Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 16:01 uur
The Black Dog - Train By the Autobahn Pt. 2
Boards of Canada - Reach for the Dead.
Boards of Canada - Reach for the Dead.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:06 uur
The Scientist schreef:
Zegt u het maar:
Zegt u het maar:
Knap gevonden. Beide nummers kwamen ongeveer tegelijk uit, dus datzelfde pianoriedeltje zal wel puur toeval zijn.
Zul je zien dat deze Noor binnenkort ook beticht wordt van racisme en zijn artiestennaam moet veranderen.

0
geplaatst: 1 november 2013, 01:28 uur
Ik heb ook niet het gevoel dat sprake is van jatwerk, en zo ja, dan maakt dat ook niet uit... Ik heb alleen een uur zitten puzzelen waar ik dat riedeltje van die rapper ook weer van kende... en vond het daarna wel de moeite waard het ook hierneer te zetten 

0
geplaatst: 20 november 2013, 11:48 uur
YouTube - John Lennon - Happy Xmas (War Is Over)
John Lennon heeft wel heel goed geluisterd naar:
YouTube - PETER, PAUL & MARY ~ Stewball ~.wmv
0
geplaatst: 20 november 2013, 18:12 uur
Ja, ik keek er ook wel van op. Gewoon ordinair jatwerk van ome Lennon.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 19:34 uur
Eat, sleep, rave, repeat lijkt bijna als twee druppels water op die Pump Panel Reconstruction Mix van New Orders Confusion. Inderdaad, dat technonummer uit Blade. Hopelijk maakt Fatboy Slim daar geen geheim van?
0
geplaatst: 31 januari 2014, 22:37 uur
Maiky schreef:
Eat, sleep, rave, repeat lijkt bijna als twee druppels water op die Pump Panel Reconstruction Mix van New Orders Confusion. Inderdaad, dat technonummer uit Blade. Hopelijk maakt Fatboy Slim daar geen geheim van?
Calvin Harris dan. Wat jij bedoelt, is volgens mij wel specifiek de Calvin Harris remix, wat ook de bekende versie is.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 21:43 uur
Arrie schreef:
Calvin Harris dan. Wat jij bedoelt, is volgens mij wel specifiek de Calvin Harris remix, wat ook de bekende versie is.
(quote)
Inderdaad, ik bedoel de Calvin Harris-remix. Ik ging er domweg van uit dat het de originele versie was die ik op de radio hoorde. Sorry Fatboy!
0
geplaatst: 1 april 2014, 13:42 uur
herman schreef:
Best wel een desillusie dit...

0
geplaatst: 1 april 2014, 15:05 uur
YouTube - The Common Linnets - Calm After The Storm (The Netherlands) 2014 Eurovision Song Contest
Dat songfestival nummer van ons is nagenoeg identiek aan Every Breath You Take.
YouTube - The Police - Every Breath You Take
0
geplaatst: 5 april 2014, 12:41 uur
Opvallende gelijkenis:
Yolanda Be Cool & DCUP - We No Speak Americano (2010)
2 Fabiola feat. Loredana - She's After My Piano (2014)
Yolanda Be Cool & DCUP - We No Speak Americano (2010)
2 Fabiola feat. Loredana - She's After My Piano (2014)
1
geplaatst: 5 april 2014, 18:27 uur
Ynoskire schreef:
YouTube - The Common Linnets - Calm After The Storm (The Netherlands) 2014 Eurovision Song Contest
Nagenoeg identiek? Ik zou er nooit op gekomen zijn. De melodie is anders (zowel couplet als refrein), de stemmen zijn anders, het genre is anders, de tekst is uiteraard anders. Met wat goede wil kun je zeggen dat ze allebei een wat ingehouden ballad zijn, maar verder kom ik toch niet...
0
geplaatst: 5 april 2014, 18:30 uur
0
geplaatst: 5 april 2014, 18:43 uur
herman schreef:
Auw!

0
geplaatst: 5 april 2014, 18:55 uur
deric raven schreef:
YouTube - The Common Linnets vs The Police - Every Storm You Take (DJ Sandstorm Mashup)
En nu ook niet?
YouTube - The Common Linnets vs The Police - Every Storm You Take (DJ Sandstorm Mashup)
En nu ook niet?
Eh nee. De zanglijn van Calm after the storm wordt gespeeld over de ritmetrack van Every breath you take, maar de zanglijn lijkt niet op die van Every breath. Je kunt elke zanglijn wel over de ritmetrack van Every breath plakken...
0
geplaatst: 5 april 2014, 19:04 uur
Dat klopt, maar je bent het wel eens dat het ritme dus veel op elkaar lijkt.
0
geplaatst: 5 april 2014, 19:51 uur
Dat heb ik nergens gezegd
.
De ritmetrack is natuurlijk het enige punt waar wat gelijkenis te bespeuren is. Je zou de ritme track van Calm een uitgeklede versie kunnen noemen van die van Every breath (die veel rijker en muzikaler is). Maar in het algemeen gesproken zullen ritmetracks veel sneller overeenkomsten vertonen dan zanglijnen of melodielijnen, en bij ritmetracks valt het ook veel minder op/is het veel minder storend.
Vooral de originele opmerking 'nagenoeg identiek' stoorde me nogal.
.De ritmetrack is natuurlijk het enige punt waar wat gelijkenis te bespeuren is. Je zou de ritme track van Calm een uitgeklede versie kunnen noemen van die van Every breath (die veel rijker en muzikaler is). Maar in het algemeen gesproken zullen ritmetracks veel sneller overeenkomsten vertonen dan zanglijnen of melodielijnen, en bij ritmetracks valt het ook veel minder op/is het veel minder storend.
Vooral de originele opmerking 'nagenoeg identiek' stoorde me nogal.
0
geplaatst: 6 april 2014, 11:01 uur
herman schreef:
Absoluut een opvallende gelijkenis! Was je er zelf achtergekomen? Ja, ik keek er ook wel van op. Gewoon ordinair jatwerk van ome Lennon.
Mensen weten het overigens wel erg zeker wat betreft het jatwerk valt me op.
0
geplaatst: 6 april 2014, 13:48 uur
Yep, via het topic Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Wekelijks: de single top 10 van 50 jaar terug waarvoor ik de single beluisterde. Ik heb het album van John Lennon niet in de kast staan, dus geen idee of Peter, Paul & Mary daar de credits krijgen. Maar het is zo overduidelijk plagiaat dat anderen dit ook wel gehoord zullen hebben.
Was voor mij ook wel een beetje een desillusie in ieder geval.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 april 2014, 14:35 uur
Denk het niet, want zij hebben het ook weer gecoverd.
0
geplaatst: 6 april 2014, 22:15 uur
deric raven schreef:
Baslijn is volgens mij ook hetzelfde.
0
geplaatst: 17 april 2014, 22:26 uur
Stijn_Slayer schreef:
Weet dat het een folktradional is, maar aan welke versie denk je dan? De versie van Woody Guthrie staat er wel ver vanaf en heeft niets met het Lennon-nummer van doen.
0
geplaatst: 17 april 2014, 22:38 uur
herman schreef:
1965: YouTube - What'cha gonna do about it - Small Faces
1983: YouTube - The Dolly Dots - She's a Liar
1965: YouTube - What'cha gonna do about it - Small Faces
1983: YouTube - The Dolly Dots - She's a Liar
Daar gaat het schone blazoen van de Dots..

* denotes required fields.