Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen
zoeken in:
0
perfume
geplaatst: 19 december 2007, 23:44 uur
Ooit was zo over mijn oren verliefd dat ik mijn eerste LP van Joy Division aan die heks uitleende en je raadt het al.Het ging uit en mijn LP nooit meer terug gezien! 

0
geplaatst: 19 december 2007, 23:57 uur
Morrisson schreef:
Ik dacht dat ik de enige muggenzifter was die geïrriteerd raakte door wat lijm
Ik dacht dat ik de enige muggenzifter was die geïrriteerd raakte door wat lijm
No sir. Het is vooral zo irritant omdat het wel gewoon goed kán maar dat ze soms gewoon niet doen.
0
geplaatst: 20 december 2007, 08:19 uur
Ik heb een pracht aan een paar Dali geluidsboxen. Maar mijn vrouw flikt het steeds weer om bloempotten op de boxen te zetten. Brrrrrrrr...vreselijk.
0
geplaatst: 20 december 2007, 20:56 uur
Ach het kan erger, ik heb een paar speakers waarvan bij één de beschermkap kapot is en hij dus zonder staat. Een over-ijverige schoonmakende ex moest zonodig ook de membranen goed afstoffen met als gevolg deuken erin die ik er dus niet meer uitkrijg. Mijn dochter van 20 maanden heeft het geheel hier en daar nog wat uitgebreid, maar van haar kan ik het wat beter hebben. 

0
rico-bballer
geplaatst: 20 december 2007, 23:46 uur
Mensen die muziek luisteren en later beweren dat het slecht is omdat het niet meer in is
.
.
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 december 2007, 23:50 uur
rico-bballer schreef:
Mensen die muziek luisteren en later beweren dat het slecht is omdat het niet meer in is
.
.Of juist omdat het later wel in is. (las er net nog een leuk voorbeeld van hier op Mume, maar dat terzijde) Mensen die alleen maar muziek willen luisteren die zo min mogelijk mensen kennen omdat het interessant overkomt.
0
Woutt
geplaatst: 20 december 2007, 23:51 uur
Sommige (nu bekende) nummers niet herkennen om vervolgens te horen dat ik een bekrompen muzieksmaak zou hebben. "Jij luistert alleen maar naar van die onbekende muziek dat niemand kent". 
Over bekrompen gesproken..

Over bekrompen gesproken..
0
geplaatst: 20 december 2007, 23:54 uur
rico-bballer schreef:
.
Heb soms juist eerder de neiging bepaalde muziek helemaal niet te gaan luisteren omdat het mij te in is. En als de hype dan een beetje over is ga ik ook eens luisteren en denk ik soms, hm.. inderdaad best goed. Mensen die muziek luisteren en later beweren dat het slecht is omdat het niet meer in is
.
(en soms ook niet...)
0
Social_Mask
geplaatst: 21 december 2007, 17:35 uur
Die FAME stickers!!! Als er een cd in de aanbieding is bij Fame, plakken ze zo'n roos/paars kleurige sticker op. Als je die eraf trekt, of liever gezegd eraf schaarpt, blijft er zo'n vies plekje op. Echt KuT ! 

