Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2007, 15:02 uur
Eentje die mij gisteren opviel toen ik naar de Seven Ages of Rock aant kijken was:
recente hype Chelsea Dagger van The Fratellis heeft toch wel wat weg van The Boy Looked at Johnny van The Libertines...
verder is de riff van Forward van Jaya The Cat precies hetzelfde als die van Mary Jane's Last Dance van Tom Petty & The Heartbreakers
recente hype Chelsea Dagger van The Fratellis heeft toch wel wat weg van The Boy Looked at Johnny van The Libertines...
verder is de riff van Forward van Jaya The Cat precies hetzelfde als die van Mary Jane's Last Dance van Tom Petty & The Heartbreakers
0
geplaatst: 2 juli 2007, 00:38 uur
C&C Music Factory - Things That Make You Go Mmm lijkt wel HEEL erg op Deee-Lite - Groove Is In The Heart hoor ik nu.
0
geplaatst: 13 juli 2007, 21:20 uur
Het intro van 'There She Goes' van The Velvet Underground is identiek aan 'Hitch Hike' van The Rolling Stones.
0
geplaatst: 14 juli 2007, 00:10 uur
Come As You Are van Nirvana lijkt veel op Invisible Sun van The Police.
Ik kan niet uitleggen waarom, maar Cobain en Sting hebben qua stem veel van elkaar weg, en ook het gitaarspel en de sfeer van beide nummers. Leg ze maar eens langs elkaar.
Ik kan niet uitleggen waarom, maar Cobain en Sting hebben qua stem veel van elkaar weg, en ook het gitaarspel en de sfeer van beide nummers. Leg ze maar eens langs elkaar.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 19:53 uur
De intro van 'These walls' van DT lijkt wel erg op de intro van 'Lovelight' van Robbie Williams
Dit weekend viel het me op dat 'Kon ik maar even bij je zijn' van Gordon leek op een Engels nummer, maar ik weet niet meer welk
Dit weekend viel het me op dat 'Kon ik maar even bij je zijn' van Gordon leek op een Engels nummer, maar ik weet niet meer welk

0
geplaatst: 6 augustus 2007, 18:17 uur
Real World (bonustrack) van Bruce Dickinson lijkt op heel erg op Machine Men van Bruce Dickinson. Allebei van hetzelfde album ook!
0
basketballerke
geplaatst: 6 augustus 2007, 18:41 uur
Mr. Soul van Buffalo Springfield lijkt een beetje op Satisfaction van The Rolling Stones.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 16:35 uur
Heel veel Filmmuziek lijkt op elkaar vooral als het van dezelfde Componist is 

0
geplaatst: 23 augustus 2007, 20:34 uur
Phats & Small - Turn Around
en
Stardust - Music Sounds Better With You
Die twee bands zouden bijna een link met elkaar MOETEN hebben...
en
Stardust - Music Sounds Better With You
Die twee bands zouden bijna een link met elkaar MOETEN hebben...
0
chocoloco
geplaatst: 23 augustus 2007, 21:20 uur
ik vind cats in the cradle van ugly kid you erg lijken op old man van neil young, zelfde gitaarriedelke
0
geplaatst: 13 september 2007, 19:33 uur
Vooruit, het is gesampled en dus strikt genomen niet gejat, maar ik zou het jullie niet willen onthouden...
Er zit een stukje van ELO's Evil Woman in het nummer Beep, van die 'evil women' genaamd Pussycat Dolls
Er zit een stukje van ELO's Evil Woman in het nummer Beep, van die 'evil women' genaamd Pussycat Dolls

