menu

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Ik las inderdaad een stukje over "ruzie tussen de 2 sidekicks". Hoorde vervolgens de mp3, en er werden alleen wat grapjes gemaakt....

titan (crew)
Hier hoor je Stenders zelf vertellen dat het allemaal maar opgeblazen is.

Radio, gelukkig heb ik mijn eigen CD collectie.

Als je ergens mee bezig bent, werk ofzo, of als je in een winkel komt, dan vind ik radio helemaal niet erg. Eerder wel leuk - al hangt dat af van welke soort muziek en vooral hoe hard het staat als het niet 'mijn' muziek is - het breekt de stilte. Ook al is het househerrie of hiphopgedoe. Je bent waarschijnlijk toch zó die winkel weer uit. En op je werk... Ik weet niet het met jullie zit, maar ik kan best wel even van mijn plek af als er een plaat langskomt die ik ECHT niet wil horen.

In andere gevallen zet ik lekker een cd'tje op. Dan kan ik zelf bepalen waar ik naar luister.

Die ergernissenlijst van Titan... Ik had het niet beter kunnen zeggen!

Ik heb hier een collega die constant radio veronica op heeft staan. Op de sporadische U2 en Bruce Springsteen na hoor je hier enkel extreem foute jaren 80 muziek. Gelukkig heb ik mijn koptelefoon bij me. MP3's zijn de beste uitvinding sinds de wasa crackers. Nu kan ik heerlijk rustig switchen van dave matthews naar mobb deep en van johnny cash naar hellfish & Producer

In winkels erger ik me soms echt aan de teringherrie die ze durven te draaien. Bij kledingzaken waar tïesto mij al beroerd mixend tegemoet komt ga ik niet eens naar binnen. En bij wanstalterige muziek als toto of queen sta ik in no-time weer buiten.

Bij de mediamarkt lijkt het een hobby te zijn om met zoveel mogelijk decibels zoveel mogelijk verschillende muziek de ether in te slingeren. Mensonterend.

Mag ik ook nog mij gal spuwen over straatmuzikanten? Ik weet niet waar ik meer moordneigingen van krijg: de bedelende draaiorgels of de panfluit benno's, maar van mij mogen ze met terugwerkende kracht verboden worden. Straatterreur.

Dionysos
Hobbes schreef:

Bij kledingzaken waar tïesto mij al beroerd mixend tegemoet komt ga ik niet eens naar binnen.

Hehe, zeer herkenbaar ja. Ik durf er nooit naar binnen, moet me altijd mee laten slepen. Maar als je dan buiten staat met een tas vol hip en trendy spul, is het toch weer het lijden waard geweest .

Kos
Hobbes schreef:

Mag ik ook nog mij gal spuwen over straatmuzikanten? Ik weet niet waar ik meer moordneigingen van krijg: de bedelende draaiorgels of de panfluit benno's, maar van mij mogen ze met terugwerkende kracht verboden worden. Straatterreur.
Ik ben dol op straatmuzikanten, kunnen er voor mij niet genoeg zijn .

(Al hoeven orgels van mij ook niet).

Zigeuner combo's die op een terras bij je tafeltje op hun viooltjes en accordeon komen jengelen. Op z'n tijd kan dat best aangenaam zijn hoor, maar op een terras wil ik gewoon rustig mijn bier kunnen drinken en een gesprek kunnen voeren.

waar zijn de winkels gebleven die Echo & The Bunnymen of The Psychedelic Furs draaien?

Gesloten wegens gebrek aan cliënteel

Kos schreef:

Laatst stond er hier een gast gitaar te spelen. Hij kon het zeer goed en liet zelfs een Jimi Hendrix nummer langskomen. Helaas had ik geen kleingeld bij, want hij was echt een verademing tov de gebruikelijke zigeuner panfluiters.

Kos schreef:

neen, het klinkt meestal te beroerd voor woorden en ik zie ze liever gaan dan komen. Het ergste hebben we nu wel in Enschede. Daar staat een voltallige indianenfamilie compleet met generator en power speakers het middelpunt van het centrum te bevuilen met het geschreeuw. Op zich al storend genoeg, maar de complete volkstammen die er schaapachtig naar staan te loeren al ware het kinderen die een koekje verwachten zijn nog vele malen irritanter. Dit soort verschijningen hebben we dingen voor bedacht. Concertgebouwen en al de daarbij behorende varianten zijn hiervoor bedoelt. Niet de straat.

Yak
Ik ben wel fan van straatmuzikanten, en ze krijgen ook meestal geld van me. Behalve dan die Jezusfreaks met hun voorgeprogrammeerde keyboard. Maar vooral Chuck Deely is een legende in Den Haag.

Yak schreef:

Ik ben wel fan van straatmuzikanten, en ze krijgen ook meestal geld van me. Behalve dan die Jezusfreaks met hun voorgeprogrammeerde keyboard. Maar vooral Chuck Deely is een legende in Den Haag.

van mij krijgen ze ook altijd geld.
Ik heb altijd nog wel kleingeld op zak (€0,05)

gemaster schreef:
(quote)

de gebruikelijke zigeuner panfluiters.

