Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers
zoeken in:
0
*Laura*
geplaatst: 28 september 2006, 17:33 uur
Thom Yorke en Matthew Bellamy. In sommige songs klinken ze heel anders, maar in andere songs klinken ze echt héél gelijkaardig (vooral als ze hoog zingen).
0
geplaatst: 12 november 2006, 09:38 uur
Jim Kerr van Simple Minds vind ik precies als Bono klinken. Kerr zingt wel op een andere manier en veel ingetogener, maar het lijkt soms toch of ze beiden precies dezelfde stembanden hebben.
0
geplaatst: 12 november 2006, 21:22 uur
Jacco de Geeuw heeft trouwens ook goed naar de broertjes Finn (Crowded House, Split Enz) geluisterd.
0
geplaatst: 13 november 2006, 21:32 uur
*Laura* schreef:
Thom Yorke en Matthew Bellamy. In sommige songs klinken ze heel anders, maar in andere songs klinken ze echt héél gelijkaardig (vooral als ze hoog zingen).
Zo hoog komt Yorke niet, hoor.......Thom Yorke en Matthew Bellamy. In sommige songs klinken ze heel anders, maar in andere songs klinken ze echt héél gelijkaardig (vooral als ze hoog zingen).
0
geplaatst: 15 november 2006, 10:29 uur
Nina Nastasia en Laura Veirs, alhoewel het type liedjes dat ze zingen verschillend is.
0
geplaatst: 18 november 2006, 11:26 uur
42 schreef:
Dat is Scott Stapp en beide klinken als Eddie Vedder die een cavia opgesnoven heeft.
(quote)
Dat is Scott Stapp en beide klinken als Eddie Vedder die een cavia opgesnoven heeft.
Scott Stapp van Kane???????

Van Creed lijkt mij, lijkt veel op Tyler Connolly van Theory of a deadman, Chad Kroeger (Nickelback) en Travis Meeks (Days of the New)
Toen ik trouwens No one van Cold hoorde dacht ik direct aan Aaron Lewis van Staind, dacht dus vrij lang dat dit nummer Staind toebehoorde...
Over Staind gesproken...
Het intro van en voor Layne is erg goed gecopieerd...
0
geplaatst: 22 november 2006, 00:05 uur
Damian Kulash Jr. (lead zanger Ok Go) en Anthony Kiedis (Lead zanger Red Hot Chili Peppers). Luister eens naar het nummer Do What You Want van Ok Go en je zult horen wat ik bedoel
.
.
0
geplaatst: 22 november 2006, 16:25 uur
Ik vind de stem van Joanna Newsom, met name in de lagere regionen, zeer lijken op die van Melanie.
0
Electro_
geplaatst: 22 november 2006, 17:35 uur
Mij doet de stem van Joanna Newsom juist weer erg denken aan Karin Dreijer, zangeres van The Knife.
0
geplaatst: 22 november 2006, 18:17 uur
a_soul schreef:
Jim Kerr van Simple Minds vind ik precies als Bono klinken. Kerr zingt wel op een andere manier en veel ingetogener, maar het lijkt soms toch of ze beiden precies dezelfde stembanden hebben.
ik ben het helemaal met je eens het lijkt soms echt alsof ze dezelfde stembanden hebben! ongelofelijk, compliment voor Jim trouwens
..voor Bono trouwens ook 
0
*Laura*
geplaatst: 22 november 2006, 18:41 uur
Electro_ schreef:
Mij doet de stem van Joanna Newsom juist weer erg denken aan Karin Dreijer, zangeres van The Knife.
En mij doet de zangeres van The Knife weer denken aan Victoria Bergsman.

