menu

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
[Momenteel bezig met twee std.


Oei, sterkte. Jeukt het erg?

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)


Oei, sterkte. Jeukt het erg?


Stadsdelen. Zie je , daar heb je het al.

avatar van Michiel Cohen
Barney Rubble schreef:
Dat laatste klopt ook, inderdaad . Al kun je (waar ik werk) de eerste afkorting definieren en vervolgens probleemloos bezigen. Bijv: Nederlandse Spoorwegen (hierna: NS).

NS (Nederlandse Spoorwegen) kun je beter voluit schrijven. Anders loop je het risico dat mensen denken dat je met je rechterarm omhoog loopt.

avatar van Onweerwolf
Van die lamlendige Discogs verkopers die niet snappen dat je CD's niet zomaar in een stukje karton kunt versturen maar dat je daar bubblewrap bij in moet stoppen. Onbegrijpelijk.

avatar van harm1985
Platenmaatschappijen die genoeg demo's en outtakes beschikbaar hebben om een hele schijf mee te vullen, maar ervoor kiezen slechts twee demo's te gebruiken en die dan op dezelfde schijf zetten als het originele album wanneer ze een 50th anniversary edition uitbrengen.

avatar van harm1985
Artiesten die een langverwacht live album alleen op CD verkrijgbaar maken als onderdeel van een dure dubbel LP.

Looking at you, Eefje de Visser!

Alsof liefhebbers van fysieke media alleen maar LPs kopen...

avatar van Brunniepoo
harm1985 schreef:
Artiesten die een langverwacht live album alleen op CD verkrijgbaar maken als onderdeel van een dure dubbel LP.

Looking at you, Eefje de Visser!

Alsof liefhebbers van fysieke media alleen maar LPs kopen...


Tja, als ze mijn geld niet willen: dan niet...

avatar van remcodurez
Ik stoor me meer en meer aan de overbodige releases aan "variante versies".

- "Sped Up" versies die blijkbaar voor TikTok populair zijn.
- "Drumless", "Beatless" versies, naast de oude bekende "instrumental" en "acappella" . vb Wie behalve enkele die-hard fans zaten te wachten op zo'n release als Daft Punk - Random Access Memories (Drumless Edition)
- "Remasterings" --> ok, ik ben akkoord dat een remaster interessant kan zijn als er voldoende tijd tussen zit, maar van bepaalde albums zijn er al tig-versies.

Als ik dan zie dat Peter Gabriel nu reeds in zijn initiële release afkomt met een Bright-Side Mix en een Dark-Side Mix, dan vraag ik me af hoeveel versies van dit album hiervan over 20 jaar bestaan.

Peter Gabriel - i/o (Sped Up - Drumless - Penumbra (halfschaduw) - Remastered 2043 deluxe Edition)
"Buy now and get next to the 12, uhm, 24 songs, all 264 combinations that are never heard before!"

avatar van Slowgaze
Mensen die hun ogen dichtdoen tijdens het zingen, vooral tijdens (semi-)akoestische ballads. Irritatiebonuspunten als ze dan ook nog aanstellerig zachtjes met hun hoofd zitten te schudden.

avatar van Juul1998B
Slowgaze schreef:
Mensen die hun ogen dichtdoen tijdens het zingen, vooral tijdens (semi-)akoestische ballads. Irritatiebonuspunten als ze dan ook nog aanstellerig zachtjes met hun hoofd zitten te schudden.

Ik voel mij aangesproken.

avatar van Mjuman
Slowgaze schreef:
Mensen die hun ogen dichtdoen tijdens het zingen, vooral tijdens (semi-)akoestische ballads. Irritatiebonuspunten als ze dan ook nog aanstellerig zachtjes met hun hoofd zitten te schudden.


Nou, doe dan zeker maar die zweetdruipende Robert Smith-kloon (incl lippenstift) die met zijn haren loopt te zwieperen en je telkenmale aan het vegen brengt of anders de boel bij elkaar niesende fan van Patrick Watson - 2 dagen voor de lock-down.

Ondertussen snap ik wel de reikwijdte van zero tolerance.

avatar van tnf
tnf
Slowgaze schreef:
Mensen die hun ogen dichtdoen tijdens het zingen, vooral tijdens (semi-)akoestische ballads. Irritatiebonuspunten als ze dan ook nog aanstellerig zachtjes met hun hoofd zitten te schudden.


Ach, ze zitten op dat moment tenminste niet op hun telefoon.

avatar van Chameleon Day
remcodurez schreef:
Peter Gabriel - i/o (Sped Up - Drumless - Penumbra (halfschaduw) - Remastered 2043 deluxe Edition)
"Buy now and get next to the 12, uhm, 24 songs, all 264 combinations that are never heard before!"


Ik ben aan boord hoor! Heb deze aangekondigde release gemist. Verdorie! Kan ik de pre-order via jou doen? En dan wachten tot 2043?? Wat een beproeving, de lijdensweg van Christus is er niets bij…

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.