0
geplaatst: 21 december 2007, 18:48 uur
*muziekzender TMF die amper (goede)muziek uitzend. dus daar kijk ik nooit naar.
*dat de verkoop(st)ers bij de FRS altijd zo slordig omgaan met de cd's als ze die in de hoesjes proppen.dus daar koop ik nooit meer wat.
*extra zender pakket nemen bij upc vanwege MTV2 waarna een maand later upc besluit MTV2 eraf te halen.
Gelukkig zit er ook MTV brand new bij waardoor ik dat zenderpakker toch behoud.
*lange mensen die vooraan bij een concert gaan staan.
*hidden tracks zijn nu niet leuk en orgineel meer
*dat de verkoop(st)ers bij de FRS altijd zo slordig omgaan met de cd's als ze die in de hoesjes proppen.dus daar koop ik nooit meer wat.
*extra zender pakket nemen bij upc vanwege MTV2 waarna een maand later upc besluit MTV2 eraf te halen.
Gelukkig zit er ook MTV brand new bij waardoor ik dat zenderpakker toch behoud.
*hidden tracks zijn nu niet leuk en orgineel meer
0
geplaatst: 21 december 2007, 20:57 uur
Tekh schreef:
Kleine mensen die bij een concert veel te laat binnenkomen en je dan chagrijnig gaan lopen aankijken omdat jij wel op tijd was en dus vooraan staat.
0
geplaatst: 21 december 2007, 21:15 uur
Goeie!
Ik kan me nogal irriteren aan het feit dat ik een eerlijke muziek koper ben. Vaak snel na een release al een cd in huis heb en dat ze het daarna doodleuk flikken om met een veel mooiere versie te komen. met extra nummers enzo. zo wordt je doodleuk gestraft omdat je trouw je plaatjes koopt.
Ik kan me nogal irriteren aan het feit dat ik een eerlijke muziek koper ben. Vaak snel na een release al een cd in huis heb en dat ze het daarna doodleuk flikken om met een veel mooiere versie te komen. met extra nummers enzo. zo wordt je doodleuk gestraft omdat je trouw je plaatjes koopt.
0
geplaatst: 21 december 2007, 22:52 uur
Het was een irritatie, maar is uiteindelijk een geinige anecdote geworden.
Enkele jaren geleden zag ik een nummer op MTV voorbij komen wat ik nog nooit eerder gehoord had en op de een of andere manier heel speciaal vond. Geweldig deuntje met een intrigerende clip in western-setting..in mijn herinnering was het waarschijnlijk een soundtracht van een westernfilm. Nog lang heeft deze videoclip mij in mijn greep gehouden, maar ik kon er maar niet achter geraken wat de naam van dit nummer zijn moest en uiteindelijk liet ik het onderwerp maar min of meer rusten..
De verbazing was dan ook groot toen ik, zonder waarschuwing vooraf, een maand geleden toevallig uit nieuwsgierigheid op het 'youtube-icoontje' achter Alpha Beta Gaga van Air klikte en daar mijn zogenaamde jeugdliefde terugzag!
Enkele jaren geleden zag ik een nummer op MTV voorbij komen wat ik nog nooit eerder gehoord had en op de een of andere manier heel speciaal vond. Geweldig deuntje met een intrigerende clip in western-setting..in mijn herinnering was het waarschijnlijk een soundtracht van een westernfilm. Nog lang heeft deze videoclip mij in mijn greep gehouden, maar ik kon er maar niet achter geraken wat de naam van dit nummer zijn moest en uiteindelijk liet ik het onderwerp maar min of meer rusten..
De verbazing was dan ook groot toen ik, zonder waarschuwing vooraf, een maand geleden toevallig uit nieuwsgierigheid op het 'youtube-icoontje' achter Alpha Beta Gaga van Air klikte en daar mijn zogenaamde jeugdliefde terugzag!

0
geplaatst: 21 december 2007, 22:59 uur
@Woody,
Helemaal mee eens. Dat is ook mijn grootste muziekgerelateerde ergenis. Ook ben ik niet zo dol op verzamelaars met twee nieuwe bonusnummers. Dat is net zo'n commerciele rip-off.
Helemaal mee eens. Dat is ook mijn grootste muziekgerelateerde ergenis. Ook ben ik niet zo dol op verzamelaars met twee nieuwe bonusnummers. Dat is net zo'n commerciele rip-off.
0
geplaatst: 22 december 2007, 14:41 uur
HammerHead schreef:
Kleine mensen die bij een concert veel te laat binnenkomen en je dan chagrijnig gaan lopen aankijken omdat jij wel op tijd was en dus vooraan staat.
(quote)
Deze wat kleinere mens is altijd op tijd binnen maar wilt ook graag een biertje hebben en meestal wat meer en moet dan zo nu en dan naar de bar om bier te halen waardoor hij dan weer achteraan staat.

maar de reactie was wel leuk

0
geplaatst: 23 december 2007, 02:31 uur
Social_Mask schreef:
Die FAME stickers!!! Als er een cd in de aanbieding is bij Fame, plakken ze zo'n roos/paars kleurige sticker op. Als je die eraf trekt, of liever gezegd eraf schaarpt, blijft er zo'n vies plekje op. Echt KuT !

Gewoon ter plekke er af laten halen en een ander doosje vragen. Ik vind het ook bloedirritant.
0
geplaatst: 23 december 2007, 04:23 uur
Oplossing: even snel het hoesje breken, bijvoorbeeld ff zo'n pootje eraf breken. Je hebt recht op een heel hoesje dus... Anders geven ze je mogelijk geen nieuwe.

