Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2006, 12:00 uur
Zit wel wat in hoor, als bijv. Exit Music zijn climax kent, is het verschil met Matthew Bellamy niet zo groot.
0
geplaatst: 28 juli 2006, 00:21 uur
jonge Phil Collins vs. Jonge Peter Gabriel
niet precies hetzelfde, maar grote overeenkomsten. Vooral tijdens life opnames waar de een de liedjes zingt die in het origineel door de ander werden gezongen. Soms hoor je bijna geen verschil. Ook toen Gabriel er nog bij zat en Phil de tweede vocalen deed, hoor je dat de twee stemmen erg bij elkaar passen..
niet precies hetzelfde, maar grote overeenkomsten. Vooral tijdens life opnames waar de een de liedjes zingt die in het origineel door de ander werden gezongen. Soms hoor je bijna geen verschil. Ook toen Gabriel er nog bij zat en Phil de tweede vocalen deed, hoor je dat de twee stemmen erg bij elkaar passen..
0
geplaatst: 28 juli 2006, 08:36 uur
Cher - Elison Moyet
soms verwar ik ze, vooral als ik een onbekend nummer van een van beide hoor, dan weet ik (nog)niet wie het liedje zingt.
soms verwar ik ze, vooral als ik een onbekend nummer van een van beide hoor, dan weet ik (nog)niet wie het liedje zingt.
0
dollie
geplaatst: 2 augustus 2006, 12:09 uur
jowietje schreef:
Amerie - Jenifer Lopez
Amerie - Jenifer Lopez
vind ik eigenlijk niet, ik vind dat ze gemakkelijk uit elkaar te houden zijn...
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 12:10 uur
dollie schreef:
(quote)
Dat wel, maar ze hebben wel een zelfde stemgeluid vind ik.
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 12:12 uur
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 12:18 uur
De zanger van the Rapture zingt continu zoals Robert Smith zingt in "Why Can't I Be You".
En ook nog:
Scott McCloud (Girls Against Boys) - Mark E. Smith (The Fall)
En ook nog:
Scott McCloud (Girls Against Boys) - Mark E. Smith (The Fall)
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 20:40 uur
Martin Rossiter (Gene) en Morrissey
Murray Lightburn (the dears) en Damon Albarn (blur)
Tim Burgess (charlatans) en Ian Brown
Murray Lightburn (the dears) en Damon Albarn (blur)
Tim Burgess (charlatans) en Ian Brown
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:22 uur
James Morisson - Boris (niet helemaal, wel enigszins)
Maar hij lijkt eigenlijk op andere zangers ook...maar kan maar niet bedenken welke..wie helpt mij!!! help, ik wil het weten!!
Maar hij lijkt eigenlijk op andere zangers ook...maar kan maar niet bedenken welke..wie helpt mij!!! help, ik wil het weten!!
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 23:27 uur
Misschien ligt het ook aan het nummer, maar als ik "Caramia" van Novastar hoor, moet ik altijd denken aan Radiohead. Ook deels door het "oe-oe-oe"-einde. Ik denk dat Yorke dat nummer ook briljant zou kunnen zingen!
Misschien manke vergelijking... 
Misschien manke vergelijking... 
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 02:04 uur
Discoverme schreef:
Ben net even aan het vergelijken geweest maar ik denk dat hij in de buurt van Gavin DeGraw komt.
Structuur van de songs is wel anders maar qua stemgeluid lijkt het wel.
Verder heb ik zelf altijd de asociatie bij Duvel Duvel met Reggie Blinker.
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 08:54 uur
Ik luisterde nou net naar thursday night van Cuby and the Blizzards, en was in de veronderstelling dat ik naar Procol Harum aan het luisteren was.
Door de sfeer van de plaat lijken de zangstemmen wel erg close op elkaar....
Door de sfeer van de plaat lijken de zangstemmen wel erg close op elkaar....
0
geplaatst: 23 augustus 2006, 21:14 uur
Jay Kay van Jamiroquai en Stevie Wonder waren de eerste waar ik aan dacht.
Greg Puciato van The Dillinger Escape Plan klink bij vlagen ook precies als Mike Patton.
Greg Puciato van The Dillinger Escape Plan klink bij vlagen ook precies als Mike Patton.
0
godlydevil7
geplaatst: 23 augustus 2006, 21:35 uur
ik hoor nu net Can't Believe van Staind en vind 'm eigenlijk best wel klinken als die gast van Drowning Pool(gewoon het eerste dat te binnen schoot toen ik 'm hoorde schreeuwen)
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 13:43 uur
het nieuwe liedje van katerine"catfight" de stem lijkt just het zelfde als het neiuwe liedje van elsa moraïs
niet dat deze zangeressen zo mijn smaak zijn maar de stemmen lijken er fel op
niet dat deze zangeressen zo mijn smaak zijn maar de stemmen lijken er fel op
0
Joy
geplaatst: 25 augustus 2006, 16:50 uur
jamirakwai en stevie wonder?
jamirakwai heeft gewoon de hele muziekstijl gejat van wonder, en daar stinkend rijk mee geworden
qua stem weinig vergelijking
magoed, mij 2 cents:
mick jagger en zanger van Reef in : place your hands
jamirakwai heeft gewoon de hele muziekstijl gejat van wonder, en daar stinkend rijk mee geworden
qua stem weinig vergelijking
magoed, mij 2 cents:
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 17:03 uur
Joy schreef:
vind ik eerlijk gezegd totaal niet op elkaar lijken...
0
geplaatst: 27 september 2006, 20:55 uur
Toen ik GEM live zag dacht ik heel even dat ze een plaat van The Strokes hadden opgezet.
0
geplaatst: 27 september 2006, 21:38 uur
Garland Jeffreys en Mick Jagger.
Op Parkpop had ik constant het gevoel dat hij covers speelde van the Rolling Stones
Op Parkpop had ik constant het gevoel dat hij covers speelde van the Rolling Stones
0
geplaatst: 28 september 2006, 09:17 uur
LucasB schreef:
Toen ik GEM live zag dacht ik heel even dat ze een plaat van The Strokes hadden opgezet.
Zelfde geval als Jamiroquai en Stevie Wonder (volgens Joy) vind ik.
* denotes required fields.