0
yoeridedeygere
geplaatst: 13 september 2007, 19:37 uur
De eerste drie seconden van de nieuwe Queens Of The Stone Age single 3's and 7's, lijkt heel erg op Smells Like Teen Spirit van jeweetwelwie
0
geplaatst: 30 september 2007, 10:28 uur
Als je alle ´strooi-electronica´ uit de bassline van
Aphex Twin - Windowlicker
wegdenkt, houd je iets over dat sterk lijkt op:
Cheri - Murphy´s Law
( 80´s disco )
Aphex Twin - Windowlicker
wegdenkt, houd je iets over dat sterk lijkt op:
Cheri - Murphy´s Law
( 80´s disco )
0
geplaatst: 30 september 2007, 15:31 uur
basketballerke schreef:
Mr. Soul van Buffalo Springfield lijkt een beetje op Satisfaction van The Rolling Stones.
Ja, nooit gerealiseerd, maar - zonder te hoeven luisteren - ik snap t meteen!
0
geplaatst: 30 september 2007, 16:10 uur
0
geplaatst: 20 oktober 2007, 20:05 uur
Nog maar een keer toevoegen:
In het nummer 'Sulk' van Radiohead krijg je een sample-tje op die op 2:32 wordt ingezet.
Dit is exact gekopieerd in het nummer 'In Your Honor' van de Foo Fighters,
In het nummer 'Sulk' van Radiohead krijg je een sample-tje op die op 2:32 wordt ingezet.
Dit is exact gekopieerd in het nummer 'In Your Honor' van de Foo Fighters,
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 23:17 uur
The Bloodhound Gang - I Hope You Die
en
The Offspring - Gone Away
Of ligt dat aan mij?
en
The Offspring - Gone Away
Of ligt dat aan mij?
0
geplaatst: 30 oktober 2007, 15:53 uur
Eigenlijk is heel het werk van Bon Jovi afgeleid van Refugee van Tom Petty; is op zich niks op tegen, Refugee is wel een erg goed nummer.
0
geplaatst: 3 december 2007, 20:30 uur
Rihanna's haar 'Please don't stop the music' is gewoon geript van Micheal Jacksons Wannabe startin' somethin'
0
geplaatst: 4 december 2007, 12:27 uur
Was gisteren een dvd'tje aan het kijken van de oude Jiskefet, en het nummer dat Kees Prins zingt in de aflevering Gesmoorde Kreet, lijkt verdacht veel op Niet of Nooit Geweest van Acda & de Munnik.
0
geplaatst: 14 december 2007, 17:48 uur
Victory van PJ Harvey en The Admiral van Shellac hebben exact hetzelfde riffje. PJ was eerder.
0
geplaatst: 14 december 2007, 18:07 uur
De baslijn van Depeche Mode's "John the revelator" doet mij altijd instantaan denken aan die baslijn van "Prayers For Rain" van Zijne Heiligheid The Cure...
0
djeffibrelich
geplaatst: 14 december 2007, 18:22 uur
dat ene nickleback liedje lijkt op dat andere nickleback liedje.
0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2007, 18:35 uur
De intro van Interpol's C'mere is zowat identiek aan de intro van Not me van This Mortal Coil.
0
geplaatst: 30 december 2007, 01:20 uur
Hoorde deze morgend nog eens "Ik wil je" van De Kreuners, met de gekende "opnieuw, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw...". Gepikt van A Forest? 
Interpol's "There is nog I in Threesome" is ook duidelijk geïnspireerd op het refrein van Inbetween Days: "[...] it couldn't be me and be her, inbetween without you..."!
En nee, natuurlijk meen ik dit niet, maar ik vond het best wel grappig. Ongetwijfeld ben ik de enige, maar soit...

Interpol's "There is nog I in Threesome" is ook duidelijk geïnspireerd op het refrein van Inbetween Days: "[...] it couldn't be me and be her, inbetween without you..."!
En nee, natuurlijk meen ik dit niet, maar ik vond het best wel grappig. Ongetwijfeld ben ik de enige, maar soit...
0
geplaatst: 30 december 2007, 01:35 uur
Niemand ooit opgevallen dat het begin van Metallica's Nothing Else Matters puur gejat is van Vader Abraham's Het Kleine Cafe aan de Haven?
* denotes required fields.