0
geplaatst: 22 november 2006, 20:49 uur
Andrew Wood van Mother Love Bone en Axl Rose van Guns 'n' Roses
0
geplaatst: 4 december 2006, 09:37 uur
Eigenlijk klink ik zelf wel een beetje als Kelly Clarkson, ,want ik oefen haar nummers, en het lukt me wel.
ook vinden professionele mensen (artiestenbureau's) vinden me super, en zeggen dat ik wel beroemd ga worden 
ook vinden professionele mensen (artiestenbureau's) vinden me super, en zeggen dat ik wel beroemd ga worden 
0
geplaatst: 4 december 2006, 10:33 uur
mu$ic schreef:
Eigenlijk klink ik zelf wel een beetje als Kelly Clarkson, ,want ik oefen haar nummers, en het lukt me wel.
En wie gaat je met je beide voetjes op de grond houden?
0
geplaatst: 6 december 2006, 13:35 uur
mu$ic schreef:
Volgende keer meteen naar idols of x-factor, kunnen we ook 'ns lachen (of juist niet!)
0
Joy
geplaatst: 27 december 2006, 17:41 uur
ik vind The Battle of Evermore van Zeppelin gecovered door de zusjes Wilson erg geslaagd
je denkt toch echt in begin met robert plant van doen te hebben
versie Wilson sisters overigens stuken beter
je denkt toch echt in begin met robert plant van doen te hebben
versie Wilson sisters overigens stuken beter
0
geplaatst: 6 april 2009, 18:02 uur
Gavin Rossdale (Bush) - Kurt Cobain (Nirvana). Kurt kon echter op momenten een flinke strot opzetten terwijl het bij Gavin toch altijd vrij gelikt bleef.
Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation) - Mike Patton (Faith no More). Eigenlijk best wel duidelijk te horen. Tot zelfs de gilletjes, het enigszins krankzinnige en de typetjes aan toe.
Myles Kennedy (Alter Bridge) - Chris Cornell (Soundgarden). Op normale toonhoogte valt het nog wel mee, maar als die uithalen komen is het echt als twee druppels water.
Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation) - Mike Patton (Faith no More). Eigenlijk best wel duidelijk te horen. Tot zelfs de gilletjes, het enigszins krankzinnige en de typetjes aan toe.
Myles Kennedy (Alter Bridge) - Chris Cornell (Soundgarden). Op normale toonhoogte valt het nog wel mee, maar als die uithalen komen is het echt als twee druppels water.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 april 2009, 19:34 uur
Het lijkt bij al die metalcore bandjes of ze dezelfde zanger hebben (niet alleen de zanger trouwens...
).
Verder vind ik Ian Curtis en Jim Morrison wel wat van elkaar weg hebben.
).Verder vind ik Ian Curtis en Jim Morrison wel wat van elkaar weg hebben.
0
Antonio
geplaatst: 6 april 2009, 19:51 uur
Ik weet niet of ie al genoemd was (heb geen zin om de vorige 3 pagina's na te lezen...), maar vergeet ook de volgende twee niet:
PETER GABRIEL - PHIL COLLINS (beide Genesis/solo)
&
DAVID BYRNE (Talking Heads) - ADRIAN BELEW (King Crimson)
PETER GABRIEL - PHIL COLLINS (beide Genesis/solo)
&
DAVID BYRNE (Talking Heads) - ADRIAN BELEW (King Crimson)
0
tondeman
geplaatst: 7 april 2009, 12:40 uur
De zanger van Doves en die van Soundtrack of our Lives doen mij altijd aan elkaar denken.
0
geplaatst: 7 april 2009, 12:50 uur
Het valt me vaak op dat Dinand Woesthoff wel érg goed naar Eddie Vedder heeft geluisterd. Inclusief alle maniertjes...
Verder lijkt de stem van Lana Lane (een mix van prog en hardrock) als twee druppels water op die van Ann Wilson (Heart).
Muzikaal doen ze heel andere dingen, maar ik heb altijd gevonden dat het timbre van Neil Tennant (Pet Shop Boys) heel erg lijkt op dat van Al Stewart.
En oh ja, Arnel Pineda (nieuwe zanger van Journey) klinkt precies zo als Steve Perry (oude zanger van Journey). Maar dat hebben ze erom gedaan. Ze zochten een kloon en pikten 'm op via YouTube, waar hij een aantal nummers met een coverband had ingezongen.
Verder lijkt de stem van Lana Lane (een mix van prog en hardrock) als twee druppels water op die van Ann Wilson (Heart).
Muzikaal doen ze heel andere dingen, maar ik heb altijd gevonden dat het timbre van Neil Tennant (Pet Shop Boys) heel erg lijkt op dat van Al Stewart.
En oh ja, Arnel Pineda (nieuwe zanger van Journey) klinkt precies zo als Steve Perry (oude zanger van Journey). Maar dat hebben ze erom gedaan. Ze zochten een kloon en pikten 'm op via YouTube, waar hij een aantal nummers met een coverband had ingezongen.
0
geplaatst: 7 april 2009, 13:27 uur
zanger van White Lies klinkt vaak als Julian Cope (die ook lead zanger was van Teardrop Explodes)
Natasha Khan (Bat For Lashes) klinkt soms als Tori Amos, soms als Sinead O`Connor, en soms net als Bjork - vaak tijdens dezelfde liedje kan ze haar stem laten veranderen!
Tom Hingley (zanger van Inspiral Carpets) kan precies dezelfde klinken als David Bowie - niet dat hij dat op plaat doet maar zangers met veel range kunnen hun stemmen heel knap anders laten klinken. ik weet bijvoorbeeld dat toen Mute Records (inspirals platen label) was overgenomen door EMI (Bowie`s label) kon Tom hun opbellen en ze dachten heel vaak dat het Bowie was aan de lijn. Op een gegeven moment was het grappig om EMI voor de gek te houden!
Natasha Khan (Bat For Lashes) klinkt soms als Tori Amos, soms als Sinead O`Connor, en soms net als Bjork - vaak tijdens dezelfde liedje kan ze haar stem laten veranderen!
Tom Hingley (zanger van Inspiral Carpets) kan precies dezelfde klinken als David Bowie - niet dat hij dat op plaat doet maar zangers met veel range kunnen hun stemmen heel knap anders laten klinken. ik weet bijvoorbeeld dat toen Mute Records (inspirals platen label) was overgenomen door EMI (Bowie`s label) kon Tom hun opbellen en ze dachten heel vaak dat het Bowie was aan de lijn. Op een gegeven moment was het grappig om EMI voor de gek te houden!

0
geplaatst: 7 april 2009, 13:59 uur
De zanger van "The Cult" heeft bijzondere gelijkenis met de zanger van "Dead or alive".
"Mandy Winter" klonk indertijd als "Kate Bush"
"Mandy Winter" klonk indertijd als "Kate Bush"
* denotes required fields.