MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
DeKip
geplaatst:
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Surf een beetje rond op zoek naar iets nieuws. Volgens mij steeds andere artiesten maar hetzelfde soort varkensgeluid.

geplaatst:
DeKip schreef:
(quote)

(embed)

Ik heb de vinyl versie van dat album nog ergens liggen.

DeKip
geplaatst:
Ziin hier ook varkensgeluiden hoorbaar Michiel Cohen?
Clouds - Despartire (2021)
Of klinkt het meer als een varken dat een zwanenzang houdt?

geplaatst:
DeKip schreef:
Ziin hier ook varkensgeluiden hoorbaar Michiel Cohen?
Clouds - Despartire (2021)
Of klinkt het meer als een varken dat een zwanenzang houdt?
Op Youtube, bij het eerste nummer, is er geen ondertiteling beschikbaar. Ik houd het maar op varkensgeluid.

geplaatst:
Ben bezig om naar het ouvre van Benjamin Wallfisch te luisteren en om daaruit een playlist samen te stellen. De ergenis bestaat uit het feit dat ik 15 jaar achterstallig onderhoud moet plegen. Hoe kan het dat ik deze goede componist al die jaren over het hoofd heb gezien?

geplaatst:
Michiel Cohen schreef:

Hoe kan het dat ik deze goede componist al die jaren over het hoofd heb gezien?

Teveel met varkensgeluiden bezig geweest.

geplaatst:
Michiel Cohen,
De kans is aanzienlijk dat je zult sterven zonder ooit kennis te hebben genomen van iets dat nog mooier is dan de zojuist door jou ontdekte Benjamin Wallfisch.
Het is iets dat al jaren aan mij knaagt: Is er iets dat ik nog mooier vind dan datgene wat ik zelf al heb ontdekt of op ben gewezen? Kan haast niet anders....

geplaatst:
nlkink schreef:
Michiel Cohen,
De kans is aanzienlijk dat je zult sterven zonder ooit kennis te hebben genomen van iets dat nog mooier is dan de zojuist door jou ontdekte Benjamin Wallfisch.
Het is iets dat al jaren aan mij knaagt: Is er iets dat ik nog mooier vind dan datgene wat ik zelf al heb ontdekt of op ben gewezen? Kan haast niet anders....

Dat kan ik niet bevestigen nog ontkennen.

DeKip
geplaatst:
Michiel Cohen schreef:
(quote)
Op Youtube, bij het eerste nummer, is er geen ondertiteling beschikbaar. Ik houd het maar op varkensgeluid.

geplaatst:
Je kunt er lang of kort op wachten, maar uiteindelijk leidt alle muziek tot ergernissen. Nu praat ik voor mezelf hoor.
Maar wat ik ook beluister, er komt een moment dat ik me er aan erger. Heel jammer, maar wel mooi dat ik weet dat het zo in elkaar steekt, dus niet denk dat het aan de muziek ligt.

Zo heb ik bijvoorbeeld wekenlang naar Trilobiten van Einstuerzende Neubauten kunnen luisteren, en op een dag was het over. Heb het toen maandenlang niet meer kunnen draaien.

geplaatst:
Tot nu toe vandaag 3 albums 5 sterren gegeven. Ik geef normaal bijna nooit 5 sterren laat staan 3 keer op een dag. Ik moet normaal gesproken altijd tracks verwijderen omdat ze niet goed genoeg zijn.

geplaatst:
Michiel Cohen schreef:
Tot nu toe vandaag 3 albums 5 sterren gegeven. Ik geef normaal bijna nooit 5 sterren laat staan 3 keer op een dag. Ik moet normaal gesproken altijd tracks verwijderen omdat ze niet goed genoeg zijn.

En daar ben je geërgerd over?

sq
Jahoor, het is weer zover. Vooral bij grote releases koop ik vanaf nu nooit meer een plaat online. Dit is de derde of vierde keer dat ik moet terugsturen.