Zigeuners spelen toch meestal viool? Zijn het geen Peruvianen, die panfluitertjes van je?

Music4ever schreef:

van mij krijgen ze ook altijd geld.
Ik heb altijd nog wel kleingeld op zak (€0,05)

Tsk, wat flauw. Geef dan niets.

Yak
Ik word altijd week in de knieën als ik een straatmuzikant zie, misschien ben ik een mietje hoor. In de trein zie je altijd mensen afkeurende koppen trekken als er een harmonicaspeler langs komt, maar ik grijp direct naar mijn portemonnee. Geef even een euro, is zo iemand ook weer voorzien van een dak boven zijn hoofd die avond. Als er tenminste meer mensen zijn die ook een euro geven.

Ìk geef ook wel 's geld. Misschien ben ik teveel een romanticus, maar ik vind het meestal wel wat hebben. Het geeft een beetje extra cachet en sfeer aan het leven in een middelgrote stad.

Die Inca's heb ik trouwens ook niet zoveel mee. En die zwerver op Leiden CS die maar 1 akkoord kent en onverstaanbaar zingt (heb echt nog nooit iemand geld zien geven aan die meneer) ook niet, maar verder...

zwaar irritant: de orgels in de winkelstraten. met zo'n vervelend mannetje die met zo'n bakkie muntjes staat te schudden. er zitten duidelijk al muntjes in, dus waarom zou IK er dan nog iets ingooien!?

SelmaDuim
Als die straatorgel mensen al zelf niet de moeite nemen om te draaien maar dat ding het helemaal automatisch doet dan hoeven ze van mijn al zeker niks te verwachten. Een beetje moeite mogen ze wel doen voor wat geld.

neo (crew)
Waar ik veel enorm veel respect voor heb is een man die al een jaar of 8 op dezelfde plek staat in het centrum van Schiedam en altijd hetzelfde liedje zingt met de straatkranten naast em. Maar altijd vrolijk, altijd vriendelijk tegen iedereen. Dat zijn de mensen. Er is dus een verschil tussen gezang wat niet aan te horen is van iemand die sympathiek is of een of ander chagrijnig figuur.

Of zo'n zwerver met een cassetterecorder waarvan de batterijen bijna leeg zijn. En dus alleen een soort satanisch gerochel te horen is . Mag ik effe vangen? Misschien kun je hem beter een setje nieuwe batterijen geven.

Yak
BenicioDelToro schreef:

zwaar irritant: de orgels in de winkelstraten.

Orgels mogen inderdaad oprotten, maar gelukkig heb je die in het centrum van Den Haag niet. Daarvoor zijn de winkelstraten te smal.

tomthumb schreef:

Of zo'n zwerver met een cassetterecorder waarvan de batterijen bijna leeg zijn. En dus alleen een soort satanisch gerochel te horen is . Mag ik effe vangen? Misschien kun je hem beter een setje nieuwe batterijen geven.

Misschien moet je hem wat extra geld geven, dan hoeft hij misschien niet meer als zwerver door het leven. Duidelijk een win-win situatie voor jouw!

dutch2
Tot voor een paar jaar geleden kwam er iedere zaterdagmorgen een draaiorgel een half uurtje warm draaien bij mij in de straat. Op katerloze zaterdagen viel dat nog wel mee, maar als je de vrijdag daarvoor was uitgegaan, arghhhhh. Dus als ik zo'n draaiorgelmannetje tegenkom is nog altijd de neiging groot om hem met bakkie en al tussen de raderen van zijn orgel te duwen. Zal hem leren!

neo (crew)
Die dingen zijn er trouwens al veel minder omdat zo blijkt mensen steeds minder geld geven aan de ome Cor's en hun draaiorgel.

bonothecat schreef:
(quote)

Misschien moet je hem wat extra geld geven, dan hoeft hij misschien niet meer als zwerver door het leven. Duidelijk een win-win situatie voor jouw!

Waarschijnlijk rent ie meteen naar de supermarkt of slijter zodat ie het op een zuipen kan zetten.

BoordAppel schreef:
(quote)

AAAARGH! Zelfs als ik dit lees begint mijn bloed te koken! Hoe ontzettend irritant is dat zeg! Gelukkig hebben ze tegenwoordig fatsoenlijke stickers die er wel zonder problemen vanaf gaan.
Ook mijn grootste irritatie. Flashback: vanmiddag zag ik een sticker van "24 bit digititally remastered" op mijn album van Ziggy Stardust... na verwijdering, zo'n lijmvlek. Die lijm is de nagel aan mijn doodskist . Ik dacht dat ik de enige muggenzifter was die geïrriteerd raakte door wat lijm

Zo had ik vroeger van mijn zus een lp voor mijn verjaardag gevraagd. Die hoes van die plaat vond ik ook nog eens erg mooi. Ik kreeg die lp en toen ik hem uitpakte zag ze dat het prijsje er nog op zat. Ze pakte snel die lp en rukte het prijsje eraf... stuk van het hoesje afgescheurd... Alsof ik niet wist wat een lp kostte, maar wel die mooie hoes naar de klote en daar had ik echt flink de pest in.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:49 uur

geplaatst: vandaag om 21:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.