menu

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Yak
Welke VOLKOMEN IDIOTE MAKREEL heeft verzonnen dat cd-doosjes spekglad moeten zijn? Dat je dus, als je een stapeltje cd's redelijk stevig vasthebt, en er eentje van dat stapeltje een beetje scheef zit, vervolgens alle cd's uit je hand de kamer in worden gelanceerd? Dat me dat intussen al HONDERD MILJARD keer is overkomen, en ik bijna geen cd-doosjes meer heb zonder barsten erin? Dat bovendien naast elkaar geplaatste cd's tussen doorgewone boekenleggertjes ook bij het minste geringste zuchtje wind omkieperen, en vervolgens maar weer eens van je cd-kast afsodemieteren? Dat dit niet alleen nóg meer gehavende doosjes oplevert, maar bovendien je collectie van A tot ongeveer E weer helemaal door de war gooit? Dat je door al dit soort fratsen letterlijk enige cd's bent kwijtgeraakt, zij het alleen de cd, zij het de cd compleet met doosje? Dat daar best een topicje over geopend mag worden??!

Zo.

titan (crew)
- De verpakking van cd-recordables die nauwelijks te openen zijn (je weet wel, dat doorzichtige plastic)

- Stickers op cd-hoesjes die na verwijdering grote kleverige vlekken achterlaten

- Cd's die zo goed copy-controlled zijn dat je ze op sommige bronnen helemaal niet kan afspelen

- Als ik voor mijn werk op een afdeling kom waar veel vrouwen werken en dan in 9 van de 10 gevallen sky radio aanstaat.

- Dat je een leuk nummer op de radio hoort dat niet wordt afgekondigd.

- Dat je eindelijk op internet een bedrijf gevonden hebt die het album waar je al zo lang naar op zoek bent verkoopt en twee maanden na bestelling een mailtje krijgt dat de order gecanceld is omdat het album niet meer leverbaar is.

- Dat bij een concert iedereen om je heen hardop over koetjes en kalfjes zit te praten en geen aandacht heeft voor de optredende act.

-Een cd kopen op de dag van release, dus er snel bij zijn en dan een jaar later zien dat twijfelaars een prachtige bonus krijgen (bij laatste Placebo nog wel het allerergste).

-Netjes in de rij wachten voor een concert-kaartje en vervolgens mensen die na jou komen zien voorpiepen.

-Arrogante artiesten die veels te laat hun show beginnen, zodat jij het einde van het optreden moet laten schieten om je trein te halen.

Radio. Vind het een verschrikkelijk verschijnsel, dat zo snel mogelijk afgeschaft dient te worden.

Jordy (admin)
titan schreef:

- De verpakking van cd-recordables die nauwelijks te openen zijn (je weet wel, dat doorzichtige plastic)

import cd's zijn ook NIET open te krijgen

neo (crew)
Onderhond schreef:

Radio. Vind het een verschrikkelijk verschijnsel, dat zo snel mogelijk afgeschaft dient te worden.

En zo is het maar net (uitgezonderd de wonderbaarlijke internet radio zender Streaming soundtracks)

titan schreef:

- Stickers op cd-hoesjes die na verwijdering grote kleverige vlekken achterlaten

AAAARGH! Zelfs als ik dit lees begint mijn bloed te koken! Hoe ontzettend irritant is dat zeg! Gelukkig hebben ze tegenwoordig fatsoenlijke stickers die er wel zonder problemen vanaf gaan.

neo schreef:
(quote)

En zo is het maar net (uitgezonderd de wonderbaarlijke internet radio zender Streaming soundtracks)

Arrow Rock kan ik ook aanraden, verder zouden ze inderdaad allemaal afgeschaft moeten worden...

Wat ook heel irritant is, is als er een gast met een super grote hanenkam voor je staat tijdens een concert en dat je daarom niks meer ziet als ie z'n hoofd draait...

titan (crew)
Wat een onzin om te roepen dat radio afgeschaft moet worden. Als het je niet bevalt luister je er toch gewoon niet naar? Ik ga toch ook niet roepen dat bijvoorbeeld hockey afgeschaft moet worden omdat ik nooit naar een hockeywedstrijd ga kijken of dat het CDA moet worden afgeschaft omdat ik er nooit op stem?