De nieuwe Madonna. Liefst kocht ik een NON-limited - Niet-DeLuxe zwarte plaat in de originele hoes. Niet te krijgen.
https://i.discogs.com/RnZxpam8OtCDdaz-R4lkpghILqSNbZcDeL8K2EvOoxM/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTM3Nzc5/NDU5LTE3ODMwNjE1/MzctNzg0OS5qcGVn.jpeg
Bij Bol minstens 5 andere versies, en ik nam dus maar de goedkoopste. Zit ik met een rood translucent exemplaar voor 32 euro. Maar; anders dan op de site: NIET in de originele hoes. Ik dacht er maar genoegen mee te nemen, maar nu zit ook nog het gaatje niet helemaal in het midden waardoor bij een nummer als 'Read my lips' de akoestische gitaar vervelend 'vals zingt' (laatste nummer van de kant).

Volgende keer toch maar weer naar de winkel.

Wat een merkwaardige hoes. Ziet er sowieso niet uit als een officieel product, maar lijkt meer als een bootleg. Wat het blijkbaar niet is overigens. Maar het oogt wel als héél simpel knip- en plakwerk, waar niet langer dan 5 seconden over nagedacht is. Al vind ik de foto van Madonna op zichzelf nog wel mooi. Maar had die niet 'gewoon' in kleur gekund?

Het is niet dat ik me er echt aan erger, want ik vind zo'n kleurtje soms ook wel eens mooi op de draaitafel. Maar ik krijg wel steeds mer het idee dat het bij de marketing van nieuw vinyl vooral gaat om de keuze uit een dozijn kleurtjes, terwijl een gewoon zwarte uitgave überhaupt niet te krijgen is.

En wat is nog merkwaardiger vind is dat picture discs standaard NIET in en originele hoes geleverd worden, maar in zo'n doorzichtig plastic tasje. Ik weet het, dat was in de jaren zeventig en tachtig ook al zo, maar ik blijf het ervaren als een incomplet product. Je wilt een bijzondere uiitvoering waar je dik voor betaalt (ahem), dan is het toch ook logisch dat je daar de complete hoes + info en eventuele binnenhoes met songteksten bij krijgt?

Ik heb geen ervaring met recente picture discs - ik heb ergen belangstelling voor, hoewel de kwaliteit beter schijnt te zijn dan de erbarmelijk klinkende varianten van vroeger. Maar ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat dat plastic, dat rechtstreeks contact maakt met het vinyl, op den duur schade veroorzaakt aan het album.

Het helpt natuurlijk ook nioet echt dat Bol.com, net zoals bijeenbeld Amazon, gen onmderscheid makt, oif dat in elk geval slecht aangeft. Want als je deze LP denkt te bestellen - met de originele hoes dus - lijkt me, gezien de overige afbeeldingen op de pagina, de kans alsnog groot dat je zo'n andere versie toegestuurd krijgt. Is dit daadwerkelijk het album dat je besteld hebt, Herman?

O ja, en wat voor mij echt een pijnpunt is: de tijden van de jewel case - zeg maar het plastic doosje dat ooit de standaard was waarin een CD geleverd werd - lijken definitief voorbij. Recente albums komen in allerlei grillige formaten en verpakkingen naar je toe, en die kartonnetjes zijn meestal geen verbetering. Vaak is de CD al beschadigd als je 'm uit het hoesje haalt.

Oh wacht, die nieuwe van Madonna is toch leverbaar in een jewel case. Al is het artwork dan opeens wel héél minimaal. Het lijkt wel of ze een Yeezusje doet...

Arrie schreef:
(quote)

En daar ben je geërgerd over?

Michiel Cohen is de Valentijn Driessen van Musicmeter.

Juul1998B schreef:
(quote)

En Valentijn Driessen is de Michiel Cohen van ...?

Jazper schreef:
(quote)

En Valentijn Driessen is de Michiel Cohen van ...?

De sportjournalistiek (vooral voetbal).

Juul1998B schreef:
(quote)

Dat lijkt me sterk. Ben meer van het wielrennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.