MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Mislukte covers

zoeken in:
Ik ga het hier ook nog maar eens zeggen: Limp Bizkit - Behind Blue Eyes.

Elvis Presley
Hendrix4live schreef:
(quote)

Als je ook Joe Cocker - With A Little Help From My Friend bedoeld dan weet ik het ook niet meer. Dat vind ik de meest geniale cover ooit gemaakt.
Dat is inderdaad een cover die het origineel gewoon overtreft.

Hendrix4live schreef:
(quote)

Als je ook Joe Cocker - With A Little Help From My Friend bedoeld dan weet ik het ook niet meer. Dat vind ik de meest geniale cover ooit gemaakt.

Zeker geniaal als je het vergelijkt met Joe Cover's meest recente creaties....

Sinead O'Connor met Nothing Compares 2 U (Prince)

Peter Criss - Jealous Guy

Sir Spamalot (crew)
Queensryche - Take Cover: heel dat verdomde album.

dix
Xiu Xiu & Michael Gira - Under Pressure

dix
Geronimootje schreef:
Sinead O'Connor met Nothing Compares 2 U (Prince)

Dan houd je gewoon niet van Sinead O'Connor ....

Sir Spamalot schreef:
Queensryche - Take Cover: heel dat verdomde album.

Hele albums met covers zijn meestal niet zo'n goed idee. Al die zogenaamde tribute albums en artiesten die zo nodig moeten laten zien 'waar ze hun inspiratie vandaan hebben' zijn meestal complete flops, artistiek gezien. Soms zit er een enkel pareltje tussen, maar vaak verbleken de covers bij het origineel en niet zelden zijn het de zwakste albums uit het oeuvre van een artiest.

De meest geslaagde cover-albums (maar dan vaak ook nog maar half) die me zo gauw te binnen schieten, zijn Bowie's Pin-ups en Big Bang Theory van Styx. En het Two Rooms album met covers van Elton John door allerlei artiesten van Kate Bush tot The Who, da's ook een heel aardige plaat.

Ook heel erg :
Alle covers (verkrachtingen) die door Scooter zijn uitgebracht zoals The Logical Song (Supertramp), I Was Made for Loving You (Kiss) en Weekend (Earth & Fire). Alle covers van die gekke kikker moeten ook in de vuilnisbak worden gekeild.

Hoort daarin ook thuis : Mad' House - Like a Prayer (Madonna) zó inspiratieloos. Hoewel Madonna ook enkele mislukte covers op haar naam heeft nl. Fever (Peggy Lee?) en American Pie (Don McLean).

Eveneens tenenkrommend : Mariah Carey met haar versie van Do You Know Where You're Going To, beter gekend onder Theme From Mahogany van Diana Ross.

Het halve oeuvre van Kate Ryan.

Nothing else matters ..

Born to Run van Bruce springsteen door Frankie Goes to Hollywood...

Kingsnake
Taxman van the Beatles, gecovered door Saga (op Pleasure and the Pain). Enige cover die Saga ooit op plaat heeft gezet, en gelijk een failure.

Kingsnake
God Gave Rock 'n Roll to You (van Argent) door Kiss.

Origineel was al te slick voor een vet rocknummer, maar Kiss maakt er helemaal een soort glam-pop song van.

Kingsnake
Live and Let Die (van McCartney) door Guns n Roses.

Ben al niet zo gek op Wings, McCartney etc. maar deze song vond ik nog wel aardig. Guns n Roses maakt er maar een lawaaiig monster van.

Live and Let Die vond ik ook heel wat minder geslaagd in de versie van Guns n' Roses, van Sympathy for the Devil (Rolling Stones) hadden ze ook moeten afblijven.

Wat dacht je van Knockin' on Heaven's Door, met dat misplaatste Hey Hey Hey Hey Yeah er tussendoor...

Rihanna heeft op de MTV awards ooit eens Seven Nation Army gecoverd, ik geloof dat ik dat bij voorbaat al niet hoef te horen

Geweldig.

Stiekem eigenlijk best wel leuk.

Elvis Presley
trebremmit schreef:
(embed)

Stiekem eigenlijk best wel leuk.
hehe, ik vind deze zelfs beter dan het origineel...

herman schreef:
(embed)

'
Vind m stiekem best grappig dit kan ik beter waarderen dan die verkrachting van die Idols-miep...

Haha... geweldig ja.. maar wel in de foute zin van het woord

Ja, ik vind hem eigenlijk ook wel leuker dan die versie van die idols-miep.

Alvast genomineerd als meest absurde/hilarische vondst van 2010.

'Naar huis gaan we nog lang niet, ammahoela...'

Ik heb helemaal niets tegen covers en ook niets tegen Lily Allen (vind haar wel grappig), maar het is het allemaal net niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.