Zijn publieke plaatsen genoeg waar de radio aanstaat, van trams tot winkelcentra tot de lokale frituur. Zou een beetje debiel zijn om je ergens aan te storen waar je geen last van hebt, niet ?

titan (crew)
In winkels staat meestal geen radio op, maar een geluidsband of een cd o.i.d. (i-pod is erg populair in deze branche volgens mij). Dat we het nu ineens over radio op publieke plaatsen hebben is nieuw voor me, daar ging het helemaal niet over.

neo (crew)
Lees muziekwinkels maar al die andere zaken van kledingzaken tot weet ik veel wat, allemaal die vervelende radio

Ik vind het tijdens werk wel fijn dat de radio aanstaat. Er komt een hoop poep voorbij, maar als er dan eens een goed nummer wordt gedraaid, dan is gelijk mijn dag weer goed.

Artiesten die praten over hoe ze gegroeid zijn in het leven en dat dat vooral op de nieuwe cd te horen zijn en vervolgens met een oppervlakkige plaat komen.

Yak
gemaster schreef:

Ik vind het tijdens werk wel fijn dat de radio aanstaat. Er komt een hoop poep voorbij, maar als er dan eens een goed nummer wordt gedraaid, dan is gelijk mijn dag weer goed.

Ik ben goed in het negeren van radio en het ervaren ervan als een doorbreking van de stilte. Maar ik moet wel toegeven dat het vaak behoorlijk bedroevend is wanneer je je erop gaan concentreren.

De andere kant ervan: als ik een zender op heb staan met louter goede muziek die ik nog niet kende, dan kom ik niet meer aan werken toe.

Tijd voor het topic 'goede internetstations'?

Over mijn grootste cd-ergernis: Dat je het boekje uit het cd-hoesje haalt en dat dat er dan niet behoorlijk terug in geraakt, omdat het te dik is en niet onder die domme halve maantjes past en dat je het dan helemaal verruineert door toch te blijven wringen, en dat je dan van die lelijke halvemaan-scheurtjes krijgt in het boekje, of er niet goed in geraakt omdat het de dun is en half omkrult zodat het achteraan óp de halve maantjes komt te liggen in plaats van eronder en dat je dan moet zitten foefelen en in je haast vieze kreuken veroorzaakt, of dat het slechts één bladje is (bij blanco cd's bijvoorbeeld) dat er al uitflikkert als je het hoesje nog maar opendoet. Maar ik kan er mee leven hoor

Over radio: Ik luister al mijn hele leven radio (de Vlaamse radio 1 voornamelijk) voor de actualiteit, de humor en de interviews, en muziek is dan meestal een lastige overgang die je op cassette-opnames altijd moet doorspoelen. Maar tegenwoordig luister ik ook wel naar de muziekprogramma's 's avonds, omdat je dan weet wat genre ze gaan spelen. Aan winkelzenders zoals Donna, Studio Brussel en Radio 2 heb ik wel het schijt.

Yak
Jaaaaa, die afgrijselijke halvemaan-happen uit je cd-boekje. Gruwelijk!!

Ook ongelooflijk bah: lp's die tijdens de reis dusdanig zijn heen en weer geslingerd dat hoeken van de hoes helemaal verkreukeld zijn.

Dan hebben we het nog niet over die dingen in het midden van het cd doosje. Die gaan vooral bij doorzichtige trays heel makkelijk stuk en dan blijft de cd niet meer goed zitten en moet je weer uitkijken als je het doosje openmaakt de cd niet op de grond valt.

Vind het nog steeds vreemd hoe mensen zich hechten aan die dingen rond de muziek heen (covertjes, hoesjes, extra prularia). Zal wel te maken hebben met een soort van verzamelwoede (om alles in zo goed mogelijke staat te houden), maar mij is het toch vooral te doen om de muziek. In de meeste gevallen doe ik die boekjes niet eens open, en geregeld klettert er hier wel een doosje op de grond. Zolang het CDtje maar krasvrij blijft (en zelfs dan nog, een mens heeft een computer voor iets natuurlijk) blijft het mij allemaal eender.

Wat radio betreft, het maakt mij niet zoveel uit waar hij op staat. Thuis (ik woon tenslotte nog steeds bij m'n ouders), op het werk, bij de bakker om de hoek ... ik hoef het echt niet te horen. Internetradio is een goed alternatief, maar nog niet haalbaar in ons dierbaar België (stomme downloadlimieten), en leuk om tijdens het werk als achtergrondmuziek op te zetten, maar ik hou het toch liever bij gericht luisteren en zelf op zoek gaan naar dingen. In mijn ervaring vind je zo veel makkelijker waar je eigenlijk naar op zoek bent.

