Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2009, 14:30 uur
herman schreef:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.
Ik niet. Maar goed
0
geplaatst: 7 april 2009, 15:34 uur
Er zijn van die zangers met kameleontische eigenschappen, die in elk nummer klinken als een andere bekende zanger. Goed voorbeeld is Iva Davies van de Australische groep Icehouse (herinnert u zich deze nog?).
Het vaakst klonk hij als Bryan Ferry (zoals in Hey little girl), maar in hun grootste hit Crazy was het net Bruce Springsteen. En in andere nummers vond ik 'm weer sprekend op David Bowie lijken.
Het vaakst klonk hij als Bryan Ferry (zoals in Hey little girl), maar in hun grootste hit Crazy was het net Bruce Springsteen. En in andere nummers vond ik 'm weer sprekend op David Bowie lijken.
0
geplaatst: 7 april 2009, 18:34 uur
D-ark schreef:
Ik niet. Maar goed
(quote)
Ik niet. Maar goed
ik zal binnenkort even een goed voorbeeld geven

0
geplaatst: 7 april 2009, 18:38 uur
Jordy schreef:
Spinvis en Trent Reznor
Spinvis en Trent Reznor
Die stemmen vind ik juist totaal niet op elkaar lijken.
0
fastpulseboy
geplaatst: 7 april 2009, 18:42 uur
Andy Bell & Mark gardener
Beiden van Ride, zingen allebei nummers op de platen maar is moeilijk te bepalen wie wie is als je het niet weet.
(Andy Bell speelt inmiddels bas bij oasis....eeuwig zonde)
Beiden van Ride, zingen allebei nummers op de platen maar is moeilijk te bepalen wie wie is als je het niet weet.
(Andy Bell speelt inmiddels bas bij oasis....eeuwig zonde)
0
geplaatst: 9 april 2009, 16:15 uur
Iemand noemde "The Buggles" en "Jon Anderson" in het nummer "Lenny" van "The Buggles", de gelijkenis is inderdaad verbluffend.
0
geplaatst: 9 april 2009, 16:59 uur
Het gros van de zangers van new wave/goth-bands van eind 70's/begin 80's klinken als Bowie of Iggy Pop (Sisters Of Mercy, Gang Of Four en Bauhaus schieten me zo te binnen).
In The Editors en Interpol hoor ik inderdaad Ian Curtis terug, alsook in Department S.
In The Editors en Interpol hoor ik inderdaad Ian Curtis terug, alsook in Department S.
0
geplaatst: 10 april 2009, 19:05 uur
Klinken niet het zelfde, maar ik vond ze altijd al op elkaar lijken.
Albert West en Tom Chaplin (keane)

Sarah Bettens en Edwin Van Der Sar

0
Antonio
geplaatst: 10 april 2009, 21:21 uur
deric raven schreef:
Bij deze een goed idee voor een nieuw topic ???
Met foto's uiteraard...

0
geplaatst: 12 april 2009, 13:52 uur
0
geplaatst: 10 juni 2010, 11:41 uur
The Walkers - Oh, Lonesome Me (1974)
Een betere Creedence Clearwater Revival-imitatie is niet mogelijk, ik dacht destijds eerst echt dat het een nummer was van CCR.
Een betere Creedence Clearwater Revival-imitatie is niet mogelijk, ik dacht destijds eerst echt dat het een nummer was van CCR.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2010, 11:45 uur
Dan Peek van America heeft veel weg van Neil Young.
Voor één van de zangers van The Deep Dark Woods geldt dat ook wel.
De zangers van Tame Impale en vooral die van The Knickerbockers klinken erg als Lennon.
Voor één van de zangers van The Deep Dark Woods geldt dat ook wel.
De zangers van Tame Impale en vooral die van The Knickerbockers klinken erg als Lennon.
0
geplaatst: 29 november 2010, 15:36 uur
Bij Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993):
De manier van rappen van Rico en Sticks, soms ook qua timbre, lijkt nogal beïnvloed te zijn door sommige rappers die ik hier hoor. Jawat! lijkt qua manier van rappen ook op een van die kerels, een beetje die ene die heel vaak te horen is. Maar daar kom je denk ik ook niet veel verder mee, met die beschrijving.
pqt schreef:
Hoezo kom je tot die constatering dan, Slowgaze?
Hoezo kom je tot die constatering dan, Slowgaze?
De manier van rappen van Rico en Sticks, soms ook qua timbre, lijkt nogal beïnvloed te zijn door sommige rappers die ik hier hoor. Jawat! lijkt qua manier van rappen ook op een van die kerels, een beetje die ene die heel vaak te horen is. Maar daar kom je denk ik ook niet veel verder mee, met die beschrijving.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 november 2010, 17:16 uur
Slowgaze schreef:
Jawat! lijkt qua manier van rappen ook op een van die kerels, een beetje die ene die heel vaak te horen is. Maar daar kom je denk ik ook niet veel verder mee, met die beschrijving.
Jawat! lijkt qua manier van rappen ook op een van die kerels, een beetje die ene die heel vaak te horen is. Maar daar kom je denk ik ook niet veel verder mee, met die beschrijving.
Ghostface bedoel je denk ik.
0
geplaatst: 29 november 2010, 20:00 uur
panjoe schreef:
(quote)
Ik ben de rapperts net even langsgelopen en volgens mij is dat hem inderdaad Ghostface Killah. Hoor jij het er ook in of niet?
Als ik wat dieper in deze shite zit zal ik er misschien eens wat uitgebreider op terugkomen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 november 2010, 22:32 uur
Slowgaze schreef:
Ik ben de rapperts net even langsgelopen en volgens mij is dat hem inderdaad Ghostface Killah. Hoor jij het er ook in of niet?
(quote)
Nou ik luister nooit echt naar Jawat (wat 'ie met Sticks en Rico heeft gedaan is alles wat ik van hem ken), maar dat leek me qua stemgeluid en -gebruik de meest logische
.
0
geplaatst: 3 december 2010, 22:39 uur
Overigens, Tom Smith en Ian McCulloch. Véél meer McCulloch dan Robert Smith. En sinds ik Editors Where the Wild Roses Grow heb horen coveren; er zit ook wel wat Nick Cave in de stem van Tom. In McCullochs stem zit dan ook weer wat Jim Morrison.
0
geplaatst: 4 december 2010, 15:39 uur
Moet al genoemd zijn, maar Brett Anderson klinkt soms wel heel erg als David Bowie.
0
geplaatst: 28 december 2010, 20:53 uur
De zanger van Violent Femmes en die van Television hebben zo ongeveer dezelfde stem. En ook Colin Meloy (The Decemberists) en Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) lijken qua stem erg op elkaar.
0
geplaatst: 28 december 2010, 22:17 uur
Ik zou eerder zeggen: Colin Meloy en Brian Molko. Maar Jeff Mangum heeft ie ook wel wat van weg, ja. 

1
Mssr Renard
geplaatst: 23 mei 2023, 15:05 uur
Cy Curnin van The Fixx en Michael Sadler van Saga. Vooral op die latere platen van beide bands.
* denotes required fields.