Muziek / Algemeen / Zangers die klinken als andere zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2005, 14:30 uur
Misschien een hele suffe vergelijking, maar toen ik het nummer Looking for a way out van Uncle Tupelo hoorde, meende ik in de eerste instantie met een uitstapje van Mick Jagger te maken te hebben.
En ik had er nog één, Nick Cave - Stuart Staples ( Tindersticks ), alhoewel de laatste een iets onregelmatiger ( lees losser ) stemgeluid heeft.
Oh ja, Melanie en Katie Melua.
En ik had er nog één, Nick Cave - Stuart Staples ( Tindersticks ), alhoewel de laatste een iets onregelmatiger ( lees losser ) stemgeluid heeft.
Oh ja, Melanie en Katie Melua.
0
geplaatst: 3 november 2005, 19:27 uur
Bush - Pearl Jam
Elbow - Peter Gabriel
Antony - Nina Simone
Andrew Bird - Thom Yorke
The Rapture - Johnny Rotten
Ben Folds - Joe Jackson
Elbow - Peter Gabriel
Antony - Nina Simone
Andrew Bird - Thom Yorke
The Rapture - Johnny Rotten
Ben Folds - Joe Jackson
0
geplaatst: 3 november 2005, 20:23 uur
Huh? In de muziek hoor ik wel gelijkenissen, maar stemgeluid is totaal verschillend.
0
geplaatst: 3 november 2005, 20:25 uur
Misschien ook niet het beste voorbeeld. Toch vind ik hun stemmen wel op elkaar lijken.
0
geplaatst: 4 november 2005, 17:28 uur
Larry lijkt op het nummer This Love That We Share als twee druppels water op Celine Dion.
0
geplaatst: 7 november 2005, 10:01 uur
0
geplaatst: 9 november 2005, 19:19 uur
Fish- Peter Gabriel is een beruchte... En zoals eerder is gemeld weet dat gastje van Jamiroquai Stevie W. aardig na te doen...
0
geplaatst: 28 november 2005, 21:05 uur
Wat betreft Get Your Number (Mariah Carey):
Ik meende Nelly erin te herkennen, maar het bleek dus Jermaine Dupri te zijn.
Ik meende Nelly erin te herkennen, maar het bleek dus Jermaine Dupri te zijn.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 16:27 uur
Een bekend klinkende stem kan in verschillende consepten gezet worden, waardoor het toch zijn eigen atmosfeer heeft, daar komt bij stemmen die jouw pretig in het gehoor liggen vallen je eerder op, ....en als je echt goed luisterd naar de persoon achter de stem en zn emotie,zul je het verschil horen
Nou veel luisterplezier gewenst !
groetjes drown
groetjes drown
0
geplaatst: 23 maart 2006, 22:57 uur
DROWN schreef:
Een bekend klinkende stem kan in verschillende consepten gezet worden, waardoor het toch zijn eigen atmosfeer heeft, daar komt bij stemmen die jouw pretig in het gehoor liggen vallen je eerder op, ....en als je echt goed luisterd naar de persoon achter de stem en zn emotie,zul je het verschil horen
groetjes drown
groetjes drown
Goeie genade.
0
geplaatst: 23 maart 2006, 23:48 uur
DROWN schreef:
groetjes drown
groetjes drown
Precies, net als Jill Scott
0
geplaatst: 24 maart 2006, 00:12 uur
DROWN schreef:
groetjes drown
'k wou net Michael Jackson met Kate Bush noemen, maar las dit gelukkig precies op tijd Een bekend klinkende stem kan in verschillende consepten gezet worden, waardoor het toch zijn eigen atmosfeer heeft, daar komt bij stemmen die jouw pretig in het gehoor liggen vallen je eerder op, ....en als je echt goed luisterd naar de persoon achter de stem en zn emotie,zul je het verschil horen
groetjes drown

0
geplaatst: 24 maart 2006, 00:33 uur
En niemand die blij wordt van mijn goeie vondst van Patti Smith met PJ Harvey? 
Hmmm... ik pak het toch verkeerd aan, zo te zien...

