, vaag, noisy.. een heleboel dingen waar ik van houd dus . Deze plaat bevalt me ook erg goed en ik ga veel meer van deze band checken .

24. Wolfmother – wat losse nummers
Met WernerGSF
Als even korte onderbreking terwijl ik de nummers voor de volgende CSL pindakaasde.

Nu bezig aan
25. Marc Ribot Y Los Cubanos Postizos - Muy Divertido
Met indana

25. Marc Ribot Y Los Cubanos Postizos - Muy Divertido
Met indana
Cubaans plaatje, een muziekrichting waar ik nog eigenlijk helemaal 0,0 vanaf weet. Maar wat ik wel weet is dat ik Ribot een prachtige gitarist vind. Daarom erg benieuwd hiernaar. En ik vraag me af of het toeval is dat ik deze plaat precie sop de dag opzet dat de zomertijd ingaat. Vind het namelijk een goed zomers gevoel hebben.

en nu Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn opstaan.

The Scientist schreef:
15. Lou Reed – Berlin
Met Feeder, Herman, Dave1, ThirdEyedCitizen, Graf Gantz
Zowaar GrafGantz zover gekregen een plaatje te CSLen.

Als ik de kans krijg om deel uit te maken van een historische gebeurtenis pak ik dat uiteraard met beide handen aan.

Lin
Ga je, door de zomertijd, ook een uurtje langer door vandaag dan?
Of trekken de die-hards het niet meer en moeten ze nodig slapen, eten en meer van dat soort dingen?

24 uur is 24 uur.. zometeen afsluiten met Turn on the Bright Lights

Lin
Gaat t nog Jel?

(en o ja, je was gisterenmiddag begonnen, ik dacht even dat je later was begonnen dus mijn post hiervoor is een beetje overbodig als je nog maar een krap uurtje moet )

We gaan nu aan de laatste beginnen. Komt allen tezamen en meer van dat...

Allerlaatste nummer (Leif Erikson) is nu bezig.. en ga hierna eens ijn mijn bed opzoeken voor een kort opfrissens slaapje .. zo snel mogelijk weer in het bioritme wat ik niet heb komen.

The Scientist schreef:
9. Repetition/Distract - Recordings 07/2004 - 05/2005
Met Herman, lambf
Soort Bohren & der Club of Gore achtige duistere jazz-electronica. Wel fijn af en toe, maar hield mijn aandacht niet overal even goed vast. Dit op aanraden van lambf gedraaid. En ben er toch wel blij mee. Ook herman vond hem er best goed ingaan meen ik?

Klopt, was een aangename plaat.

Wanneer komt de 3e 24-uurs CSL?

Feeder
Ik ben er hoe dan ook helemaal klaar voor!

mah, als er niet al zoeits bestaat, is er wel een gekke japanner die er overheen zal gaan. Blijft een knappe/beetje gestoorde (keuze zelf invullen) onderneming natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.