MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers

zoeken in:
Sammy Walker (https://www.musicmeter.nl/artist/53534) klinkt als Bob Dylan.

Ik hoor altijd behoorlijk veel Elvis Costello in Scott Matthew:

Ik hoorde 's middags toevallig dit nummer op de radio.

Ik dacht zeker van te zijn dat het een voor mij onbekend nummer van Sam Cooke is maar het blijkt een zekere Lee Harvey te zijn (nooit van gehoord). Zijn stem lijkt in ieder geval als twee druppels water op die van Sam Cooke.

Onweerwolf
Kramer schreef:
Nick Drake en Nina Simone.

Whut?

Zijn zang lijkt zo erg op die van Tom Jones dat je het verschil amper kunt horen.

Hij scoorde in de jaren '70 een aantal hits als Tom Jones-kloon.

Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het een nieuwe Prince-single was.

Niet alleen de zang maar ook de productie is typisch Prince. Nadien niets meer van deze band gehoord.

Deze zangeres scoorde haar enige hit als Madonna-kloon, het nummer lijkt ook erg veel op Into the Groove.

Deze zanger zou heel goed James Brown kunnen soundmixen en ook productioneel lijkt het uit de jaren '60 hoewel het nummer uit 2013 komt.

Deze band zat niet alleen op het Appel-label maar klinkt ook als Beatles, sommigen zeiden zelfs dat ze meer als Beatles klonken dan the Beatles zelf.

En nu wij toch bij the Beatles zijn, deze Nederlands band (hit in 1972) klinkt exact als de vroege Beatles.

Verrassend genoeg nog niet genoemd: Ghostface Killah en Action Bronson.

Mssr Renard
Geoff Tate van Queensryche

en

Fredrik Sjöholm van Veni Domine

Gast
geplaatst: vandaag om 21:57 uur

geplaatst: vandaag om 21:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.