Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2007, 21:04 uur
Als ik zou snappen wat je bedoelde zou ik misschien antwoord kunnen geven op je vraag 

0
geplaatst: 26 april 2007, 23:31 uur
De wereldhit "Venus" van Shocking Blue blijkt toch niet helemaal van de pen van de heer R. van Leeuwen te komen.
In 1963 heeft de groep "Big 3" met als leadzangeres Mamma Cash een nummer uitgebracht dat verdacht veel gelijkenis vertoont met Venus.
Reactie van Robbie van Leeuwen:
"ja ik ken Big 3 en heb idd naar dat nummer geluisterd. Je zou kunnen zeggen dat ik mijn inspiratie uit dit nummer heb gehaald.
Dit alles was te zien vanavond in "de wereld draait door" .
Dit programma is op internet nog te bekijken.
Je kan dan stukken van Big 3 beluisteren. Je denkt dan eerder aan jatten dan aan "inspiratie"
Wie had ooit gedacht dat zoveel jaar na dato dit nog eens uit zou komen.
In 1963 heeft de groep "Big 3" met als leadzangeres Mamma Cash een nummer uitgebracht dat verdacht veel gelijkenis vertoont met Venus.
"ja ik ken Big 3 en heb idd naar dat nummer geluisterd. Je zou kunnen zeggen dat ik mijn inspiratie uit dit nummer heb gehaald.
Je kan dan stukken van Big 3 beluisteren. Je denkt dan eerder aan jatten dan aan "inspiratie"
0
geplaatst: 27 april 2007, 09:50 uur
badlands schreef:
De wereldhit "Venus" van Shocking Blue blijkt toch niet helemaal van de pen van de heer R. van Leeuwen te komen.
Leo Blokhuis 
0
geplaatst: 29 april 2007, 19:08 uur
Ik had hier in het verleden een berichtje weggehaald, namelijk dat Coldplay's Speed of Sound heel erg leek op Kate Bushes Running up That Hill. Daar kwamen nogal wat negatieve reacties op en werd ik zelfs bespot (niet wrokkig daarom, hoor), dus uit schaamte en om nog verdere negatieve reacties te vermijden haalde ik mijn berichtje maar weg. Nu lees ik op Wikipedia dat Speed of Sound bedoeld was als een recreatie van Running up that Hill. Heb ik toch nog gelijk gekregen, jongens. 

0
geplaatst: 29 april 2007, 19:48 uur
Speed of Sound lijkt ook op Born of Frustration van James.
Maar over Coldplay mag je niks negatiefs zeggen, want dan worden de berichten verwijdert. Ik sta er ook niet van te kijken als ze de lage stemmen ook verwijderen.
Maar over Coldplay mag je niks negatiefs zeggen, want dan worden de berichten verwijdert. Ik sta er ook niet van te kijken als ze de lage stemmen ook verwijderen.
0
geplaatst: 29 april 2007, 19:53 uur
Feit is wel dat er niks negatiefs over Coldplay geschreven mag worden, ook al beargumenteer je het goed.
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:10 uur
Klopt: er worden geen punten lager dan 3,5* bij albums van Coldplay toegestaan, ik zie daar persoonlijk op toe. 
Ik vraag me af waar je dat 'feit' vandaan haalt. Maargoed, dat is misschien meer iets voor de Coldplay artiestenpagina.

Ik vraag me af waar je dat 'feit' vandaan haalt. Maargoed, dat is misschien meer iets voor de Coldplay artiestenpagina.
0
geplaatst: 29 april 2007, 20:14 uur
Hier heb je wel een punt. Heeft inderdaad niks meer met dit Topic te maken.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:01 uur
Yak schreef:
Klopt: er worden geen punten lager dan 3,5* bij albums van Coldplay toegestaan, ik zie daar persoonlijk op toe.