Een nieuwe poging.
Drown, ik ben het niet met je eens. Ik vind Patti Smith echt vreselijk. Haar stem ligt niet prettig in mijn gehoor. Toch lijkt haar stem op die van PJ Harvey. En de muziek staat ook in een vergelijkbaar concept, ook als is Patti Smith 20x zo freaky als PJ.
Kortom: hun stemmen lijken gewoon op elkaar.
Gek eigenlijk: ik vind Patti Smith echt des gruwels, maar PJ Harvey vind ik wel weer te pruimen; waarschijnlijk vooral omdat ze een schitterend duet met Thom Yorke heeft gemaakt, maar dit natuurlijk allemaal terzijde.

Hmmm... ik pak het toch verkeerd aan, zo te zien...

Een nieuwe poging.
Drown, ik ben het niet met je eens. Ik vind Patti Smith echt vreselijk. Haar stem ligt niet prettig in mijn gehoor. Toch lijkt haar stem op die van PJ Harvey. En de muziek staat ook in een vergelijkbaar concept, ook als is Patti Smith 20x zo freaky als PJ.
Kortom: hun stemmen lijken gewoon op elkaar.
Gek eigenlijk: ik vind Patti Smith echt des gruwels, maar PJ Harvey vind ik wel weer te pruimen; waarschijnlijk vooral omdat ze een schitterend duet met Thom Yorke heeft gemaakt, maar dit natuurlijk allemaal terzijde.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 18:16 uur
Lol, ik wilde net posten dat ik de stemmen van Gnarl Barkley en Cee-Lo wel erg op elkaar vond lijken. Lees ik inneens op statemagazine dat het dezelfde persoon is 

0
geplaatst: 26 maart 2006, 18:32 uur
Gnarls Barkley is Cee-Lo en Danger Mouse, maar Cee-Lo doet de vocals inderdaad
.
.
0
geplaatst: 26 maart 2006, 20:05 uur
Ik heb er ook 2, jaja:
(1) In 'Heaven knows' klinkt Wayne Hussey van The Mission net als Robert Smith van The Cure. Ook de muziek lijkt wel van The Cure te zijn, net als de opbouw van het nummer.
(2) Onlangs zat ik in de tuin verveeld met een loopse kat, smekend om een kater. Ik dacht dat de buren aan het luisteren waren naar Björk tot ik het katje bemerkte ...
(1) In 'Heaven knows' klinkt Wayne Hussey van The Mission net als Robert Smith van The Cure. Ook de muziek lijkt wel van The Cure te zijn, net als de opbouw van het nummer.
(2) Onlangs zat ik in de tuin verveeld met een loopse kat, smekend om een kater. Ik dacht dat de buren aan het luisteren waren naar Björk tot ik het katje bemerkte ...
0
geplaatst: 27 maart 2006, 08:56 uur
SelmaDuim schreef:

(quote)

Ja, héél af en toe hoor, als ze met die hoge kopstem zingen.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 17:41 uur
Ik dacht vroeger altijd dat You ain't seen nothing yet van bachman turner overdrive een nummer van black sabbath was, die stem is bijna precies Ozzy in die tijd 

0
geplaatst: 1 april 2006, 23:10 uur
Judith schreef:
Muse - Radiohead
Muse - Radiohead
Volgende keer ook het geluid maar aanzetten lijkt me.
0
geplaatst: 2 april 2006, 00:16 uur
...of ze nu echt op elkaar lijken...,
maar als ik Brian Molko hoor zingen (Placebo), dan hoor ik in de verte vaak Geddy Lee (Rush)
maar als ik Brian Molko hoor zingen (Placebo), dan hoor ik in de verte vaak Geddy Lee (Rush)
* denotes required fields.