Yak
Onderhond schreef:

Vind het nog steeds vreemd hoe mensen zich hechten aan die dingen rond de muziek heen (covertjes, hoesjes, extra prularia).

Dit is voer voor een heel nieuw topic, denk ik. Ikzelf ervaar het namelijk nog altijd als enigszins vreemd om een lp van een artiest als droge bits en bytes op mijn harddisk te hebben staan. Dat is in mijn beleving een manier om er even hapsnap doorheen te zappen, waarna je het het album al dan niet daadwerkelijk koopt.
Ik vind dat het hele daarvoor bedoelde artwork toch ook een onderdeel uitmaakt van het album. Daarom bezit ik een album niet na een iTunes-download, maar pas wanneer ik het daarwerkelijk in mijn handen kan houden. Als je zo'n pasgekochte lp-release in je fikken houdt, dat is een waar kleinood. Al geef ik direct toe dat veel gefikte cd's soms wel héél lang liggen te wachten eer ik het origineel aanschaf. Ik ben dan ook eigenlijk constant bezig om geweldige albums die ik via Soulseek vond nu eindelijk eens op cd of lp te kopen.

Naja, om kort te gaan: voor mij is muziek, het genieten ervan, ook gedeeltelijk gelegen in het 'pakket' dat je erbij krijgt. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat een achterhaalde gedachte is waar ik onderhand eens vanaf moet stappen.

Zelf heb ik ook een vreselijke hekel aan radio, maar dan alleen in huis of de auto. In winkels e.d. vind ik het niet zo erg, al staat hj in sommige (vooral kledingzaken) wel erg hard. Heb zelf in een bouwmarkt gewerkt en daar hadden we ook zo'n interne radio. Maar dat was gewoon een cassette bandje ofzo dat afgedraaid werd, soms hoorde je wel 4 keer op een dag het zelfde liedje

Verders kan ik me er aan ergeren dat als ik een album koop en wou weten wat er nou gezongen werd in een liedje, er in het "boekje" helemaal geen songteksten zaten. Maar alleen foto's en een dankwoord.

Heeft niet zozeer met verzamelwoede te maken, wel met het feit dat ik al mijn cd's uit de bib haal en kopieer, dus die enkele die ik koop zijn meestal erg bijzonder. En hou ik dus graag een beetje mooi.

Dat rottige afbrokkelende ding waar je je cd moet opdrukken, dat was ik helemaal vergeten

Ja, dat ze daar nog niks anders op gevonden hebben.

neo (crew)
Yak schreef:

Ik ben goed in het negeren van radio en het ervaren ervan als een doorbreking van de stilte.

In principe zijn er plekken of bepaalde sitatuaties waar ik er niet op let maar neem de hel van een werkplek. Daar zitten er zelfs mensen mee te zingen en te neurien, wat het nog erger maakt

Ik heb een gruwelijke hekel aan prijsjes die alleen met zware stickerverwijderaar van het hoesje af gaan. De stickers van de Free zijn echter perfect!

Verder heb ik een hekel aan Yorin, dat zichzelf afficheert met 'eindelijk eens wat anders op je radio'. Dat klopt in zoverre dat je er inderdaad minder disco gedreutel tegenkomt dan elders, maar 10x op een dag Keane voorbij laten komen spreekt die slogan dan weer tegen. Ook die grappig bedoelde actuele mopjes aan het begin van een uur zijn vrij debiel.

[offtopic]Het rommelt bij Yorin FM. Stenders schijnt een terugkeer naar 3FM voor te bereiden. Er is een kans dat de stekker er helemaal uitgaat en de zender wordt opgedoekt.[/offtopic]

Jordy (admin)
Bron? Ik vind Yorin relatief interessant de laatste tijd, luister geregeld naar Stenders en Jensen (vooral die laatste loopt nog steeds hard te roepen hoe geweldig het op Yorin is t.o.v. Noordzee)

Heel het internet staat vol met dat Stenders gedoe. Hier bijvoorbeeld.

Radio.nl en de teletekst van onze kabelmaatschappij waren de plekken waar ik het las.

titan (crew)
Hier is het stukje uit Stenders vroeg van afgelopen maandag te horen waaruit sommigen menen te moeten concluderen dat hij spoedig Yorin zal verlaten. Lijkt me meer dat verhaal van die mug en die olifant.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.