Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 14:30 uur
Er zijn waarschijnlijk genoeg zangers/zangeressen waarvan de stemmen als twee druppels water op elkaar lijken (of soms gewoon heel erg). Ik zal meteen 2 (misschien wat onbekendere) namen geven:
Paul Mendoza (zanger van Unjust) heeft duidelijk zijn stemgeluid geleend van Mike Patton (ik hoorde net Retrovertigo van Mr. Bungle, en hoorde toch duidelijke overeenkomsten in stemgeluid).
Mark Chavez (Adema) lijkt qua stemgeluid vaak als twee druppels water op Jonathan Davis (het zou kunnen zijn omdat het halfbroers zijn).
Paul Mendoza (zanger van Unjust) heeft duidelijk zijn stemgeluid geleend van Mike Patton (ik hoorde net Retrovertigo van Mr. Bungle, en hoorde toch duidelijke overeenkomsten in stemgeluid).
Mark Chavez (Adema) lijkt qua stemgeluid vaak als twee druppels water op Jonathan Davis (het zou kunnen zijn omdat het halfbroers zijn).
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 15:23 uur
Rappers, zangers, what's the difference? Naar het schijnt klinkt Guerilla Black als The Notorious B.I.G.
En Sage Francis vond ik erg op Josh Martinez lijken, maar naar wat vaker luisteren valt t wel mee.
En Sage Francis vond ik erg op Josh Martinez lijken, maar naar wat vaker luisteren valt t wel mee.
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 16:28 uur
Vond Scott Weiland van Stone Temple Pilots altijd een beetje als een kruising tussen Kurt Cobain en Eddie Vedder klinken. Waarbij hij meer naar de laatste neigt.
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 16:30 uur
De zanger van Earlimart doet me, vooral bij de rustige nummers, heel erg aan Elliott Smith denken.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 10 oktober 2004, 17:24 uur
Ik kan Jan & Dean ("Twooo girls for ev-ery boy") nooit onderscheiden van The Beach Boys.
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 17:43 uur
Daniel van Silverchair klonk in de beginjaren als een exacte kopie van Eddie Vedder..
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 20:27 uur
tragicsupergirl schreef:
Daniel van Silverchair klonk in de beginjaren als een exacte kopie van Eddie Vedder..
Net zoals Dinand van Kane.
0
geplaatst: 11 oktober 2004, 00:48 uur
Anders kregen ze geen platencontract bij een goede maatschappij. 

0
SelmaDuim
geplaatst: 11 oktober 2004, 12:58 uur
Je hebt natuurlijk altijd een keuze. Het is maar waar je voor kiest natuurlijk: Je ziel verkopen voor het grotere geld of doen waar je wel achter staat voor wat minder groot geld.
0
geplaatst: 11 oktober 2004, 14:28 uur
SelmaDuim schreef:
Je hebt natuurlijk altijd een keuze. Het is maar waar je voor kiest natuurlijk: Je ziel verkopen voor het grotere geld of doen waar je wel achter staat voor wat minder groot geld.
(quote)
Ik ken iemand die heeft gekozen voor dat mindere geld. Volgens de maatschappij moesten ze die kleren dragen, en dat soort muziek spelen. Maar daar kon hij zich (gelukkig) niet in vinden.
0
geplaatst: 11 oktober 2004, 14:39 uur
Om het spelletje wat interessanter te maken : Ik lees nu al een tijdje "Zangers die klinken als een andere zangeres". Iemand ? 

0
geplaatst: 12 oktober 2004, 21:40 uur
die nieuwe single van Duran Duran, beneath the sunrise of zoiets, daar klinkt die zanger echt precies hetzelfde als Anastacia, ik dacht echt toen ik die hoorde, dat is de nieuwe van Anastacia
0
geplaatst: 12 oktober 2004, 23:38 uur
TOTO schreef:
die nieuwe single van Duran Duran, beneath the sunrise of zoiets, daar klinkt die zanger echt precies hetzelfde als Anastacia, ik dacht echt toen ik die hoorde, dat is de nieuwe van Anastacia
Heb je het dan over zijn stem of over het liedje? Als het over zijn stem gaat dan zou Anastacia op Duran Duran moeten lijken, zij waren er tenslotte eerder... lijkt me....
0
geplaatst: 13 oktober 2004, 19:22 uur
ik heb het over zijn stem in dat liedje, daar in klinkt het echt net alsof het de nieuwe van Anastacia is, moet je maar eens luisteren dat liedje, wordt geregeld op de radio gedraaid (althans in Belgie op Q-Music)
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 oktober 2004, 15:19 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stem van Simon Lebon niet erg anders vind op Sunrise dan op pas hem beet The Reflex. Voor zover er dan al sprake is van stemmen die op elkaar lijken (wat ik redelijk ver gezocht vind) is het inderdaad andersom.
0
geplaatst: 4 november 2004, 11:59 uur
de stem van de zanger van the postal service doet me heel erg aan iemand denken, maar ik weet niet precies wie. iemand een idee? en zeg nou niet death cab for cutie 

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 11:22 uur
Novastar's Joost Zweegers heeft een stem die zoveel lijkt op die van Bono dat het bijna lijkt alsof die laatste de liedjes inzingt...
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:43 uur
Meende gij dat nu? Ik zou hem echt niet bij Bono geplaatst hebben.
0
geplaatst: 7 augustus 2005, 17:15 uur
de zanger van kane (ik weiger zn naam te noemen) en de zanger van creed
0
tondeman
geplaatst: 31 oktober 2005, 12:32 uur
Kele Okereke - Dizzee Rascal.
ff laten bezinken....
ja, volgens mij zijn t gewoon broers ofzo.
ff laten bezinken....
ja, volgens mij zijn t gewoon broers ofzo.

0
geplaatst: 31 oktober 2005, 13:21 uur
the dutchman schreef:
Dat is Scott Stapp en beide klinken als Eddie Vedder die een cavia opgesnoven heeft.
* denotes required fields.