Ik wil me nergens mee bemoeïen, maar dat is heel oneerlijk.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:04 uur
Arno schreef:
Blur - Country House
en
Red Hot Chili Peppers - Dani California
Het ligt misschien aan mij, maar ik vind dat deze twee nummers toch nogal op elkaar gelijken.
Blur - Country House
en
Red Hot Chili Peppers - Dani California
Het ligt misschien aan mij, maar ik vind dat deze twee nummers toch nogal op elkaar gelijken.
Dani California lijkt precies op Tom Petty's Mary Jane's Last Dance.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:10 uur
Klopt als een bus!
En dan heb je ook nog:
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
en
Van Dik Hout - Alles Of Niets
0
geplaatst: 10 mei 2007, 00:12 uur
Dim schreef:
Ja, dat is wel een treffende vergelijking. En wat Anouk betreft: ' The Dark' kende wel opvallend veel overeenkomsten met 'Give It Away' van RHCP.
(quote)
Ja, dat is wel een treffende vergelijking. En wat Anouk betreft: ' The Dark' kende wel opvallend veel overeenkomsten met 'Give It Away' van RHCP.
Anouk jat alles bij mekaar.
0
geplaatst: 10 mei 2007, 13:30 uur
Het nummer "Afscheid nemen bestaat niet" van Marco Borsato klinkt vanaf: "Zie wat onzichtbaar is..........."
exact als het tussenstuk "We held the day....In the palm....
Of our hand....in "Goodnight Saigon" van Billy Joel.
exact als het tussenstuk "We held the day....In the palm....
Of our hand....in "Goodnight Saigon" van Billy Joel.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 21:11 uur
Ik hoor nu ook weer een RnB-achtig nummer op Radio 538 (op het werk) dat muzikaal heel erg veel lijkt op de couplet-gedeeltes van Clapton's I Shot The Sheriff.
Ik zou niet weten hoe het heet, misschien weet een ander dat?
Ik zou niet weten hoe het heet, misschien weet een ander dat?
0
geplaatst: 11 mei 2007, 21:17 uur
blaauw schreef:
intro van coldplays trouble en intro van de zeeuwse kust is exact hetzelfde
intro van coldplays trouble en intro van de zeeuwse kust is exact hetzelfde
Je bedoelt toch Blof's Aan De Kust? Trouble was later, dus dat is dan puur toeval. Lijkt me sterk dat Coldplay ooit van Blof gehoord heeft...
Ik vind Keane's Is It Any Wonder wel veel weg hebben van U2's Even Better Than The Real Thing (Better? 'No way' als je het mij vraagt!!
).
0
geplaatst: 31 mei 2007, 13:49 uur
NERD schreef:
Luisterde vandaag voor het eerst naar "Fight Test" van de Flaming Lips. Erg leuk nummer maar hoorde meteen iets bekends er in. Na enig nadenken kwam ik er achter dat er verrassend veel paralellen zijn (vooral in het ritme en de zang) met "Father and Son" van Cat Stevens.
Luisterde vandaag voor het eerst naar "Fight Test" van de Flaming Lips. Erg leuk nummer maar hoorde meteen iets bekends er in. Na enig nadenken kwam ik er achter dat er verrassend veel paralellen zijn (vooral in het ritme en de zang) met "Father and Son" van Cat Stevens.
Ik hoorde voor het eerst Father and Son vandaag en moest idd meteen aan Fight Test denken.
0
geplaatst: 31 mei 2007, 15:54 uur
deric raven schreef:
Feit is wel dat er niks negatiefs over Coldplay geschreven mag worden, ook al beargumenteer je het goed.
Sorry, maar da's geen feit, dat is een mening die niet goed ondersteund is en door de afwezigheid van argumenten niet telt.