0
Sheplays
geplaatst: 23 december 2007, 13:08 uur
Afnemen met een klein vleugje terpentine haalt de kleverige lijm er ook af.
Al die kapotte jewelcases zijn meer belastend voor het milieu

0
geplaatst: 23 december 2007, 14:28 uur
Onderhond schreef:
Radio. Vind het een verschrikkelijk verschijnsel, dat zo snel mogelijk afgeschaft dient te worden.
Radio. Vind het een verschrikkelijk verschijnsel, dat zo snel mogelijk afgeschaft dient te worden.
Meer hoeft er niet gezged te worden.
0
geplaatst: 23 december 2007, 14:35 uur
Sheplays schreef:

ja, beetje nagellakremover helpt ook (moet je t wel in huis hebben
)
0
geplaatst: 23 december 2007, 14:40 uur
Jullie hebben vast gelijk, maar mijn methode is sneller en effectiever. Het plastic van de kapotte hoesjes kan weer gebruikt worden om emmers van te maken voor arme landen, waar ze deze kunnen gebruiken om mee naar de waterput te lopen om water te halen. Dus het is tevens een investering in een goed doel. 

0
geplaatst: 23 december 2007, 20:41 uur
Nou die kapotte of bestickerde jewelcases vind ik nog niet zo erg. Die kun je vervangen. Echt irritant wordt het als je zo'n hip digiack hebt waar de pootjes va de cd-houder van afbreken...Daar kun je niks meer mee. Heb al een aantal cd's vervangen puur vanwege die ergernis. Wat dat betreft zijn die mini vinyl verpakkingen een uitvinding.
0
geplaatst: 24 december 2007, 20:05 uur
Een wat oudere ergernis, maar daarom niet minder vervelend:
LP´s en singles die ´uit het midden´ zijn geperst.
LP´s en singles die ´uit het midden´ zijn geperst.
0
geplaatst: 27 december 2007, 19:06 uur
Social_Mask schreef:

In iedere winkel waar ik een cd koop waar een sticker op zit blijf ik bij het afrekenen net zolang naar dat hoesje kijken totdat meneer/mevrouw achter de kassa het er zelf vanaf haalt (zeker bij digipacks) en is het dan beschadigd, wil ik een nieuwe
Want het is me dus een keer overkomen dat op een hoes een sticker zat, half op een grijs spiegelend gedeelte. Ek haal die sticker er zelf vanaf, spiegelend gedeelte weg

0
chocoloco
geplaatst: 28 december 2007, 20:35 uur
ik vid het veschrikkelijk stom als ik op de fiets zit en de oordopjes van m' 3 er steeds uitvallen net als ik lekker aan 't koersen ben. blijkbaar is m'n gat te klein. dan heb ik het over m'n oren welteverstaan.
0
geplaatst: 28 december 2007, 23:41 uur
Liftmuziek en hotelmuziek. Zo van die jengelende easy-listening crap die bekende melodie-en verkrachten en uitspuugen en die zich spijtig genoeg dan een hele dag in je hoofd nestelen.
0
lambf
geplaatst: 29 december 2007, 00:37 uur
- Oordopjes, ze zitten nooit lekker en ze gaan irriteren / pijn doen
- Verzamelaars van artiesten waarop materiaal staat van nog makkelijk te verkrijgen albums en die dus niks toevoegen
- slechte live-albums en DVD's die officeel worden uitgegeven (en waar dan gewoon €15,- word voor gevraagd
)
- Re-mastered of Re-remastered edities van albums terwijl het origineel geweldig klinkt
- Verzamelaars van artiesten waarop materiaal staat van nog makkelijk te verkrijgen albums en die dus niks toevoegen
- slechte live-albums en DVD's die officeel worden uitgegeven (en waar dan gewoon €15,- word voor gevraagd
)- Re-mastered of Re-remastered edities van albums terwijl het origineel geweldig klinkt
0
godlydevil7
geplaatst: 29 december 2007, 10:56 uur
Ik vind het vrij irritant als de songteksten niet in het boekje staan (zoals bij alle Gorgoroth albums), ik vind het namelijk heel leuk om mee te schreeuwen, en als bij extreme metal de teksten niet in het boekje staan, is het vrij moeilijk om het ergens anders te vinden...
* denotes required fields.