0
geplaatst: 23 juni 2007, 16:15 uur
Why don't you get a job? The Offsping
O-bla-di-o-bla-da - The Beatles
Your love alone is not enough - The manic street preachers
Help - The Beatles
Gitaarrif uit No good advice van Girls aloud
lijkt op
een rif uit Pretty fly for a white guy van The Offspring
O-bla-di-o-bla-da - The Beatles
Your love alone is not enough - The manic street preachers
Help - The Beatles
Gitaarrif uit No good advice van Girls aloud
lijkt op
een rif uit Pretty fly for a white guy van The Offspring
0
geplaatst: 23 juni 2007, 16:50 uur
Blackbird van the Beatles en Laugh about it van Racoon, dat gitaar loopje in de eerste paar maten, wat ook telkens terugkeert, is echt geniaal afgekeken van the Beatles.
Verder lijken Brimful of Asha van Cornershop en Same Jeans van the View ook veel op elkaar.
Verder kan ik me nog een site herineren waarin ze duidelijk maakte dat zo beetje ieder nummer van Sum 41 is afgekeken van 1 of meerdere bestaande nummers van grote artiesten. Zo heeft 'In too deep' een compleet gejate melodie van U2's 'Elevation'. Je kan de tekst zo meezingen.
Verder lijken Brimful of Asha van Cornershop en Same Jeans van the View ook veel op elkaar.
Verder kan ik me nog een site herineren waarin ze duidelijk maakte dat zo beetje ieder nummer van Sum 41 is afgekeken van 1 of meerdere bestaande nummers van grote artiesten. Zo heeft 'In too deep' een compleet gejate melodie van U2's 'Elevation'. Je kan de tekst zo meezingen.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 22:59 uur
Wonderwall van Oasis lijkt erg veel op Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot's Bonnie & Clyde.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:24 uur
the counting crows - mister jones. Dit zou recht uit het CCR repertoire gepikt kunnen zijn vind ik.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:30 uur
4 hele duidelijke (weet niet of ze al genoemd zijn):
Kraftwerk - Computer love vs. Coldplay - Talk
It's A Beautiful Day - Bombay calling vs. Deep Purple - Child in time
The Clash - London calling vs. Anouk - Girl
Red Hot Chili Peppers - Pretty little ditty vs. Crazy Town - Butterfly
Kraftwerk - Computer love vs. Coldplay - Talk
It's A Beautiful Day - Bombay calling vs. Deep Purple - Child in time
The Clash - London calling vs. Anouk - Girl
Red Hot Chili Peppers - Pretty little ditty vs. Crazy Town - Butterfly
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 25 juni 2007, 18:26 uur
Ik heb altijd Creep van Radiohead verdacht veel weten lijken
op : The Air That I Breathe van The Hollies (vooral de aanzet naar
het refrein).
Dàt neigt zelfs naar PLAGIAAT!
op : The Air That I Breathe van The Hollies (vooral de aanzet naar
het refrein).
Dàt neigt zelfs naar PLAGIAAT!
0
geplaatst: 25 juni 2007, 19:12 uur
'Life got cold' van Girls aloud is, qua achtergrondmuziek, al meerdere keren verweden te klinken als Wonderwall van Oasis
0
geplaatst: 25 juni 2007, 19:24 uur
OldSkool schreef:
'Life got cold' van Girls aloud is, qua achtergrondmuziek, al meerdere keren verweden te klinken als Wonderwall van Oasis
Inderdaad een mooi stukje jat-werk
0
geplaatst: 28 juni 2007, 10:20 uur
Wie kent niet het nummer "I can't stop lovin' you" van Phil Collins.
Bij het draaien van wat lp's uit mijn jonge jaren kom ik dit nummer plots tegen op een lp van "The Outlaws" uit 1977.
Zo zie je maar dat zelfs een rasartiest als Phil ook hier en daar wat leent
Bij het draaien van wat lp's uit mijn jonge jaren kom ik dit nummer plots tegen op een lp van "The Outlaws" uit 1977.
Zo zie je maar dat zelfs een rasartiest als Phil ook hier en daar wat leent
0
geplaatst: 28 juni 2007, 10:27 uur
Ik heb deze al eens genoemd, maar ben bij herbeluistering opnieuw zo verbaasd 
Led Zeppelin - Custard Pie / Mother's Finest - Mickey's Monkey.
Een ongegeneerde rip-off. Naar verluidt maakte Led Zeppelin er geen werk van omdat ze fan van het destijds zeer ondergewaardeerde MF waren.

Led Zeppelin - Custard Pie / Mother's Finest - Mickey's Monkey.
Een ongegeneerde rip-off. Naar verluidt maakte Led Zeppelin er geen werk van omdat ze fan van het destijds zeer ondergewaardeerde MF waren.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 11:46 uur
Roberto Jacketti & the Scooters - I Save the Day en Normaal - Mamma, Woar Is Mien Pils
* denotes required fields.